REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Captiva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Chevrolet Captiva dostępny jest w trzech wersjach silnikowych i wyposażeniowych fot. moto.wieszjak.pl
Chevrolet Captiva dostępny jest w trzech wersjach silnikowych i wyposażeniowych fot. moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w trzech wersjach silnikowych. Wersje wyposażeniowe również są trzy, dylematów zatem nie ma zbyt wiele.

Nadwozie

Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w wersji 5-drzwiowej. Wszystkie wersje, oprócz podstawowej Base, są siedmioosobowe.

REKLAMA

Silniki:

Benzynowe:

3,2 V6 230 KM – paliwożerny (w mieście spala 16,4 litra na 100 kilometrów), jednak Captiva z tą jednostką jest dość szybka (8,8 sekundy do setki, 204 km/h prędkości maksymalnej). Jest to też wersja o 12 tysięcy złotych droższa od najmocniejszego diesla. Obecność tego wariantu świadczy o amerykańskim charakterze Captivy, jednak Europejczyka raczej nie przekona.

Diesle:

2,0 127 KM – najsłabszy diesel w ofercie, dostępny tylko w wersjach wyposażeniowych Base i Medium. Auto z taką jednostką osiąga setkę po 12,5 sekundy, prędkość maksymalna to 177 km/h, a zużycie paliwa to 8,7 litra w mieście i 6,3 w trasie. Mało dynamiczny, ale tani w zakupie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Captiva

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

2,0 150 KM – najpopularniejszy diesel w Captivie, dostępny w każdej wersji wyposażeniowej. Zużycie paliwa prawie identyczne jak w wersji 127 KM, auto jest jednak dynamiczniejsze: od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,5 sekundy. Prędkość maksymalna praktycznie bez zmian. Trudno jest porównywać cenę z poprzednim dieslem, bowiem Captiva Base z dieslem

127 KM jest 5-osobowa, zaś z dieslem 150 KM – 7-osobowa. Część dopłaty zatem rozkłada się za dwa dodatkowe siedzenia z tyłu (średnio, nawiasem mówiąc, przydatne). Niemniej jednak jest to najrozsądniejszy wybór: autem można już komfortowo i w miarę dynamicznie podróżować.

Wybór: Diesel 2,0 150 KM – Najbardziej rozsądny wybór, jednak nie dlatego, że jest jakoś wybitnie dobry, ale jest po prostu najlepszy ze wszystkich trzech opcji. Diesel 127 KM jest zbyt mało dynamiczny, a 3,2 litrowa benzyna wysysa benzynę z baku (i pieniądze z kieszeni) nieco zbyt szybko.

Wyposażenie:

REKLAMA

LS Base: podstawowy, co tu dużo mówić, „golas”. Nie ma napędu na cztery koła, co jednak w mieście nie jest wcale aż takim problemem. Wersja dostępna tylko z silnikami diesla. W środku fotele pokryte tkaniną, 6 poduszek powietrznych, radio… i właściwie to wszystko. Raczej nie warta uwagi. Cena od 90 990 zł.

LS Medium: wersja „średnia”, droższa od porównywalnej Base o około 6 tysięcy złotych. Fotele mogą być pokryte tkaniną lub skórą. W środku pojawił się komputer nawigacyjny, dzielona kanapa tylna z podłokietnikiem, automatyczna klimatyzacja z czujnikiem jakości powietrza, tempomat, asystent parkowania oraz termoizolowany schowek. Nawet dla klienta niskobudżetowego wariant ten powinien być „minimalnym”. Niestety w tej wersji nie jest dostępny napęd na cztery koła, a silnik jest tylko jeden: 127-konny diesel. Koła mają 17-calowe alufelgi.

LT High: topowa wersja wyposażeniowa. Jedyna, gdzie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów oraz 230-konny silnik benzynowy. Bogato wyposażona, m.in. w skórzaną tapicerkę, nawigację, opcjonalne okno dachowe, 18-calowe felgi aluminiowe. Dostępne są też dwa dodatkowe pakiety: Edition i Sport, są to jednak głównie drobne „bajery”. Ceny od 117 990 zł. 

Zobacz test: Chevrolet Captiva

Wybór: LT High. Topowa wersja Chevroleta Captivy wyposażeniowa jest jednocześnie najrozsądniejszą. Medium ma zbyt dużo ograniczeń: tylko jeden (słaby) silnik i brak napędu na cztery koła.

Redakcja poleca: Diesel 2,0 150 KM LT High – biorąc pod uwagę, że za cenę 117 990 zł otrzymujemy porządnie wyposażonego dużego SUVa z napędem na cztery koła, wybór topowej wersji wyposażenia nie jest wcale nieuzasadnioną ekstrawagancją.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA