REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Forda Fiesty: Dla młodych nie tylko duchem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Ford Fiesta przód  fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Fiesta to wyjątkowo popularne auto. Ostatnia generacja tego modelu jest już na rynku od jakiegoś czasu, ale ciągle budzi zainteresowanie młodzieżowym wyglądem oraz własnościami jezdnymi.

REKLAMA

Fiesta jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych modeli Forda. Auto debiutowało w połowie lat 70-tych ubiegłego stulecia i bez zmiany nazwy wytwarzane jest do dziś. Obecnie w salonach można nabyć siódmą generację tego miejskiego auta. Wygląd aktualnej Fiesty utrzymany jest w charakterystycznym dla nowych Fordów stylu. Są kanty i ostre linie, a w efekcie duża wyrazistość. Auto z pewnością może się podobać. Patrząc na nie trudno oprzeć się wrażeniu, że jego potencjalnym i głównym odbiorca są ludzie młodzi, najlepiej płci pięknej.

REKLAMA

Z przodu wnętrze małego Forda jest przestronne. Ergonomia kokpitu stoi na wysokim poziomie, a wygląd deski rozdzielczej należy do najoryginalniejszych w klasie. W dodatku w testowanej wersji Titanium zastosowano ciekawą kolorystykę. Połączenie fioletu, ciemnej zieleni oraz srebrnych wstawek z pewnością będzie kolejnym elementem, który przypadnie do gustu płci pięknej. Cieszy również dobra ergonomia. Finezyjne kształty nie pociągnęły za sobą problemów z obsługą urządzeń pokładowych.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

Na uwagę zasługuje też precyzja z jaką zmontowane zostały elementy wnętrza. Nie ma tu żadnych stuków ani trzasków, a materiały użyte do jego budowy zasługują na uznanie. Fotele są wygodne, podobnie jak pozycja za kierownicą. Spory zakres ich regulacji sprawia, że można usiąść naprawdę nisko, a to spodoba się osobom chcącym lepiej czuć auto. Z tyłu jest dość ciasno, zwłaszcza na wysokości kolan. Wiadomo, że auta klasy B zwykle nie rozpieszczają pasażerów tej części kabiny, ale konkurencja potrafi być bardziej przestronna. Bagażnik ma przeciętną w tej klasie pojemność wynoszącą 281 litrów przy standardowym położeniu tylnej kanapy oraz 965 po jej złożeniu, kiedy to nie powstaje równa podłoga.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Silnik jaki znalazł się pod maską naszej testówki to benzynowy 1.4 o mocy 96 koni. Jest on dobrym wyborem do tego auta. Pozytywnie zaskakuje dynamiką i sprawia, że Fiesta nabiera charakteru. Ma w dodatku basowe, przyjemne dla ucha brzmienie. Trzeba się jednak pogodzić ze spalaniem, które w mieście kształtuje się na poziomie 9-10 litrów. Do przeniesienia napędu użyto manualnej skrzyni, która pracuje lekko i precyzyjnie. Szkoda, że producent nie zdecydował się zastosować wariantu sześciobiegowego. W efekcie silnik szybko „łapie” wysokie obroty, a w środku robi się głośno. Może to przeszkadzać podczas długich podróży.

Zawieszenie i układ kierowniczy Fiesty to z pewnością ścisła klasowa czołówka. Auto prowadzi się pewnie. Zawieszenie jest sprężyste, nie za twarde i nie za miękkie, choć jego charakterystyka nie jest nastawiona na przesadny komfort, a raczej na lepsze własności jezdne. W każdym razie auto pozwala szybko jeździć po zakrętach w czym z pewnością pomaga bardzo delikatnie pracujący układ ESP, który musi sobie radzić z lekką nadsterownością Fiesty.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Ciekawostką jest fakt, że po dokupieniu będącego w opcji ESP nie ma możliwości wyłączenia lub nawet częściowego znieczulenia tego systemu. Jeśli się na niego zdecydujemy musimy się liczyć ze wszystkimi plusami i minusami tego rozwiązania. Układ kierowniczy Fiesty jest bardzo przewidywalny. Nie brakuje mu szybkości działania dzięki czemu frajda z jazdy tym autem jest jeszcze większa. W kategorii radości z prowadzenia ten model wypada naprawdę dobrze. Z pewnością warto się przejechać i sprawdzić to na własnej skórze.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Do testu dostaliśmy najbogatszą wersję Titanium. Na jej pokładzie znaleźć można przednie i boczne poduszki oraz airbag chroniący kolana kierowcy, manualna klimatyzację, komputer oraz chromowane elementy wykończenia nadwozia. Kwota jaką należy zostawić w salonie za tak wyposażone auto z benzynowym silnikiem 1.4 to niemal równe 50 000 zł. Testowy egzemplarz doposażony został w między innymi automatyczna klimę, przyciemniane szyby i alufelgi oraz sporo innych dodatków, przez co jego cena była o ponad dziesięć tysięcy wyższa. Trzeba jednak przyznać, że za tę kwotę dostaniemy efektowny miejski samochód o ponadprzeciętnych własnościach jednych i porządnym wyposażeniu.

Ford Fiesta przód i bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta tył fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta fotele przód fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta kanapa tył fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta zegary fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta kokpit fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta tył i bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta przód fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta bok fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta przód fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA