REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza: Emocje to podstawa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Seat Ibiza przód
Seat Ibiza przód

REKLAMA

REKLAMA

Czym się różni Seat Ibiza od Volkswagena Polo i Škody Fabii? Na pewno wyglądem, choć w przypadku klasy subkompakt bryły nadwozi są podobne. Trochę ceną. Silniki do wyboru te same. A cała reszta, to emocje.

Najnowsza Ibiza z zewnątrz nawiązuje do wyglądu pozostałych aut Seata. Jest tak naprawdę najnowszym projektem oryginalnym (bo Exeo to lifting Audi A4) hiszpańskiego producenta, którego kształt pochodzi wprawdzie od przełomowej Altei, ale jest jej świeżym rozwinięciem. Słynna linia Da Silvy uległa tu przerwaniu i sprawia, że Ibiza nawet w trakcie postoju wydaje się być w ruchu.

REKLAMA

REKLAMA

Wydawałoby się, że auto o sportowych aspiracjach będzie miało ciasne wnętrze. W przypadku Ibizy jest odwrotnie, kabina jest wyjątkowo przestronna. Zgrabna deska rozdzielcza nie zajmuje nadmiaru miejsca. Składa się ona z owali i okręgów, a panel środkowy jest lekko przechylony w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę za pomocą umiejscowionych na nim dużych gałek i przycisków. Siedzenia są ukształtowane ergonomicznie i mają lekką konstrukcję. Kierownica jest mała i gruba, ma pełną regulację, podobnie jak przednie fotele, które zapewniają komfort i dobre trzymanie w zakrętach. Na tylnej kanapie też nikt nie powinien narzekać na ilość miejsca na nogi czy nad głową.

Zobacz też: Opinie kierowców o Seacie Ibiza

W kabinie można znaleźć mnóstwo miejsca do przewozu wszelkich przydatnych drobiazgów. Standardowy schowek w desce rozdzielczej ma dużą pojemność, są też bardzo duże kieszenie w drzwiach, półka pod panelem centralnym i duży okrągły uchwyt na butelkę na końcu tunelu środkowego. W oparciach foteli są duże kieszenie. Bagażnik ma pojemność niemal trzystu litrów i można go powiększyć przez złożenie oparć kanapy, jednak w celu uzyskania w miarę płaskiej podłogi trzeba najpierw podnieść jej siedziska.

REKLAMA

Ibiza prowadzi się lekko, tak samo zgrabnie pokonuje zakręty i żwawo przyspiesza. Silnik benzynowy 1.4 o mocy 85 KM lubi obroty i wchodzi na nie gładko. Dobrze zestopniowana skrzynia biegów idealnie współgra z jego momentem obrotowym. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, dzięki czemu zmieniać je można nawet szybciej niż robi to DSG. 12,2 sekundy do setki to bardzo dobry rezultat, podobnie jak prędkość maksymalna wynosząca 172 kilometry na godzinę. Przyspieszenie jest dobrze odczuwalne, przeciążenie przyjemnie wciska w fotel, a wrażenie to uzupełniane jest przez drapieżny pomruk silnika, na szczęście niezbyt głośny. Zużycie paliwa w teście wyniosło od 7 litrów przy spokojnej jeździe do 8,5 przy dynamicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Zawieszenie jest dość twarde, ale nie jest to tak bardzo odczuwalne na kołach z oponami o normalnym profilu. Na równej drodze reaguje płynnie, aczkolwiek stanowczo. Na dziurawce wpada w większe drgania, ale w zakrętach nie powoduje zmiany toru jazdy. Auto na zarządzoną przez kierowcę zmianę kierunku jazdy reaguje natychmiast i neutralnie. Brak systemu ESP w testowanej wersji to zaleta – zachowanie auta w poślizgu można łatwo kontrolować i nie liczyć na system, który potrafi czasem przesadzić i nie iść w parze z oczekiwaniami kierowcy. Do pełnego skrętu kół wystarczy półtora obrotu kierownicy. Jednocześnie progresywne wspomaganie pozwala na zachowanie kontroli przy większych prędkościach. Hamulce nie słabną nawet przy intensywnym korzystaniu

Ibiza w popularnej wersji Stylance robi bardzo pozytywne wrażenie. Jest zgrabna i zwinna, jedzie tam, gdzie chce kierowca i przynosi niczym nie zmąconą przyjemność z jazdy. Kosztuje niecałe 48 tysięcy, ale warto tyle wydać za ten styl i jakość, dobry silnik i świetne właściwości jezdne. Aż chce się jechać dalej i dalej – to nieczęsto się zdarza w tej klasie.

Seat Ibiza przód
Seat Ibiza tył
Seat Ibiza bok i przód
Seat Ibiza kokpit
Seat Ibiza kanapa tył
Seat Ibiza bagażnik
Seat Ibiza wnętrze przód
Seat Ibiza liczniki
Seat Ibiza deska rozdzielcza
Seat Ibiza bagażnik
Seat Ibiza widok z drugiego rzędu
Seat Ibiza silnik
Seat Ibiza przód
Seat Ibiza bok
Seat Ibiza bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA