REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Leon: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Mnogość wersji wyposażeniowych oraz silnikowych w przypadku Seata Leona, skutecznie utrudniają wybór takiej specyfikacji, która będzie optymalna dla większości kierowców. W naszym poradniku ułatwiamy podjęcie właściwej decyzji.

Nadwozie

Seat Leon produkowany jest tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

Wersja silnikowa

W gamie silnikowej Seata Leona znajdziemy aż sześć różnych jednostek napędowych – cztery benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

Najsłabszym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 85 KM. Niestety nie zapewnia on wystarczających osiągów, jeżeli chcemy traktować Leona w kategorii auta uniwersalnego, którym zabierzemy też rodzinę na wakacje. Jest po prostu za słaby.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Leon

Spośród jednostek benzynowych warto dokładniej przyjrzeć się silnikom 1.2 TSI/105 KM oraz 1.4 TSI/125 KM z wyraźną sugestią, żeby kupić tę mocniejszą. Jest tylko o ok. 4000 zł droższa niż silnik 1,2 TSI a zapewnia wyraźnie lepsze osiągi przy niewiele wyższym spalaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmocniejszą odmianę 1.8 TSI o mocy 160 KM warto polecić kierowcom bardziej wymagającym, ceniącym sportowy charakter auta i dynamiczne przyspieszenia.

W ofercie znalazły się także dwie jednostki wysokoprężne 1.6 TDI/105 KM oraz 2.0 TDI/140 KM. Ze względu na dość wysoką cenę zakupu oraz zastosowany filtr cząstek stałych nie polecamy ich wyboru osobom, które użytkują auto głównie w mieście, na krótkich dystansach.

Nasz wybór: 1.4 TSI/125 KM

Wersja wyposażeniowa

REKLAMA

Leon dostępny jest w czterech odmianach wyposażeniowych. Z tym, że najuboższa odmiana nosząca enigmatyczną nazwę E1N dostępna jest tylko z najsłabszym silnikiem 1.4/85 KM.
Oprócz odmiany E1N Leona można kupić w wersji Reference, Style oraz Sport.

W specyfikacji wyposażenia standardowego niemalże podstawowej wersji Reference znajdziemy już takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne i przednie szyby, radio, czy klimatyzację.

Droższa o około 7 tys. zł odmiana Style różni się głównie elementami podnoszącymi komfort użytkowania – na liście wyposażenia standardowego znajdziemy tu m.in. zawieszenie zestrojone w sposób podnoszący komfort jazdy, dwustrefową klimatyzację, tempomat, skórzane elementy wykończenia wnętrza, aluminiowe obręcze.

Zobacz również: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Najbogatsza wersja Sport (droższa o ok. 3000 zł w stosunku do Style) wyróżnia się siedemnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich, usportowionym zawieszeniem oraz sportowymi fotelami.

Nasz wybór:

Jeżeli Leon ma by po prostu uniwersalnym środkiem transportu, wszystko czego potrzebuje kierowca dostępnej jest w odmianie Reference. Bardziej zamożni kierowcy powinni wybrać wersję Style. Odmiana Sport ma zbyt twarde zawieszenie jak na polskie warunki.

Podsumowanie

Nasz wybór: Seat Leon 1.4 TSI 125 KM Reference

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA