REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowy gracz w klasie kompaktów – Chevrolet Cruze w wersji hatchback ma wszystkie atuty, by stać się jednym z liderów sprzedaży segmentu C. Z tym, że najpierw musi do siebie przekonać nieufnych Polaków.

Chevrolet mimo, że jest marką znaną na polskim rynku to jednak dla wielu polskich kierowców stosunkowo egzotyczną, kojarzącą się głównie z paliwożernymi samochodami z USA. Tymczasem w krajach Ameryki Chevrolet pełni rolę marki dla ludu, oferującej przyzwoitą jakość za rozsądną cenę. Od jakiegoś czasu producent dość intensywnie poszerza gamę o modele  mające trafić w gusta Europejczyków, a ostatnio na rynku polskim pojawiła się pięciodrzwiowa odmiana znanego już kompaktowego modelu Cruze.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Cruze

Nadwozie

Trzeba przyznać, że projektanci bardzo sprawnie przeprowadzili zabieg adaptacji nadwozia sedan (w takiej wersji Cruze jest sprzedawany na polskim rynku od kilku lat) do odmiany hatchback. Nadwozie Cruze’a 5d jest proporcjonalne, zwarte i prezentuje się dynamicznie. Wśród wielu pochlebnych opinii przeważają wręcz głosy, że Cruze hatchback jest ładniejszy niż sedan. Rzecz gustu.

Z danych producenta wynika, że hatchback jest krótszy od sedana o 8,7 cm i szerszy o około 1 cm. Nie zmieniły się wysokość i rozstaw osi (268,5 cm).

REKLAMA

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Subiektywnie,  zmiana wymiarów zewnętrznych nie wpłynęła na obszerność przedziału pasażerskiego. Tablica przyrządów pozostała identyczna do tej z odmiany czterodrzwiowej.  Jej dość nietuzinkowy wygląd nie wykluczył ergonomii i przejrzystości.
Zmieniła się za to objętość bagażnika. W sedanie przestrzeń bagażowa ma objętość 450 l, natomiast w hatchbacku 417 l. Nie oznacza to jednak, że sedan jest bardziej pakowną i praktyczniejszą odmianą Cruze. To hatchbackiem łatwiej przewieziemy większe gabarytowo przedmioty. Ponadto dzięki większym możliwościom modyfikacji np. zdejmowanej tylnej półce, pięciodrzwiowym Cruzem przewieziemy więcej pakunków.

Nie można narzekać na wyposażenie Chevroleta Cruze. Już w podstawowej odmianie dostępnej z silnikiem wysokoprężnym (LT) znajdziemy obszytą skórą kierownicę i dźwignię zmiany biegów, radioodtwarzacz CD z MP3, tempo mat, komputer pokładowy czy manualną klimatyzację. Prezentowana na zdjęciach odmiana to wersja LT+, której wyposażenie obejmuje ponadto m.in. czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe obręcze ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Napęd/układ jezdny

Prezentowanego na zdjęciach Chevroleta Cruze napędzał czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 163 KM. To najmocniejsza jednostka w gamie silnikowej tego modelu.

Mocny diesel bardzo sprawnie napędza ważącego 1480 kg kompakta. Według danych producenta opisywany Cruze osiąga „setkę” po 8,5 s. Zużywa przy tym średnio 5,6 l oleju napędowego na 100 km.
Subiektywne odczucia prowadzącego pokrywają się z wnioskami jakie można wyciągnąć po lekturze tabeli z danymi technicznymi. Cruze z dieslem to auto dynamiczne i oszczędne.
W zasadzie jedyną wadą opisywanej jednostki jest stosunkowo głośna praca, zwłaszcza gdy silnik jest zimny.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Manualna sześciobiegowa przekładnia jest dobrze zestopniowana, ale podczas szybkiej zmiany biegów daje się wyczuć brak precyzji w działaniu dźwigni.

Przyzwoicie Cruze wypada w ocenie układu kierowniczego, plasując się na średnim poziomie w klasie. Podobna ocena przypada na zawieszenie, które z jednej strony komfortowo tłumi nierówności nawierzchni, z drugiej nie powoduje przesadnych przechyłów nadwozia podczas jazdy po zakrętach.

 Podsumowanie

Chevrolet Cruze w wersji pięciodrzwiowej z mocnym dieslem pod maską to auto, które spełni oczekiwania większości polskich kierowców. Jest bardzo przyzwoicie wykonane, ma oszczędny i dynamiczny silnik, praktyczne nadwozie, niezłe wyposażenie i oferuje sporo miejsca w przedziale pasażerskim. Co więcej, spoglądając w cennik, dobre wrażenie jakie wywarł na nas Cruze nie ustępuje. Odmiana z dieslem dostępna jest od 64 490 zł, a wersję benzynową można nabyć już za 47 690 zł. Nieźle.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Dane techniczne:

Chevrolet Cruze hatchback 2.0D

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 998 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

163 KM/3800 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

360 Nm/2750 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

450 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

459,7/178,8/147,7 cm

Rozstaw osi

268,5 cm

V-max

205 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,5 s.

Zużycie paliwa*

7,6/4,4/5,6 l/100km

Cena

Od 65 290 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Zawieszenie Chevroleta Cruze jest dobrze zestrojone na polskie drogi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich to wyposażenie standardowe Chevroleta Cruze hatchback w wersji LT+. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Chevroleta Cruze w wersji hatchback jest identyczna do tej z wersji sedan. Ergonomia obsługi i materiały wykończeniowe nie budzą zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wysokoprężny silnik zastosowany w Chevrolecie Cruze ma pojemność 2 l i moc maksymalną 160 KM charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i dobrą dynamiką. Jego wada jest dość głośna praca. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Cruze hatchback zapewnia dobre podparcie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Chevroleta Cruze hatchback siedzi się wygodnie. Ilość przestrzeni jest wystarczająca. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Chevroleta Cruze hatchback ma 417 l. W sedanie kufer jest większy - 450 l, ale paradoksalnie to hatchback przewiezie więcej bagaży. .Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Chevroleta Cruze hatchback jest krótsze od wersji sedan. Fot. Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Cruze hatchback wygląda dość zadziornie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA