REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Cruze 1.8 LS: Amerykanin z Korei

Maciej Medyj
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet - marka z tradycjami, pod której znakiem jeżdżą Caprice, Camaro czy Corvette. Produkowany w Korei Południowej Cruze nie jest żadnym z nich. A może każdym po trochu?

REKLAMA

Chevrolet Cruze nie jest wprawdzie duży, bo bazuje na płycie podłogowej znanej z Opla Astry, ale taki, a nie inny kształt nadwozia dodaje mu elegancji. Jest raczej coupe niż sedanem, a że był zaprojektowany od razu w tej formie nie wygląda jak hatchback z plecakiem, co u konkurencji spotykane bywa nierzadko. Składa się z modnych łuków i ostrzejszych przetłoczeń, których nie jest wiele, przez co jego bryła wydaje się masywna. Uśmiecha się sporą, zachodzącą na maskę atrapą chłodnicy, trzymając w zębach firmowego plusa. I, jak się okazuje, ma wiele wspólnego z jazdą dla przyjemności (Cruze od cruise) i z wyścigami - jego specjalna wersja jeździ w serii WTCC.

REKLAMA

Kokpit niewielkiego Chevroleta, jak czytamy w folderach, inspirowany jest wnętrzem Corvetty. Kierowca i pasażer oddzieleni są szerokim elementem, który w nocy świeci się na niebiesko. To tyle, jeśli chodzi o podobieństwa do bolida z tej samej stajni, przynajmniej z rocznika 2009. Natomiast porównując oba wnętrza, to w Cruze robi nawet lepsze wrażenie. Symetrycznie uporządkowany panel środkowy ma kształt sportowy i wręcz futurystyczny, choć jeszcze lepiej wyglądałby, jeśli kawałki wykonane z połyskliwego czarnego tworzywa zostały zastapione imitacją carbonu. Przyjemnie wygląda tapicerka ciągnąca się wzdłuż całej deski rozdzielczej, jasna - ciekawe jak długo zachowa swój odcień.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Cruze

REKLAMA

Podobne zestawienie kolorystyczne obowiązuje w całym wnętrzu Cruze - pokrycia foteli i boczki drzwi są jasnoszaro-ciemnoszare, przy czym oba materiały mają inną fakturę. Jaśniejsze powierzchnie tapicerki komponują się ze srebrnymi plastikami. Takie są również obwódki zegarów schowanych każdy w swoim tunelu i pod naśladującym ich kształt daszkiem. Do tej gamy odcieni i strukur dochodzą jeszcze elementy chromowane - blokada ręcznego, ramka wokół dzwigni zmiany biegów i jej gałki, wlotów powietrza, pokręteł radia i klimatyzacji, klamki wewnętrzne. Jak widać we wnętrzu sporo się dzieje, także nocą, gdy do głosu dochodzi błękitne podświetlenie.

Fotele przednie mają dobre trzymanie boczne i wystarczająco długie siedziska. Z tyłu też jest całkiem nieźle - dwóch pasażerów będzie siedziało bardzo komfortowo, ewentualny trzeci może narzekać na uwieranie w plecach, gdyż pośrodku oparcia schowany jest podłokietnik z uchwytami na napoje. Miejsca na nogi jest sporo, nad głową nieco mniej, niż z przodu, więc osoby o wzroście powyżej 185 cm muszą uważać na wertepach. Bagażnik jest łatwo dostępny przez duży otwór załadunkowy i ma pojemność 450 litrów. Można go powiększyć wypraszając pasażerów tylnej kanapy i składając jej niesymetryczne dzielone oparcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Laguna Coupe: Rzadki gatunek

Benzynowy silnik 1.8 16V dysponuje mocą 140 KM przy 6200 obrotach na minutę i maksymalnym momentem 176 Nm przy 3800 obrotach. Do setki przyspiesza w 10 sekund, od 80 do 120 na piątym biegu w 15 sekund. Prędkość maksymalna to 200 km/h. Parametry przyzwoite w teorii. W praktyce okazuje się, że silnik nie ma ani góry, ani dołu. Nie można się po nim spodziewać żadnych gwałtownych reakcji. Ukierunkowany jest na ekologię - spełnia normę Euro 5. Na pewno świetnie nadaje się do tuningu, więc jeśli komuś wrażeń z konfiguracji fabrycznej będzie za mało, może sobie jednostkę podkręcić. Jednak wtedy będzie musiał pożegnać się ze spalaniem 10 litrów w mieście i 6 poza nim.

Zawieszenie ma jedną wadę. Jest głośne. A poza tym - rewelacja. W miarę sztywne, ale bez przesady, zapewnia bardzo dobrą trakcję, wspomaganą dzielnie przez elektronikę. Zachowanie auta w szybko pokonywanych zakrętach jest neutralne, a nawet ma tendencję do lekkiej i przyjemnej nadsterowności. Jeśli chodzi o stronę techniczną, to zawieszenie z przodu oparte jest na kolumnach McPhersona, a z tyłu na złożonej belce skrętnej. Hamulce tarczowe są przy obu osiach i razem z dobrze dostrojonym do ich charakterystyki ABS-em dobrze sobie radzą z kontrolą opóźniania rozpędzonej masy auta, wynoszącej 1290 kg.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Chevrolet Cruze w specyfikacji naszej testówki kosztuje 64500 wraz z pakietem LS Plus obejmującym między innymi 16-calowe koła z obręczami aluminiowymi i oponami szerokości 205 mm, czujniki parkowania z tyłu i lampy przeciwmgielne. Do tej wersji można jeszcze zamówić okno dachowe za 3000 i nawigację z ekranem 7” za 4500 złotych. Dopłata za metalik (wszystkie kolory prócz białego i czerwonego) - 1600 pln. Wszystkie wersje Cruza posiadają w standardzie pełen pakiet bezpieczeństwa czynnego i biernego. Cena jest więc atrakcyjna, auto wydaje się solidne, niewątpliwie jest przyjemne dla oka i przyjazne w użytkowaniu.

Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS wnętrze
Chevrolet Cruze 1.8 LS wnętrze
Chevrolet Cruze 1.8 LS schowek
Chevrolet Cruze 1.8 LS siedzenia
Chevrolet Cruze 1.8 LS siedzenia
Chevrolet Cruze 1.8 LS zegary
Chevrolet Cruze 1.8 LS bagażnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS bagażnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS silnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA