REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Accord Type S

Paweł Dobosz
Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter.
Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter.
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Trzy tygodnie temu mieliśmy okazję testować świetny samochód - Hondę Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym. Był to doskonały wybór dla osób szukających auta, w którym niemal idealnie połączono komfort, funkcjonalność i sportowego ducha.

Dlaczego uważamy, że było to połączenie „niemal” idealne? Bo Honda ma także w ofercie model Type S, który te trzy elementy łączy jeszcze lepiej. Czy warto za to dopłacić 35 000 złotych? Jeśli tylko Cię na to stać – zdecydowanie tak. 

REKLAMA

Nowy model Accorda opisywaliśmy szczegółowo przy okazji testu Tourera, do którego link znajduje się tutaj. Dlatego tym razem skupię się tylko na różnicach między testowaną poprzednio wersją a Hondą Accord Type S ze 180-konnym silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda Accord

Nadwozie/przestronność

REKLAMA

Wersja Type S jest dostępna tylko z nadwoziem typu sedan. I bardzo dobrze, bo Honda z tym nadwoziem wygląda lepiej niż w wersji kombi. Klasyczna linia tyłu auta jest bardziej atrakcyjna niż „kombinarośl”. Nadwozie typu sedan jeszcze mocniej podkreśla elegancję i klasę auta. Zaskakuje fakt, że pojemność bagażnika jest o ponad 60 litrów większa niż w Tourerze (rzecz bardzo rzadko spotykana w motoryzacyjnym światku).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Modyfikacje stylistyczne testowanej wersji są niewielkie. Bardzo dobrze, że tak się stało, bo większy nacisk na usportowienie mógłby tylko zaszkodzić atrakcyjnej sylwetce Accorda. Model Type S poznać można po obniżonych, przemodelowanych zderzakach, niewielkim spoilerze z przodu, sportowych nakładkach na progach oraz większych wlotach powietrza. Dodatkowo grill wykończony jest nieco ciemniejszym chromem, zmieniono klosze kierunkowskazów oraz zastosowano bardzo ładne 18-calowe felgi aluminiowe. Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter. Accord jeszcze nigdy nie wyglądał tak dobrze.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Wnętrze/Wyposażenie

We wnętrzu zmian w stosunku do modelu podstawowego jest jeszcze mniej. Skórzano-materiałowa tapicerka (bardzo dobrze wygląda i jest miła w dotyku), aluminiowe nakładki na pedały i gałka skrzyni biegów, oraz to, co rzuca się w oczy najbardziej - czerwone podświetlenie zegarów. I wystarczy. Wciąż wsiadasz do komfortowego samochodu, ale detale, które zauważasz, dają Ci świadomość, że w aucie drzemie „sportowiec”.
O tym, jakie wyposażenie oferuje wersja Type S przeczytasz w naszym poradniku zakupowym.

Dalej napęd/zawieszenie


Napęd/Zawieszenie

REKLAMA

W Accordzie Type S zamontowano wysokoprężny silnik o mocy 180 KM. Sprint do setki trwa blisko 9 sekund. Może nie jest to wartość, która zwala z nóg w sportowym samochodzie, ale w Hondzie w zupełności wystarczy. Przyspieszanie w tym aucie daje naprawdę dużo frajdy. Na kierownicy daje się wyraźnie odczuć całe 380 Nm momentu obrotowego (skręca w prawo). Dla niektórych kierowców może to stanowić problem, ale mnie się podobało. Podobnie jak to, że nawet przy 100 km/h po zmianie biegów, koła potrafią przez chwilę zabuksować. Oczywiście, jeśli nie będziesz wciskał gazu „do dechy”, nie będziesz miał okazji zaznać tych atrakcji.

O ile można mieć (niewielkie) zastrzeżenia co do rozpędzania od 0 do 100 km/h, o tyle elastyczność na poszczególnych biegach jest więcej niż satysfakcjonująca. Auto błyskawicznie reaguje na otwarcie przepustnicy, dając kierowcy pewność, że podczas wyprzedzania nie spotka go żadna przykrość.

Silnik w Type S jest nie tylko dynamiczny, ale także całkiem oszczędny. Wprawdzie nie udało mi się zejść do obiecanych przez producenta 7,5 litrów ropy na 100 km (w mieście), ale jeśli decydowałem się na spokojną jazdę, udawało mi się utrzymywać spalanie na poziomie poniżej 8,5 l / 100 km. Oczywiście przy dynamicznej jeździe zużycie paliwa rośnie, ale nawet wtedy utrzymuje się na poziomie 10–11 litrów.

Pracy skrzyni biegów też niewiele można zarzucić. Jedyne co może trochę przeszkadzać to bardzo krótka „jedynka”. Naciśniesz gaz i niemal natychmiast musisz wrzucać dwójkę, bo wskazówka obrotomierza jest już na czerwonym polu. Ale to częsta przywara diesli.

O prowadzeniu Accorda nie będę dużo pisał, gdyż jest tak samo dobre (a nawet nieco lepsze) jak w przypadku Tourera (tu znajdziesz test). Dlatego ograniczę się do dwóch zdań. Po pierwsze, auto zachowuje się bardzo neutralnie w każdej sytuacji, co ułatwia pracę kierowcy i pozwala czerpać maksimum przyjemności z jazdy. Po drugie, choć zawieszenie jest twarde, nie wpływa to zbyt na komfort podróży.

Zobacz również: Honda Accord: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Honda Accord Type S kosztuje 138 000 zł (bez rabatów). I chociaż to poważny wydatek, to w pełni opłacalny. Za tę kwotę dostajecie samochód, którym możecie dostojnie podjechać na rozmowę służbową, wyjechać z rodziną na urlop (pod warunkiem, ze nie przesadzicie z ilością bagażu), a w razie potrzeby pojeździć dla przyjemności korzystając ze sportowych zapędów auta. 

Żałować można tylko jednej rzeczy. Mianowicie tego, że coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ekologii odebrały nam (przynajmniej na razie) Accorda Type R. W nim wrażenia byłyby jeszcze lepsze.

Alternatywa dla Honda Accord Type R 2.0 i-DTEC Type S:

Audi A4 2.0 TDI (170 KM) – auto klasy Premium w cenie podobnej do Type S. Bardzo popularny model (także w naszym kraju). Wysoka jakość, dobre osiągi, doskonała ergonomia. Cena: od 138 000 zł

Mazda 6 2.2 MZR-CD (180 KM) – auto o zbliżonych osiągach i poziomie wykończenia. Jednak Type S lepiej łączy elegancję, funkcjonalność i sportowy charakter. Cena: około 135 000 zł

Skoda Superb 2.0 TDI CR (170 KM) – przestronny, dobrze wyposażony model korzystający z doświadczeń koncernu Volkswagena. Więcej w nim elegancji niż sportu, ale osiągi ma zbliżone do Type S. Mniej prestiżowy, ale czy słusznie? Cena: od 98 000 zł

Zobacz również: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Dane techniczne:

Długość: 4 725 mm

Szerokość: 1 840 mm

Wysokość: 1 440 mm

Rozstaw osi: 2 705 mm

Masa: 1 553 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2 060 kg

Pojemność bagażnika: 467 l

Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa

Napęd: przedni

Typ silnika: diesel

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 2199 ccm

Moc silnika: 132 kW (180 KM) / 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm / 2000 obr./min

Prędkość maksymalna: 220 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s

Zużycie paliwa: 7,5 l / 100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 65 l

Test zderzeniowy: 5 gwiazdek (2009)

Pojemność bagażnika jest o ponad 60 litrów większa niż w Tourerze.
Czy.wieszjak.pl
Na pewno rzuca się w oczy czerwone podświetlenie zegarów.
Czy.wieszjak.pl
W tym aucie podróżuje się komfortowo.
Czy.wieszjak.pl
Zmieniono klosze kierunkowskazów.
Czy.wieszjak.pl
We wnętrzu zmian w stosunku do modelu podstawowego jest niewiele.
Czy.wieszjak.pl
Wnętrze Hondy Accord Type S
Czy.wieszjak.pl
Wykończenie wnętrza jest staranne.
Czy.wieszjak.pl
Silnik w Type S jest nie tylko dynamiczny, ale także całkiem oszczędny.
Czy.wieszjak.pl
Sportowe kubełkowe fotele zachęcają do jazdy.
Czy.wieszjak.pl
Skórzano-materiałowa tapicerka bardzo dobrze wygląda i jest miła w dotyku.
Czy.wieszjak.pl
Honda Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym.
Czy.wieszjak.pl
Dodatkowo grill wykończony jest nieco ciemniejszym chromem.
Czy.wieszjak.pl
Więcej w nim elegancji czy sportu?
Czy.wieszjak.pl
Accord jeszcze nigdy nie wyglądał tak dobrze.
Czy.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA