REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Altea - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Poradnik kupującego: Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Altea to jeden z tańszych minivanów na rynku. Wcale nie jest jednak przez to gorszy: wręcz przeciwnie. Solidna gama silnikowa i rozsądne ceny czynią ją bardzo ciekawą propozycją. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

Altea: wersja z mniejszym bagażnikiem (409 zamiast 532 litrów bagażu), tańsza o około 4 tysiące złotych. Tylko w tej wersji dostaniemy auto z silnikiem 1,2 TSI 105 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Seat Altea

Altea XL: wersja „długa”. 531 litry bagażu, dłuższy tył o 19 centymetrów. Czy dodatkowe 123 litry bagażu warte są 4 tysiące złotych? Wszystko zależy od wielkości rodziny.

Wybór: Altea, jako mniejsza i bardziej przystępna cenowo oraz z większą gamą silnikową.

REKLAMA

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,2 TSI 105 KM – dostępna tylko w zwykłej wersji (nie XL). 11,3 sekundy do setki, 181 km/h prędkości maksymalnej, zużycie paliwa na poziomie 7,3 litra w mieście (wg. producenta). Silnik dobry, choć do dynamicznej jazdy zbyt słaby. Ceny już od 62 tysięcy złotych.

1,4 TSI 125 KM – bardzo uniwersalna jednostka, o 4 tysiące złotych droższa. Warto te pieniądze dołożyć, aby mieć względny spokój w dłuższych trasach (np. przy wyprzedzaniu). 10,3 sekundy do setki, 194 km/h prędkości maksymalnej, w mieście zużywa 8,3 litra na 100 km.

1,8 TSI 160 KM – silnik dla osób ze sportowym zacięciem. Bardzo ciekawa propozycja, choć droższa o kolejne 6 tysięcy złotych od 1,4 TSI. 8,4 sekundy do setki, 210 km/h prędkości maksymalnej. Zużywa już 9,3 litra na 100 km w mieście.

2,0 TSI 211 KM – silnik dostępny tylko w wersji Freetrack 4WD (nie dostępny w XL). Auto staje się szybkie, 7,6 sekundy do setki, 218 km/h prędkości maksymalnej przy 11 litrach na 100 km w mieście. Auto w tej wersji kosztuje 117 tysięcy złotych, a to już nieco dużo. 1,8 TSI doskonale sprawdza się jako mocna jednostka, a jednocześnie jest o wiele bardziej oszczędna.

Diesle:

1,6 TDI 105 KM – zapłacimy za niego 7 tysięcy złotych więcej niż za benzynową 1,2 TSI (też ma 105 KM), a jest zdecydowanie wolniejszy (12,2 sekundy do setki i 183 km/h prędkości maksymalnej). W mieście teoretycznie powinien spalać około 6 litrów ON na 100 km, jednak taki silnik do napędzania auta ważącego 1380 kg to nieco mało.

2,0 TDI 140 KM – jeśli musimy mieć diesla, to to jest wersja, którą powinniśmy się zainteresować. Dopracowany, dynamiczny, dość kulturalny. 9,8 sekundy do setki, 201 km/h prędkości maksymalnej przy spalaniu 6,2 litra na 100 km. Droższy o około 6 tysięcy złotych od podstawowego diesla (ceny od 85 789 zł), dostępny tylko w topowej wersji Style.

Przeczytaj test: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

2,0 TDI 170 KM – wariant 170-konny poprzedniego silnika, kosztujący 115 tysięcy złotych i dostępny tylko w wersji Freetrack 4WD. Nie ma wielkiej różnicy między wersją 140 a 170-konną, nie warto więc raczej się nią interesować.

Wybór: 1,4 TSI 125 KM. Silnik z wystarczającą do codziennej jazdy mocą, nie zużywający zbyt dużo (drogiego) paliwa. Najlepszy chyba w całej gamie stosunek ceny do osiągów.

Poradnik kupującego: Wyposażenie

Seat Altea dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Referencje, Style oraz (uterenowiony) Freetrack. Różnica ceny między wersją Reference (podstawową) a Style to 7900 zł. W tej cenie otrzymujemy dodatkowo: aluminiowe felgi, okno dachowe, opcjonalnie skórzaną tapicerkę, czujniki parkowania i nawigację, bluetooth oraz parę innych bajerów wykończeniowych. Różnica ceny nie jest wielka, a auto wygląda o wiele lepiej, a duży szklany dach to bardzo miły dodatek, zwłaszcza na wiosnę i lato.

Wersja Freetrack Seata Altei to specjalna wersja wyposażeniowa. Posiada napęd na cztery koła i nieco większy prześwit, a także dwa najmocniejsze silniki w gamie: dwulitrową benzynówkę 211 KM oraz 170-konnego diesla TDI. Mówiąc szczerze, jest to raczej średni pomysł. Altea jest wystarczająco praktyczna w „normalnej” wersji, a dodatek w postaci napędu 4WD nie zmieni jej w terenówkę. Do miasta kompletnie nieprzydatne, zwłaszcza, że auto kosztuje od 115 tysięcy złotych w górę. Szaleństwo.

Wybór: Altea 1,4 TSI 125 KM Style – 74 189 KM

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA