REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowy gracz w klasie kompaktów – Chevrolet Cruze w wersji hatchback ma wszystkie atuty, by stać się jednym z liderów sprzedaży segmentu C. Z tym, że najpierw musi do siebie przekonać nieufnych Polaków.

Chevrolet mimo, że jest marką znaną na polskim rynku to jednak dla wielu polskich kierowców stosunkowo egzotyczną, kojarzącą się głównie z paliwożernymi samochodami z USA. Tymczasem w krajach Ameryki Chevrolet pełni rolę marki dla ludu, oferującej przyzwoitą jakość za rozsądną cenę. Od jakiegoś czasu producent dość intensywnie poszerza gamę o modele  mające trafić w gusta Europejczyków, a ostatnio na rynku polskim pojawiła się pięciodrzwiowa odmiana znanego już kompaktowego modelu Cruze.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Cruze

Nadwozie

Trzeba przyznać, że projektanci bardzo sprawnie przeprowadzili zabieg adaptacji nadwozia sedan (w takiej wersji Cruze jest sprzedawany na polskim rynku od kilku lat) do odmiany hatchback. Nadwozie Cruze’a 5d jest proporcjonalne, zwarte i prezentuje się dynamicznie. Wśród wielu pochlebnych opinii przeważają wręcz głosy, że Cruze hatchback jest ładniejszy niż sedan. Rzecz gustu.

Z danych producenta wynika, że hatchback jest krótszy od sedana o 8,7 cm i szerszy o około 1 cm. Nie zmieniły się wysokość i rozstaw osi (268,5 cm).

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Subiektywnie,  zmiana wymiarów zewnętrznych nie wpłynęła na obszerność przedziału pasażerskiego. Tablica przyrządów pozostała identyczna do tej z odmiany czterodrzwiowej.  Jej dość nietuzinkowy wygląd nie wykluczył ergonomii i przejrzystości.
Zmieniła się za to objętość bagażnika. W sedanie przestrzeń bagażowa ma objętość 450 l, natomiast w hatchbacku 417 l. Nie oznacza to jednak, że sedan jest bardziej pakowną i praktyczniejszą odmianą Cruze. To hatchbackiem łatwiej przewieziemy większe gabarytowo przedmioty. Ponadto dzięki większym możliwościom modyfikacji np. zdejmowanej tylnej półce, pięciodrzwiowym Cruzem przewieziemy więcej pakunków.

Nie można narzekać na wyposażenie Chevroleta Cruze. Już w podstawowej odmianie dostępnej z silnikiem wysokoprężnym (LT) znajdziemy obszytą skórą kierownicę i dźwignię zmiany biegów, radioodtwarzacz CD z MP3, tempo mat, komputer pokładowy czy manualną klimatyzację. Prezentowana na zdjęciach odmiana to wersja LT+, której wyposażenie obejmuje ponadto m.in. czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe obręcze ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Napęd/układ jezdny

Prezentowanego na zdjęciach Chevroleta Cruze napędzał czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 163 KM. To najmocniejsza jednostka w gamie silnikowej tego modelu.

Mocny diesel bardzo sprawnie napędza ważącego 1480 kg kompakta. Według danych producenta opisywany Cruze osiąga „setkę” po 8,5 s. Zużywa przy tym średnio 5,6 l oleju napędowego na 100 km.
Subiektywne odczucia prowadzącego pokrywają się z wnioskami jakie można wyciągnąć po lekturze tabeli z danymi technicznymi. Cruze z dieslem to auto dynamiczne i oszczędne.
W zasadzie jedyną wadą opisywanej jednostki jest stosunkowo głośna praca, zwłaszcza gdy silnik jest zimny.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Manualna sześciobiegowa przekładnia jest dobrze zestopniowana, ale podczas szybkiej zmiany biegów daje się wyczuć brak precyzji w działaniu dźwigni.

Przyzwoicie Cruze wypada w ocenie układu kierowniczego, plasując się na średnim poziomie w klasie. Podobna ocena przypada na zawieszenie, które z jednej strony komfortowo tłumi nierówności nawierzchni, z drugiej nie powoduje przesadnych przechyłów nadwozia podczas jazdy po zakrętach.

 Podsumowanie

Chevrolet Cruze w wersji pięciodrzwiowej z mocnym dieslem pod maską to auto, które spełni oczekiwania większości polskich kierowców. Jest bardzo przyzwoicie wykonane, ma oszczędny i dynamiczny silnik, praktyczne nadwozie, niezłe wyposażenie i oferuje sporo miejsca w przedziale pasażerskim. Co więcej, spoglądając w cennik, dobre wrażenie jakie wywarł na nas Cruze nie ustępuje. Odmiana z dieslem dostępna jest od 64 490 zł, a wersję benzynową można nabyć już za 47 690 zł. Nieźle.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Dane techniczne:

Chevrolet Cruze hatchback 2.0D

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 998 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

163 KM/3800 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

360 Nm/2750 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

450 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

459,7/178,8/147,7 cm

Rozstaw osi

268,5 cm

V-max

205 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,5 s.

Zużycie paliwa*

7,6/4,4/5,6 l/100km

Cena

Od 65 290 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Zawieszenie Chevroleta Cruze jest dobrze zestrojone na polskie drogi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich to wyposażenie standardowe Chevroleta Cruze hatchback w wersji LT+. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Chevroleta Cruze w wersji hatchback jest identyczna do tej z wersji sedan. Ergonomia obsługi i materiały wykończeniowe nie budzą zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wysokoprężny silnik zastosowany w Chevrolecie Cruze ma pojemność 2 l i moc maksymalną 160 KM charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i dobrą dynamiką. Jego wada jest dość głośna praca. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Cruze hatchback zapewnia dobre podparcie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Chevroleta Cruze hatchback siedzi się wygodnie. Ilość przestrzeni jest wystarczająca. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Chevroleta Cruze hatchback ma 417 l. W sedanie kufer jest większy - 450 l, ale paradoksalnie to hatchback przewiezie więcej bagaży. .Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Chevroleta Cruze hatchback jest krótsze od wersji sedan. Fot. Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Cruze hatchback wygląda dość zadziornie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA