REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Fiorino Kombi: Osobowa ciężarówka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Fiat Fiorino Kombi przód  Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi przód Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Producenci aut starają się stworzyć pojazdy jak najbardziej uniwersalne, a wymyślanie nowych klas jest już na porządku dziennym. Połączenie auta dostawczego z osobowym również ma swoich wiernych zwolenników.

Kiedyś dostawczy samochód kojarzył się jednoznacznie. Miał zabrać na swój pokład jak najwięcej towarów i być stosunkowo tani w eksploatacji. Z czasem producenci zrozumieli jednak, że takie samochody można z powodzeniem przerobić na rodzinne środki codziennego transportu. Przykładem takiego podejścia jest testowane Fiorino Kombi. Fiat nie po raz pierwszy wraca po latach do nieco zapomnianej już nazwy. Na przełomie 2007 i 2008 roku producent - we współpracy z koncernem PSA - wprowadził na rynek jednego z trzech dostawczych bliźniaków. Tak powstał tercet: Citroen Nemo, Fiat Fiorino, Peugeot Bipper. Włoskie auto oferowane jest w trzech wersjach. Może być dostawczakiem w pełni, formą pośrednią, posiadającą przeszklenia, tylną kanapę oraz odsuwane boczne drzwi lub wersją rekreacyjno-osobową o nazwie Qubo. Nasza redakcja do testu otrzymała tę drugą odmianę. Na początku warto również wspomnieć, że auto miało na liczniku ponad 56 tysięcy przejechanych kilometrów, dlatego wiele elementów wykazywało już naturalne dla takiego przebiegu zużycie.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiacie Fiorino

Kabina okazuje się wygodna i przestronna - zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę długość auta nie przekraczającą czterech metrów. Z przodu na brak miejsca nie można narzekać. Jest go pod dostatkiem zarówno na szerokość, jak i nad głową. Niektórym będzie przeszkadzać lewarek skrzyni biegów umieszczony w konsoli środkowej, jednak w mieście jest nieoceniony. Podczas dłuższych podróży przydaje się podłokietnik kierowcy. Obraz przedniej części wnętrza psują niedbale zmontowane elementy deski rozdzielczej, zaś na pochwałę zasługuje dobra ergonomia, wysoka pozycja za kierownicą oraz elektryczne szyby z pełną funkcją „auto”, która nadal dla części producentów jest zbyt dużym wyzwaniem. Fiat jest w stanie zastosować to rozwiązanie nawet w dostawczaku.

Zobacz też: Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem

REKLAMA

Na tylnej kanapie miejsca jest mniej niż z przodu, zwłaszcza na wysokości kolan. Warto zauważyć, że dostać się tu można poprzez przesuwane boczne drzwi po obu stronach. Jest to rozwiązanie świetnie się sprawdzającym na zatłoczonych parkingach pod hipermarketami. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa są miękkie i komfortowe. Najważniejsza w takim aucie jest jednak przestrzeń ładunkowa. Tu Fiorino może sporo zaoferować. Bagażnik, do którego dostępu bronią dwuskrzydłowe drzwi, w standardowym ustawieniu siedzeń ma 356 litrów pojemności. Po złożeniu lub wyjęciu tylnej kanapy można uzyskać przestrzeń do 2500 litrów. Jeśli dołożyć do tego niski próg załadunku mamy miejskiego dostawczaka w pełnym tego słowa znaczeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maska testowanego auta pracował wysokoprężny silnik 1.3 Multijet o mocy 75 koni, znany chociażby z testowanej przez nas jakiś czas temu pięćsetki. Motor ten w Fiorino sprawdza się naprawdę dobrze. Jest porządnie wyciszony oraz wystarczająco dynamiczny, jeśli auto nie jest przeładowane. Co ważne nie przenosi też nieprzyjemnych wibracji do wnętrza pojazdu. Spalanie przy miejskiej jeździe rzadko przekracza 7 litrów na sto kilometrów, a w trasie bez problemu schodzi poniżej 6. Szkoda, że dobry ogólny obraz napędu psuje skrzynia biegów. Jest nieprecyzyjna, a poszczególne przełożenia wchodzą z oporem.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Motor ma sporą turbodziurę, która sprawia, że wrażenie dynamiki jest większe, niż wskazywałaby na to moc. Do 2 tysięcy obrotów nie dzieje się nic, ale po przekroczeniu tej granicy Fiorino zaczyna przyzwoicie przyśpieszać. Do miasta ten silnik wystarczy z powodzeniem, ale na trasie trzeba uważać przy wyprzedzaniu. Zawieszenie auta zestrojono komfortowo. W testowanym egzemplarzu słychać było w nim co prawda podejrzane odgłosy, zwłaszcza podczas ruszania, ale nie zmienia to faktu, że całość nieźle tłumi nierówności i zapewnia wygodną podróż po polskich drogach. Na dużych nierównościach generatorem hałasu staje się jedynie tylna półka.

Oferta Fiorino Kombi przewiduje jednego benzyniaka i jednego diesla. Podstawowa wersja z tym pierwszym motorem to wydatek niecałych 48 000 zł. Egzemplarz wyposażony w silnik wysokoprężny oraz specyfikację Elegant wymaga wyłożenia 58 000 zł. Do tej kwoty należy jeszcze doliczyć cenę dodatkowego wyposażenie testowanego auta w postaci miedzy innymi klimatyzacji, czujników parkowania, poduszki pasażera i poduszek bocznych, a także radia z MP3. Fiorino z pewności znajdzie swoich zwolenników wśród osób, które prowadzą własny biznes lub po prostu potrzebują auta do wożenia większych i cięższych przedmiotów, a jednocześnie lubią zabrać rodzinę na weekendowa wycieczkę. Zresztą taka właśnie jest grupa docelowa tego auta.

Fiat Fiorino Kombi tył Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi bok Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi silnik Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi bagażnik Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi bagażnik Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi tylne siedzenia Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi wnętrze Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi przednie fotele Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi przód Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi tył Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi przód/bok Fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA