REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C3 Picasso 1.4: Kostka na kółkach

Maciej Medyj
Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 przód

REKLAMA

REKLAMA

Pablo Picasso był jednym z twórców kubizmu, kierunku w sztuce. Jego przełomowy obraz Panny z Avignon z 1907 roku zapoczątkował nowe podejście do bryły w malarstwie - ostre, łukowate i linearne podziały figur.

Kubizm miał i ma nadal ogromny wpływ na twórców architektury, koncepcji przestrzennych, a także sztuki użytkowej, której jednym z przejawów jest niewątpliwie samochód. Nic więc dziwnego, że pochodzący z Francji, tak jak kubiści, Citroen użył nazwiska wielkiego artysty do oznaczenia swojej przestrzennej i maksymalnie użytkowej linii aut. Pierwsza była Xsara, o ciekawej, jak na swoje czasy, obłej bryle. Jej następcą jest C4 o lekkich kształtach, moim zdaniem najładniejszy w swojej klasie. A C3 Picasso będący obiektem naszego testu jest również krokiem naprzód, ogniwem łączącym pierwszą, kapeluszowatą, zwykłą cetrójkę z nową, która w polskich salonach sprzedaży spodziewana jest wiosną.

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy się patrzy na C3 Picasso największe wrażenie robi niespotykany projekt przedniego pasa nadwozia. Składa się on z trzech poziomów, z których dwa wyższe zajmują reflektory i światła przeciwmgielne, a najniższy to szeroki uśmiech wlotu powietrza zaopatrzony w chromowany, zawadiacki wąsik. Nie ma wyodrębnionego zderzaka. Inaczej jest z tyłu - tu szeroki, lakierowany na czarno element pełni taką, a nie inną funkcję. Zawiera też tylne światło przeciwmgielne i cofania. Pozycje, stopy i kierunki powędrowały natomiast wysoko, można nawet powiedzieć, że nie w słupki, a w szybę, z którą stanowią całość optyczną. Patrząc na auto z boku widać dużą powierzchnię przeszkloną i szerokie listwy zabezpieczające drzwi. Rzut oka z góry, tylko dla orłów, ujawnia niemal całkowicie szklany dach. Całość uzupełniają ciekawie malowane felgi. Muskularny i agresywny design psują nieco relingi bagażowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C3 Picasso

Wnętrze kubistycznej cetrójki dobrze współgra z kształtami zewnętrzymi. Deska rozdzielcza jest prosta w swojej formie i wykonana z materiałów o ciekawej fakturze. Podstawowe wskaźniki, czyli cyfrowy prędkościomierz, obrotomierz i wyświetlacz pokładowego komputera umieszczono na jej szczycie i pośrodku, jak w większym C4, jednak w odróżnieniu od niego kierownica nie jest wyposażona w nieruchomy środek. Liczbę przycisków ograniczono do minimum zastępując je moimi ulubionymi gałkami. Sterowanie radiem możliwe jest również z joysticka pod kierownicą. Firmowy system audio gra wystarczająco dobrze, głównie dzięki umieszczonym pod przednią szybą głośnikom wysokotonowym i stosunkowo wysoko zamontowanym głośnikom w przednich drzwiach. Jeśli jednak ktoś miałby ochotę na ekstremalne audio, to autko daje rzadko spotykaną możliwość rozwoju - seryjne radio tkwi w podwójnym, standardowym slocie w tunelu środkowym. Można w to miejsce włożyć niezłe cacko. Niektóre firmy produkują nawet komputery w pasującej tu obudowy.

REKLAMA

Fotele są mocną stroną autka. W testowanej wersji exclusive pokryte są przyjemnym, antypoślizgowym materiałem. Ich wyprofilowanie jest przyjemne dla oka, jak i dla ciała. Posiadają dobre trzymanie boczne i wygodną regulację. Siedzi się na nich dość wysoko i w pozycji zbliżonej do pionu, ale nie wpływa to ujemnie na komfort podróżowania. Dobrze przeszklona kabina, szczególnie w wersji z panoramicznym dachem zapewnia doskonałą widoczność mającą kluczowe znaczenie szczególnie w ruchu miejskim. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji rozkładane stoliki. W kabinie jest masa sprytnych schowków - w desce rozdzielczej są dwa, w tym jeden na drobiazgi nad kokpitem, szuflada pod fotelem, skrytki w podłodze pod nogami pasażerów tylnej kanapy. Są też spore kieszenie we wszystkich drzwiach, podłokietnik, z tyłu tacka otwierana z oparcia, która odkrywa dziurę do przewożenia nart. Kanapa tylna jest przesuwana i daje możliwość powiększenia bagażnika kosztem miejsca dla pasażerów lub odwrotnie. Składa się niesymetrycznie tworząc wraz ze specjalnymi klapkami i podwójną podłogą kufra wielką, idealnie płaską przestrzeń ładunkową zamieniając rodzinne autko w małą ciężarówkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra, mocy 95 KM, momencie 135 Nm przy 4000 obrotów ma płaską charakterystykę momentu obrotowego - jest przyjemnie elastyczny. Dobrze wyciszony pobiera z baku w granicach 8 litrów w cyklu miejskim i poniżej 6 w trasie. Ledwo go widać po otwarciu krótkiej maski, ale wszystkie wlewy płynów eksploatacyjnych są dobrze oznakowane i łatwo dostępne. Wymiana żarówek w reflektorach też nie powinna stwarzać problemów. Zawieszenie C3 Picasso jest typowe dla Citroena - zupełnie inne, niż u konkurencji. Podczas spokojnej jazdy kojąco kołyszące, a przy szybszej wystarczająco twarde, żeby auto nie przechylało się w zakrętach. Ma jednak lekko opóźnioną reakcję i potrafi przestawiać na nierównościach w łuku. Sytuację ratują szerokie, niskoprofilowe opony. Dźwignia zmiany biegów jest stosunkowo długa, więc siłą rzeczy ma spory skok między przeciwległymi położeniami, jednak porusza się lekko i celuje pewnie. Wspomaganie układu kierowniczego jest dość silne, kierownica chodzi zbyt lekko przy większych prędkościach, co wymaga przyzwyczajenia, za to sprawdza się przy manewrach parkingowych. ABS i ESP działają wyjątkowo nieinwazyjnie, za to skutecznie.

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Ceny Citroena C3 Picasso zaczynają się od 54000 zł. Testowana wersja Exclusive nie występuje w polskim cenniku z silnikiem 1.4. Natomiast z 1.6 kosztowałby w podobnej konfiguracji ze szklanym dachem, relingami i pakietem black pack 77450 zł. Autko jest minimalnie większe od Hondy Jazz. Prezentuje kompletnie inny styl od japońskiego konkurenta. Dobrze się w nim czułem. Prowadzi się lekko, jest wystarczająco dynamiczny, robi wrażenie na przechodniach i pasażerach. Szklany dach dostarcza niezapomnianych wrażeń, szczególnie podczas jazdy nocą w centrum miasta. Ze swoimi możliwościami kreacji wnętrza nadaje się na samochód rodzinny. Chyba spodobałby się samemu Picassie.

Citroen C3 Picasso 1.4 przód/bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Citroen C3 Picasso 1.4 przód/bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4bok/tył
Citroen C3 Picasso 1.4 deska rozdzielcza
Citroen C3 Picasso 1.4 szklany dach
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenie
Citroen C3 Picasso 1.4 wnętrze
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 wnętrze
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 silnik
Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA