REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Forda Fiesty: Dla młodych nie tylko duchem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Ford Fiesta przód  fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Fiesta to wyjątkowo popularne auto. Ostatnia generacja tego modelu jest już na rynku od jakiegoś czasu, ale ciągle budzi zainteresowanie młodzieżowym wyglądem oraz własnościami jezdnymi.

Fiesta jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych modeli Forda. Auto debiutowało w połowie lat 70-tych ubiegłego stulecia i bez zmiany nazwy wytwarzane jest do dziś. Obecnie w salonach można nabyć siódmą generację tego miejskiego auta. Wygląd aktualnej Fiesty utrzymany jest w charakterystycznym dla nowych Fordów stylu. Są kanty i ostre linie, a w efekcie duża wyrazistość. Auto z pewnością może się podobać. Patrząc na nie trudno oprzeć się wrażeniu, że jego potencjalnym i głównym odbiorca są ludzie młodzi, najlepiej płci pięknej.

REKLAMA

REKLAMA

Z przodu wnętrze małego Forda jest przestronne. Ergonomia kokpitu stoi na wysokim poziomie, a wygląd deski rozdzielczej należy do najoryginalniejszych w klasie. W dodatku w testowanej wersji Titanium zastosowano ciekawą kolorystykę. Połączenie fioletu, ciemnej zieleni oraz srebrnych wstawek z pewnością będzie kolejnym elementem, który przypadnie do gustu płci pięknej. Cieszy również dobra ergonomia. Finezyjne kształty nie pociągnęły za sobą problemów z obsługą urządzeń pokładowych.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

Na uwagę zasługuje też precyzja z jaką zmontowane zostały elementy wnętrza. Nie ma tu żadnych stuków ani trzasków, a materiały użyte do jego budowy zasługują na uznanie. Fotele są wygodne, podobnie jak pozycja za kierownicą. Spory zakres ich regulacji sprawia, że można usiąść naprawdę nisko, a to spodoba się osobom chcącym lepiej czuć auto. Z tyłu jest dość ciasno, zwłaszcza na wysokości kolan. Wiadomo, że auta klasy B zwykle nie rozpieszczają pasażerów tej części kabiny, ale konkurencja potrafi być bardziej przestronna. Bagażnik ma przeciętną w tej klasie pojemność wynoszącą 281 litrów przy standardowym położeniu tylnej kanapy oraz 965 po jej złożeniu, kiedy to nie powstaje równa podłoga.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik jaki znalazł się pod maską naszej testówki to benzynowy 1.4 o mocy 96 koni. Jest on dobrym wyborem do tego auta. Pozytywnie zaskakuje dynamiką i sprawia, że Fiesta nabiera charakteru. Ma w dodatku basowe, przyjemne dla ucha brzmienie. Trzeba się jednak pogodzić ze spalaniem, które w mieście kształtuje się na poziomie 9-10 litrów. Do przeniesienia napędu użyto manualnej skrzyni, która pracuje lekko i precyzyjnie. Szkoda, że producent nie zdecydował się zastosować wariantu sześciobiegowego. W efekcie silnik szybko „łapie” wysokie obroty, a w środku robi się głośno. Może to przeszkadzać podczas długich podróży.

Zawieszenie i układ kierowniczy Fiesty to z pewnością ścisła klasowa czołówka. Auto prowadzi się pewnie. Zawieszenie jest sprężyste, nie za twarde i nie za miękkie, choć jego charakterystyka nie jest nastawiona na przesadny komfort, a raczej na lepsze własności jezdne. W każdym razie auto pozwala szybko jeździć po zakrętach w czym z pewnością pomaga bardzo delikatnie pracujący układ ESP, który musi sobie radzić z lekką nadsterownością Fiesty.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Ciekawostką jest fakt, że po dokupieniu będącego w opcji ESP nie ma możliwości wyłączenia lub nawet częściowego znieczulenia tego systemu. Jeśli się na niego zdecydujemy musimy się liczyć ze wszystkimi plusami i minusami tego rozwiązania. Układ kierowniczy Fiesty jest bardzo przewidywalny. Nie brakuje mu szybkości działania dzięki czemu frajda z jazdy tym autem jest jeszcze większa. W kategorii radości z prowadzenia ten model wypada naprawdę dobrze. Z pewnością warto się przejechać i sprawdzić to na własnej skórze.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Do testu dostaliśmy najbogatszą wersję Titanium. Na jej pokładzie znaleźć można przednie i boczne poduszki oraz airbag chroniący kolana kierowcy, manualna klimatyzację, komputer oraz chromowane elementy wykończenia nadwozia. Kwota jaką należy zostawić w salonie za tak wyposażone auto z benzynowym silnikiem 1.4 to niemal równe 50 000 zł. Testowy egzemplarz doposażony został w między innymi automatyczna klimę, przyciemniane szyby i alufelgi oraz sporo innych dodatków, przez co jego cena była o ponad dziesięć tysięcy wyższa. Trzeba jednak przyznać, że za tę kwotę dostaniemy efektowny miejski samochód o ponadprzeciętnych własnościach jednych i porządnym wyposażeniu.

Ford Fiesta przód i bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta tył fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta fotele przód fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta kanapa tył fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta zegary fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta kokpit fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta tył i bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta przód fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta przód fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA