REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dacia Duster: jaką kupić? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Dacia Duster występuje w trzech wersjach silnikowych i czterech wyposażeniowych.
Dacia Duster występuje w trzech wersjach silnikowych i czterech wyposażeniowych.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Duster występuje w trzech wersjach silnikowych i czterech wyposażeniowych.

Nadwozie

Wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ciekawa wizualnie i dość pojemna, zarówno w przedziale pasażerskim jak i bagażowym (475 litrów, w wersji z napędem na obie osie 408 litrów).

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1,6 16V 105 KM - jedyna jednostka benzynowa w ofercie Dacii Duster. Należy OMIJAĆ JĄ SZEROKIM ŁUKIEM. Jest to zdecydowanie za słaby silnik do tego auta, a zużycie paliwa wcale nie jest niskie. Dopłata za Diesla nie jest z kolei zbyt wysoka. Auto można kupić w wersji z napędem na cztery i dwa koła. Cena: od 39 900 zł.

Diesle

1,5 dCi 90/110 KM - jeden silnik w dwóch wersjach. W wersji 90-konnej dostępna jest tylko wersja z napędem na przednią oś, a auto jest nieco wolniejsze (na papierze) od wersji benzynowej (13,8 sekundy do setki i 156 km/h prędkości maksymalnej). Wersja 110 konna jest dostępna zarówno w wersji 4x2 i 4x4. Prędkość maksymalna rośnie do około 170 km/h, a przyspieszenie wynosi około 12 sekund. Wersja z napędem na cztery koła jest cięższa o 114 kg i ma mniejszy bagażnik o 69 litrów. Cena: od 50 150 zł.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacia Duster

Wybór: silnik benzynowy należy omijać szerokim łukiem, 90-konny Diesel też nie jest najlepszym pomysłem. Akceptowalną z punktu widzenia bezpieczeństwa dynamikę Duster ma dopiero w wersji ze 110-konnym Dieslem.

Wyposażenie

REKLAMA

Duster: wersja ta kosztuje 39 900 złotych, ale jest pozbawiona właściwie wszystkiego. Nawet elektryczne szyby z przodu są opcjonalne. Auto stoi na stalowych felgach. Lusterka i elementy zderzaków w kolorze czarnym. Brak komputera pokładowego, regulacji wysokości kolumny kierownicy i fotela. Klimaty lat międzywojennych, gdy kupowało się ramę z silnikiem i oddawało do karosowania (wykańczania) w innym warsztacie są wszechobecne. Owszem, mamy SUVa za 39 900 złotych, ale jest to w rzeczywistości niewiele więcej ponad nadwozie z przykręconymi fotelami i kierownicą. Z systemów bezpieczeństwa mamy dwie poduszki powietrzne i ABS z EBD.

Ambiance: cena od 44 950 złotych. W standardzie otrzymujemy elektryczne przednie szyby, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i boczne poduszki powietrzne. Większość dodatków z wersji najbogatszej dostępnych jest w opcji, w tym aluminiowe felgi i lakiet metalik.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Laureate: cena od 49 950 złotych. W standardzie mamy manualną klimatyzację, zderzaki w kolorze nadwozia, elektrycznie regulowane lusterka, komputer pokładowy i manualną regulację fotela kierowcy.

REKLAMA

ECO: nie jest to osobna wersja, tylko wariant w Ambiance i Laureate. W wersji Ambiance z silnikiem 1,6 16V auto jest przystosowane do zasilania biopaliwem E85. W wersji Laureate i Ambiance z Dieslem 1,5 dCi silnik jest dostosowany do norm emisji Euro 5. Do wersji ECO trzeba oczywiście dopłacić.

Wybór: Dacia chciałaby przekonać klientów, że za 39 900 złotych można kupić pełnowartościowy samochód. Standard wyposażenia wersji podstawowej nie zadowoli jednak chyba nikogo. My polecamy najbogatszą wersję Laureate. Być może patrząc na cenę samochodu różnica może być szokująca (10 tysięcy złotych różnicy, 1/5 ceny auta), ale weźmy pod uwagę, że od 50 tysięcy złotych kupujemy auto wyposażone we wszystkie podstawowe rzeczy, w tym manualną klimatyzację, a i tak nie zbliżamy się jeszcze do pułapu cenowego od którego SUVy oferują inni producenci.

Redakcja poleca: Dacia Duster 1,5 dci 110 KM Laureate 4x4. Cena: 65 950.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA