REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha

Tomasz Korniejew
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia do tej pory kojarzona była z solidnym autem segmentu B przeznaczonym dla kierowców, dla których nade wszystko liczą się praktyczne walory pojazdu. Wygląda na to, że producent chce skończyć z nieco przaśnym wizerunkiem popularnego modelu i zainteresować Fabią także grupę kierowców, dla których ważny jest niebanalny wizerunek.

Prawdopodobnie stąd pomysł i w efekcie debiut nowej wersji Skody Fabii nazwanej Monte Carlo (nawiązującej do sportowych triumfów producenta w tym legendarnym rajdzie), przeznaczonej jakby to powiedzieli Czesi, dla kierowców pro mladší ducha, czyli młodszych duchem.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Fabia

Nadwozie

REKLAMA

Nie trzeba być wprawnym obserwatorem, by rozpoznać odmianę Monte Carlo. Wyselekcjonowana gama kolorystyczna zarezerwowana dla opisywanej wersji obejmuje czerwień, beż, żółć, biel, czerń, szarość oraz kolor srebrny. Dodatkowym smaczkiem występującym w Monte Carlo są lusterka boczne oraz dach pomalowane na czarny kolor. Do wyposażenia standardowego odmiany Monte Carlo zaliczają się również szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich pomalowane na czarno.

Atrakcyjności i sportowego sznytu dodają nadwoziu również reflektory z ciemnym tłem. Wbrew pierwszemu wrażeniu nie są to światła ksenonowe, a jedynie wyposażone w soczewki projekcyjne.

Zobacz też: Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Fabii Monte Carlo również nie jest pozbawiony sportowych smaczków. Cieszą takie dodatki jak nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt hamulca pomocniczego obszyte skórą z czerwonym ściegiem oraz tworząca wyjątkowy klimat we wnętrzu podsufitka i obicia słupków A w kolorze czarnym.
Całość prezentuje się bardzo dobrze, a pozytywne wrażenie potęgują staranny montaż poszczególnych elementów wnętrza oraz dobrej jakości tworzywa.

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne, a w znalezieniu optymalnej pozycji za kierownicą pomaga szeroki zakres regulacji (w dwóch płaszczyznach) kolumny kierowniczej.
Większość pasażerów, nawet tych wysokich nie będzie narzekało na bark przestrzeni nad głową (zarówno podczas podróży z przodu, jak i z tyłu). Za to mogą wystąpić problemy z ciasnotą podczas jazdy z kompletem pasażerów na tylnej kanapie – wnętrze Fabii jest dość wąskie.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Przedział bagażowy ma objętość 315 l, to dobry wynik biorąc pod uwagę klasę pojazdu ale w razie potrzeby przestrzeń bagażową można łatwo powiększyć poprzez rozłożenie asymetrycznie dzielonej kanapy. Według danych producenta bagażnik Skody Fabii można powiększyć do 1180 l.

Napęd/układ jezdny

 W gamie jednostek napędowych Fabii Monte Carlo znajdziemy dwie jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną, ale w sumie w pięciu odmianach mocy. Prezentowany egzemplarz napędzał najmocniejszy dostępny silnik wysokoprężny – 1.6 TDI rozwijający moc 105 KM.

Czterocylindrowy diesel nie jest najmocniejszą stroną odmiany Monte Carlo, głównie za sprawą zbyt hałaśliwej pracy. O ile głośna praca jednostki napędowej nie przeszkadza w tradycyjnych odmianach małej Skody, o tyle w przypadku tej nietuzinkowej odmiany ta cecha silnika zaczyna razić. Tym bardziej, że nie jest to pospolity klekot. Niedosyt pozostawia również dynamika jednostki napędowej. Według danych producenta opisywana Fabia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,9 s. Jest to wynik przyzwoity dla przeciętnego auta segmentu B, ale pozostawiający wiele do życzenia w przypadku odmiany Monte Carlo, od której mamy prawo wymagać więcej.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Z drugiej strony niewątpliwą zaletą opisywanej jednostki napędowej jest bardzo niskie zużycie paliwa, które zazwyczaj wyklucza świetne osiągi. Podczas jazdy w ruchu miejskim Fabia Monte Carlo spalała średnio 6 l oleju napędowego na 100 km oraz około 4,5 l 100 km podczas jazdy w trasie.

Pomijając niedostatki w dynamice jednostki napędowej, układ kierowniczy Skody Fabii oraz usportowione zawieszenie dadzą kierowcy powód do czerpania przyjemności z jazdy. Odpowiednio nastawiona czułość układu kierowniczego daje kierowcy poczucie kontroli nad autem, a twardo zestrojone zawieszenie pozwala na szybszą jazdę po zakrętach. Dźwignia skrzyni biegów ma krótki skok i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia, to kolejny plus.

Gorzej sprawa wygląda, gdy wjedziemy na nierówną nawierzchnię. Utwardzone zwieszenie w połączeniu z niskim profilem opon oraz stosunkowo niewielkim rozstawem osi (245,1 cm) sprawiają że komfort jazdy na nierównościach jest mocno ograniczony. Ale coś za coś.

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Podsumowanie   

Fabia Monte Carlo to dobre auto. Szczerze, to najfajniejsza wersja Fabii wyłączając odmianę RS, a biorąc pod uwagę konfigurację ze słabszymi silnikami. Nie jest to auto oszałamiające dynamiką, ale daje więcej przyjemności z jazdy niż tradycyjna odmiana Fabii. Jest również droższa.

Za najtańszą wersję Skody Fabii Monte Carlo, napędzaną benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 85 KM trzeba zapłacić ok. 56 tys. zł. Za opisywaną odmianę z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM - 67 500 zł. Biorąc po uwagę wyposażenie auta obejmujące poza pakietem stylizacyjnym  m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, komputer pokładowy, czujniki parkowania z tyłu,  czy radioodtwarzacz CD, cena wydaje się być  skalkulowana odrobinę za wysoko.

Dane techniczne:

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 598 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

105 KM/4400 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

250 Nm/2500 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

315 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

400/164,2/149,8 cm

Rozstaw osi

245,1 cm

V-max

188 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,9 s.

Zużycie paliwa*

5,1/3,6/4,2 l/100km

Cena

Od  63 550 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tył
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - bok
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tył
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - listwa progowa
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - zegary
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - felga
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - fotele
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa!

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa! Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, tym razem został uruchomiony we Wrocławiu.

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

REKLAMA

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

REKLAMA

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

REKLAMA