REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najmłodsze dziecko Volkswagena – model Up! ma się znacznie przyczynić do zwiększenia udziału niemieckiego producenta m.in. w polskim rynku. Konkurencja w segmencie jest bardzo mocna, czy mały Volkswagen Up! ma szansę na podbój serc polskich kierowców?

Nie jest łatwo, bo serca Polaków już dawno temu skradli Włosi oferując do sprzedaży model Panda. Fiat ma o wiele większe doświadczenie w produkcji i sprzedaży aut miejskich niż Volkswagen. Dlatego producent z Wolfsburga położył duży nacisk, by model Up! był konstrukcją dokładnie przemyślaną i dostępną za niewygórowaną cenę. Po zerknięciu w cennik uwagę przykuwa kwota 31 290 zł. To właśnie za tyle można nabyć podstawową odmianę małego Volkswagena z silnikiem o mocy 60 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Rio

Nadwozie

Projektanci dołożyli wszelkich starań, żeby Volkswagen Up! spodobał się mieszczuchom. Patrząc na kształt karoserii daje się wyczuć wielkomiejski szyk. Ładne proporcje i geometryczne kształty zostały okraszone efektownymi akcentami w postaci ładnie zaprojektowanych tylnych lamp oraz ciekawej szklanej  pokrywie bagażnika. To ostatnie rozwiązanie znajdziemy tylko w modelu Up!, nie będzie dostępne ani w bliźniaczym Seacie Mii, ani w Skodzie Citigo. Ciekawa, świeża stylizacja przypominająca designem sprzęt firmy Apple  została dopełniona wyrazistą gamą kolorów.
W początkowej fazie sprzedaży Up! będzie dostępny jedynie w wersji trzydrzwiowej, ale według zapewnień producenta jeszcze w tym roku oferta zostanie poszerzona o praktyczne i równie dobrze wyglądające nadwozie pięciodrzwiowe.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję zapoznać się z trzydrzwiową odmianą Volkswagena Up!.  

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Proste, przestronne, funkcjonalne. Tak w skrócie można opisać przedział pasażerski Up!-a. Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, w środku miejskiego Volkswagena wygodnie będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Naturalnie należy się liczyć z ograniczonym komfortem wsiadania i wysiadania z samochodu pasażerów tylnej kanapy ale ilość przestrzeni jaką mamy do dyspozycji we wnętrzu jest zaskakująca.

Ciekawie wyglądające fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne, ale wyraźnie większym kierowcom może doskwierać dość wąskie oparcie.

Z nadwoziem świetnie komponuje się stylizacja kokpitu nowego Volkswagena. Narysowany prostymi liniami, minimalistyczny, wyposażony w czytelny zestaw „zegarów” i ładną, poręczną kierownicę. W przypadku najbogatszej odmiany wyposażeniowej środkowy panel kokpitu pomalowany jest w kolorze nadwozia, co zwłaszcza w przypadku czerwieni wygląda efektownie. Jakość materiałów wykończeniowych oraz dokładność spasowania poszczególnych elementów plasuje się na poziomie, do którego przyzwyczaił nas producent z Wolfsburga.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

REKLAMA

W podstawowej odmianie wyposażeniowej nie znajdziemy na liście wyposażenia standardowego radia. Ale za 2190 zł możemy wyposażyć Up!-a w pakiet Cool&Sound obejmujący manualną klimatyzację oraz radioodtwarzacz z CD, MP3 oraz wejściem AUX.

Najciekawszym elementem wnętrza jest dostępny za 1200 zł moduł Maps+More z wyjmowanym ekranem dotykowym. Na wyświetlaczu montowanym na górze centralnej konsoli pokazywane są informacje systemu nawigacji, komputera pokładowego oraz odtwarzacza muzyki. W zależności od potrzeb wyświetlacz może pokazać piktogram obrotomierza, a system został wyposażony w program ułatwiający jazdę w stylu Eko.

Kolejnym plusem volkswagena Up! jest spory przedział bagażowy – od 251 l.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie jednostek napędowych znalazły się dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o pojemności 999 cm sześciennych oraz mocach maksymalnych 60 lub 75 KM. Z napędem może współpracować manualna lub zautomatyzowana przekładnia, obie pięciobiegowe. Podczas przejażdżki sprawdziliśmy mocniejszą odmianę małego Volkswagena z manualną przekładnią.

Charakterystyczny dźwięk trzycylindrowego silnika w przypadku Up! brzmi zabawnie rasowo. Bądźmy szczerzy – osiągi miejskiego Volkswagena są dalekie od spektakularnych, ale do sprawnego poruszania się po mieście i okolicach w zupełności wystarczą. Według danych producenta 75-konny silnik rozpędza ważące 929 kg auto od 0 do 100 km/h w 13,2 s. Dla miłośników sportowych emocji ciekawostka będzie informacja, że producent zapowiedział możliwość wprowadzenia do oferty w przyszłości wersji usportowionej GT.

 A jak 75-konny Up! sprawuje się w praktyce? Zasiadający we wnętrzu kierowca ma dobra widoczność we wszystkich kierunkach, a w zajęciu optymalnej pozycji pomaga regulacja kierownicy (niestety tylko w płaszczyźnie pionowej).

Jednostka napędowa przyspiesza zgodnie z oczekiwaniami, czyli staje się wyraźnie żwawsza po przekroczeniu ok. 4000 obr./min. warto przy tym zaznaczyć, że Up! jest autem dobrze wyciszonym.

Cieszy zużycie paliwa. Co prawda deklarowane przez producenta spalanie w ruchu miejskim na poziomie 5,9 l jest trudne do osiągnięcia, zwłaszcza w warunkach zimowych, ale poziom 6,5-7l/100 km jest wykonalny bez większego trudu.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Niewielka średnica zawracania (9,8 m), krótkie zwisy nadwozia (z przodu i z tyłu) oraz regularny, pudełkowaty kształt karoserii ułatwiają miejskie manewry. Także układ kierowniczy ma odpowiednio ustawioną siłę wspomagania – nie działa ani zbyt lekko, ani zbyt opornie.

Mimo niewielkiego rozstawu osi (242 cm) mały Volkswagen nieźle radzi sobie z tłumieniem nierówności poprzecznych. Owszem, cudów nie ma, w aucie trzęsie, ale obiektywnie rzecz ujmując zawieszenie zostało ustawione dość komfortowo i  - co istotne - podczas jazdy po nierównościach układ pracuje cicho.

Podsumowanie

Producent przyznaje, że Volkswagen Up! mimo że powstał stosunkowo szybko jest modelem niezwykle ważnym. Zwłaszcza na polskim rynku, gdzie  segment A jest popularny, konkurencja bardzo silna (za chwilę do sprzedaży zostanie wprowadzona nowa Panda) i lepiej zaprawiona w bojach, a gdzie volkswagen chce wyraźnie zwiększyć swój udział.

Mały Up! jest dostępny za kwotę ok. 31 tys. zł, którą wielu polskich kierowców zaakceptuje, choć najrozsądniejszą (biorąc pod uwagę wyposażenie oraz możliwość dokupienia opcji) wydaje się być środkowa odmiana Move up! dostępna od około 34 tys. zł. Cieszy też cena wyposażenia dodatkowego skalkulowana na poziomie dostępnym dla większej rzeszy Polaków.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, wysoką jakość wykończenia oraz atrakcyjny, modny design, Up! ma szansę stać się jednym z przebojów polskiego rynku. No chyba, że na przeszkodzie stanie mu Citygo. Czyli siostra bliźniaczka ze znaczkiem Skoda.

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Volksvagen Caddy 1.6 TDI nawet 12% rabatu! Sprawdź teraz!

Dane techniczne

Silnik Silnik 3 cylindrowy 3 cylindrowy
Pojemność, l/cm 1,0/999 1,0/999
Moc max., kW (KM) przy obr. / min. 44 (60)/5000-6000 55 (75)/6200
Max. moment obr,, Nm przy obr. / min 95/3000-4300 95/3000-4300
Oczyszczanie spalin katalizator katalizator
Norma emisji spalin EURO 5 EURO 5
Skrzynia biegów, seryjnie manualna, 5-biegowa manualna, 5-biegowa
Alternator, A 90 90
Akumulator / pojemność A (Ah) 175 (36) 175 (36)
Waga, kg Masa własna pojazdu, kg (wersja 2 drzwiowa) 929 929
Dopuszczalna masa całkowita, kg 1290 1290
Ładowność, kg 436 436
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną, kg 680/640 680/640
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy, kg
z hamulcem, przy wzniesieniu 12% / 8% - -
bez hamulca - -
Dopuszczalne obciążenie haka / dachu, kg -/50 -/50
Prędkość maksymalna, km/h 160 171
Przyspieszenie, s
0-80/0-100 km/h,s 9,1 / 14,4 8,3 / 13,2
Zużycie paliwa w l/100 km / 
cykl miejski 5,6 5,9
poza miastem 3,9 4,0
średnio 4,5 4,7
Poziom emisji C02, g/km 105 108
Wymiary
Wymiary zewnętrzne Długość / długość z hakiem holowniczym, mm 3 540
Szerokość / szerokość łącznie z lusterkami, mm 1641 / 1910
Wysokość, mm 1 489
Rozstaw osi1, mm 2 420
Rozstaw kół przód/tył, mm 1428 / 1424
Prześwit, mm 144
Zwis przód/tył2, w stopniach 15,1 / 23,5
Kąt rampowy2, w stopniach 11
Wymiary wewnętrzne Przestrzeń od siedziska do dachu4 993 (993)
Przestrzeń na nogi 1009
1 rząd siedzeń Szerokość wnętrza 1417
Wymiary wewnętrzne Przestrzeń od siedziska do dachu4 947 (947)
Przestrzeń na nogi 789
2 rząd siedzeń Szerokość wnętrza 1389
Wymiary  bagażnika Głębokość przy oparciu ustawionym pionowo / poziomo, mm 632 / 1252
Szerokość, mm 978
Wysokość, mm 939
Otwór bagażnika szerokość / wysokość , mm 868 / 570
Objętość bagażnika3, l 251 - 951
Wymiary garażowe Wysokość przy otwartej masce1, mm 1 622
Wysokość przy otwartej pokrywie bagażnika1, mm 1 990
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu, mm 3 955
Pozostałe dane Średnica zawracania, m ok. 9,8
Pojemność zbiornika paliwa, l ok. 35

Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Bok
Volkswagen
Volkswagen Up!
Volkswagen
Volkswagen Up! Tylna kanapa
Volkswagen
Volkswagen Up! Fotele
Volkswagen
Volkswagen Up! Tablica przyrządów
Volkswagen
Volkswagen Up! Deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Up! Skrzynia biegów
Volkswagen Up!
Volkswagen Up! Bagaznik
Volkswagen
Volkswagen Up! Bagażnik
Volkswagen
Volkswagen Up! kokpit
Volkswagen
Volkswagen Up! Navi+More
Volkswagen
Volkswagen Up! 5d
Volkswagen
Volkswagen Up! 5d
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA