REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda5: Kondycja bez zarzutu

Michał Karczewski
Mazda 5 przód
Mazda 5 przód

REKLAMA

REKLAMA

Obecna generacja Mazdy 5 jest już dobrze znana. Auto w takiej formie jest w ofercie producenta od kilku lat, ale ciągle ma sporo do zaoferowania i może być ciekawą propozycją w segmencie aut rodzinnych.

Mazda już jakiś czas temu zaprezentowała oficjalnie nową Piątkę. Tym czasem w salonach ciągle można kupić aktualne wcielenie tego modelu. Zmiany jakie proponuje producent są dość wyraźne, ale czy wyjdą temu autu na zdrowie? Moim zdaniem obecna generacja wygląda lepiej niż jej następca. Jest jednym z niewielu minivanów, których design nie jest nijaki i ma w sobie pewne sportowe elementy. W dodatku jest jednym z dłuższych aut swojego segmentu. Uwagę zwraca lekko zadziorny przód oraz tył zaopatrzony w duże białe lampy z diodami LED. Nie można też nie zauważyć przesuwanych bocznych drzwi oraz spojlerów, które jeszcze bardziej podkreślają charakter tego auta. Z jednej strony rodzinny, ale nie pozbawiony też lekko sportowej żyłki.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Maździe 5

W środku siedzi się wysoko, ale pozycja jest wygodna. Jest tam wszystko do czego przyzwyczaili nas producenci japońskich aut. Dobra ergonomia, nieco nudny, ale poprawny design oraz twarde, ale bardzo dobrze spasowane materiały. Cieszą duże i łatwo dostępne pokrętła klimatyzacji oraz regulacji radia, którą powtórzono również na kierownicy. Na desce rozdzielczej zastosowano czytelny wielofunkcyjny wyświetlacz. Szkoda, że nie można na nim wyświetlić jednocześnie informacji z komputera pokładowego i godziny. Trzeba wybrać jedną z opcji. Przestrzeni w tym aucie na pewno nie zabraknie. Z przodu siedzi się wygodnie, a fotele dobrze sprawdzają się na dalekich trasach. Z tyłu mogą komfortowo usiąść dwie dorosłe osoby lub trójka dzieci. Wnętrze piątki jest w stanie zaoferować podróż również dwom dodatkowym pasażerom, gdyż pod podłogą bagażnika znajdziemy rozkładane fotele. Dzięki temu istnieje możliwość przewiezienia siedmiu osób, choć te siedzące w ostatnim rzędzie nie będą miały zbyt dużo przestrzeni na nogi.

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

We wnętrzu tego auta podoba się jednak tak naprawdę coś innego. To pomysłowość, której nie zabrakło konstruktorom podczas projektowania tylnej części kabiny. Jeśli na przykład wybierzemy opcję dwóch foteli z tyłu (i złożymy środkową część kanapy) to pomiędzy nimi jest przestrzeń, która pozwoli na przechodzenie dzieci do trzeciego rzędu siedzeń. Można też wybrać opcję schowka lub podłokietnika. Przesuwane boczne drzwi mają wygodną funkcję elektrycznego otwierania. Można ją uruchomić zarówno z pilota jak i za pomocą przycisków na desce rozdzielczej. Bagażnik to bez wątpienia jeden z ważniejszych elementów minivana. W Mazdzie 5 ma on 425 litrów pojemności przy opcji pięciomiejscowej i 112 po rozłożeniu trzeciego rzędu foteli. Całość jest ustawna a próg załadunku – niski. Jeśli dla kogoś to mało, po złożeniu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu można uzyskać przestrzeń równą 857 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską testowanej wersji znalazł się wysokoprężny silnik o pojemności 2.0 i mocy 143 koni mechanicznych. Jednostka dobrze radzi sobie z masa auta. Nie ma tu problemu zarówno z wyprzedzaniem jak i elastycznością. Maksymalny moment wynosi 360 Nm i jest uzyskiwany przy 2000 obrotów. Jedyny mankament tego silnika to zbyt wysokie spalanie. W mieście kształtuje się ono w granicach jedenastu litrów. W trasie spasa do około dziewięciu. Do przeniesienia napędu użyto sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Działa ona z charakterystycznym dla Mazdy, lekkim oporem, ale jest precyzyjna i ma krótki skok lewarka, a poszczególne przełożenia zostały dobrze dobrane.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Zawieszenie mazdy 5 zostało zestrojone sztywno. Dzięki temu nie ma problemu z szybkim pokonywaniem zakrętów, a auto mimo swojej wysokości nadmiernie się nie wychyla. Całość jest sprężysta i nie sprawia wrażenia jazdy samochodem dla podtatusiałego pana w średnim wieku z gromadką dzieci. Na pochwalę zasługuje też układ kierowniczy, który pracuje z oczekiwanym oporem i pozwala dobrze czuć auto. Cieszy niewielka ilość obrotów jaką należy wykonać pomiędzy skrajnymi położeniami kół co na pewno poprawia sprawność jazdy w mieście.

Oferta Mazdy 5 przewiduje dwa silniki. Poza testowanym przez nas dieslem dostępny jest jeszcze benzynowy motor o mocy 146 koni i pojemności dwóch litrów. Jego ceny zaczynają się od niecałych 88 tysięcy złotych. Najtańszy ropniak będzie nas kosztował dziesięć tysięcy więcej. Najdroższa Mazda 5 z dieslem pod maską i wyposażeniem Sport zdejmie z naszego konta niecałe 110 tysięcy. Kto jednak będzie chciał zdecydować się na to auto nie ma zbyt wiele czasu do namysłu. Producent pewnie jeszcze pod koniec tego roku wprowadzi na polski rynek nową generację tego modelu

Mazda 5 wnętrze
Mazda 5 tył
Mazda 5 kokpit
Mazda 5 fotele przód
Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 zegary
Mazda 5 kokpit
Mazda 5 deska rozdzielcza
Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 silnik
Mazda 5 konsola środkowa
Mazda 5 funkcje
Mazda 5 tył
Mazda 5 przód
Mazda 5 bok
Mazda 5 przód
Mazda 5 bok
Mazda 5 przód
Mazda 5 przód
Mazda 5
Mazda 5 przód i bok
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA