REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Cruze 1.8 LS: Amerykanin z Korei

Maciej Medyj
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet - marka z tradycjami, pod której znakiem jeżdżą Caprice, Camaro czy Corvette. Produkowany w Korei Południowej Cruze nie jest żadnym z nich. A może każdym po trochu?

REKLAMA

Chevrolet Cruze nie jest wprawdzie duży, bo bazuje na płycie podłogowej znanej z Opla Astry, ale taki, a nie inny kształt nadwozia dodaje mu elegancji. Jest raczej coupe niż sedanem, a że był zaprojektowany od razu w tej formie nie wygląda jak hatchback z plecakiem, co u konkurencji spotykane bywa nierzadko. Składa się z modnych łuków i ostrzejszych przetłoczeń, których nie jest wiele, przez co jego bryła wydaje się masywna. Uśmiecha się sporą, zachodzącą na maskę atrapą chłodnicy, trzymając w zębach firmowego plusa. I, jak się okazuje, ma wiele wspólnego z jazdą dla przyjemności (Cruze od cruise) i z wyścigami - jego specjalna wersja jeździ w serii WTCC.

REKLAMA

Kokpit niewielkiego Chevroleta, jak czytamy w folderach, inspirowany jest wnętrzem Corvetty. Kierowca i pasażer oddzieleni są szerokim elementem, który w nocy świeci się na niebiesko. To tyle, jeśli chodzi o podobieństwa do bolida z tej samej stajni, przynajmniej z rocznika 2009. Natomiast porównując oba wnętrza, to w Cruze robi nawet lepsze wrażenie. Symetrycznie uporządkowany panel środkowy ma kształt sportowy i wręcz futurystyczny, choć jeszcze lepiej wyglądałby, jeśli kawałki wykonane z połyskliwego czarnego tworzywa zostały zastapione imitacją carbonu. Przyjemnie wygląda tapicerka ciągnąca się wzdłuż całej deski rozdzielczej, jasna - ciekawe jak długo zachowa swój odcień.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Cruze

REKLAMA

Podobne zestawienie kolorystyczne obowiązuje w całym wnętrzu Cruze - pokrycia foteli i boczki drzwi są jasnoszaro-ciemnoszare, przy czym oba materiały mają inną fakturę. Jaśniejsze powierzchnie tapicerki komponują się ze srebrnymi plastikami. Takie są również obwódki zegarów schowanych każdy w swoim tunelu i pod naśladującym ich kształt daszkiem. Do tej gamy odcieni i strukur dochodzą jeszcze elementy chromowane - blokada ręcznego, ramka wokół dzwigni zmiany biegów i jej gałki, wlotów powietrza, pokręteł radia i klimatyzacji, klamki wewnętrzne. Jak widać we wnętrzu sporo się dzieje, także nocą, gdy do głosu dochodzi błękitne podświetlenie.

Fotele przednie mają dobre trzymanie boczne i wystarczająco długie siedziska. Z tyłu też jest całkiem nieźle - dwóch pasażerów będzie siedziało bardzo komfortowo, ewentualny trzeci może narzekać na uwieranie w plecach, gdyż pośrodku oparcia schowany jest podłokietnik z uchwytami na napoje. Miejsca na nogi jest sporo, nad głową nieco mniej, niż z przodu, więc osoby o wzroście powyżej 185 cm muszą uważać na wertepach. Bagażnik jest łatwo dostępny przez duży otwór załadunkowy i ma pojemność 450 litrów. Można go powiększyć wypraszając pasażerów tylnej kanapy i składając jej niesymetryczne dzielone oparcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Laguna Coupe: Rzadki gatunek

Benzynowy silnik 1.8 16V dysponuje mocą 140 KM przy 6200 obrotach na minutę i maksymalnym momentem 176 Nm przy 3800 obrotach. Do setki przyspiesza w 10 sekund, od 80 do 120 na piątym biegu w 15 sekund. Prędkość maksymalna to 200 km/h. Parametry przyzwoite w teorii. W praktyce okazuje się, że silnik nie ma ani góry, ani dołu. Nie można się po nim spodziewać żadnych gwałtownych reakcji. Ukierunkowany jest na ekologię - spełnia normę Euro 5. Na pewno świetnie nadaje się do tuningu, więc jeśli komuś wrażeń z konfiguracji fabrycznej będzie za mało, może sobie jednostkę podkręcić. Jednak wtedy będzie musiał pożegnać się ze spalaniem 10 litrów w mieście i 6 poza nim.

Zawieszenie ma jedną wadę. Jest głośne. A poza tym - rewelacja. W miarę sztywne, ale bez przesady, zapewnia bardzo dobrą trakcję, wspomaganą dzielnie przez elektronikę. Zachowanie auta w szybko pokonywanych zakrętach jest neutralne, a nawet ma tendencję do lekkiej i przyjemnej nadsterowności. Jeśli chodzi o stronę techniczną, to zawieszenie z przodu oparte jest na kolumnach McPhersona, a z tyłu na złożonej belce skrętnej. Hamulce tarczowe są przy obu osiach i razem z dobrze dostrojonym do ich charakterystyki ABS-em dobrze sobie radzą z kontrolą opóźniania rozpędzonej masy auta, wynoszącej 1290 kg.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Chevrolet Cruze w specyfikacji naszej testówki kosztuje 64500 wraz z pakietem LS Plus obejmującym między innymi 16-calowe koła z obręczami aluminiowymi i oponami szerokości 205 mm, czujniki parkowania z tyłu i lampy przeciwmgielne. Do tej wersji można jeszcze zamówić okno dachowe za 3000 i nawigację z ekranem 7” za 4500 złotych. Dopłata za metalik (wszystkie kolory prócz białego i czerwonego) - 1600 pln. Wszystkie wersje Cruza posiadają w standardzie pełen pakiet bezpieczeństwa czynnego i biernego. Cena jest więc atrakcyjna, auto wydaje się solidne, niewątpliwie jest przyjemne dla oka i przyjazne w użytkowaniu.

Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS wnętrze
Chevrolet Cruze 1.8 LS wnętrze
Chevrolet Cruze 1.8 LS schowek
Chevrolet Cruze 1.8 LS siedzenia
Chevrolet Cruze 1.8 LS siedzenia
Chevrolet Cruze 1.8 LS zegary
Chevrolet Cruze 1.8 LS bagażnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS bagażnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS silnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA