REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najmłodsze dziecko Volkswagena – model Up! ma się znacznie przyczynić do zwiększenia udziału niemieckiego producenta m.in. w polskim rynku. Konkurencja w segmencie jest bardzo mocna, czy mały Volkswagen Up! ma szansę na podbój serc polskich kierowców?

Nie jest łatwo, bo serca Polaków już dawno temu skradli Włosi oferując do sprzedaży model Panda. Fiat ma o wiele większe doświadczenie w produkcji i sprzedaży aut miejskich niż Volkswagen. Dlatego producent z Wolfsburga położył duży nacisk, by model Up! był konstrukcją dokładnie przemyślaną i dostępną za niewygórowaną cenę. Po zerknięciu w cennik uwagę przykuwa kwota 31 290 zł. To właśnie za tyle można nabyć podstawową odmianę małego Volkswagena z silnikiem o mocy 60 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Rio

Nadwozie

Projektanci dołożyli wszelkich starań, żeby Volkswagen Up! spodobał się mieszczuchom. Patrząc na kształt karoserii daje się wyczuć wielkomiejski szyk. Ładne proporcje i geometryczne kształty zostały okraszone efektownymi akcentami w postaci ładnie zaprojektowanych tylnych lamp oraz ciekawej szklanej  pokrywie bagażnika. To ostatnie rozwiązanie znajdziemy tylko w modelu Up!, nie będzie dostępne ani w bliźniaczym Seacie Mii, ani w Skodzie Citigo. Ciekawa, świeża stylizacja przypominająca designem sprzęt firmy Apple  została dopełniona wyrazistą gamą kolorów.
W początkowej fazie sprzedaży Up! będzie dostępny jedynie w wersji trzydrzwiowej, ale według zapewnień producenta jeszcze w tym roku oferta zostanie poszerzona o praktyczne i równie dobrze wyglądające nadwozie pięciodrzwiowe.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję zapoznać się z trzydrzwiową odmianą Volkswagena Up!.  

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Proste, przestronne, funkcjonalne. Tak w skrócie można opisać przedział pasażerski Up!-a. Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, w środku miejskiego Volkswagena wygodnie będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Naturalnie należy się liczyć z ograniczonym komfortem wsiadania i wysiadania z samochodu pasażerów tylnej kanapy ale ilość przestrzeni jaką mamy do dyspozycji we wnętrzu jest zaskakująca.

Ciekawie wyglądające fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne, ale wyraźnie większym kierowcom może doskwierać dość wąskie oparcie.

Z nadwoziem świetnie komponuje się stylizacja kokpitu nowego Volkswagena. Narysowany prostymi liniami, minimalistyczny, wyposażony w czytelny zestaw „zegarów” i ładną, poręczną kierownicę. W przypadku najbogatszej odmiany wyposażeniowej środkowy panel kokpitu pomalowany jest w kolorze nadwozia, co zwłaszcza w przypadku czerwieni wygląda efektownie. Jakość materiałów wykończeniowych oraz dokładność spasowania poszczególnych elementów plasuje się na poziomie, do którego przyzwyczaił nas producent z Wolfsburga.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

W podstawowej odmianie wyposażeniowej nie znajdziemy na liście wyposażenia standardowego radia. Ale za 2190 zł możemy wyposażyć Up!-a w pakiet Cool&Sound obejmujący manualną klimatyzację oraz radioodtwarzacz z CD, MP3 oraz wejściem AUX.

Najciekawszym elementem wnętrza jest dostępny za 1200 zł moduł Maps+More z wyjmowanym ekranem dotykowym. Na wyświetlaczu montowanym na górze centralnej konsoli pokazywane są informacje systemu nawigacji, komputera pokładowego oraz odtwarzacza muzyki. W zależności od potrzeb wyświetlacz może pokazać piktogram obrotomierza, a system został wyposażony w program ułatwiający jazdę w stylu Eko.

Kolejnym plusem volkswagena Up! jest spory przedział bagażowy – od 251 l.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych znalazły się dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o pojemności 999 cm sześciennych oraz mocach maksymalnych 60 lub 75 KM. Z napędem może współpracować manualna lub zautomatyzowana przekładnia, obie pięciobiegowe. Podczas przejażdżki sprawdziliśmy mocniejszą odmianę małego Volkswagena z manualną przekładnią.

Charakterystyczny dźwięk trzycylindrowego silnika w przypadku Up! brzmi zabawnie rasowo. Bądźmy szczerzy – osiągi miejskiego Volkswagena są dalekie od spektakularnych, ale do sprawnego poruszania się po mieście i okolicach w zupełności wystarczą. Według danych producenta 75-konny silnik rozpędza ważące 929 kg auto od 0 do 100 km/h w 13,2 s. Dla miłośników sportowych emocji ciekawostka będzie informacja, że producent zapowiedział możliwość wprowadzenia do oferty w przyszłości wersji usportowionej GT.

 A jak 75-konny Up! sprawuje się w praktyce? Zasiadający we wnętrzu kierowca ma dobra widoczność we wszystkich kierunkach, a w zajęciu optymalnej pozycji pomaga regulacja kierownicy (niestety tylko w płaszczyźnie pionowej).

Jednostka napędowa przyspiesza zgodnie z oczekiwaniami, czyli staje się wyraźnie żwawsza po przekroczeniu ok. 4000 obr./min. warto przy tym zaznaczyć, że Up! jest autem dobrze wyciszonym.

Cieszy zużycie paliwa. Co prawda deklarowane przez producenta spalanie w ruchu miejskim na poziomie 5,9 l jest trudne do osiągnięcia, zwłaszcza w warunkach zimowych, ale poziom 6,5-7l/100 km jest wykonalny bez większego trudu.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Niewielka średnica zawracania (9,8 m), krótkie zwisy nadwozia (z przodu i z tyłu) oraz regularny, pudełkowaty kształt karoserii ułatwiają miejskie manewry. Także układ kierowniczy ma odpowiednio ustawioną siłę wspomagania – nie działa ani zbyt lekko, ani zbyt opornie.

Mimo niewielkiego rozstawu osi (242 cm) mały Volkswagen nieźle radzi sobie z tłumieniem nierówności poprzecznych. Owszem, cudów nie ma, w aucie trzęsie, ale obiektywnie rzecz ujmując zawieszenie zostało ustawione dość komfortowo i  - co istotne - podczas jazdy po nierównościach układ pracuje cicho.

Podsumowanie

Producent przyznaje, że Volkswagen Up! mimo że powstał stosunkowo szybko jest modelem niezwykle ważnym. Zwłaszcza na polskim rynku, gdzie  segment A jest popularny, konkurencja bardzo silna (za chwilę do sprzedaży zostanie wprowadzona nowa Panda) i lepiej zaprawiona w bojach, a gdzie volkswagen chce wyraźnie zwiększyć swój udział.

Mały Up! jest dostępny za kwotę ok. 31 tys. zł, którą wielu polskich kierowców zaakceptuje, choć najrozsądniejszą (biorąc pod uwagę wyposażenie oraz możliwość dokupienia opcji) wydaje się być środkowa odmiana Move up! dostępna od około 34 tys. zł. Cieszy też cena wyposażenia dodatkowego skalkulowana na poziomie dostępnym dla większej rzeszy Polaków.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, wysoką jakość wykończenia oraz atrakcyjny, modny design, Up! ma szansę stać się jednym z przebojów polskiego rynku. No chyba, że na przeszkodzie stanie mu Citygo. Czyli siostra bliźniaczka ze znaczkiem Skoda.

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Volksvagen Caddy 1.6 TDI nawet 12% rabatu! Sprawdź teraz!

Dane techniczne

Silnik Silnik 3 cylindrowy 3 cylindrowy
Pojemność, l/cm 1,0/999 1,0/999
Moc max., kW (KM) przy obr. / min. 44 (60)/5000-6000 55 (75)/6200
Max. moment obr,, Nm przy obr. / min 95/3000-4300 95/3000-4300
Oczyszczanie spalin katalizator katalizator
Norma emisji spalin EURO 5 EURO 5
Skrzynia biegów, seryjnie manualna, 5-biegowa manualna, 5-biegowa
Alternator, A 90 90
Akumulator / pojemność A (Ah) 175 (36) 175 (36)
Waga, kg Masa własna pojazdu, kg (wersja 2 drzwiowa) 929 929
Dopuszczalna masa całkowita, kg 1290 1290
Ładowność, kg 436 436
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną, kg 680/640 680/640
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy, kg
z hamulcem, przy wzniesieniu 12% / 8% - -
bez hamulca - -
Dopuszczalne obciążenie haka / dachu, kg -/50 -/50
Prędkość maksymalna, km/h 160 171
Przyspieszenie, s
0-80/0-100 km/h,s 9,1 / 14,4 8,3 / 13,2
Zużycie paliwa w l/100 km / 
cykl miejski 5,6 5,9
poza miastem 3,9 4,0
średnio 4,5 4,7
Poziom emisji C02, g/km 105 108
Wymiary
Wymiary zewnętrzne Długość / długość z hakiem holowniczym, mm 3 540
Szerokość / szerokość łącznie z lusterkami, mm 1641 / 1910
Wysokość, mm 1 489
Rozstaw osi1, mm 2 420
Rozstaw kół przód/tył, mm 1428 / 1424
Prześwit, mm 144
Zwis przód/tył2, w stopniach 15,1 / 23,5
Kąt rampowy2, w stopniach 11
Wymiary wewnętrzne Przestrzeń od siedziska do dachu4 993 (993)
Przestrzeń na nogi 1009
1 rząd siedzeń Szerokość wnętrza 1417
Wymiary wewnętrzne Przestrzeń od siedziska do dachu4 947 (947)
Przestrzeń na nogi 789
2 rząd siedzeń Szerokość wnętrza 1389
Wymiary  bagażnika Głębokość przy oparciu ustawionym pionowo / poziomo, mm 632 / 1252
Szerokość, mm 978
Wysokość, mm 939
Otwór bagażnika szerokość / wysokość , mm 868 / 570
Objętość bagażnika3, l 251 - 951
Wymiary garażowe Wysokość przy otwartej masce1, mm 1 622
Wysokość przy otwartej pokrywie bagażnika1, mm 1 990
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu, mm 3 955
Pozostałe dane Średnica zawracania, m ok. 9,8
Pojemność zbiornika paliwa, l ok. 35

Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Bok
Volkswagen
Volkswagen Up!
Volkswagen
Volkswagen Up! Tylna kanapa
Volkswagen
Volkswagen Up! Fotele
Volkswagen
Volkswagen Up! Tablica przyrządów
Volkswagen
Volkswagen Up! Deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Up! Skrzynia biegów
Volkswagen Up!
Volkswagen Up! Bagaznik
Volkswagen
Volkswagen Up! Bagażnik
Volkswagen
Volkswagen Up! kokpit
Volkswagen
Volkswagen Up! Navi+More
Volkswagen
Volkswagen Up! 5d
Volkswagen
Volkswagen Up! 5d
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA