Mazda MX-5 - którą wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Mazda znacznie ułatwiła sprawę osobom kupującym MX-5. Jeżeli nabywca zdecyduje się na konkretny silnik, automatycznie dokonuje wyboru odnośnie wersji wyposażeniowej.
REKLAMA
W gamie silnikowej MX-5 znajdują się dwie benzynowe jednostki napędowe.
Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda MX-5
Podstawowym źródłem napędu Mx-5 jest silnik o pojemności 1,8 l i mocy maksymalnej 126 KM. Według danych producenta MX-5 w tej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Cóż, nie są to osiągi auta sportowego, ale przynajmniej roadster Mazdy w tej odmianie oszczędzi portfel kierowcy. Deklarowane przez producenta spalanie w ruchu miejskim to 9,8 l/100 km.
Mazda MX-5 1.8 Kirei dostępna jest od 91 400 zł.
Zobacz także wrażenia z jazdy Mazdą MX-5: Mazda MX-5 samczym okiem
Wybierając droższą opcję MX-5 wyposażoną w silnik 2.0/160 KM musimy dopłacić 14 tys. zł. W zamian dostajemy auto dynamiczniejsze (według danych producenta 160-konna MX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s) i tylko nieznacznie droższe w eksploatacji (zużycie paliwa w ruchu miejskim według danych producenta wzrasta do 10,9 l/100 km) oraz praktyczniejsze, bo MX-5 z silnikiem 2.0/160 KM jest standardowo wyposażona w elektrycznie otwierany blaszany dach. Słabsza odmiana dostępna jest jedynie z ręcznie rozkładanym dachem materiałowym.
Mocniejsza MX-5 jest też wyposażona standardowo w reflektory ksenonowe oraz system audio renomowanej firmy Bose.
Nasz wybór: MX-5 z silnikiem 2.0/160 KM
REKLAMA
REKLAMA