Ford Focus III: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferował 3 rodzaje nadwozia, z których podstawowym był hatchback (pojemność bagażnika 363 l). Osoby potrzebujące więcej przestrzeni mogły wybrać kombi (pojemność bagażnika 490 l) lub sedana (pojemność bagażnika 475 l).
REKLAMA
Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie.
Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)
Silnik
W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).
Najtańszy Focus był wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM), natomiast bazowy diesel również miał 1.6 litra pojemności, ale już tylko 95 KM mocy.
Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich koszty eksploatacji, polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów).
Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus
Klienci zainteresowani turbodieslem muszą wiedzieć, że godny polecenia jest silnik o pojemności 1,6 litra o mocy 115 KM.
Focus Trzeci może być także wyposażony w dwa rodzaje skrzyni biegów; manualną i automatyczną PowerShift. Silniki benzynowe 1,6 o mocy 150 i 182 KM, a także diesle 1,6 95 i 115 KM, oraz 2,0 140 i 163 KM współpracują z sześciobiegową skrzynią, a pozostałe silniki zestawiono skrzynie o pięciu przełożeniach.
Nasz wybór: Ford Focus III hatchback 1,6 125 KM lub 1,6 TDCi 115 KM.
Wyposażenie
Focus był dostępny w jednym z czterech poziomów wyposażenia: AMBIENTE, TREND, TREND SPORT i TITANIUM. W ofercie są także pakiety wyposażenia.
REKLAMA
Poziom Ambiente można było wybrać w przypadku auta wyposażonego w silniki: 1,6 benz. 105 i 125 KM oraz 1,6 TDCi o mocy 95 KM. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. komputer pokładowy, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, radio CD/MP3, centralny zamek sterowany pilotem i fotel kierowcy z regulacją wysokości.
Trend nie był dostępny z najmocniejszym benzyniakiem (182 KM) i najmocniejszym dieslem (163 KM), zawiera on to, co poprzedni poziom, oraz m.in. klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę i system EcoMoce (wskaźnik ekonomiki jazdy).
Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku
Trend Sport był dostępny w konfiguracji ze wszystkimi silnikami, zawiera to co Ambiente i Trend, oraz: sportowe fotele, aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, regulację lędźwiową fotela kierowcy, podgrzewane lusterka oraz światła przeciwmgłowe.
Titanium również można zestawić ze wszystkimi silnikami w ofercie. Poziom ten oferuje dodatkowo m.in.: czujnik deszczu, automatyczny włącznik świateł, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną szybę przednią, przycisk Ford Power, elektrycznie sterowane tylne szyby, tempomat.
Optymalnym rozwiązaniem będzie wybór wersji Trend, ponieważ zawiera ona to, co potrzebne do wygodnej jazdy.
Nasz wybór: Ford Focus III Trend
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA