REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Variant: Piątka czy szóstka

Michał Karczewski
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Zgodnie z tradycją Golf w wersji kombi dołącza o oferty jako ostatni. Nie inaczej było w przypadku szóstej generacji tego modelu. Producent miał w przypadku tego auta trudne zadanie.

Variant na bazie Golfa piątej generacji wszedł do sprzedaży stosunkowo późno. Niedługo potem pojawił się szósty Golf w wersji hatchback. Producent miał twardy orzech do zgryzienia. W końcu świeże jeszcze kombi okazało się już nieprzystające do aktualnej gamy modelowej. Rozwiązanie okazało się jednak proste. Aby upodobnić „nowy-stary” model do aktualnie sprzedawanej generacji zaopatrzono auto w przód przejęty z szóstki. Wizualnych zmian nie ma wiele więcej, a mimo to auto wygląda atrakcyjnie. Patrząc na samochód z tyłu lub z boku każdy może zadać sobie pytanie, czy to jeszcze piątka, czy już szóstka. Nawet klamki pozostały niezmienione w stosunku do poprzedniej generacji. Z tyłu różnicą są ciemniejsze niż dotychczas klosze lamp.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Golfie

W środku najbardziej widoczną zmianą w stosunku do poprzedniej generacji auta jest deska rozdzielcza. Różni się ona też od tej z hatchbacka. Przykładem mogą być boczki drzwi zaopatrzone jeszcze w stary panel do obsługi elektryki oraz nieco gorsze wykończenie znajdujących się w nich kieszeni. Ogólnie wnętrze zbiera jednak bardzo dobre noty, a na uwagę zasługuje rewelacyjne wyciszenie kabiny. Silnik pracujący na biegu jałowym jest praktycznie niesłyszalny. Fotele są wygodne podobnie jak pozycja za przyjemnie grubą kierowcą.

Ergonomia bez zarzut, wszystko jest pod ręka i tam gdzie się tego oczekuje. Czytelny i ładny zestaw zegarów przejęty został bez zmian z innych wersji nadwoziowych. W kabinie Golfa kombi miejsca nie brakuje. Jest go tyle, że cztery dorosłe osoby mogą wygodnie podróżować. Warto jednak zauważyć, że pochodząca z tego samego koncernu Octavia ma więcej przestrzeni na nogi dla kierowcy i pasażera. Profilowanie tylnej kanapy sugeruje, że wygodnie mogą tam jechać dwie osoby. Bagażnik Golfa w wersji Variant to bez wątpienia jeden z większych kufrów w klasie. Ma 560 litrów pojemności i dodatkową skrytkę pod podłogą. Jego użyteczność zwiększają wnęki znajdujące się obok nadkoli, które pomieszczą na przykład pojemnik z płynem do spryskiwaczy lub torbę z zakupami.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowany egzemplarz wyposażony jest w nawigację z kolorowym dotykowym ekranem (niestety nie po polsku) oraz systemy SAT i Part Assist. Ten ostatni w swoim założeniu ma wykonać za kierowcę parkowanie w tak zwanej kopercie. Trzeba przyznać, że samodzielnie obracająca się kierownica robi wrażenie, ale jest jeden problem. Aby system zadziałał i wyświetlił informacje o możliwości rozpoczęcia parkowania potrzebne jest sporo więcej miejsca niż mierzy samochód. Na zatłoczonych parkingach w stolicy to raczej nieczęsty widok, wiec i tak wielokrotnie kopertę trzeba wykonywać tradycyjnie, czyli samemu.

Napęd testowanego Golfa nie pozostawia złudzeń - to jeden z najlepszych turbobenzyniaków montowanych w kompaktach. Potwierdza to również fakt, że motor ten dostał międzynarodowy tytuł silnika roku 2009. Mieliśmy już okazję sprawdzić 1.4 TSI w Golfie hatchback i podobnie jak wtedy motor robi znakomite wrażanie, a większa masa nadwozia nie ma tu znaczenia. Moc wynosząca 122 konie sprawia ze setka na liczniku pojawia się po niecałych 10 sekundach. Spalanie prezentuje sporą rozpiętość. Podczas spokojnej, płynnej jazdy w trasie udaje się zejść do około 6 litrów. Z kolei dynamiczna jazda po mieście potrafi przynieść kilkunastolitrowe zużycie. Za to brzmienie tego motoru jest po prostu znakomite. Motor sprzężono w sześciobiegową manualną skrzynią. Do jej pracy również trudno mieć jakiekolwiek zarzuty. Pracuje lekko i precyzyjnie.

Zobacz też: Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Zawieszenie i układ kierowniczy to kolejne mocne strony Golfa. Auto prowadzi się pewnie i dobrze radzi sobie z nierównościami. Są one tłumione przyzwoicie jednak całość powinna pracować ciszej - w końcu od lidera klasy można wymagać więcej. Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia pewną kontrole nad autem nawet przy większych prędkościach. Golf wyposażony jest w system ESP, który da się trochę znieczulić, jednak nawet nawet wtedy auto jest posłuszne i zachowuje się przewidywalnie.

Ceny Golfa Varianta w wersji Comfortline zaczynają się od niecałych 70 000 zł za opcję z silnikiem 1.6 o mocy 102 koni. Testowana wersja bez dodatkowego wyposażenia to wydatek 73 540 zł. Warto wspomnieć, że najtańszy diesel z tym wyposażeniem kosztuje ponad 80 tysięcy. Silnik 1.4 przy spokojnej jedzie potrafi jednak być na tyle przyjazdy dla kieszeni, że w tym przypadku ropniak będzie się opłacał osobom jeżdżącym wyjątkowo dużo. Golf szóstej generacji to samochód pozbawiony istotnych wad. Owszem można i należy wypunktować pewne drobiazgi, jednak jest ich naprawdę niewiele, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją.

Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant silnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód/bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza Krakowa? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA