REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna Coupe: Rzadki gatunek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe

REKLAMA

REKLAMA

Po premierze mówiło się o niej „mały Aston”. Faktycznie bryła nadwozia i stylizacja tyłu Laguny Coupe przypomina auta tej brytyjskiej marki, jednak francuski pojazd ma też wiele cech prawdziwego indywidualisty.

REKLAMA

Prawdziwe coupe spotkać jest coraz trudniej. Chyba mało kto już pamięta, że ten rodzaj nadwozia tradycyjnie zarezerwowany jest dla dwudrzwiowego sedana. Taka właśnie jest Laguna Coupe. Mamy tu zgrabną linię całkiem dużego, bo mierzącego 4643 mm auta. W dodatku auto zdecydowanie różni się wyglądem od sedana i kombi. Zwraca na siebie uwagę już w zwykłej wersji. My do testu otrzymaliśmy jednak limitowaną, z serii o nazwie Monaco GP. Auto, które ma powstać jedynie w czterystu egzemplarzach i pewnie za jakiś czas będzie rzadkim i poszukiwanym rodzynkiem. Samochód z zewnątrz wyróżnia biały perłowy lakier oraz czarny dach, lusterka i alufelgi. Auto zaopatrzono też w dyskretne emblematy z nazwą limitowanej serii. Jeśli lubisz skupiać na sobie uwagę to jadąc tym autem na pewno osiągniesz swój cel.

REKLAMA

W przeciwieństwie do wyglądu zewnętrznego, wsiadając do wnętrza Laguny Coupe rozpoznamy elementy znane z innych wersji tego auta. Jest to przede wszystkim deska rozdzielcza. W serii Monaco zaopatrzona dodatkowo w lakierowane na biało wykończenia. W aucie usiądziemy w wygodnych i wystarczająco obszernych fotelach. Zaopatrzono je w elektryczną regulację, trójstopniowe podgrzewanie i skórzana tapicerkę. Materiał na kokpicie też przypomina skórę, a to za sprawą przeszyć wykonanych białą nicią. Auto rejestrowane jest na cztery osoby, dlatego warto zwrócić uwagę jak się siedzi z tyłu. Mamy tam elegancko wyglądającą kanapę z centralnym podłokietnikiem. Najwygodniej będzie tam dzieciom, bo osobom dorosłym, zwłaszcza mierzącym więcej niż 175 cm, zabraknie po prostu miejsca nad głową. W przedostaniu się na tylną kanapę pomaga przedni fotel z elektrycznym odsuwaniem i pamięcią. Mocną stroną wnętrza Laguny są też schowki. Dwa zamykane w tunelu środkowym (obok lewarka i w podłokietniku) oraz imponujących rozmiarów schowek przed pasażerem. Jest głęboki jak studnia i pomieści płyty CD na podróż po całej Europie. Przydadzą się one aby sprawdzić jak gra dziesięciogłośnikowy zestaw Bose.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renaulcie Laguna

REKLAMA

Zegary w Lagunie Coupe są takie same, jak w innych wersjach, a co za tym idzie duże i bardzo czytelne. Pomiędzy nimi widnieje potężny wyświetlacz komputera pokładowego. Co ważne z jego funkcji można korzystać również przy zgaszonym silniku. Podobnie jak z klimatyzacji i wycieraczek. Pewnym mankamentem jest fakt, że przednie wycieraczki zostawiają sporą niedoczyszczoną powierzchnię przy słupku kierowcy. Bagażnik ma 423 litry pojemności. Ma to jednak minimalne znaczenie, bo chyba nikt kto świadomie wybiera takie auto nie będzie z niego robił bagażówki. Nie przeszkadza tu więc fakt, że otwór załadunkowy jest niewielki.

Auto napędzane jest dwulitrowym dieslem o mocy 180 koni mechanicznych. To jedyny silnik oferowany w limitowanej serii Monaco GP. Jest on jednak dobrym wyborem to tego auta. Ma tradycyjnie dieslowską charakterystykę, czyli najlepiej czuje się przy niskich obrotach. Zakres od około 1700 do 3000 tysięcy to jego żywioł. Przyspiesza wtedy sprawnie i daje sporo frajdy. Wyżej już nie ciągnie, wiec wkręcanie go pod czerwone pole nie ma sensu. Producent w swoich materiałach zapewnia, że minimalne spalanie można w tym aucie utrzymać na poziomie 5,3 litra. My sprawdziliśmy raczej ile to auto jest w stanie spalić podczas dynamicznej jazdy i okazało się że spokojnie można zmieścić się w 9,5 litra na sto kilometrów (częste wyprzedzanie na trasie plus jazda miejska). Auto zostało bardzo dobrze wyciszone. Podczas jazdy wiele razy łapałem się na tym, że o konieczności zmiany biegu dowiadywałem się jedynie z obrotomierza. Jedynym hałasem jaki dociera do wnętrza jest dźwięk powietrza opływającego bezramkowe szyby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Limitowana seria Monaco GP wyposażona jest bardzo bogato. W skład wyposażenia wchodzą na przykład skręcające koła tylne (4 Control). Wychylają się one w stronę przeciwną do tej w którą skręcają koła przednie. Efektem jest zaskakująca zwrotność Laguny. Najlepiej czuje się to jednak nie na parkingu, ale w szybko przejeżdżanych zakrętach i podczas nagłych manewrów. Wtedy auto skręca z reguły szybciej niż to pierwotnie założymy dlatego trzeba się do tego przyzwyczaić. To jednak niezwykle ciekawe doznanie poczuć plecami że skręca również tył. Warto jeszcze powiedzieć o podwoziu. W Lagunie Coupe zestrojono je sztywno. Wręcz zaskakująco sztywno, jak na francuskie auto. W zamian dostajemy jednak pewne prowadzenie na równych nawierzchniach. Jedyna uwagę można mieć do zbyt mocno wspomaganego układu kierowniczego. Tu jednak objawia się kolejna zaleta czterech skrętnych kół, które w praktyce niwelują tę niedogodność.

Aby kupić Lagunę Coupe w limitowanej serii Monaco GP trzeba się spieszyć. Może jeszcze uda się załapać na jedną z czterystu sztuk. Warto, bo to auto nie pozwoli nam pozostać anonimowym wśród tłumu innych aut. Za tę przyjemność producent każe sobie zapłacić 134 500 zł. W zamian dostaniemy rzadki na polskich drogach, kompletnie wyposażony samochód o sportowym klimacie oraz wystarczająco mocnym i kulturalnie pracującym silniku.

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA