REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Seat Ibiza przód
Seat Ibiza przód

REKLAMA

REKLAMA

Czym się różni Seat Ibiza od Volkswagena Polo i Škody Fabii? Na pewno wyglądem, choć w przypadku klasy subkompakt bryły nadwozi są podobne. Trochę ceną. Silniki do wyboru te same. A cała reszta, to emocje.

Najnowsza Ibiza z zewnątrz nawiązuje do wyglądu pozostałych aut Seata. Jest tak naprawdę najnowszym projektem oryginalnym (bo Exeo to lifting Audi A4) hiszpańskiego producenta, którego kształt pochodzi wprawdzie od przełomowej Altei, ale jest jej świeżym rozwinięciem. Słynna linia Da Silvy uległa tu przerwaniu i sprawia, że Ibiza nawet w trakcie postoju wydaje się być w ruchu.

REKLAMA

REKLAMA

Wydawałoby się, że auto o sportowych aspiracjach będzie miało ciasne wnętrze. W przypadku Ibizy jest odwrotnie, kabina jest wyjątkowo przestronna. Zgrabna deska rozdzielcza nie zajmuje nadmiaru miejsca. Składa się ona z owali i okręgów, a panel środkowy jest lekko przechylony w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę za pomocą umiejscowionych na nim dużych gałek i przycisków. Siedzenia są ukształtowane ergonomicznie i mają lekką konstrukcję. Kierownica jest mała i gruba, ma pełną regulację, podobnie jak przednie fotele, które zapewniają komfort i dobre trzymanie w zakrętach. Na tylnej kanapie też nikt nie powinien narzekać na ilość miejsca na nogi czy nad głową.

Zobacz też: Opinie kierowców o Seacie Ibiza

W kabinie można znaleźć mnóstwo miejsca do przewozu wszelkich przydatnych drobiazgów. Standardowy schowek w desce rozdzielczej ma dużą pojemność, są też bardzo duże kieszenie w drzwiach, półka pod panelem centralnym i duży okrągły uchwyt na butelkę na końcu tunelu środkowego. W oparciach foteli są duże kieszenie. Bagażnik ma pojemność niemal trzystu litrów i można go powiększyć przez złożenie oparć kanapy, jednak w celu uzyskania w miarę płaskiej podłogi trzeba najpierw podnieść jej siedziska.

REKLAMA

Ibiza prowadzi się lekko, tak samo zgrabnie pokonuje zakręty i żwawo przyspiesza. Silnik benzynowy 1.4 o mocy 85 KM lubi obroty i wchodzi na nie gładko. Dobrze zestopniowana skrzynia biegów idealnie współgra z jego momentem obrotowym. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, dzięki czemu zmieniać je można nawet szybciej niż robi to DSG. 12,2 sekundy do setki to bardzo dobry rezultat, podobnie jak prędkość maksymalna wynosząca 172 kilometry na godzinę. Przyspieszenie jest dobrze odczuwalne, przeciążenie przyjemnie wciska w fotel, a wrażenie to uzupełniane jest przez drapieżny pomruk silnika, na szczęście niezbyt głośny. Zużycie paliwa w teście wyniosło od 7 litrów przy spokojnej jeździe do 8,5 przy dynamicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Zawieszenie jest dość twarde, ale nie jest to tak bardzo odczuwalne na kołach z oponami o normalnym profilu. Na równej drodze reaguje płynnie, aczkolwiek stanowczo. Na dziurawce wpada w większe drgania, ale w zakrętach nie powoduje zmiany toru jazdy. Auto na zarządzoną przez kierowcę zmianę kierunku jazdy reaguje natychmiast i neutralnie. Brak systemu ESP w testowanej wersji to zaleta – zachowanie auta w poślizgu można łatwo kontrolować i nie liczyć na system, który potrafi czasem przesadzić i nie iść w parze z oczekiwaniami kierowcy. Do pełnego skrętu kół wystarczy półtora obrotu kierownicy. Jednocześnie progresywne wspomaganie pozwala na zachowanie kontroli przy większych prędkościach. Hamulce nie słabną nawet przy intensywnym korzystaniu

Ibiza w popularnej wersji Stylance robi bardzo pozytywne wrażenie. Jest zgrabna i zwinna, jedzie tam, gdzie chce kierowca i przynosi niczym nie zmąconą przyjemność z jazdy. Kosztuje niecałe 48 tysięcy, ale warto tyle wydać za ten styl i jakość, dobry silnik i świetne właściwości jezdne. Aż chce się jechać dalej i dalej – to nieczęsto się zdarza w tej klasie.

Seat Ibiza przód
Seat Ibiza tył
Seat Ibiza bok i przód
Seat Ibiza kokpit
Seat Ibiza kanapa tył
Seat Ibiza bagażnik
Seat Ibiza wnętrze przód
Seat Ibiza liczniki
Seat Ibiza deska rozdzielcza
Seat Ibiza bagażnik
Seat Ibiza widok z drugiego rzędu
Seat Ibiza silnik
Seat Ibiza przód
Seat Ibiza bok
Seat Ibiza bok
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA