REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Variant: Piątka czy szóstka

Michał Karczewski
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Zgodnie z tradycją Golf w wersji kombi dołącza o oferty jako ostatni. Nie inaczej było w przypadku szóstej generacji tego modelu. Producent miał w przypadku tego auta trudne zadanie.

Variant na bazie Golfa piątej generacji wszedł do sprzedaży stosunkowo późno. Niedługo potem pojawił się szósty Golf w wersji hatchback. Producent miał twardy orzech do zgryzienia. W końcu świeże jeszcze kombi okazało się już nieprzystające do aktualnej gamy modelowej. Rozwiązanie okazało się jednak proste. Aby upodobnić „nowy-stary” model do aktualnie sprzedawanej generacji zaopatrzono auto w przód przejęty z szóstki. Wizualnych zmian nie ma wiele więcej, a mimo to auto wygląda atrakcyjnie. Patrząc na samochód z tyłu lub z boku każdy może zadać sobie pytanie, czy to jeszcze piątka, czy już szóstka. Nawet klamki pozostały niezmienione w stosunku do poprzedniej generacji. Z tyłu różnicą są ciemniejsze niż dotychczas klosze lamp.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Golfie

W środku najbardziej widoczną zmianą w stosunku do poprzedniej generacji auta jest deska rozdzielcza. Różni się ona też od tej z hatchbacka. Przykładem mogą być boczki drzwi zaopatrzone jeszcze w stary panel do obsługi elektryki oraz nieco gorsze wykończenie znajdujących się w nich kieszeni. Ogólnie wnętrze zbiera jednak bardzo dobre noty, a na uwagę zasługuje rewelacyjne wyciszenie kabiny. Silnik pracujący na biegu jałowym jest praktycznie niesłyszalny. Fotele są wygodne podobnie jak pozycja za przyjemnie grubą kierowcą.

Ergonomia bez zarzut, wszystko jest pod ręka i tam gdzie się tego oczekuje. Czytelny i ładny zestaw zegarów przejęty został bez zmian z innych wersji nadwoziowych. W kabinie Golfa kombi miejsca nie brakuje. Jest go tyle, że cztery dorosłe osoby mogą wygodnie podróżować. Warto jednak zauważyć, że pochodząca z tego samego koncernu Octavia ma więcej przestrzeni na nogi dla kierowcy i pasażera. Profilowanie tylnej kanapy sugeruje, że wygodnie mogą tam jechać dwie osoby. Bagażnik Golfa w wersji Variant to bez wątpienia jeden z większych kufrów w klasie. Ma 560 litrów pojemności i dodatkową skrytkę pod podłogą. Jego użyteczność zwiększają wnęki znajdujące się obok nadkoli, które pomieszczą na przykład pojemnik z płynem do spryskiwaczy lub torbę z zakupami.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowany egzemplarz wyposażony jest w nawigację z kolorowym dotykowym ekranem (niestety nie po polsku) oraz systemy SAT i Part Assist. Ten ostatni w swoim założeniu ma wykonać za kierowcę parkowanie w tak zwanej kopercie. Trzeba przyznać, że samodzielnie obracająca się kierownica robi wrażenie, ale jest jeden problem. Aby system zadziałał i wyświetlił informacje o możliwości rozpoczęcia parkowania potrzebne jest sporo więcej miejsca niż mierzy samochód. Na zatłoczonych parkingach w stolicy to raczej nieczęsty widok, wiec i tak wielokrotnie kopertę trzeba wykonywać tradycyjnie, czyli samemu.

Napęd testowanego Golfa nie pozostawia złudzeń - to jeden z najlepszych turbobenzyniaków montowanych w kompaktach. Potwierdza to również fakt, że motor ten dostał międzynarodowy tytuł silnika roku 2009. Mieliśmy już okazję sprawdzić 1.4 TSI w Golfie hatchback i podobnie jak wtedy motor robi znakomite wrażanie, a większa masa nadwozia nie ma tu znaczenia. Moc wynosząca 122 konie sprawia ze setka na liczniku pojawia się po niecałych 10 sekundach. Spalanie prezentuje sporą rozpiętość. Podczas spokojnej, płynnej jazdy w trasie udaje się zejść do około 6 litrów. Z kolei dynamiczna jazda po mieście potrafi przynieść kilkunastolitrowe zużycie. Za to brzmienie tego motoru jest po prostu znakomite. Motor sprzężono w sześciobiegową manualną skrzynią. Do jej pracy również trudno mieć jakiekolwiek zarzuty. Pracuje lekko i precyzyjnie.

Zobacz też: Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Zawieszenie i układ kierowniczy to kolejne mocne strony Golfa. Auto prowadzi się pewnie i dobrze radzi sobie z nierównościami. Są one tłumione przyzwoicie jednak całość powinna pracować ciszej - w końcu od lidera klasy można wymagać więcej. Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia pewną kontrole nad autem nawet przy większych prędkościach. Golf wyposażony jest w system ESP, który da się trochę znieczulić, jednak nawet nawet wtedy auto jest posłuszne i zachowuje się przewidywalnie.

Ceny Golfa Varianta w wersji Comfortline zaczynają się od niecałych 70 000 zł za opcję z silnikiem 1.6 o mocy 102 koni. Testowana wersja bez dodatkowego wyposażenia to wydatek 73 540 zł. Warto wspomnieć, że najtańszy diesel z tym wyposażeniem kosztuje ponad 80 tysięcy. Silnik 1.4 przy spokojnej jedzie potrafi jednak być na tyle przyjazdy dla kieszeni, że w tym przypadku ropniak będzie się opłacał osobom jeżdżącym wyjątkowo dużo. Golf szóstej generacji to samochód pozbawiony istotnych wad. Owszem można i należy wypunktować pewne drobiazgi, jednak jest ich naprawdę niewiele, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją.

Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant silnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód/bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA