REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Dodge Caliber SRT4: Cała ta moc

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 przód

REKLAMA

REKLAMA

Bierz życie za rogi - hasło firmy Dodge zdaje się nabierać pełnego znaczenia po zajęciu miejsca za kierownicą modelu Caliber w wersji SRT4. Trzeba się mocno trzymać tych rogów. I być czujnym.

REKLAMA

Dodge Caliber, popularny crossover, wygląda atrakcyjnie nawet w podstawowej wersji. Łuki łączą się z kantami, jest wyrazista atrapa chłodnicy i lotka dachowa z tyłu, są wydatne nadkola. Natomiast SRT4 ma maskę i przedni zderzak z dodatkowymi wlotami powietrza, zderzak tylny z atrapą dyfuzora, spoilery progowe oraz dziewiętnastocalowe obręcze kół. I oczywiście spory napis SRT na boku.

REKLAMA

We wnętrzu takich napisów jest więcej - na oparciach siedzeń i na białych tarczach zegarów, w tym małego, dodatkowego „boost” pokazującego ciśnienie doładowania. Ze sportowych dodatków można jeszcze wymienić podkute blachą pedały i fotele z tapicerką o dodatkach z ekologicznej skóry, szytą czerwoną nitką. Kabina jest wystarczająco przestronna dla kierowcy i 4 pasażerów, których pewnie trudno będzie przekonać do wspólnej podróży takim potworem. Na szczęście jeden ze schowków w desce rozdzielczej jest przystosowany do chłodzenia napojów, które powinny pomóc ostudzić temperament kierowcy. Bagażnik jest wystarczająco duży, a pod jego podłogą, w miejscu koła zapasowego jest dodatkowa przestrzeń na drobiazgi, gdzie można je schować i zabezpieczyć w ten sposób przed wejściem w stan nieważkości.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dodge Caliber

REKLAMA

Takie nietypowe przeciążenia generuje benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra, turbodoładowany, wyposażony w intercooler i z podwójnymi zmiennymi fazami rozrządu DVVT. Moc maksymalna mówi wszystko - 295 KM przy 6000 - 6400 obr/min. Moment obrotowy może nie jest aż tak imponujący - 363 Nm, ale za to dostępny w szerokim zakresie obrotów, bo od 2000 do 5600. Czasem trudno jest tym autem ruszyć, a jeszcze trudniej zrobić to szybko i w miarę płynnie utrzymując się w obrębie drogi czy pasa ruchu.

Sprawy wcale nie ułatwia skrzynia przekładniowa - sześciostopniowa manualna GETRAG. Żeby sięgnąć do jej ciężko chodzącego lewarka trzeba oderwać rękę od kierownicy pozbawiając się połowy siły panowania nad autem. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i silnie wspomagany, co w tym momencie nie jest wcale zaletą. Co innego w zakrętach – niskoprofilowe, szerokie opony Goodyear F1 i sportowo zestrojone zawieszenie zapewnia dobrą stabilność, wspomaganą przez system kontroli trakcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Caliber SRT4 to auto dla twardzieli, którzy lubią powalczyć za kierownicą - nie z innymi kierowcami, ale z samym sobą. Auto mimo wszystkich swoich zalet i systemów utrzymujących go na drodze pewnych błędów nie wybacza. Pochłania wielkie ilości paliwa i jako auto rodzinne raczej się nie sprawdzi. Daje frajdę poczucia mocy, ale zabawa byłaby dużo lepsza, gdyby napęd przenoszony był na cztery koła, albo nawet tylko na tylną oś. Natomiast poczucie kontroli i wygoda użytkowania byłaby większa z automatyczną skrzynią biegów. Intensywne nadużywanie możliwości auta będzie z pewnością prowadziło do częstych wizyt w serwisie - testowany egzemplarz po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów na polskich drogach wykazywał pewne oznaki zużycia, szczególnie w rejonie przedniego zawieszenia. Cóż, żeby się tutaj wylansować, trzeba się sporo wykosztować.

Dodge Caliber SRT4 przód/bok
Dodge Caliber SRT4 bok
Dodge Caliber SRT4 tył/bok
Dodge Caliber SRT4 wnętrze
Dodge Caliber SRT4 wnętrze
Dodge Caliber SRT4 tylna kanapa
Dodge Caliber SRT4 deska rozdzielcza
Dodge Caliber SRT4 bagażnik
Dodge Caliber SRT4 bagażnik
Dodge Caliber SRT4 zegary
Dodge Caliber SRT4 tunel środkowy
Dodge Caliber SRT4 silnik
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 tył
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA