REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris: Więcej charakteru

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Popularny kompakt ze stajni Toyoty zmienił nieco swój wygląd. Poprawiono szczegóły wnętrza i zawieszenie, a w testowanej wersji zadbano także o stylizacyjny pakiet tuningowy.

Toyota zafundowała swojemu kompaktowi face lifting. Zmiany nie są duże, ale na pewno widoczne. Odświeżono pas przedni zmieniając kształt reflektorów, zderzaka i grilla. Z tyłu zastosowano inny zderzak oraz nowe lampy z białymi kloszami kierunkowskazów. Poza tym to ta sama, dobrze znana, pękata sylwetka o uniwersalnym charakterze. Testowana przez nas wersja zaopatrzona została w ciekawy zestaw tuningowy sygnowany przez zespół Toyota Motosport. W jego skład wchodziły przednie, boczne i tylne spojlery oraz tylny zderzak uzbrojony w dwie końcówki układu wydechowego, którego ciekawsze, basowe brzmienie słyszalne jest głównie przy niskich obrotach.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Auris

Przy okazji liftingu w środku poprawiono materiały wykończeniowe, które teraz są bardziej miękkie. Zastosowano znacznie ładniejszą, podciętą u dołu kierownicę, a także zmieniono kształt dźwigni hamulca ręcznego, dzięki czemu jest bardziej funkcjonalna. Poza tym wszystko po staremu. Czyli obszerna, ale nowocześnie wyglądająca konsola środkowa i sporo miejsca zarówno w przedniej, jak i tylnej części auta. Przestrzeni nie brakuje też nad głową. Fotele zastosowane w Aurisie zasługują na wysokie noty. Są dobrze wyprofilowane i siedzi się w nich po prostu wygodnie. Ergonomia wnętrza również jest bez zarzutu. Pomyślano o bardzo przydatnych uchwytach na puszki wyjeżdżających z deski rozdzielczej po stronie kierowcy i pasażera. W dodatku umieszczono je tuż obok nawiewów, wiec podczas korzystania z klimatyzacji (automatycznej i dwustrefowej) mamy przy okazji schłodzony napój.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

REKLAMA

Nadal mamy także do dyspozycji dwa zamykane schowki po stronie pasażera. Bagażnik ma przeciętną, jak na kompakt, pojemność, która wynosi 354 litry. Składając tylną kanapę zwiększymy ją do 777 litrów. Obecnie do Aurisa można dokupić jedną z dwóch nawigacji. Nasz egzemplarz zaopatrzony był w zestaw TomTom dostępny w cenie 6500 zł. Jest on prosty w obsłudze i ma kilka ciekawyh funkcji, jak prowadzenie głosowe po polsku czy wgrana mapa fotoradarów, o których informuje sygnałem dźwiękowym. Minusem jest zdejmowany ekran o którym trzeba pamiętać wysiadając z auta. Całość połączona jest z odtwarzaczem CD/DVD i Bluetooth’em. Istnieje też możliwość podłączenia kamery cofania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską testowego Aurisa znalazł się benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra, który dysponuje mocą 132 koni mechanicznych. Na papierze wygląda to naprawdę nieźle - w końcu taka moc w kompakcie powinna zapewnić dobre osiągi. Z danych technicznych producenta dowiemy się, że auto przyspiesza do setki w dziesięć sekund. Po przejażdżce trudno jednak nie ulec wrażeniu, że to całe stado wierzchowców gdzieś się rozbiegło i w efekcie nie ma go pod maską. Auto jest ospałe i zaczyna się budzić dopiero przy wkręcaniu na najwyższe obroty. Spora w tym zasługa zestopniowania skrzyni biegów.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Ma ona sześć przełożeń jednak - jak to w Toyocie - całkowicie użytecznych również w mieście, ponieważ szóstka nie ma tu charakteru nadbiegu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że maksymalny moment obrotowy tego motoru uzyskiwany jest przy 4400 obrotów, a maksymalna moc przy 6400. Motor odwdzięcza się za to niskim spalaniem. W mieście nawet przy wkręcaniu silnika na wspomniane wysokie obroty zużycie paliwa nie przekracza 8,8 litra na sto kilometrów, co należy uznać za dobry rezultat. Może właśnie ekonomia jest przeznaczeniem tego silnika, a nie dynamiczna jazda? Auris przy okazji liftingu zyskał poprawione zawieszenie. Przy niskoprofilowych oponach wydaje się twardsze, ale zapewnia pewniejsze prowadzenie. Nie zapomniano jednak również o komforcie, dlatego całość jest sprężysta i pozostawia dobre wrażenie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Kompaktowa Toyota to auto poprawne i wyjątkowo grzeczne. Dla niektórych być może zbyt spokojne pod względem designu, ale ten model ma trafić do jak najszerszej grupy odbiorców. Po liftingu z pewnością bardziej przemówi do ludzi młodych. Jeśli ktoś chce dodać trochę pieprzu do jego wyglądu może zainwestować chociażby w taki pakiet stylistyczny, w jaki został wyposażony testowany egzemplarz. Może również zdecydować się na diesla – 90 lub 126 konnego. Chociaż biorąc pod uwagę niskie spalanie wersji benzynowej może się okazać, że jest to zakup opłacalny tylko osobom, które prawie nigdy nie wysiadają z auta. Ceny benzynowego Aurisa 1.6 zaczynają się od 63 tysięcy złotych za podstawową wersję Terra, a kończą na 77 tysiącach za specyfikację Prestige.

Toyota Auris bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bok i tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kokpit fot. Maciej Medyj
Toyota Auris siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kanapa tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kanapa tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris praktyczne rozwiązania fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris silnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Toyota Auris konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód i bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris tył fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA