REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris: Więcej charakteru

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Popularny kompakt ze stajni Toyoty zmienił nieco swój wygląd. Poprawiono szczegóły wnętrza i zawieszenie, a w testowanej wersji zadbano także o stylizacyjny pakiet tuningowy.

Toyota zafundowała swojemu kompaktowi face lifting. Zmiany nie są duże, ale na pewno widoczne. Odświeżono pas przedni zmieniając kształt reflektorów, zderzaka i grilla. Z tyłu zastosowano inny zderzak oraz nowe lampy z białymi kloszami kierunkowskazów. Poza tym to ta sama, dobrze znana, pękata sylwetka o uniwersalnym charakterze. Testowana przez nas wersja zaopatrzona została w ciekawy zestaw tuningowy sygnowany przez zespół Toyota Motosport. W jego skład wchodziły przednie, boczne i tylne spojlery oraz tylny zderzak uzbrojony w dwie końcówki układu wydechowego, którego ciekawsze, basowe brzmienie słyszalne jest głównie przy niskich obrotach.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Auris

Przy okazji liftingu w środku poprawiono materiały wykończeniowe, które teraz są bardziej miękkie. Zastosowano znacznie ładniejszą, podciętą u dołu kierownicę, a także zmieniono kształt dźwigni hamulca ręcznego, dzięki czemu jest bardziej funkcjonalna. Poza tym wszystko po staremu. Czyli obszerna, ale nowocześnie wyglądająca konsola środkowa i sporo miejsca zarówno w przedniej, jak i tylnej części auta. Przestrzeni nie brakuje też nad głową. Fotele zastosowane w Aurisie zasługują na wysokie noty. Są dobrze wyprofilowane i siedzi się w nich po prostu wygodnie. Ergonomia wnętrza również jest bez zarzutu. Pomyślano o bardzo przydatnych uchwytach na puszki wyjeżdżających z deski rozdzielczej po stronie kierowcy i pasażera. W dodatku umieszczono je tuż obok nawiewów, wiec podczas korzystania z klimatyzacji (automatycznej i dwustrefowej) mamy przy okazji schłodzony napój.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

REKLAMA

Nadal mamy także do dyspozycji dwa zamykane schowki po stronie pasażera. Bagażnik ma przeciętną, jak na kompakt, pojemność, która wynosi 354 litry. Składając tylną kanapę zwiększymy ją do 777 litrów. Obecnie do Aurisa można dokupić jedną z dwóch nawigacji. Nasz egzemplarz zaopatrzony był w zestaw TomTom dostępny w cenie 6500 zł. Jest on prosty w obsłudze i ma kilka ciekawyh funkcji, jak prowadzenie głosowe po polsku czy wgrana mapa fotoradarów, o których informuje sygnałem dźwiękowym. Minusem jest zdejmowany ekran o którym trzeba pamiętać wysiadając z auta. Całość połączona jest z odtwarzaczem CD/DVD i Bluetooth’em. Istnieje też możliwość podłączenia kamery cofania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską testowego Aurisa znalazł się benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra, który dysponuje mocą 132 koni mechanicznych. Na papierze wygląda to naprawdę nieźle - w końcu taka moc w kompakcie powinna zapewnić dobre osiągi. Z danych technicznych producenta dowiemy się, że auto przyspiesza do setki w dziesięć sekund. Po przejażdżce trudno jednak nie ulec wrażeniu, że to całe stado wierzchowców gdzieś się rozbiegło i w efekcie nie ma go pod maską. Auto jest ospałe i zaczyna się budzić dopiero przy wkręcaniu na najwyższe obroty. Spora w tym zasługa zestopniowania skrzyni biegów.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Ma ona sześć przełożeń jednak - jak to w Toyocie - całkowicie użytecznych również w mieście, ponieważ szóstka nie ma tu charakteru nadbiegu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że maksymalny moment obrotowy tego motoru uzyskiwany jest przy 4400 obrotów, a maksymalna moc przy 6400. Motor odwdzięcza się za to niskim spalaniem. W mieście nawet przy wkręcaniu silnika na wspomniane wysokie obroty zużycie paliwa nie przekracza 8,8 litra na sto kilometrów, co należy uznać za dobry rezultat. Może właśnie ekonomia jest przeznaczeniem tego silnika, a nie dynamiczna jazda? Auris przy okazji liftingu zyskał poprawione zawieszenie. Przy niskoprofilowych oponach wydaje się twardsze, ale zapewnia pewniejsze prowadzenie. Nie zapomniano jednak również o komforcie, dlatego całość jest sprężysta i pozostawia dobre wrażenie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Kompaktowa Toyota to auto poprawne i wyjątkowo grzeczne. Dla niektórych być może zbyt spokojne pod względem designu, ale ten model ma trafić do jak najszerszej grupy odbiorców. Po liftingu z pewnością bardziej przemówi do ludzi młodych. Jeśli ktoś chce dodać trochę pieprzu do jego wyglądu może zainwestować chociażby w taki pakiet stylistyczny, w jaki został wyposażony testowany egzemplarz. Może również zdecydować się na diesla – 90 lub 126 konnego. Chociaż biorąc pod uwagę niskie spalanie wersji benzynowej może się okazać, że jest to zakup opłacalny tylko osobom, które prawie nigdy nie wysiadają z auta. Ceny benzynowego Aurisa 1.6 zaczynają się od 63 tysięcy złotych za podstawową wersję Terra, a kończą na 77 tysiącach za specyfikację Prestige.

Toyota Auris bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bok i tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kokpit fot. Maciej Medyj
Toyota Auris siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kanapa tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kanapa tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris praktyczne rozwiązania fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris silnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Toyota Auris konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód i bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris tył fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA