REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C3 Picasso 1.4: Kostka na kółkach

Maciej Medyj
Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 przód

REKLAMA

REKLAMA

Pablo Picasso był jednym z twórców kubizmu, kierunku w sztuce. Jego przełomowy obraz Panny z Avignon z 1907 roku zapoczątkował nowe podejście do bryły w malarstwie - ostre, łukowate i linearne podziały figur.

REKLAMA

Kubizm miał i ma nadal ogromny wpływ na twórców architektury, koncepcji przestrzennych, a także sztuki użytkowej, której jednym z przejawów jest niewątpliwie samochód. Nic więc dziwnego, że pochodzący z Francji, tak jak kubiści, Citroen użył nazwiska wielkiego artysty do oznaczenia swojej przestrzennej i maksymalnie użytkowej linii aut. Pierwsza była Xsara, o ciekawej, jak na swoje czasy, obłej bryle. Jej następcą jest C4 o lekkich kształtach, moim zdaniem najładniejszy w swojej klasie. A C3 Picasso będący obiektem naszego testu jest również krokiem naprzód, ogniwem łączącym pierwszą, kapeluszowatą, zwykłą cetrójkę z nową, która w polskich salonach sprzedaży spodziewana jest wiosną.

REKLAMA

Kiedy się patrzy na C3 Picasso największe wrażenie robi niespotykany projekt przedniego pasa nadwozia. Składa się on z trzech poziomów, z których dwa wyższe zajmują reflektory i światła przeciwmgielne, a najniższy to szeroki uśmiech wlotu powietrza zaopatrzony w chromowany, zawadiacki wąsik. Nie ma wyodrębnionego zderzaka. Inaczej jest z tyłu - tu szeroki, lakierowany na czarno element pełni taką, a nie inną funkcję. Zawiera też tylne światło przeciwmgielne i cofania. Pozycje, stopy i kierunki powędrowały natomiast wysoko, można nawet powiedzieć, że nie w słupki, a w szybę, z którą stanowią całość optyczną. Patrząc na auto z boku widać dużą powierzchnię przeszkloną i szerokie listwy zabezpieczające drzwi. Rzut oka z góry, tylko dla orłów, ujawnia niemal całkowicie szklany dach. Całość uzupełniają ciekawie malowane felgi. Muskularny i agresywny design psują nieco relingi bagażowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C3 Picasso

REKLAMA

Wnętrze kubistycznej cetrójki dobrze współgra z kształtami zewnętrzymi. Deska rozdzielcza jest prosta w swojej formie i wykonana z materiałów o ciekawej fakturze. Podstawowe wskaźniki, czyli cyfrowy prędkościomierz, obrotomierz i wyświetlacz pokładowego komputera umieszczono na jej szczycie i pośrodku, jak w większym C4, jednak w odróżnieniu od niego kierownica nie jest wyposażona w nieruchomy środek. Liczbę przycisków ograniczono do minimum zastępując je moimi ulubionymi gałkami. Sterowanie radiem możliwe jest również z joysticka pod kierownicą. Firmowy system audio gra wystarczająco dobrze, głównie dzięki umieszczonym pod przednią szybą głośnikom wysokotonowym i stosunkowo wysoko zamontowanym głośnikom w przednich drzwiach. Jeśli jednak ktoś miałby ochotę na ekstremalne audio, to autko daje rzadko spotykaną możliwość rozwoju - seryjne radio tkwi w podwójnym, standardowym slocie w tunelu środkowym. Można w to miejsce włożyć niezłe cacko. Niektóre firmy produkują nawet komputery w pasującej tu obudowy.

Fotele są mocną stroną autka. W testowanej wersji exclusive pokryte są przyjemnym, antypoślizgowym materiałem. Ich wyprofilowanie jest przyjemne dla oka, jak i dla ciała. Posiadają dobre trzymanie boczne i wygodną regulację. Siedzi się na nich dość wysoko i w pozycji zbliżonej do pionu, ale nie wpływa to ujemnie na komfort podróżowania. Dobrze przeszklona kabina, szczególnie w wersji z panoramicznym dachem zapewnia doskonałą widoczność mającą kluczowe znaczenie szczególnie w ruchu miejskim. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji rozkładane stoliki. W kabinie jest masa sprytnych schowków - w desce rozdzielczej są dwa, w tym jeden na drobiazgi nad kokpitem, szuflada pod fotelem, skrytki w podłodze pod nogami pasażerów tylnej kanapy. Są też spore kieszenie we wszystkich drzwiach, podłokietnik, z tyłu tacka otwierana z oparcia, która odkrywa dziurę do przewożenia nart. Kanapa tylna jest przesuwana i daje możliwość powiększenia bagażnika kosztem miejsca dla pasażerów lub odwrotnie. Składa się niesymetrycznie tworząc wraz ze specjalnymi klapkami i podwójną podłogą kufra wielką, idealnie płaską przestrzeń ładunkową zamieniając rodzinne autko w małą ciężarówkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra, mocy 95 KM, momencie 135 Nm przy 4000 obrotów ma płaską charakterystykę momentu obrotowego - jest przyjemnie elastyczny. Dobrze wyciszony pobiera z baku w granicach 8 litrów w cyklu miejskim i poniżej 6 w trasie. Ledwo go widać po otwarciu krótkiej maski, ale wszystkie wlewy płynów eksploatacyjnych są dobrze oznakowane i łatwo dostępne. Wymiana żarówek w reflektorach też nie powinna stwarzać problemów. Zawieszenie C3 Picasso jest typowe dla Citroena - zupełnie inne, niż u konkurencji. Podczas spokojnej jazdy kojąco kołyszące, a przy szybszej wystarczająco twarde, żeby auto nie przechylało się w zakrętach. Ma jednak lekko opóźnioną reakcję i potrafi przestawiać na nierównościach w łuku. Sytuację ratują szerokie, niskoprofilowe opony. Dźwignia zmiany biegów jest stosunkowo długa, więc siłą rzeczy ma spory skok między przeciwległymi położeniami, jednak porusza się lekko i celuje pewnie. Wspomaganie układu kierowniczego jest dość silne, kierownica chodzi zbyt lekko przy większych prędkościach, co wymaga przyzwyczajenia, za to sprawdza się przy manewrach parkingowych. ABS i ESP działają wyjątkowo nieinwazyjnie, za to skutecznie.

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Ceny Citroena C3 Picasso zaczynają się od 54000 zł. Testowana wersja Exclusive nie występuje w polskim cenniku z silnikiem 1.4. Natomiast z 1.6 kosztowałby w podobnej konfiguracji ze szklanym dachem, relingami i pakietem black pack 77450 zł. Autko jest minimalnie większe od Hondy Jazz. Prezentuje kompletnie inny styl od japońskiego konkurenta. Dobrze się w nim czułem. Prowadzi się lekko, jest wystarczająco dynamiczny, robi wrażenie na przechodniach i pasażerach. Szklany dach dostarcza niezapomnianych wrażeń, szczególnie podczas jazdy nocą w centrum miasta. Ze swoimi możliwościami kreacji wnętrza nadaje się na samochód rodzinny. Chyba spodobałby się samemu Picassie.

Citroen C3 Picasso 1.4 przód/bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Citroen C3 Picasso 1.4 przód/bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4bok/tył
Citroen C3 Picasso 1.4 deska rozdzielcza
Citroen C3 Picasso 1.4 szklany dach
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenie
Citroen C3 Picasso 1.4 wnętrze
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 wnętrze
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 silnik
Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Małżeństwo ujęło nietrzeźwego kierowcę. Miał ponad 2,7 promila

W powiecie płońskim, na terenie gminy Joniec w niedzielę 18 sierpnia doszło do obywatelskiego zatrzymania. Nietrzeźwy kierowca miał ponad 2,7 promila alkoholu w organizmie. O zdarzeniu poinformowała Komenda Powiatowa Policji w Nowym Dworze Mazowieckim.

S7 na odcinku między Miechowem a Szczepanowicami oddana do ruchu

S7 na odcinku między Miechowem a Szczepanowicami oddana do ruchu. Dzięki temu, podróżujący pomiędzy Krakowem, a Warszawą mogą jechać przez blisko 260 km drogą ekspresową. Zdaniem ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka jest to jedna z najważniejszych arterii w Polsce.

Mandat za korzystanie z telefonu na przejściu dla pieszych? Policja nie zawsze może go wystawić

Korzystanie z telefonu lub innych urządzeń elektronicznych rozpraszających przechodnia przekraczającego drogę lub torowisko – co do zasady – jest zabronione i zagrożone mandatem. Nie jest to jednak zakaz bezwzględny. W jakich sytuacjach, policja nie może ukarać pieszego korzystającego z telefonu komórkowego na przejściu dla pieszych?

KGP: 119 549 interwencji, 503 wypadków drogowych, 36 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 119 549 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 343 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

REKLAMA

Sprzedawali wynajmowane samochody. Zatrzymano siedem osób

Sprzedawali wynajmowane samochody. Zatrzymano siedem osób zamieszanych w przestępczy proceder. Wynajmowali samochody, podrabiali dokumenty do samochodów, a następnie je sprzedawali. Sprawa ma charakter rozwojowy.

Zalany samochód. Zostawić czy próbować uruchomić?

W ostatnim tygodniu, w związku z panującymi warunkami atmosferycznymi, doszło do wielu zalań i podtopień. Co zrobić w przypadku zalanego samochodu? Zostawić, czy próbować uruchomić? Ekspertka z Polskiej Izby Ubezpieczeń radzi co zrobić w przypadku zalania samochodu.

Przebywasz w szpitalu i zapomniałeś wykupić ubezpieczenie OC samochodu? Możesz zostać obciążony wysoką karą. Jest stanowisko UFG po interwencji RPO: taka opłata, pobierana jest w interesie poszkodowanego

W związku z ostatnią interwencją Rzecznika Praw Obywatelskich do Ministra Finansów w sprawie wysokich i niezaskarżalnych kar za brak ważnego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, którymi – jak wynika z interwencji – niekiedy karane są nawet osoby nie ponoszące winy za niewykupienie na czas ubezpieczenia, ponieważ np. przebywały w tym czasie w szpitalu – mówi się przede wszystkim o kwestiach problematycznych z punktu widzenia ukaranych. Stawiając się w roli poszkodowanego w wypadku z udziałem nieubezpieczonego pojazdu – można jednak spojrzeć na sprawę z nieco innej perspektywy. UFG przedstawiło swoje stanowisko w sprawie interwencji Rzecznika. 

Więcej czasu dla Ośrodków Szkolenia Kierowców i wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. M.in. przedłużono okres przejściowy dla Ośrodków Szkolenia Kierowców i wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego.

REKLAMA

Od 1 listopada 2024 r. obowiązek rejestracji w systemie SENT. Ważne zmiany w delegowaniu kierowców w transporcie drogowym

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. Chodzi o obowiązek rejestracji w systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi.

KGP: 122 607 interwencji, 479 wypadków drogowych, 45 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie całego ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 607 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 306 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

REKLAMA