REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Testy internautów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Test Skoda Fabia Combi 1.6 TDI: Czeszka po kuracji

Parafrazując zdanie inżyniera Mamonia z „Rejsu”: lubimy to, co już znamy. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że Polacy polubili Skode Fabię i za pewne zdążyli ją już dobrze poznać. Teraz auto przeszło lifting.

Test Nissan NV200: Van wcale nie mini

Kogo znużył zbyt osobowy charakter nowoczesnych adaptacji aut dostawczych, ich szczelnie pokryte tapicerką i plastikiem wnętrza i obniżone podwozia postawione na niskoprofilowych alufelgach, ten ma jeszcze wybór.

Test Renault Fluence: Klasyczna nowocześność

Trwa światowa ofensywa Renault. Po udanych atakach lżejszych pojazdów o turceckich i rumuńskich korzeniach przyszła pora na bardziej skomplikowaną konstrukcję dla wymagających odbiorców.

Test Chevrolet Spark 1.0: Daleko od poprzedników

Mieszkanie w mieście ma jeden spory minus. Duży ruch i problemy z parkowaniem. Na zatłoczone ulice dobrze nadaje się małe auto. Może to być Spark, który ponadto potrafi zwrócić na siebie uwagę.

REKLAMA

Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC: Cały ten Jazz

Jazz trafił do Europy 8 lat temu. Był atrakcyjną propozycją, bo prócz wygody i pełnego wyposażenia, łącznie z 4 poduszkami, klimą i radiem z CD, oferował coś o wiele cenniejszego – japońskie pochodzenie.

Test Forda Fiesty: Dla młodych nie tylko duchem

Fiesta to wyjątkowo popularne auto. Ostatnia generacja tego modelu jest już na rynku od jakiegoś czasu, ale ciągle budzi zainteresowanie młodzieżowym wyglądem oraz własnościami jezdnymi.

Test Toyota Auris: Więcej charakteru

Popularny kompakt ze stajni Toyoty zmienił nieco swój wygląd. Poprawiono szczegóły wnętrza i zawieszenie, a w testowanej wersji zadbano także o stylizacyjny pakiet tuningowy.

Test Mazda5: Kondycja bez zarzutu

Obecna generacja Mazdy 5 jest już dobrze znana. Auto w takiej formie jest w ofercie producenta od kilku lat, ale ciągle ma sporo do zaoferowania i może być ciekawą propozycją w segmencie aut rodzinnych.

REKLAMA

Test Forda S-Max i Galaxy po liftingu: Pierwsza jazda

Po kilku latach produkcji przyszedł czas na odświeżenie popularnych vanów spod znaku Forda. Zmiany zewnętrzne są niewielkie, ale postarano się, aby oba modele były bardziej dopracowane.

Test Chevrolet Aveo: Marzenie działkowca

Auta klasy B w Polsce traktowane są jako rodzinne. Klucz to ekonomiczność, ale też przyzwyczajenie. W porównaniu z niegdysiejszymi królami naszych szos samochody uznawane na zachodzie za małe, u nas wydają się duże.

Po pierwsze komfort - Fiat Croma

Fiat od dawna słynie z miejskich samochodów. W jego ofercie jest jednak auto reprezentujące klasę średnią. Jest nim Croma. Porównujemy dwie wersje tego modelu z silnikami wysokoprężnymi o różnych pojemnościach.

Test Seat Ibiza: Emocje to podstawa

Czym się różni Seat Ibiza od Volkswagena Polo i Škody Fabii? Na pewno wyglądem, choć w przypadku klasy subkompakt bryły nadwozi są podobne. Trochę ceną. Silniki do wyboru te same. A cała reszta, to emocje.

Prawdziwy transformer - Chrysler Grand Voyager

Chrysler wynalazł minivana 24 lata temu. Voyager w porównaniu z obecną generacją był wtedy rzeczywiście mini. Jego kształt z biegiem lat ewoluował od kanciastego do obłego, najbardziej rozpoznawalnego.

Test Volvo C30 T5: Szybka pomarańcza

Najmniejsze Volvo to auto niszowe. Nie jest tanie ani zbyt popularne, bo raczej nie tego oczekują jego odbiorcy. Ma jednak w sobie to coś. Sprawdziliśmy, co to takiego. W testowanej wersji nie był to jedynie wygląd.

Test Citroën Berlingo XTR: Funkcjonalność w praktyce

Jakie auto rodzinne wybrać? Nie chodzi o markę, tylko typ nadwozia. Klasyczne kombi, smukłe i eleganckie, muskularną pseudo-terenówkę, minivana, a może adaptację auta dostawczego?

Test Mercedes C250 CDI T Avantgarde: Wysoka klasa

Połączenie prestiżu, komfortu oraz lekko sportowego klimatu z wersją kombi, marzy się niejednemu kierowcy. Jest jednak propozycja, która spełnia te wymagania i przy okazji daje dużą dawkę frajdy z jazdy.

Test Volkswagen Golf Variant: Piątka czy szóstka

Zgodnie z tradycją Golf w wersji kombi dołącza o oferty jako ostatni. Nie inaczej było w przypadku szóstej generacji tego modelu. Producent miał w przypadku tego auta trudne zadanie.

Test Skoda Octavia Combi 1.6 TDI: Cena popularności

Ludzie lubią sięgać po rozwiązania znane i sprawdzone. Być może właśnie dlatego Octavia zjednała sobie tylu zwolenników i ciągle przekonuje do siebie kolejnych. To jedno z najpopularniejszych aut w Polsce.

Test Dodge Caliber SRT4: Cała ta moc

Bierz życie za rogi - hasło firmy Dodge zdaje się nabierać pełnego znaczenia po zajęciu miejsca za kierownicą modelu Caliber w wersji SRT4. Trzeba się mocno trzymać tych rogów. I być czujnym.

Test Opel Insignia 2.0 CDTI: Ekologiczna błyskawica

Nazwa tego samochodu ma kojarzyc się z władzą i przywództwem. Opel chciałby dodać o tego jeszcze dwa pojęcia - oszczędność i ekologia. Dlatego w ofercie Insigni pojawiła się wersja ecoFLEX.

Test Fiat Fiorino Kombi: Osobowa ciężarówka

Producenci aut starają się stworzyć pojazdy jak najbardziej uniwersalne, a wymyślanie nowych klas jest już na porządku dziennym. Połączenie auta dostawczego z osobowym również ma swoich wiernych zwolenników.

Test Suzuki Swift Sport: Wrażenia w standardzie

Mały samochód nie musi być nudnym wózkiem na zakupy. Może dostarczać sporo frajdy i pomagać kierowcy w realizacji jego sportowych pasji. Niektórzy producenci wiedzą jak słowo "sport" wcielić w życie.

Test KIA Soul CRDi: Dusza naszych czasów

Człowiek jest z krwi i kości, ale ważniejsze w nim jest serce i dusza. Z samochodami jest podobnie. Silnik jest sercem, ale to, co wpływa na otoczenie, możemy nazwać duszą. Najlepiej, gdy dusze samochodu i kierowcy są podobne.

Test Dacia Sandero Stepway: Przygoda dla każdego

Renault, pod marką Dacia, stworzyło uniwersalny i przystępny cenowo samochód. Sandero w wersji Stepway nieźle sprawdza się zatłoczonym mieście, a gdy trzeba potrafi pozytywnie zaskoczyć w terenie.

Test Seat Exeo 2.0 TDI Style: Inny charakter

Istnieje grupa limuzyn, która zapewnia elegancję i odpowiedni szyk nie rezygnując przy tym ze sportowych osiągów i dobrego prowadzenia. Przykładem jest Seat Exeo z topowym dieslem pod maską.

Test Opel Astra 1.6 Enjoy: Po raz czwarty

Astra czwartej generacji ma kusić klientów odmienionym wizerunkiem oraz nawiązaniami do większej Insigni. Ten niezwykle istotny dla niemieckiego producenta model prezentuje się atrakcyjnie, ale nie jest pozbawiony wad.

Test Toyota IQ: Pudełko dla czworga

Czy mały samochód może być jednocześnie duży? Oczywiście, wystarczy pomyśleć o paru aspektach wpływających na komfort. Inteligentne rozwiązanie to recepta na sukces.

Test Volkswagen Polo: Nowe zasady starej gry

Każda kolejna generacja Polo budzi zainteresowanie, mimo że w wyglądzie tego auta zmienia się niewiele. Co nowego słychać w technice i wnętrzu Samochodu Roku 2010 sprawdziliśmy w naszym teście.

Test Renault Megane Grandtour: W rodzinnym stylu

Megane przez piętnaście lat produkcji stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych kompaktów. Na rynku jest już trzecia generacja tego auta, od niedawna również w wersji kombi.

Test Skoda Yeti: Wielka stopa w białym mieście

Mieliśmy w kraju prawdziwą zimę. Mróz trzymał, że nawet bałwana trudno było ulepić. Na ulicach można jednak spotkać innego człowieka śniegu - wielką stopę, a właściwie wielkie koło - Yeti. Skodę Yeti.

Test Toyota Urban Cruiser D-4D 4WD: Krążownik ulic

Już sama nazwa tego auta mówi wiele o jego przeznaczeniu, a nawet wyglądzie. Toyota Urban Cruiser to połączenie popularnego kompakta z niewielkim SUVem, ale nietypowe - wysoko zawieszone, choć szersze niż wyższe.

Test Opel Insignia 2.8 V6 Turbo: Zmiana na lepsze

Insignia jako symbol nowej jakości Opla. To nie temat pracy magisterskiej, ale myśl jaka przyświecała konstruktorom i projektantom tego modelu. Zobaczmy ile z tych założeń udało się wcielić w życie.

Test Citroen C3 Picasso 1.4: Kostka na kółkach

Pablo Picasso był jednym z twórców kubizmu, kierunku w sztuce. Jego przełomowy obraz Panny z Avignon z 1907 roku zapoczątkował nowe podejście do bryły w malarstwie - ostre, łukowate i linearne podziały figur.

Test Peugeot 308 1.6 HDi: Szkot w skórze lwa

Francuskie auta są symbolem komfortu i nietuzinkowego wyglądu. Peugeot 308 pasuje do tego stereotypu, a dodatkowo - w testowanej wersji - nie odwiedza stacji benzynowych zbyt często.

Test BMW 330d xDrive Touring: Ekspresowa turystyka

Jest pewna grupa samochodów, na widok których serce zaczyna bić szybciej. Śmiało można do niej zaliczyć Trójkę w wersji 330d. Jak jeździ auto, które zwraca na siebie uwagę już na parkingu?

Test Seat Exeo 1.8T Sport: Słuszny kierunek?

Do sprawdzonego auta klasy premium poprzedniej generacji dodaj nieco świeżych elementów i zaserwuj jako nowego gracza na rynku. Tak właśnie według Seata wygląda przepis na dobre Exeo.

Test Fiat 500 1.3 Multijet: Mały dla niewysokich

Fiat Topolino 500 był dla koncernu z Turynu tym, czym dla Forda słynny model T. Miał przed sobą podobny cel - zmotoryzowanie większości społeczeństwa. Dziś z tej idei została tylko nazwa i sentyment.

Test Suzuki Splash 1.2 Comfort: Miejski ścigant

Pojęcie miejskich ścigantów od razu budzi skojarzenia z niewielkimi, tuningowanymi pojazdami klasy GTI. Splash z silnikiem 1.2 dowodzi, że czasy się zmieniają i niepozorne miejskie auto też może zapewnić sporo zabawy.

Test Nissan Note 1.4 Acenta: Ulubieniec floty

Note zdążył już na dobre zadomowić się na polskim rynku, a po ostatnim face liftingu zyskał świeżość i ma zamiar z sukcesem walczyć o nowych klientów. Jak wypada to wszechstronne auto w gąszczu miejskich ulic?

Test Renault Clio 1.2 TCe Grandtour: Bagażowy owad

Niewielu producentów ma w swojej ofercie miejskie kombi zbudowane na bazie auta segmentu B. Przykładem jest Renault Clio Grandtour, które po niedawnym liftingu zyskało nowy przód, zmodyfikowane silniki oraz paletę kolorów.

Test Volkswagen Golf 1.4 TSI: Samochód dla ludzi

Kompakty są różne. Szersze i węższe, wyższe i niższe, choć długością zbliżone. Mają też różne kształty - obłe lub kanciaste, a w środku najczęściej dość kosmiczne. Ale Golf jest tylko jeden.

Test Renault Grand Espace 2.0 dCi: Podróżnik Wielki

Espace to model, który przez lata zyskał ogromną popularność i stał się symbolem swojej klasy. Prekursor europejskich vanów wiąż jest mocną pozycją w cenniku Renault.

Test Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDM: Pomidorowa z ryżem

Włoski producent zaatakował modelem MiTo segment aut miejskich. Zaprojektowany w Mediolanie, a produkowany w Turynie samochód potrafi skutecznie zwrócić na siebie uwagę.

Test Chevrolet Cruze 1.8 LS: Amerykanin z Korei

Chevrolet - marka z tradycjami, pod której znakiem jeżdżą Caprice, Camaro czy Corvette. Produkowany w Korei Południowej Cruze nie jest żadnym z nich. A może każdym po trochu?

Test Hyundai Sonata 2.0 CRDi: Koncertowy spokój

Sonata to jeden z najlepiej rozpoznawalnych modeli Hyundaia. Aktualna generacja na rynku obecna jest od 2005 roku. Czy nadal może być atrakcyjną propozycją wśród aut klasy średniej?

Test Seat Ibiza 1.9 TDI: Sport nieukrywany

Samochodowy tuning ma oddanych fanów i zagorzałych przeciwników. Seat proponuje do swoich aut specjalny pakiet wizualnych zmian, sygnowany własnym logo. W taki zestaw może być zaopatrzona również miejska Ibiza.

Test Citroen C5 HDi: Francusko-niemieckie pojednanie

Kiedy w 1936 roku Citroen postanowił zbudować przystępny cenowo samochód dla przeciętnego Francuza, ówczesny dyrektor rzucił hasło "quatre roues sous un parapluie" - cztery koła pod parasolem. Dzisiejsze C5 to dużo więcej.

Test Toyota Verso 1.8: Alternatywa po japońsku

Rynek minivanów od dawna kojarzy się z samochodami francuskimi. W końcu stamtąd pochodzi Espace, prekursor tej klasy. Ale może warto poszukać alternatywy? Proszę bardzo - nazywa się Verso. Toyota Verso.

Test Hyundai i30 CW 1.6: Niepozorny wabik

Klienci wybierający auta typu kombi są coraz bardziej wymagający, a konkurencja wśród kompaktów z dużym kufrem jest obecnie bardzo silna. Hyundaia w tym segmencie reprezentuje i30 w wersji CW.

Test Skoda Octavia Scout 1.8: Pokojowy zwiadowca

Scout znaczy zwiadowca. W ofercie Skody jest ich trójka - Fabia, Roomster i Octavia. Jednak podczas gdy dwa pierwsze modele od swoich cywilnych wersji różnią się tylko stylizacją, to trzeci zasługuje w pełni na ten przydomek.

REKLAMA