REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Variant: Piątka czy szóstka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Zgodnie z tradycją Golf w wersji kombi dołącza o oferty jako ostatni. Nie inaczej było w przypadku szóstej generacji tego modelu. Producent miał w przypadku tego auta trudne zadanie.

Variant na bazie Golfa piątej generacji wszedł do sprzedaży stosunkowo późno. Niedługo potem pojawił się szósty Golf w wersji hatchback. Producent miał twardy orzech do zgryzienia. W końcu świeże jeszcze kombi okazało się już nieprzystające do aktualnej gamy modelowej. Rozwiązanie okazało się jednak proste. Aby upodobnić „nowy-stary” model do aktualnie sprzedawanej generacji zaopatrzono auto w przód przejęty z szóstki. Wizualnych zmian nie ma wiele więcej, a mimo to auto wygląda atrakcyjnie. Patrząc na samochód z tyłu lub z boku każdy może zadać sobie pytanie, czy to jeszcze piątka, czy już szóstka. Nawet klamki pozostały niezmienione w stosunku do poprzedniej generacji. Z tyłu różnicą są ciemniejsze niż dotychczas klosze lamp.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Golfie

REKLAMA

W środku najbardziej widoczną zmianą w stosunku do poprzedniej generacji auta jest deska rozdzielcza. Różni się ona też od tej z hatchbacka. Przykładem mogą być boczki drzwi zaopatrzone jeszcze w stary panel do obsługi elektryki oraz nieco gorsze wykończenie znajdujących się w nich kieszeni. Ogólnie wnętrze zbiera jednak bardzo dobre noty, a na uwagę zasługuje rewelacyjne wyciszenie kabiny. Silnik pracujący na biegu jałowym jest praktycznie niesłyszalny. Fotele są wygodne podobnie jak pozycja za przyjemnie grubą kierowcą.

Ergonomia bez zarzut, wszystko jest pod ręka i tam gdzie się tego oczekuje. Czytelny i ładny zestaw zegarów przejęty został bez zmian z innych wersji nadwoziowych. W kabinie Golfa kombi miejsca nie brakuje. Jest go tyle, że cztery dorosłe osoby mogą wygodnie podróżować. Warto jednak zauważyć, że pochodząca z tego samego koncernu Octavia ma więcej przestrzeni na nogi dla kierowcy i pasażera. Profilowanie tylnej kanapy sugeruje, że wygodnie mogą tam jechać dwie osoby. Bagażnik Golfa w wersji Variant to bez wątpienia jeden z większych kufrów w klasie. Ma 560 litrów pojemności i dodatkową skrytkę pod podłogą. Jego użyteczność zwiększają wnęki znajdujące się obok nadkoli, które pomieszczą na przykład pojemnik z płynem do spryskiwaczy lub torbę z zakupami.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Testowany egzemplarz wyposażony jest w nawigację z kolorowym dotykowym ekranem (niestety nie po polsku) oraz systemy SAT i Part Assist. Ten ostatni w swoim założeniu ma wykonać za kierowcę parkowanie w tak zwanej kopercie. Trzeba przyznać, że samodzielnie obracająca się kierownica robi wrażenie, ale jest jeden problem. Aby system zadziałał i wyświetlił informacje o możliwości rozpoczęcia parkowania potrzebne jest sporo więcej miejsca niż mierzy samochód. Na zatłoczonych parkingach w stolicy to raczej nieczęsty widok, wiec i tak wielokrotnie kopertę trzeba wykonywać tradycyjnie, czyli samemu.

Napęd testowanego Golfa nie pozostawia złudzeń - to jeden z najlepszych turbobenzyniaków montowanych w kompaktach. Potwierdza to również fakt, że motor ten dostał międzynarodowy tytuł silnika roku 2009. Mieliśmy już okazję sprawdzić 1.4 TSI w Golfie hatchback i podobnie jak wtedy motor robi znakomite wrażanie, a większa masa nadwozia nie ma tu znaczenia. Moc wynosząca 122 konie sprawia ze setka na liczniku pojawia się po niecałych 10 sekundach. Spalanie prezentuje sporą rozpiętość. Podczas spokojnej, płynnej jazdy w trasie udaje się zejść do około 6 litrów. Z kolei dynamiczna jazda po mieście potrafi przynieść kilkunastolitrowe zużycie. Za to brzmienie tego motoru jest po prostu znakomite. Motor sprzężono w sześciobiegową manualną skrzynią. Do jej pracy również trudno mieć jakiekolwiek zarzuty. Pracuje lekko i precyzyjnie.

Zobacz też: Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Zawieszenie i układ kierowniczy to kolejne mocne strony Golfa. Auto prowadzi się pewnie i dobrze radzi sobie z nierównościami. Są one tłumione przyzwoicie jednak całość powinna pracować ciszej - w końcu od lidera klasy można wymagać więcej. Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia pewną kontrole nad autem nawet przy większych prędkościach. Golf wyposażony jest w system ESP, który da się trochę znieczulić, jednak nawet nawet wtedy auto jest posłuszne i zachowuje się przewidywalnie.

Ceny Golfa Varianta w wersji Comfortline zaczynają się od niecałych 70 000 zł za opcję z silnikiem 1.6 o mocy 102 koni. Testowana wersja bez dodatkowego wyposażenia to wydatek 73 540 zł. Warto wspomnieć, że najtańszy diesel z tym wyposażeniem kosztuje ponad 80 tysięcy. Silnik 1.4 przy spokojnej jedzie potrafi jednak być na tyle przyjazdy dla kieszeni, że w tym przypadku ropniak będzie się opłacał osobom jeżdżącym wyjątkowo dużo. Golf szóstej generacji to samochód pozbawiony istotnych wad. Owszem można i należy wypunktować pewne drobiazgi, jednak jest ich naprawdę niewiele, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją.

Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant silnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód/bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA