REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Captiva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Chevrolet Captiva dostępny jest w trzech wersjach silnikowych i wyposażeniowych fot. moto.wieszjak.pl
Chevrolet Captiva dostępny jest w trzech wersjach silnikowych i wyposażeniowych fot. moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w trzech wersjach silnikowych. Wersje wyposażeniowe również są trzy, dylematów zatem nie ma zbyt wiele.

Nadwozie

Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w wersji 5-drzwiowej. Wszystkie wersje, oprócz podstawowej Base, są siedmioosobowe.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki:

Benzynowe:

3,2 V6 230 KM – paliwożerny (w mieście spala 16,4 litra na 100 kilometrów), jednak Captiva z tą jednostką jest dość szybka (8,8 sekundy do setki, 204 km/h prędkości maksymalnej). Jest to też wersja o 12 tysięcy złotych droższa od najmocniejszego diesla. Obecność tego wariantu świadczy o amerykańskim charakterze Captivy, jednak Europejczyka raczej nie przekona.

Diesle:

2,0 127 KM – najsłabszy diesel w ofercie, dostępny tylko w wersjach wyposażeniowych Base i Medium. Auto z taką jednostką osiąga setkę po 12,5 sekundy, prędkość maksymalna to 177 km/h, a zużycie paliwa to 8,7 litra w mieście i 6,3 w trasie. Mało dynamiczny, ale tani w zakupie.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Captiva

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2,0 150 KM – najpopularniejszy diesel w Captivie, dostępny w każdej wersji wyposażeniowej. Zużycie paliwa prawie identyczne jak w wersji 127 KM, auto jest jednak dynamiczniejsze: od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,5 sekundy. Prędkość maksymalna praktycznie bez zmian. Trudno jest porównywać cenę z poprzednim dieslem, bowiem Captiva Base z dieslem

127 KM jest 5-osobowa, zaś z dieslem 150 KM – 7-osobowa. Część dopłaty zatem rozkłada się za dwa dodatkowe siedzenia z tyłu (średnio, nawiasem mówiąc, przydatne). Niemniej jednak jest to najrozsądniejszy wybór: autem można już komfortowo i w miarę dynamicznie podróżować.

Wybór: Diesel 2,0 150 KM – Najbardziej rozsądny wybór, jednak nie dlatego, że jest jakoś wybitnie dobry, ale jest po prostu najlepszy ze wszystkich trzech opcji. Diesel 127 KM jest zbyt mało dynamiczny, a 3,2 litrowa benzyna wysysa benzynę z baku (i pieniądze z kieszeni) nieco zbyt szybko.

Wyposażenie:

LS Base: podstawowy, co tu dużo mówić, „golas”. Nie ma napędu na cztery koła, co jednak w mieście nie jest wcale aż takim problemem. Wersja dostępna tylko z silnikami diesla. W środku fotele pokryte tkaniną, 6 poduszek powietrznych, radio… i właściwie to wszystko. Raczej nie warta uwagi. Cena od 90 990 zł.

LS Medium: wersja „średnia”, droższa od porównywalnej Base o około 6 tysięcy złotych. Fotele mogą być pokryte tkaniną lub skórą. W środku pojawił się komputer nawigacyjny, dzielona kanapa tylna z podłokietnikiem, automatyczna klimatyzacja z czujnikiem jakości powietrza, tempomat, asystent parkowania oraz termoizolowany schowek. Nawet dla klienta niskobudżetowego wariant ten powinien być „minimalnym”. Niestety w tej wersji nie jest dostępny napęd na cztery koła, a silnik jest tylko jeden: 127-konny diesel. Koła mają 17-calowe alufelgi.

LT High: topowa wersja wyposażeniowa. Jedyna, gdzie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów oraz 230-konny silnik benzynowy. Bogato wyposażona, m.in. w skórzaną tapicerkę, nawigację, opcjonalne okno dachowe, 18-calowe felgi aluminiowe. Dostępne są też dwa dodatkowe pakiety: Edition i Sport, są to jednak głównie drobne „bajery”. Ceny od 117 990 zł. 

Zobacz test: Chevrolet Captiva

Wybór: LT High. Topowa wersja Chevroleta Captivy wyposażeniowa jest jednocześnie najrozsądniejszą. Medium ma zbyt dużo ograniczeń: tylko jeden (słaby) silnik i brak napędu na cztery koła.

Redakcja poleca: Diesel 2,0 150 KM LT High – biorąc pod uwagę, że za cenę 117 990 zł otrzymujemy porządnie wyposażonego dużego SUVa z napędem na cztery koła, wybór topowej wersji wyposażenia nie jest wcale nieuzasadnioną ekstrawagancją.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA