REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Jeep Grand Cherokee jest autem dla ludzi, którzy ponad jakość czy właściwości jezdne, cenią sobie przestronność i wygodę.
Jeep Grand Cherokee jest autem dla ludzi, którzy ponad jakość czy właściwości jezdne, cenią sobie przestronność i wygodę.

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Grand Cherokee II generacji pojawił się na rynku w 1999 roku i zastąpił kanciaste Grand Cherokee I pamiętające początek lat 90. Auto po wejściu na rynek musiało stawić czoła niemieckiej konkurencji w postaci „szosowych terenówek” Mercedesa ML czy BMW X5, a także takim legendom jak chociażby Toyota Land Cruiser czy Mitsubishi Pajero. Jak sprawuje się Grand Cherokee po 12 latach od premiery?

Nadwozie Jeepa Grand Cherokee

Sylwetka auta jest dość ciężka i toporna. Nie ma się czemu dziwić, Amerykanie nigdy nie słynęli z wyrafinowanej stylizacji. Nie jest to jednak wadą, ponieważ auto daje po sobie poznać, że mamy do czynienia z maszyną, która w terenie poradzi sobie nie tylko z szutrową drogą i lekkimi nierównościami terenu. Wymiary auta klasyfikują go trochę poniżej wspomnianej wyżej konkurencji – 461 cm długości, 181 cm szerokości i 176 cm wysokości. Sprawia to, że auto można zaliczyć do SUVów klasy średniej.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Jeep Grand Cherokee

Wnętrze Jeepa Grand Cherokee

Tutaj również nie ma co się doszukiwać porywającej stylizacji. Amerykanie trochę inaczej podchodzą do sprawy wykończenia auta niż Europejczycy. Środek powinien być przede wszystkim prosty, czytelny i funkcjonalny. Taki właśnie jest kokpit Jeepa Grand Cherokee. W oczy kłuję drewnopodobny plastik. Nie lepiej po prostu z tego zrezygnować, skoro nie można zastosować prawdziwego drewna? Wygoda to w amerykańskim aucie priorytet, także fotele (najczęściej obite skórą) są bardzo wygodne i mają wystarczający zakres regulacji. Wnętrze auta jest obszerne, także pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca. Jedynie środkowe miejsce na tylnej kanapie zapewnia mniejszy komfort niż reszta siedzeń. Bagażnik mieści od 431 l w „standardzie”, do 1105 l po rozłożeniu siedzeń.

Wyposażenie Jeepa Grand Cherokee

Do wyboru były 4 poziomy wyposażenia. Już dwa pierwsze, Sport i Laredo, zapewniają większość udogodnień dostępnych w tej klasie auta, zarówno w kwestii komfortu jak i bezpieczeństwa. Bogatsza wersja Limited oraz najbogatsza Overland zapewniają już maksimum komfortu, łącznie z podgrzewanymi i elektrycznie sterowanymi fotelami przednimi.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Jeepa Grand Cherokee

Dostępne były 3 jednostki benzynowe . Podstawowa ma pojemność 4 litrów, sześć cylindrów oraz 190 KM mocy. Już ten podstawowy silnik nieźle radzi sobie z autem. 10 sekund do setki przy takich gabarytach i cieżarze (co najmniej 1860 kg) robi całkiem dobre wrażenie. Niestety, w kwestii spalania nie jest już tak różowo - średnio 14,7 l na 100 km. Kolejny silnik benzynowy to już potężna V-ósemka o pojemności 4.7 litra i mocy 220 KM. Przyspiesz do 100 km/h o sekundę szybciej od podstawowego „benzyniaka” i spala niecały litr większy. Na szczycie gamy silników benzynowych stoi silnik 4.7 H. O. Osiąga on moc 258 KM i pokaźne 425 Nm momentu obrotowego. 8,3 s do setki przy spalaniu na poziomie wersji o mocy 220 KM.

Silniki wysokoprężne Jeepa Grand Cherokee

W palecie silników diesla odnajdziemy 2 jednostki. Pierwszą z nich jest silnik 2.7 CRD pochodzący z Mercedesa. Pięciocylindrowy turbodiesel osiąga moc 163 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Cieszy zarówno niezłe przyspieszenie (11,2 s. do setki) jak i umiarkowane spalanie – średnio 9,7 l na 100 km. Drugim silnikiem jest przestarzały turbodiesel 3.1 TD o mocy 140 KM. Ten silnik również ma 5 cylindrów, lecz przy przyspieszeniu do 100 km/h w 12 s. jest wolniejszy i więcej pali – średnio 11,7 l na 100 km.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Co polecamy w przypadku Grand Cherokee?

Jeśli zdecydujemy się na wersję benzynową, najlepszy rozwiązaniem będzie silnik 4.7 lub 4.7 H.O. Palą tak samo dużo jak podstawowa jednostka, a mają naprawdę przyzwoite osiągi. Jeśli chodzi o diesla, jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wybór silnika 2.7 CRD.

Skrzynia biegów: napęd na cztery koła. prawie wszystkie modele na polskim rynku występują z 5-biegowym automatem.

Zawieszenie Jeepa Grand Cherokee

Producent przy konstruowaniu zawieszenia zdecydowanie postawił na komfort. Auto bardzo miękko resoruje. Auto można usztywnić, stosując inne amortyzatory i stabilizatory – zyska wtedy prowadzenie auta, które jest – określając jednym słowem – amerykańskie.

Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Usterki Jeepa Grand Cherokee

Silnik: Przegrzewający się silnik 3.1 TD

Elektronika: Problemy z elektroniką foteli, okien, czujników czy tempomatu.

Zawieszenie: Elementy elastyczne wymagają częstej wymiany (sposobem na to są poliuretanowe zamienniki.

Nadwozie: Łuszczące się znaczki

Ceny części Jeepa Grand Cherokee

Wahacz przedni: 439 zł

Amortyzator przedni: 268 zł

Klocki hamulcowe przednie: 352 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 352 zł

Reflektor przedni: 599 zł

Zobacz też: Używany Mercedes ML: jeden z pierwszych

Podsumowanie - Jeep Grand Cherokee

Zalety: duży wybór serwisów i części zamiennych, dobry diesel 2.7 CRD produkcji Mercedesa, atrakcyjne ceny na rynku wtórnym

Wady: paliwożerne silniki, miękkie zawieszenie, bardzo nieudany silnik 3.1 TD

Jeep Gran Cherokee to auto przeznaczone dla konkretnej grupy odbiorców. Nie można w nim liczyć ani na dobre prowadzenie, ani wysoką jakość wykończenia, ani na oszczędne silniki. Swojemu kierowcy oferuje za to mnóstwo wygody, niezłe właściwości terenowe oraz pewność, że zawsze znajdzie się dla nas miejsce, gdy kiedykolwiek i gdziekolwiek będziemy chcieli zmienić pas ruchu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA