REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Exeo 2.0 TDI Style: Inny charakter

Michał Karczewski
Seat Exeo 2.0 TDI Style przód
Seat Exeo 2.0 TDI Style przód

REKLAMA

REKLAMA

Istnieje grupa limuzyn, która zapewnia elegancję i odpowiedni szyk nie rezygnując przy tym ze sportowych osiągów i dobrego prowadzenia. Przykładem jest Seat Exeo z topowym dieslem pod maską.

REKLAMA

Nie tak dawno testowaliśmy dla Was ten model w wersji 1.8 T Sport. Tym razem do naszej redakcji trafiło auto w specyfikacji Style z najmocniejszym, 170 konnym dieslem między przednimi kołami. Z zewnątrz samochód wyróżnia inny niż w wersji Sport wzór aluminiowyh felg oraz brak przyciemnianych tylnych szyb. Poza tym, to klasyczny wygląd poprzedniego Audi A4, odświeżony nieco przez stylistów Seata. W środku różnic pomiędzy wersjami Sport i Style jest znacznie więcej. To właściwie zupełnie inny styl.

REKLAMA

W oczy rzuca się elegancka, opcjonalna beżowa skóra oraz drewnopodobne wstawki w desce rozdzielczej. Całość wygląda ładnie, ale niestety szybko się brudzi. W stosunku do wersji Sport auto ma również inne fotele. Są bardziej mięsiste i komfortowe, lecz pozbawione tak mocnego profilowania. Cieszy ich pełna elektryczna regulacja z pamięcią ustawień dla fotela kierowcy. Pozostałe elementy wnętrza jak w każdym Exeo – poprawne ergonomicznie i nie sprawiające problemów w użytkowaniu. Z przodu miejsca nie brakuje, z tyłu jest go zbyt mało. Bagażnik ma wystarczającą pojemność i jest poprawnie ukształtowany, a otwór w tylnej kanapie umożliwia przewożenie długich przedmiotów. Zestaw zegarów czytelny i tym razem zaopatrzony w kolorowy wyświetlacz komputera.

Zobacz też: Opinie kierowców o samochodzie Seat Exeo

REKLAMA

Napęd testowanego egzemplarza należy ocenić wysoko. Dwulitrowy turbodiesel korzysta z systemu Common Rail oraz filtra cząstek stałych. Maksymalna moc wynosząca 170 koni mechanicznych uzyskiwana jest przy 4200 obrotach na minutę, zaś maksymalny moment obrotowy równy 350 Nm rozwijany jest w zakresie 1750-2500 obrotów. W praktyce oznacza to przyspieszenie na poziomie 8,4 sekundy. Wyraźny klekot diesla słyszy się tuż po odpaleniu jednostki. Potem do uszu pasażerów nie dobiega zbyt wiele hałasów. Jest to również zasługa dobrego wyciszenia auta. Co więcej, silnik ma piękne basowe brzmienie i dobrze czuje się również na wyższych obrotach.

Po mocnym wciśnięciu gazu auto momentalnie zrywa przyczepność. Na szczęście na straży stoi ESP, które w razie potrzeby da się nieco uśpić. Spalanie w trasie bez problemu można utrzymać na poziomie 6,5 litra na sto kilometrów. W mieście, przy dynamicznej jeździe - do której ten silnik prowokuje - nie przekracza 10 litrów. W połączeniu z siedemdziesięciolitrowym zbiornikiem daje to satysfakcjonujący zasięg. Zawieszenie i układ kierowniczy oraz sam sposób prowadzenia pozostają niezmienione w stosunku do wersji Sport i tym samym zasługują na wysokie noty, choć pewnie niektórzy oczekiwaliby od opcji Style nieco bardziej komfortowego resorowania. Nic z tego - Seat stawia na sportowy styl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Seat Ibiza ST: szlacheckie pochodzenie

Auto wyposażono bardzo bogato. Na pokładzie nie zabrakło takich udogodnień jak szyberdach z baterią słoneczną, która zasila wentylację wnętrza na postoju czy pakiet elektryczny, w którego skład wchodzi między innymi czujnik deszczu, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz czujniki parkowania. Te ostatnie mogłyby działać mniej nerwowo i pracować nieco precyzyjniej. Na szczęście da się je bez problemu wyłączyć. W testowanym aucie w miejscu schowka przed pasażerem znalazła się niewielka lodówka, a dostępu promieniom słonecznym broniła elektrycznie wysuwana roleta tylnej szyby. Wersja Style kierowana jest do odbiorców stawiających na elegancję. Testowane auto w wersji 2.0 TDI to wydatek niemal 97 000 zł. Zastosowane opcjonalne wyposażenie winduje jego cenę do ponad stu tysięcy, jednak za te kwotę dostajemy kompletnie wyposażoną sportową limuzynę z mocnym i oszczędnym silnikiem.

Seat Exeo 2.0 TDI Style przód
Seat Exeo 2.0 TDI Style tył
Seat Exeo 2.0 TDI Style bok
Seat Exeo 2.0 TDI Style wnętrze
Seat Exeo 2.0 TDI Style wnętrze
Seat Exeo 2.0 TDI Style tylna kanapa
Seat Exeo 2.0 TDI Style tylna kanapa
Seat Exeo 2.0 TDI Style deska rozdzielcza
Seat Exeo 2.0 TDI Style bagażnik
Seat Exeo 2.0 TDI Style silnik
Seat Exeo 2.0 TDI Style przód
Seat Exeo 2.0 TDI Style bok
Seat Exeo 2.0 TDI Style dach
Seat Exeo 2.0 TDI Style dach
Seat Exeo 2.0 TDI Style tunel środkowy
Seat Exeo 2.0 TDI Style przód
Seat Exeo 2.0 TDI Style tył
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA