REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Leon: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Mnogość wersji wyposażeniowych oraz silnikowych w przypadku Seata Leona, skutecznie utrudniają wybór takiej specyfikacji, która będzie optymalna dla większości kierowców. W naszym poradniku ułatwiamy podjęcie właściwej decyzji.

Nadwozie

Seat Leon produkowany jest tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

Wersja silnikowa

W gamie silnikowej Seata Leona znajdziemy aż sześć różnych jednostek napędowych – cztery benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

Najsłabszym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 85 KM. Niestety nie zapewnia on wystarczających osiągów, jeżeli chcemy traktować Leona w kategorii auta uniwersalnego, którym zabierzemy też rodzinę na wakacje. Jest po prostu za słaby.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Leon

Spośród jednostek benzynowych warto dokładniej przyjrzeć się silnikom 1.2 TSI/105 KM oraz 1.4 TSI/125 KM z wyraźną sugestią, żeby kupić tę mocniejszą. Jest tylko o ok. 4000 zł droższa niż silnik 1,2 TSI a zapewnia wyraźnie lepsze osiągi przy niewiele wyższym spalaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmocniejszą odmianę 1.8 TSI o mocy 160 KM warto polecić kierowcom bardziej wymagającym, ceniącym sportowy charakter auta i dynamiczne przyspieszenia.

W ofercie znalazły się także dwie jednostki wysokoprężne 1.6 TDI/105 KM oraz 2.0 TDI/140 KM. Ze względu na dość wysoką cenę zakupu oraz zastosowany filtr cząstek stałych nie polecamy ich wyboru osobom, które użytkują auto głównie w mieście, na krótkich dystansach.

Nasz wybór: 1.4 TSI/125 KM

Wersja wyposażeniowa

REKLAMA

Leon dostępny jest w czterech odmianach wyposażeniowych. Z tym, że najuboższa odmiana nosząca enigmatyczną nazwę E1N dostępna jest tylko z najsłabszym silnikiem 1.4/85 KM.
Oprócz odmiany E1N Leona można kupić w wersji Reference, Style oraz Sport.

W specyfikacji wyposażenia standardowego niemalże podstawowej wersji Reference znajdziemy już takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne i przednie szyby, radio, czy klimatyzację.

Droższa o około 7 tys. zł odmiana Style różni się głównie elementami podnoszącymi komfort użytkowania – na liście wyposażenia standardowego znajdziemy tu m.in. zawieszenie zestrojone w sposób podnoszący komfort jazdy, dwustrefową klimatyzację, tempomat, skórzane elementy wykończenia wnętrza, aluminiowe obręcze.

Zobacz również: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Najbogatsza wersja Sport (droższa o ok. 3000 zł w stosunku do Style) wyróżnia się siedemnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich, usportowionym zawieszeniem oraz sportowymi fotelami.

Nasz wybór:

Jeżeli Leon ma by po prostu uniwersalnym środkiem transportu, wszystko czego potrzebuje kierowca dostępnej jest w odmianie Reference. Bardziej zamożni kierowcy powinni wybrać wersję Style. Odmiana Sport ma zbyt twarde zawieszenie jak na polskie warunki.

Podsumowanie

Nasz wybór: Seat Leon 1.4 TSI 125 KM Reference

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA