REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Accord Type S

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Dobosz
Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter.
Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter.
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Trzy tygodnie temu mieliśmy okazję testować świetny samochód - Hondę Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym. Był to doskonały wybór dla osób szukających auta, w którym niemal idealnie połączono komfort, funkcjonalność i sportowego ducha.

Dlaczego uważamy, że było to połączenie „niemal” idealne? Bo Honda ma także w ofercie model Type S, który te trzy elementy łączy jeszcze lepiej. Czy warto za to dopłacić 35 000 złotych? Jeśli tylko Cię na to stać – zdecydowanie tak. 

REKLAMA

REKLAMA

Nowy model Accorda opisywaliśmy szczegółowo przy okazji testu Tourera, do którego link znajduje się tutaj. Dlatego tym razem skupię się tylko na różnicach między testowaną poprzednio wersją a Hondą Accord Type S ze 180-konnym silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda Accord

Nadwozie/przestronność

REKLAMA

Wersja Type S jest dostępna tylko z nadwoziem typu sedan. I bardzo dobrze, bo Honda z tym nadwoziem wygląda lepiej niż w wersji kombi. Klasyczna linia tyłu auta jest bardziej atrakcyjna niż „kombinarośl”. Nadwozie typu sedan jeszcze mocniej podkreśla elegancję i klasę auta. Zaskakuje fakt, że pojemność bagażnika jest o ponad 60 litrów większa niż w Tourerze (rzecz bardzo rzadko spotykana w motoryzacyjnym światku).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Modyfikacje stylistyczne testowanej wersji są niewielkie. Bardzo dobrze, że tak się stało, bo większy nacisk na usportowienie mógłby tylko zaszkodzić atrakcyjnej sylwetce Accorda. Model Type S poznać można po obniżonych, przemodelowanych zderzakach, niewielkim spoilerze z przodu, sportowych nakładkach na progach oraz większych wlotach powietrza. Dodatkowo grill wykończony jest nieco ciemniejszym chromem, zmieniono klosze kierunkowskazów oraz zastosowano bardzo ładne 18-calowe felgi aluminiowe. Honda pokazała jak niewielkimi środkami można podkreślić sportowy charakter. Accord jeszcze nigdy nie wyglądał tak dobrze.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Wnętrze/Wyposażenie

We wnętrzu zmian w stosunku do modelu podstawowego jest jeszcze mniej. Skórzano-materiałowa tapicerka (bardzo dobrze wygląda i jest miła w dotyku), aluminiowe nakładki na pedały i gałka skrzyni biegów, oraz to, co rzuca się w oczy najbardziej - czerwone podświetlenie zegarów. I wystarczy. Wciąż wsiadasz do komfortowego samochodu, ale detale, które zauważasz, dają Ci świadomość, że w aucie drzemie „sportowiec”.
O tym, jakie wyposażenie oferuje wersja Type S przeczytasz w naszym poradniku zakupowym.

Dalej napęd/zawieszenie


Napęd/Zawieszenie

W Accordzie Type S zamontowano wysokoprężny silnik o mocy 180 KM. Sprint do setki trwa blisko 9 sekund. Może nie jest to wartość, która zwala z nóg w sportowym samochodzie, ale w Hondzie w zupełności wystarczy. Przyspieszanie w tym aucie daje naprawdę dużo frajdy. Na kierownicy daje się wyraźnie odczuć całe 380 Nm momentu obrotowego (skręca w prawo). Dla niektórych kierowców może to stanowić problem, ale mnie się podobało. Podobnie jak to, że nawet przy 100 km/h po zmianie biegów, koła potrafią przez chwilę zabuksować. Oczywiście, jeśli nie będziesz wciskał gazu „do dechy”, nie będziesz miał okazji zaznać tych atrakcji.

O ile można mieć (niewielkie) zastrzeżenia co do rozpędzania od 0 do 100 km/h, o tyle elastyczność na poszczególnych biegach jest więcej niż satysfakcjonująca. Auto błyskawicznie reaguje na otwarcie przepustnicy, dając kierowcy pewność, że podczas wyprzedzania nie spotka go żadna przykrość.

Silnik w Type S jest nie tylko dynamiczny, ale także całkiem oszczędny. Wprawdzie nie udało mi się zejść do obiecanych przez producenta 7,5 litrów ropy na 100 km (w mieście), ale jeśli decydowałem się na spokojną jazdę, udawało mi się utrzymywać spalanie na poziomie poniżej 8,5 l / 100 km. Oczywiście przy dynamicznej jeździe zużycie paliwa rośnie, ale nawet wtedy utrzymuje się na poziomie 10–11 litrów.

Pracy skrzyni biegów też niewiele można zarzucić. Jedyne co może trochę przeszkadzać to bardzo krótka „jedynka”. Naciśniesz gaz i niemal natychmiast musisz wrzucać dwójkę, bo wskazówka obrotomierza jest już na czerwonym polu. Ale to częsta przywara diesli.

O prowadzeniu Accorda nie będę dużo pisał, gdyż jest tak samo dobre (a nawet nieco lepsze) jak w przypadku Tourera (tu znajdziesz test). Dlatego ograniczę się do dwóch zdań. Po pierwsze, auto zachowuje się bardzo neutralnie w każdej sytuacji, co ułatwia pracę kierowcy i pozwala czerpać maksimum przyjemności z jazdy. Po drugie, choć zawieszenie jest twarde, nie wpływa to zbyt na komfort podróży.

Zobacz również: Honda Accord: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Honda Accord Type S kosztuje 138 000 zł (bez rabatów). I chociaż to poważny wydatek, to w pełni opłacalny. Za tę kwotę dostajecie samochód, którym możecie dostojnie podjechać na rozmowę służbową, wyjechać z rodziną na urlop (pod warunkiem, ze nie przesadzicie z ilością bagażu), a w razie potrzeby pojeździć dla przyjemności korzystając ze sportowych zapędów auta. 

Żałować można tylko jednej rzeczy. Mianowicie tego, że coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ekologii odebrały nam (przynajmniej na razie) Accorda Type R. W nim wrażenia byłyby jeszcze lepsze.

Alternatywa dla Honda Accord Type R 2.0 i-DTEC Type S:

Audi A4 2.0 TDI (170 KM) – auto klasy Premium w cenie podobnej do Type S. Bardzo popularny model (także w naszym kraju). Wysoka jakość, dobre osiągi, doskonała ergonomia. Cena: od 138 000 zł

Mazda 6 2.2 MZR-CD (180 KM) – auto o zbliżonych osiągach i poziomie wykończenia. Jednak Type S lepiej łączy elegancję, funkcjonalność i sportowy charakter. Cena: około 135 000 zł

Skoda Superb 2.0 TDI CR (170 KM) – przestronny, dobrze wyposażony model korzystający z doświadczeń koncernu Volkswagena. Więcej w nim elegancji niż sportu, ale osiągi ma zbliżone do Type S. Mniej prestiżowy, ale czy słusznie? Cena: od 98 000 zł

Zobacz również: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Dane techniczne:

Długość: 4 725 mm

Szerokość: 1 840 mm

Wysokość: 1 440 mm

Rozstaw osi: 2 705 mm

Masa: 1 553 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2 060 kg

Pojemność bagażnika: 467 l

Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa

Napęd: przedni

Typ silnika: diesel

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 2199 ccm

Moc silnika: 132 kW (180 KM) / 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm / 2000 obr./min

Prędkość maksymalna: 220 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s

Zużycie paliwa: 7,5 l / 100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 65 l

Test zderzeniowy: 5 gwiazdek (2009)

Pojemność bagażnika jest o ponad 60 litrów większa niż w Tourerze.
Czy.wieszjak.pl
Na pewno rzuca się w oczy czerwone podświetlenie zegarów.
Czy.wieszjak.pl
W tym aucie podróżuje się komfortowo.
Czy.wieszjak.pl
Zmieniono klosze kierunkowskazów.
Czy.wieszjak.pl
We wnętrzu zmian w stosunku do modelu podstawowego jest niewiele.
Czy.wieszjak.pl
Wnętrze Hondy Accord Type S
Czy.wieszjak.pl
Wykończenie wnętrza jest staranne.
Czy.wieszjak.pl
Silnik w Type S jest nie tylko dynamiczny, ale także całkiem oszczędny.
Czy.wieszjak.pl
Sportowe kubełkowe fotele zachęcają do jazdy.
Czy.wieszjak.pl
Skórzano-materiałowa tapicerka bardzo dobrze wygląda i jest miła w dotyku.
Czy.wieszjak.pl
Honda Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym.
Czy.wieszjak.pl
Dodatkowo grill wykończony jest nieco ciemniejszym chromem.
Czy.wieszjak.pl
Więcej w nim elegancji czy sportu?
Czy.wieszjak.pl
Accord jeszcze nigdy nie wyglądał tak dobrze.
Czy.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

REKLAMA