REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Accord Type S

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Dobosz
Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter.
Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter.
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Trzy tygodnie temu mieliśmy okazję testować świetny samochód - Hondę Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym. Był to doskonały wybór dla osób szukających auta, w którym niemal idealnie połączono komfort, funkcjonalność i sportowego ducha.

Dlaczego uważamy, że było to połączenie „niemal” idealne? Bo Honda ma także w ofercie model Type S, który te trzy elementy łączy jeszcze lepiej. Czy warto za to dopłacić 35 000 złotych? Jeśli tylko Cię na to stać – zdecydowanie tak. 

REKLAMA

Nowy model Accorda opisywaliśmy szczegółowo przy okazji testu Tourera, do którego link znajduje się tutaj. Dlatego tym razem skupię się tylko na różnicach między testowaną poprzednio wersją a Hondą Accord Type S ze 180-konnym silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda Accord

Nadwozie/przestronność

REKLAMA

Wersja Type S jest dostępna tylko z nadwoziem typu sedan. I bardzo dobrze, bo Honda z tym nadwoziem wygląda lepiej niż w wersji kombi. Klasyczna linia tyłu auta jest bardziej atrakcyjna niż „kombinarośl”. Nadwozie typu sedan jeszcze mocniej podkreśla elegancję i klasę auta. Zaskakuje fakt, że pojemność bagażnika jest o ponad 60 litrów większa niż w Tourerze (rzecz bardzo rzadko spotykana w motoryzacyjnym światku).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Modyfikacje stylistyczne testowanej wersji są niewielkie. Bardzo dobrze, że tak się stało, bo większy nacisk na usportowienie mógłby tylko zaszkodzić atrakcyjnej sylwetce Accorda. Model Type S poznać można po obniżonych, przemodelowanych zderzakach, niewielkim spoilerze z przodu, sportowych nakładkach na progach oraz większych wlotach powietrza. Dodatkowo grill wykończony jest nieco ciemniejszym chromem, zmieniono klosze kierunkowskazów oraz zastosowano bardzo ładne 18-calowe felgi aluminiowe. Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter. Accord jeszcze nigdy nie wyglądał tak dobrze.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Wnętrze/Wyposażenie

We wnętrzu zmian w stosunku do modelu podstawowego jest jeszcze mniej. Skórzano-materiałowa tapicerka (bardzo dobrze wygląda i jest miła w dotyku), aluminiowe nakładki na pedały i gałka skrzyni biegów, oraz to, co rzuca się w oczy najbardziej - czerwone podświetlenie zegarów. I wystarczy. Wciąż wsiadasz do komfortowego samochodu, ale detale, które zauważasz, dają Ci świadomość, że w aucie drzemie „sportowiec”.
O tym, jakie wyposażenie oferuje wersja Type S przeczytasz w naszym poradniku zakupowym.

Dalej napęd/zawieszenie


Napęd/Zawieszenie

REKLAMA

W Accordzie Type S zamontowano wysokoprężny silnik o mocy 180 KM. Sprint do setki trwa blisko 9 sekund. Może nie jest to wartość, która zwala z nóg w sportowym samochodzie, ale w Hondzie w zupełności wystarczy. Przyspieszanie w tym aucie daje naprawdę dużo frajdy. Na kierownicy daje się wyraźnie odczuć całe 380 Nm momentu obrotowego (skręca w prawo). Dla niektórych kierowców może to stanowić problem, ale mnie się podobało. Podobnie jak to, że nawet przy 100 km/h po zmianie biegów, koła potrafią przez chwilę zabuksować. Oczywiście, jeśli nie będziesz wciskał gazu „do dechy”, nie będziesz miał okazji zaznać tych atrakcji.

O ile można mieć (niewielkie) zastrzeżenia co do rozpędzania od 0 do 100 km/h, o tyle elastyczność na poszczególnych biegach jest więcej niż satysfakcjonująca. Auto błyskawicznie reaguje na otwarcie przepustnicy, dając kierowcy pewność, że podczas wyprzedzania nie spotka go żadna przykrość.

Silnik w Type S jest nie tylko dynamiczny, ale także całkiem oszczędny. Wprawdzie nie udało mi się zejść do obiecanych przez producenta 7,5 litrów ropy na 100 km (w mieście), ale jeśli decydowałem się na spokojną jazdę, udawało mi się utrzymywać spalanie na poziomie poniżej 8,5 l / 100 km. Oczywiście przy dynamicznej jeździe zużycie paliwa rośnie, ale nawet wtedy utrzymuje się na poziomie 10–11 litrów.

Pracy skrzyni biegów też niewiele można zarzucić. Jedyne co może trochę przeszkadzać to bardzo krótka „jedynka”. Naciśniesz gaz i niemal natychmiast musisz wrzucać dwójkę, bo wskazówka obrotomierza jest już na czerwonym polu. Ale to częsta przywara diesli.

O prowadzeniu Accorda nie będę dużo pisał, gdyż jest tak samo dobre (a nawet nieco lepsze) jak w przypadku Tourera (tu znajdziesz test). Dlatego ograniczę się do dwóch zdań. Po pierwsze, auto zachowuje się bardzo neutralnie w każdej sytuacji, co ułatwia pracę kierowcy i pozwala czerpać maksimum przyjemności z jazdy. Po drugie, choć zawieszenie jest twarde, nie wpływa to zbyt na komfort podróży.

Zobacz również: Honda Accord: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Honda Accord Type S kosztuje 138 000 zł (bez rabatów). I chociaż to poważny wydatek, to w pełni opłacalny. Za tę kwotę dostajecie samochód, którym możecie dostojnie podjechać na rozmowę służbową, wyjechać z rodziną na urlop (pod warunkiem, ze nie przesadzicie z ilością bagażu), a w razie potrzeby pojeździć dla przyjemności korzystając ze sportowych zapędów auta. 

Żałować można tylko jednej rzeczy. Mianowicie tego, że coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ekologii odebrały nam (przynajmniej na razie) Accorda Type R. W nim wrażenia byłyby jeszcze lepsze.

Alternatywa dla Honda Accord Type R 2.0 i-DTEC Type S:

Audi A4 2.0 TDI (170 KM) – auto klasy Premium w cenie podobnej do Type S. Bardzo popularny model (także w naszym kraju). Wysoka jakość, dobre osiągi, doskonała ergonomia. Cena: od 138 000 zł

Mazda 6 2.2 MZR-CD (180 KM) – auto o zbliżonych osiągach i poziomie wykończenia. Jednak Type S lepiej łączy elegancję, funkcjonalność i sportowy charakter. Cena: około 135 000 zł

Skoda Superb 2.0 TDI CR (170 KM) – przestronny, dobrze wyposażony model korzystający z doświadczeń koncernu Volkswagena. Więcej w nim elegancji niż sportu, ale osiągi ma zbliżone do Type S. Mniej prestiżowy, ale czy słusznie? Cena: od 98 000 zł

Zobacz również: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Dane techniczne:

Długość: 4 725 mm

Szerokość: 1 840 mm

Wysokość: 1 440 mm

Rozstaw osi: 2 705 mm

Masa: 1 553 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2 060 kg

Pojemność bagażnika: 467 l

Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa

Napęd: przedni

Typ silnika: diesel

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 2199 ccm

Moc silnika: 132 kW (180 KM) / 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm / 2000 obr./min

Prędkość maksymalna: 220 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s

Zużycie paliwa: 7,5 l / 100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 65 l

Test zderzeniowy: 5 gwiazdek (2009)

Pojemność bagażnika jest o ponad 60 litrów większa niż w Tourerze.
Czy.wieszjak.pl
Na pewno rzuca się w oczy czerwone podświetlenie zegarów.
Czy.wieszjak.pl
W tym aucie podróżuje się komfortowo.
Czy.wieszjak.pl
Zmieniono klosze kierunkowskazów.
Czy.wieszjak.pl
We wnętrzu zmian w stosunku do modelu podstawowego jest niewiele.
Czy.wieszjak.pl
Wnętrze Hondy Accord Type S
Czy.wieszjak.pl
Wykończenie wnętrza jest staranne.
Czy.wieszjak.pl
Silnik w Type S jest nie tylko dynamiczny, ale także całkiem oszczędny.
Czy.wieszjak.pl
Sportowe kubełkowe fotele zachęcają do jazdy.
Czy.wieszjak.pl
Skórzano-materiałowa tapicerka bardzo dobrze wygląda i jest miła w dotyku.
Czy.wieszjak.pl
Honda Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym.
Czy.wieszjak.pl
Dodatkowo grill wykończony jest nieco ciemniejszym chromem.
Czy.wieszjak.pl
Więcej w nim elegancji czy sportu?
Czy.wieszjak.pl
Accord jeszcze nigdy nie wyglądał tak dobrze.
Czy.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA