REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Renault Laguna III w porównaniu do modeli poprzednich generacji jest wykończona z większą starannością. A niedawny lifting najnowszej generacji Renault Laguny dodał autu więcej uroku.

Podczas konferencji prasowej przy okazji prezentowania jednego z usportowionych modeli Renault Laguny trzeciej generacji, producent przedstawił statystyki napraw serwisowych Laguny III. Według nich Laguna trzeciej generacji odwiedza serwis naprawczy o kilkadziesiąt procent rzadziej niż poprzednia generacja modelu. Jak widać konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by zatrzeć niezbyt dobre wrażenie, jakie pozostawiła po sobie poprzednia generacja modelu. I trzeba przyznać, że znaczną poprawę jakości czuć od pierwszego kontaktu z samochodem.

REKLAMA

Nadwozie

Niedawno przeprowadzony delikatny lifting odmłodził wygląd nadwozia nie Renault Laguny. Auto ma przeciętne dla tej klasy pojazdów wymiary. Karoseria ma długość 469,5 cm, szerokość 181,1 cm i wysokość 144,5 cm. Głównym motywem sylwetki widocznego na zdjęciach Renault są ostre kształty. Długa maska i wysoko ucięty tył hatchbacka dodają sylwetce sportowego charakteru.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Laguna

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Renault Laguny III został wykończony materiałami wysokiej jakości. Dokładność spasowania poszczególnych elementów oraz dobór kolorów w prezentowanej na fotografiach wersji Initiale nie wzbudza zastrzeżeń. 

Jasna, skórzana tapicerka ładnie kontrastuje z ciemnoszarą tablicą przyrządów oraz imitacją czarnego fortepianowego drewna, którym wykończone są elementy wnętrza. Pomiędzy dźwignią automatycznej przekładni, a środkową konsolą umieszczono dodający smaczku napis oznaczający wersję wyposażeniową Initiale. Całość wygląda bardzo estetycznie. Styliści zastosowali też ciekawy zabieg mający nadać wnętrzu szlachetnego charakteru. W górnej części kokpitu umiejscowili bardzo dobrze wyglądającą imitację jasnego szwu. Całość sprawia wrażenie, jakby tablica przyrządów była obszyta skórą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Renault Laguna II

REKLAMA

Bardzo ładnie w Lagunie III wyglądają również tarcze obrotomierza i prędkościomierza. Obsługa tablicy przyrządów nie sprawia kłopotów. Przyzwyczajenia wymaga jedynie panel obsługi nawigacji (umieszczony) pomiędzy podłokietnikiem a dźwignią automatycznej przekładni. Sam wyświetlacz systemu nawigacji jest na dzisiejsze standardy stosunkowo mały.

Fotele kierowcy i pasażera są sprężyste, w efekcie nawet podczas długich podróży siedzi się na nich wygodnie. Znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą Laguny III nie jest trudne. Fotel i kierownica dają się regulować w szerokim zakresie. Nie można narzekać także na ilość przestrzeni zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Przedział bagażowy ma objętość 450 l. To przeciętny wynik w klasie, ale jego wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa. Testowane auto zostało bardzo bogato wyposażone. W standardzie w wersji Initiale znalazły się m.in. skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, kierunkowe reflektory biksenonowe oraz zaawansowany radioodtwarzacz renomowanej firmy Bose, asystent parkowania z czujnikami z przodu z i tyłu, żaluzje przeciwsłoneczne, kierownica skórzana typu GT (lekko spłaszczona na dole), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem zanieczyszczeń, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne.


Napęd

REKLAMA

Pod maską testowanej przez nas Renault Laguny III został zamontowany wysokoprężny silnik z serii DCi. Jednostka o pojemności 2 litrów rozwija moc maksymalną 173 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm dostępnym od 2000 obr./min i standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią.

Dynamika opisywanego Renault nie jest imponująca. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s, co jak na auto ważące 1500 kg nie jest porywającym wynikiem. Rzeczywiście podczas jazdy 175-konną Laguną III odczuwa się pewien niedosyt dynamiki. Auto jest ospałe w dolnych zakresach obrotów poza tym automatyczna przekładnia działa z irytującym opóźnieniem. Sama zmiana biegów odbywa się bez szarpnięć, ale trwa zbyt długo. Jak na dzisiejsze standardy, jednostka wysokoprężna zbyt głośno pracuje. Podczas jazdy słuchać wyraźny klekot diesla.

Zobacz również: Renault uruchamia produkcję nowego silnika diesla

Jednak powyższe minusy rekompensuje niewielkie spalanie. Według danych producenta, auto w ruchu miejskim zużywa 8,2 l oleju napędowego na 100 km. Podczas testu, Laguna spalała w mieście ok. 9 l/100 km. To niezły wynik biorąc pod uwagę spore gabaryty samochodu, dużą moc silnika, automatyczną przekładnię i fakt, że nie stosowaliśmy zasad ecodrivingu.

Zastosowanie dużych obręczy kół i opon o niskim profilu poskutkowało ograniczeniem komfortu jazdy Renault. Auto dobrze radzi sobie podczas szybkiego pokonywania ciasnych łuków na równej nawierzchni. Gorzej na nierównościach, wtedy w Lagunie dość mocno trzęsie, co jest zjawiskiem zaskakującym w przypadku auta francuskiego. Francuskie konstrukcje, w tym Laguna zawsze słynęły przecież z miękkiego, bardzo komfortowego zawieszenia.

Podsumowanie

Cennik Renault Laguny III otwiera kwota 79 900 zł za auto z silnikiem benzynowym 2.0/140 KM. Patrząc na inne oferty na rynku, ta wydaje się interesująca. Ceny testowanej odmiany Renault Initiale z silnikiem o mocy 175 KM zaczynają się od kwoty 137 tys. zł. Biorąc pod uwagę wysoką jakość wykończenia, bardzo bogate wyposażenie, niezły wygląd i oszczędne jednostki napędowe, można francuskiej konstrukcji wybaczyć niedoskonałą przekładnię i zbyt głośną pracę najmocniejszego diesla.

Zobacz również:

Zaiweszenie Renault Laguny jest zestrojone dość twardo, jak na auto francuskie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Renault Laguny ma opływowy kształt, co m.in. niweluje szum powietrza przy wyższych prędkościach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Jednostka napędowa Renault Laguny o mocy 173 KM jest oszczędna ale zbyt mało wyciszona. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przedział bagażowy Renault Laguny ma objętość 450 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Renault Laguny miejsca jest wystarczająco dużo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Renault Laguny jest sprężysty, co sprzyja długim podróżom. Fot. Moto.wieszjak.pl
Panel sterowania systemem nawigacji umieszczono pomiędzy przednimi fotelami Laguny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Automatycznej przekładni Renault Laguny brakuje szybkości reakcji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wnętrze Renault Laguny ozdobiono okleiną imitującą drewno fortepianowe. Fot. Moto.wieszjak.pl
Eleganckie "zegary" Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Renault Laguny wykonana jest z dokładnością i prezentuje sie bardzo elegancko. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne lampy Renault Laguny wykorzystują technologię LED. Fot. Moto.wieszjak.pl
Światła do jazdy dziennej były wyposażeniem standardowym testowanej Laguny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy Renault Laguna prezentuje się ładniej niż z przodu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA