REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Cruze 1.8 LS: Amerykanin z Korei

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet - marka z tradycjami, pod której znakiem jeżdżą Caprice, Camaro czy Corvette. Produkowany w Korei Południowej Cruze nie jest żadnym z nich. A może każdym po trochu?

Chevrolet Cruze nie jest wprawdzie duży, bo bazuje na płycie podłogowej znanej z Opla Astry, ale taki, a nie inny kształt nadwozia dodaje mu elegancji. Jest raczej coupe niż sedanem, a że był zaprojektowany od razu w tej formie nie wygląda jak hatchback z plecakiem, co u konkurencji spotykane bywa nierzadko. Składa się z modnych łuków i ostrzejszych przetłoczeń, których nie jest wiele, przez co jego bryła wydaje się masywna. Uśmiecha się sporą, zachodzącą na maskę atrapą chłodnicy, trzymając w zębach firmowego plusa. I, jak się okazuje, ma wiele wspólnego z jazdą dla przyjemności (Cruze od cruise) i z wyścigami - jego specjalna wersja jeździ w serii WTCC.

REKLAMA

REKLAMA

Kokpit niewielkiego Chevroleta, jak czytamy w folderach, inspirowany jest wnętrzem Corvetty. Kierowca i pasażer oddzieleni są szerokim elementem, który w nocy świeci się na niebiesko. To tyle, jeśli chodzi o podobieństwa do bolida z tej samej stajni, przynajmniej z rocznika 2009. Natomiast porównując oba wnętrza, to w Cruze robi nawet lepsze wrażenie. Symetrycznie uporządkowany panel środkowy ma kształt sportowy i wręcz futurystyczny, choć jeszcze lepiej wyglądałby, jeśli kawałki wykonane z połyskliwego czarnego tworzywa zostały zastapione imitacją carbonu. Przyjemnie wygląda tapicerka ciągnąca się wzdłuż całej deski rozdzielczej, jasna - ciekawe jak długo zachowa swój odcień.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Cruze

Podobne zestawienie kolorystyczne obowiązuje w całym wnętrzu Cruze - pokrycia foteli i boczki drzwi są jasnoszaro-ciemnoszare, przy czym oba materiały mają inną fakturę. Jaśniejsze powierzchnie tapicerki komponują się ze srebrnymi plastikami. Takie są również obwódki zegarów schowanych każdy w swoim tunelu i pod naśladującym ich kształt daszkiem. Do tej gamy odcieni i strukur dochodzą jeszcze elementy chromowane - blokada ręcznego, ramka wokół dzwigni zmiany biegów i jej gałki, wlotów powietrza, pokręteł radia i klimatyzacji, klamki wewnętrzne. Jak widać we wnętrzu sporo się dzieje, także nocą, gdy do głosu dochodzi błękitne podświetlenie.

REKLAMA

Fotele przednie mają dobre trzymanie boczne i wystarczająco długie siedziska. Z tyłu też jest całkiem nieźle - dwóch pasażerów będzie siedziało bardzo komfortowo, ewentualny trzeci może narzekać na uwieranie w plecach, gdyż pośrodku oparcia schowany jest podłokietnik z uchwytami na napoje. Miejsca na nogi jest sporo, nad głową nieco mniej, niż z przodu, więc osoby o wzroście powyżej 185 cm muszą uważać na wertepach. Bagażnik jest łatwo dostępny przez duży otwór załadunkowy i ma pojemność 450 litrów. Można go powiększyć wypraszając pasażerów tylnej kanapy i składając jej niesymetryczne dzielone oparcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Laguna Coupe: Rzadki gatunek

Benzynowy silnik 1.8 16V dysponuje mocą 140 KM przy 6200 obrotach na minutę i maksymalnym momentem 176 Nm przy 3800 obrotach. Do setki przyspiesza w 10 sekund, od 80 do 120 na piątym biegu w 15 sekund. Prędkość maksymalna to 200 km/h. Parametry przyzwoite w teorii. W praktyce okazuje się, że silnik nie ma ani góry, ani dołu. Nie można się po nim spodziewać żadnych gwałtownych reakcji. Ukierunkowany jest na ekologię - spełnia normę Euro 5. Na pewno świetnie nadaje się do tuningu, więc jeśli komuś wrażeń z konfiguracji fabrycznej będzie za mało, może sobie jednostkę podkręcić. Jednak wtedy będzie musiał pożegnać się ze spalaniem 10 litrów w mieście i 6 poza nim.

Zawieszenie ma jedną wadę. Jest głośne. A poza tym - rewelacja. W miarę sztywne, ale bez przesady, zapewnia bardzo dobrą trakcję, wspomaganą dzielnie przez elektronikę. Zachowanie auta w szybko pokonywanych zakrętach jest neutralne, a nawet ma tendencję do lekkiej i przyjemnej nadsterowności. Jeśli chodzi o stronę techniczną, to zawieszenie z przodu oparte jest na kolumnach McPhersona, a z tyłu na złożonej belce skrętnej. Hamulce tarczowe są przy obu osiach i razem z dobrze dostrojonym do ich charakterystyki ABS-em dobrze sobie radzą z kontrolą opóźniania rozpędzonej masy auta, wynoszącej 1290 kg.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Chevrolet Cruze w specyfikacji naszej testówki kosztuje 64500 wraz z pakietem LS Plus obejmującym między innymi 16-calowe koła z obręczami aluminiowymi i oponami szerokości 205 mm, czujniki parkowania z tyłu i lampy przeciwmgielne. Do tej wersji można jeszcze zamówić okno dachowe za 3000 i nawigację z ekranem 7” za 4500 złotych. Dopłata za metalik (wszystkie kolory prócz białego i czerwonego) - 1600 pln. Wszystkie wersje Cruza posiadają w standardzie pełen pakiet bezpieczeństwa czynnego i biernego. Cena jest więc atrakcyjna, auto wydaje się solidne, niewątpliwie jest przyjemne dla oka i przyjazne w użytkowaniu.

Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS wnętrze
Chevrolet Cruze 1.8 LS wnętrze
Chevrolet Cruze 1.8 LS schowek
Chevrolet Cruze 1.8 LS siedzenia
Chevrolet Cruze 1.8 LS siedzenia
Chevrolet Cruze 1.8 LS zegary
Chevrolet Cruze 1.8 LS bagażnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS bagażnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS silnik
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód
Chevrolet Cruze 1.8 LS bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS tył/bok
Chevrolet Cruze 1.8 LS przód/bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA