REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda5: Kondycja bez zarzutu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Mazda 5 przód
Mazda 5 przód

REKLAMA

REKLAMA

Obecna generacja Mazdy 5 jest już dobrze znana. Auto w takiej formie jest w ofercie producenta od kilku lat, ale ciągle ma sporo do zaoferowania i może być ciekawą propozycją w segmencie aut rodzinnych.

Mazda już jakiś czas temu zaprezentowała oficjalnie nową Piątkę. Tym czasem w salonach ciągle można kupić aktualne wcielenie tego modelu. Zmiany jakie proponuje producent są dość wyraźne, ale czy wyjdą temu autu na zdrowie? Moim zdaniem obecna generacja wygląda lepiej niż jej następca. Jest jednym z niewielu minivanów, których design nie jest nijaki i ma w sobie pewne sportowe elementy. W dodatku jest jednym z dłuższych aut swojego segmentu. Uwagę zwraca lekko zadziorny przód oraz tył zaopatrzony w duże białe lampy z diodami LED. Nie można też nie zauważyć przesuwanych bocznych drzwi oraz spojlerów, które jeszcze bardziej podkreślają charakter tego auta. Z jednej strony rodzinny, ale nie pozbawiony też lekko sportowej żyłki.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Maździe 5

W środku siedzi się wysoko, ale pozycja jest wygodna. Jest tam wszystko do czego przyzwyczaili nas producenci japońskich aut. Dobra ergonomia, nieco nudny, ale poprawny design oraz twarde, ale bardzo dobrze spasowane materiały. Cieszą duże i łatwo dostępne pokrętła klimatyzacji oraz regulacji radia, którą powtórzono również na kierownicy. Na desce rozdzielczej zastosowano czytelny wielofunkcyjny wyświetlacz. Szkoda, że nie można na nim wyświetlić jednocześnie informacji z komputera pokładowego i godziny. Trzeba wybrać jedną z opcji. Przestrzeni w tym aucie na pewno nie zabraknie. Z przodu siedzi się wygodnie, a fotele dobrze sprawdzają się na dalekich trasach. Z tyłu mogą komfortowo usiąść dwie dorosłe osoby lub trójka dzieci. Wnętrze piątki jest w stanie zaoferować podróż również dwom dodatkowym pasażerom, gdyż pod podłogą bagażnika znajdziemy rozkładane fotele. Dzięki temu istnieje możliwość przewiezienia siedmiu osób, choć te siedzące w ostatnim rzędzie nie będą miały zbyt dużo przestrzeni na nogi.

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

We wnętrzu tego auta podoba się jednak tak naprawdę coś innego. To pomysłowość, której nie zabrakło konstruktorom podczas projektowania tylnej części kabiny. Jeśli na przykład wybierzemy opcję dwóch foteli z tyłu (i złożymy środkową część kanapy) to pomiędzy nimi jest przestrzeń, która pozwoli na przechodzenie dzieci do trzeciego rzędu siedzeń. Można też wybrać opcję schowka lub podłokietnika. Przesuwane boczne drzwi mają wygodną funkcję elektrycznego otwierania. Można ją uruchomić zarówno z pilota jak i za pomocą przycisków na desce rozdzielczej. Bagażnik to bez wątpienia jeden z ważniejszych elementów minivana. W Mazdzie 5 ma on 425 litrów pojemności przy opcji pięciomiejscowej i 112 po rozłożeniu trzeciego rzędu foteli. Całość jest ustawna a próg załadunku – niski. Jeśli dla kogoś to mało, po złożeniu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu można uzyskać przestrzeń równą 857 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską testowanej wersji znalazł się wysokoprężny silnik o pojemności 2.0 i mocy 143 koni mechanicznych. Jednostka dobrze radzi sobie z masa auta. Nie ma tu problemu zarówno z wyprzedzaniem jak i elastycznością. Maksymalny moment wynosi 360 Nm i jest uzyskiwany przy 2000 obrotów. Jedyny mankament tego silnika to zbyt wysokie spalanie. W mieście kształtuje się ono w granicach jedenastu litrów. W trasie spasa do około dziewięciu. Do przeniesienia napędu użyto sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Działa ona z charakterystycznym dla Mazdy, lekkim oporem, ale jest precyzyjna i ma krótki skok lewarka, a poszczególne przełożenia zostały dobrze dobrane.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Zawieszenie mazdy 5 zostało zestrojone sztywno. Dzięki temu nie ma problemu z szybkim pokonywaniem zakrętów, a auto mimo swojej wysokości nadmiernie się nie wychyla. Całość jest sprężysta i nie sprawia wrażenia jazdy samochodem dla podtatusiałego pana w średnim wieku z gromadką dzieci. Na pochwalę zasługuje też układ kierowniczy, który pracuje z oczekiwanym oporem i pozwala dobrze czuć auto. Cieszy niewielka ilość obrotów jaką należy wykonać pomiędzy skrajnymi położeniami kół co na pewno poprawia sprawność jazdy w mieście.

Oferta Mazdy 5 przewiduje dwa silniki. Poza testowanym przez nas dieslem dostępny jest jeszcze benzynowy motor o mocy 146 koni i pojemności dwóch litrów. Jego ceny zaczynają się od niecałych 88 tysięcy złotych. Najtańszy ropniak będzie nas kosztował dziesięć tysięcy więcej. Najdroższa Mazda 5 z dieslem pod maską i wyposażeniem Sport zdejmie z naszego konta niecałe 110 tysięcy. Kto jednak będzie chciał zdecydować się na to auto nie ma zbyt wiele czasu do namysłu. Producent pewnie jeszcze pod koniec tego roku wprowadzi na polski rynek nową generację tego modelu

Mazda 5 wnętrze
Mazda 5 tył
Mazda 5 kokpit
Mazda 5 fotele przód
Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 zegary
Mazda 5 kokpit
Mazda 5 deska rozdzielcza
Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 silnik
Mazda 5 konsola środkowa
Mazda 5 funkcje
Mazda 5 tył
Mazda 5 przód
Mazda 5 bok
Mazda 5 przód
Mazda 5 bok
Mazda 5 przód
Mazda 5 przód
Mazda 5
Mazda 5 przód i bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA