REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dacia Duster: jaką kupić? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Dacia Duster występuje w trzech wersjach silnikowych i czterech wyposażeniowych.
Dacia Duster występuje w trzech wersjach silnikowych i czterech wyposażeniowych.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Duster występuje w trzech wersjach silnikowych i czterech wyposażeniowych.

Nadwozie

Wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ciekawa wizualnie i dość pojemna, zarówno w przedziale pasażerskim jak i bagażowym (475 litrów, w wersji z napędem na obie osie 408 litrów).

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1,6 16V 105 KM - jedyna jednostka benzynowa w ofercie Dacii Duster. Należy OMIJAĆ JĄ SZEROKIM ŁUKIEM. Jest to zdecydowanie za słaby silnik do tego auta, a zużycie paliwa wcale nie jest niskie. Dopłata za Diesla nie jest z kolei zbyt wysoka. Auto można kupić w wersji z napędem na cztery i dwa koła. Cena: od 39 900 zł.

Diesle

1,5 dCi 90/110 KM - jeden silnik w dwóch wersjach. W wersji 90-konnej dostępna jest tylko wersja z napędem na przednią oś, a auto jest nieco wolniejsze (na papierze) od wersji benzynowej (13,8 sekundy do setki i 156 km/h prędkości maksymalnej). Wersja 110 konna jest dostępna zarówno w wersji 4x2 i 4x4. Prędkość maksymalna rośnie do około 170 km/h, a przyspieszenie wynosi około 12 sekund. Wersja z napędem na cztery koła jest cięższa o 114 kg i ma mniejszy bagażnik o 69 litrów. Cena: od 50 150 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacia Duster

Wybór: silnik benzynowy należy omijać szerokim łukiem, 90-konny Diesel też nie jest najlepszym pomysłem. Akceptowalną z punktu widzenia bezpieczeństwa dynamikę Duster ma dopiero w wersji ze 110-konnym Dieslem.

Wyposażenie

REKLAMA

Duster: wersja ta kosztuje 39 900 złotych, ale jest pozbawiona właściwie wszystkiego. Nawet elektryczne szyby z przodu są opcjonalne. Auto stoi na stalowych felgach. Lusterka i elementy zderzaków w kolorze czarnym. Brak komputera pokładowego, regulacji wysokości kolumny kierownicy i fotela. Klimaty lat międzywojennych, gdy kupowało się ramę z silnikiem i oddawało do karosowania (wykańczania) w innym warsztacie są wszechobecne. Owszem, mamy SUVa za 39 900 złotych, ale jest to w rzeczywistości niewiele więcej ponad nadwozie z przykręconymi fotelami i kierownicą. Z systemów bezpieczeństwa mamy dwie poduszki powietrzne i ABS z EBD.

Ambiance: cena od 44 950 złotych. W standardzie otrzymujemy elektryczne przednie szyby, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i boczne poduszki powietrzne. Większość dodatków z wersji najbogatszej dostępnych jest w opcji, w tym aluminiowe felgi i lakiet metalik.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Laureate: cena od 49 950 złotych. W standardzie mamy manualną klimatyzację, zderzaki w kolorze nadwozia, elektrycznie regulowane lusterka, komputer pokładowy i manualną regulację fotela kierowcy.

REKLAMA

ECO: nie jest to osobna wersja, tylko wariant w Ambiance i Laureate. W wersji Ambiance z silnikiem 1,6 16V auto jest przystosowane do zasilania biopaliwem E85. W wersji Laureate i Ambiance z Dieslem 1,5 dCi silnik jest dostosowany do norm emisji Euro 5. Do wersji ECO trzeba oczywiście dopłacić.

Wybór: Dacia chciałaby przekonać klientów, że za 39 900 złotych można kupić pełnowartościowy samochód. Standard wyposażenia wersji podstawowej nie zadowoli jednak chyba nikogo. My polecamy najbogatszą wersję Laureate. Być może patrząc na cenę samochodu różnica może być szokująca (10 tysięcy złotych różnicy, 1/5 ceny auta), ale weźmy pod uwagę, że od 50 tysięcy złotych kupujemy auto wyposażone we wszystkie podstawowe rzeczy, w tym manualną klimatyzację, a i tak nie zbliżamy się jeszcze do pułapu cenowego od którego SUVy oferują inni producenci.

Redakcja poleca: Dacia Duster 1,5 dci 110 KM Laureate 4x4. Cena: 65 950.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA