REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna Coupe: Rzadki gatunek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe

REKLAMA

REKLAMA

Po premierze mówiło się o niej „mały Aston”. Faktycznie bryła nadwozia i stylizacja tyłu Laguny Coupe przypomina auta tej brytyjskiej marki, jednak francuski pojazd ma też wiele cech prawdziwego indywidualisty.

Prawdziwe coupe spotkać jest coraz trudniej. Chyba mało kto już pamięta, że ten rodzaj nadwozia tradycyjnie zarezerwowany jest dla dwudrzwiowego sedana. Taka właśnie jest Laguna Coupe. Mamy tu zgrabną linię całkiem dużego, bo mierzącego 4643 mm auta. W dodatku auto zdecydowanie różni się wyglądem od sedana i kombi. Zwraca na siebie uwagę już w zwykłej wersji. My do testu otrzymaliśmy jednak limitowaną, z serii o nazwie Monaco GP. Auto, które ma powstać jedynie w czterystu egzemplarzach i pewnie za jakiś czas będzie rzadkim i poszukiwanym rodzynkiem. Samochód z zewnątrz wyróżnia biały perłowy lakier oraz czarny dach, lusterka i alufelgi. Auto zaopatrzono też w dyskretne emblematy z nazwą limitowanej serii. Jeśli lubisz skupiać na sobie uwagę to jadąc tym autem na pewno osiągniesz swój cel.

REKLAMA

REKLAMA

W przeciwieństwie do wyglądu zewnętrznego, wsiadając do wnętrza Laguny Coupe rozpoznamy elementy znane z innych wersji tego auta. Jest to przede wszystkim deska rozdzielcza. W serii Monaco zaopatrzona dodatkowo w lakierowane na biało wykończenia. W aucie usiądziemy w wygodnych i wystarczająco obszernych fotelach. Zaopatrzono je w elektryczną regulację, trójstopniowe podgrzewanie i skórzana tapicerkę. Materiał na kokpicie też przypomina skórę, a to za sprawą przeszyć wykonanych białą nicią. Auto rejestrowane jest na cztery osoby, dlatego warto zwrócić uwagę jak się siedzi z tyłu. Mamy tam elegancko wyglądającą kanapę z centralnym podłokietnikiem. Najwygodniej będzie tam dzieciom, bo osobom dorosłym, zwłaszcza mierzącym więcej niż 175 cm, zabraknie po prostu miejsca nad głową. W przedostaniu się na tylną kanapę pomaga przedni fotel z elektrycznym odsuwaniem i pamięcią. Mocną stroną wnętrza Laguny są też schowki. Dwa zamykane w tunelu środkowym (obok lewarka i w podłokietniku) oraz imponujących rozmiarów schowek przed pasażerem. Jest głęboki jak studnia i pomieści płyty CD na podróż po całej Europie. Przydadzą się one aby sprawdzić jak gra dziesięciogłośnikowy zestaw Bose.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renaulcie Laguna

Zegary w Lagunie Coupe są takie same, jak w innych wersjach, a co za tym idzie duże i bardzo czytelne. Pomiędzy nimi widnieje potężny wyświetlacz komputera pokładowego. Co ważne z jego funkcji można korzystać również przy zgaszonym silniku. Podobnie jak z klimatyzacji i wycieraczek. Pewnym mankamentem jest fakt, że przednie wycieraczki zostawiają sporą niedoczyszczoną powierzchnię przy słupku kierowcy. Bagażnik ma 423 litry pojemności. Ma to jednak minimalne znaczenie, bo chyba nikt kto świadomie wybiera takie auto nie będzie z niego robił bagażówki. Nie przeszkadza tu więc fakt, że otwór załadunkowy jest niewielki.

REKLAMA

Auto napędzane jest dwulitrowym dieslem o mocy 180 koni mechanicznych. To jedyny silnik oferowany w limitowanej serii Monaco GP. Jest on jednak dobrym wyborem to tego auta. Ma tradycyjnie dieslowską charakterystykę, czyli najlepiej czuje się przy niskich obrotach. Zakres od około 1700 do 3000 tysięcy to jego żywioł. Przyspiesza wtedy sprawnie i daje sporo frajdy. Wyżej już nie ciągnie, wiec wkręcanie go pod czerwone pole nie ma sensu. Producent w swoich materiałach zapewnia, że minimalne spalanie można w tym aucie utrzymać na poziomie 5,3 litra. My sprawdziliśmy raczej ile to auto jest w stanie spalić podczas dynamicznej jazdy i okazało się że spokojnie można zmieścić się w 9,5 litra na sto kilometrów (częste wyprzedzanie na trasie plus jazda miejska). Auto zostało bardzo dobrze wyciszone. Podczas jazdy wiele razy łapałem się na tym, że o konieczności zmiany biegu dowiadywałem się jedynie z obrotomierza. Jedynym hałasem jaki dociera do wnętrza jest dźwięk powietrza opływającego bezramkowe szyby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Limitowana seria Monaco GP wyposażona jest bardzo bogato. W skład wyposażenia wchodzą na przykład skręcające koła tylne (4 Control). Wychylają się one w stronę przeciwną do tej w którą skręcają koła przednie. Efektem jest zaskakująca zwrotność Laguny. Najlepiej czuje się to jednak nie na parkingu, ale w szybko przejeżdżanych zakrętach i podczas nagłych manewrów. Wtedy auto skręca z reguły szybciej niż to pierwotnie założymy dlatego trzeba się do tego przyzwyczaić. To jednak niezwykle ciekawe doznanie poczuć plecami że skręca również tył. Warto jeszcze powiedzieć o podwoziu. W Lagunie Coupe zestrojono je sztywno. Wręcz zaskakująco sztywno, jak na francuskie auto. W zamian dostajemy jednak pewne prowadzenie na równych nawierzchniach. Jedyna uwagę można mieć do zbyt mocno wspomaganego układu kierowniczego. Tu jednak objawia się kolejna zaleta czterech skrętnych kół, które w praktyce niwelują tę niedogodność.

Aby kupić Lagunę Coupe w limitowanej serii Monaco GP trzeba się spieszyć. Może jeszcze uda się załapać na jedną z czterystu sztuk. Warto, bo to auto nie pozwoli nam pozostać anonimowym wśród tłumu innych aut. Za tę przyjemność producent każe sobie zapłacić 134 500 zł. W zamian dostaniemy rzadki na polskich drogach, kompletnie wyposażony samochód o sportowym klimacie oraz wystarczająco mocnym i kulturalnie pracującym silniku.

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA