Seat Leon: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
Seat Leon produkowany jest tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback.
REKLAMA
Wersja silnikowa
W gamie silnikowej Seata Leona znajdziemy aż sześć różnych jednostek napędowych – cztery benzynowe oraz dwie wysokoprężne.
Najsłabszym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 85 KM. Niestety nie zapewnia on wystarczających osiągów, jeżeli chcemy traktować Leona w kategorii auta uniwersalnego, którym zabierzemy też rodzinę na wakacje. Jest po prostu za słaby.
Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Leon
Spośród jednostek benzynowych warto dokładniej przyjrzeć się silnikom 1.2 TSI/105 KM oraz 1.4 TSI/125 KM z wyraźną sugestią, żeby kupić tę mocniejszą. Jest tylko o ok. 4000 zł droższa niż silnik 1,2 TSI a zapewnia wyraźnie lepsze osiągi przy niewiele wyższym spalaniu.
Najmocniejszą odmianę 1.8 TSI o mocy 160 KM warto polecić kierowcom bardziej wymagającym, ceniącym sportowy charakter auta i dynamiczne przyspieszenia.
W ofercie znalazły się także dwie jednostki wysokoprężne 1.6 TDI/105 KM oraz 2.0 TDI/140 KM. Ze względu na dość wysoką cenę zakupu oraz zastosowany filtr cząstek stałych nie polecamy ich wyboru osobom, które użytkują auto głównie w mieście, na krótkich dystansach.
Nasz wybór: 1.4 TSI/125 KM
Wersja wyposażeniowa
REKLAMA
Leon dostępny jest w czterech odmianach wyposażeniowych. Z tym, że najuboższa odmiana nosząca enigmatyczną nazwę E1N dostępna jest tylko z najsłabszym silnikiem 1.4/85 KM.
Oprócz odmiany E1N Leona można kupić w wersji Reference, Style oraz Sport.
W specyfikacji wyposażenia standardowego niemalże podstawowej wersji Reference znajdziemy już takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne i przednie szyby, radio, czy klimatyzację.
Droższa o około 7 tys. zł odmiana Style różni się głównie elementami podnoszącymi komfort użytkowania – na liście wyposażenia standardowego znajdziemy tu m.in. zawieszenie zestrojone w sposób podnoszący komfort jazdy, dwustrefową klimatyzację, tempomat, skórzane elementy wykończenia wnętrza, aluminiowe obręcze.
Zobacz również: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?
Najbogatsza wersja Sport (droższa o ok. 3000 zł w stosunku do Style) wyróżnia się siedemnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich, usportowionym zawieszeniem oraz sportowymi fotelami.
Nasz wybór:
Jeżeli Leon ma by po prostu uniwersalnym środkiem transportu, wszystko czego potrzebuje kierowca dostępnej jest w odmianie Reference. Bardziej zamożni kierowcy powinni wybrać wersję Style. Odmiana Sport ma zbyt twarde zawieszenie jak na polskie warunki.
Podsumowanie
Nasz wybór: Seat Leon 1.4 TSI 125 KM Reference
REKLAMA
REKLAMA