REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Exeo 2.0 TDI Style: Inny charakter

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Seat Exeo 2.0 TDI Style przód
Seat Exeo 2.0 TDI Style przód

REKLAMA

REKLAMA

Istnieje grupa limuzyn, która zapewnia elegancję i odpowiedni szyk nie rezygnując przy tym ze sportowych osiągów i dobrego prowadzenia. Przykładem jest Seat Exeo z topowym dieslem pod maską.

REKLAMA

Nie tak dawno testowaliśmy dla Was ten model w wersji 1.8 T Sport. Tym razem do naszej redakcji trafiło auto w specyfikacji Style z najmocniejszym, 170 konnym dieslem między przednimi kołami. Z zewnątrz samochód wyróżnia inny niż w wersji Sport wzór aluminiowyh felg oraz brak przyciemnianych tylnych szyb. Poza tym, to klasyczny wygląd poprzedniego Audi A4, odświeżony nieco przez stylistów Seata. W środku różnic pomiędzy wersjami Sport i Style jest znacznie więcej. To właściwie zupełnie inny styl.

REKLAMA

W oczy rzuca się elegancka, opcjonalna beżowa skóra oraz drewnopodobne wstawki w desce rozdzielczej. Całość wygląda ładnie, ale niestety szybko się brudzi. W stosunku do wersji Sport auto ma również inne fotele. Są bardziej mięsiste i komfortowe, lecz pozbawione tak mocnego profilowania. Cieszy ich pełna elektryczna regulacja z pamięcią ustawień dla fotela kierowcy. Pozostałe elementy wnętrza jak w każdym Exeo – poprawne ergonomicznie i nie sprawiające problemów w użytkowaniu. Z przodu miejsca nie brakuje, z tyłu jest go zbyt mało. Bagażnik ma wystarczającą pojemność i jest poprawnie ukształtowany, a otwór w tylnej kanapie umożliwia przewożenie długich przedmiotów. Zestaw zegarów czytelny i tym razem zaopatrzony w kolorowy wyświetlacz komputera.

Zobacz też: Opinie kierowców o samochodzie Seat Exeo

REKLAMA

Napęd testowanego egzemplarza należy ocenić wysoko. Dwulitrowy turbodiesel korzysta z systemu Common Rail oraz filtra cząstek stałych. Maksymalna moc wynosząca 170 koni mechanicznych uzyskiwana jest przy 4200 obrotach na minutę, zaś maksymalny moment obrotowy równy 350 Nm rozwijany jest w zakresie 1750-2500 obrotów. W praktyce oznacza to przyspieszenie na poziomie 8,4 sekundy. Wyraźny klekot diesla słyszy się tuż po odpaleniu jednostki. Potem do uszu pasażerów nie dobiega zbyt wiele hałasów. Jest to również zasługa dobrego wyciszenia auta. Co więcej, silnik ma piękne basowe brzmienie i dobrze czuje się również na wyższych obrotach.

Po mocnym wciśnięciu gazu auto momentalnie zrywa przyczepność. Na szczęście na straży stoi ESP, które w razie potrzeby da się nieco uśpić. Spalanie w trasie bez problemu można utrzymać na poziomie 6,5 litra na sto kilometrów. W mieście, przy dynamicznej jeździe - do której ten silnik prowokuje - nie przekracza 10 litrów. W połączeniu z siedemdziesięciolitrowym zbiornikiem daje to satysfakcjonujący zasięg. Zawieszenie i układ kierowniczy oraz sam sposób prowadzenia pozostają niezmienione w stosunku do wersji Sport i tym samym zasługują na wysokie noty, choć pewnie niektórzy oczekiwaliby od opcji Style nieco bardziej komfortowego resorowania. Nic z tego - Seat stawia na sportowy styl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Seat Ibiza ST: szlacheckie pochodzenie

Auto wyposażono bardzo bogato. Na pokładzie nie zabrakło takich udogodnień jak szyberdach z baterią słoneczną, która zasila wentylację wnętrza na postoju czy pakiet elektryczny, w którego skład wchodzi między innymi czujnik deszczu, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz czujniki parkowania. Te ostatnie mogłyby działać mniej nerwowo i pracować nieco precyzyjniej. Na szczęście da się je bez problemu wyłączyć. W testowanym aucie w miejscu schowka przed pasażerem znalazła się niewielka lodówka, a dostępu promieniom słonecznym broniła elektrycznie wysuwana roleta tylnej szyby. Wersja Style kierowana jest do odbiorców stawiających na elegancję. Testowane auto w wersji 2.0 TDI to wydatek niemal 97 000 zł. Zastosowane opcjonalne wyposażenie winduje jego cenę do ponad stu tysięcy, jednak za te kwotę dostajemy kompletnie wyposażoną sportową limuzynę z mocnym i oszczędnym silnikiem.

Seat Exeo 2.0 TDI Style przód
Seat Exeo 2.0 TDI Style tył
Seat Exeo 2.0 TDI Style bok
Seat Exeo 2.0 TDI Style wnętrze
Seat Exeo 2.0 TDI Style wnętrze
Seat Exeo 2.0 TDI Style tylna kanapa
Seat Exeo 2.0 TDI Style tylna kanapa
Seat Exeo 2.0 TDI Style deska rozdzielcza
Seat Exeo 2.0 TDI Style bagażnik
Seat Exeo 2.0 TDI Style silnik
Seat Exeo 2.0 TDI Style przód
Seat Exeo 2.0 TDI Style bok
Seat Exeo 2.0 TDI Style dach
Seat Exeo 2.0 TDI Style dach
Seat Exeo 2.0 TDI Style tunel środkowy
Seat Exeo 2.0 TDI Style przód
Seat Exeo 2.0 TDI Style tył
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA