REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Focus III: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Ford Focus III poradnik kupującego
Ford Focus III poradnik kupującego

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus III generacji jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych; hatchback, sedan i kombi. W gamie jednostek napędowych nowego Focusa znajdziemy pięć diesli i cztery jednostki benzynowe. Do wyboru mamy także cztery poziomy wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Focusa wybrać.

Nadwozie

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferował 3 rodzaje nadwozia, z których podstawowym był hatchback (pojemność bagażnika 363 l). Osoby potrzebujące więcej przestrzeni mogły wybrać kombi (pojemność bagażnika 490 l) lub sedana (pojemność bagażnika 475 l).

REKLAMA

Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)

Silnik

W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).

Najtańszy Focus był wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM), natomiast bazowy diesel również miał 1.6 litra pojemności, ale już tylko 95 KM mocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost  z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich koszty eksploatacji, polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów).

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Klienci zainteresowani turbodieslem muszą wiedzieć, że godny polecenia jest silnik o pojemności 1,6 litra o mocy 115 KM.

Focus Trzeci może być także wyposażony w dwa rodzaje skrzyni biegów; manualną i automatyczną PowerShift. Silniki benzynowe 1,6 o mocy 150 i 182 KM, a także diesle 1,6 95 i 115 KM, oraz 2,0 140 i 163 KM współpracują z sześciobiegową skrzynią, a pozostałe silniki zestawiono skrzynie o pięciu przełożeniach.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback 1,6 125 KM lub 1,6 TDCi 115 KM.

Wyposażenie

Focus był dostępny w jednym z czterech poziomów wyposażenia: AMBIENTE, TREND, TREND SPORT i TITANIUM. W ofercie są także pakiety wyposażenia.

REKLAMA

Poziom Ambiente można było wybrać w przypadku auta wyposażonego w silniki: 1,6 benz. 105 i 125 KM oraz 1,6 TDCi o mocy 95 KM. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. komputer pokładowy, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, radio CD/MP3, centralny zamek sterowany pilotem i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

Trend nie był dostępny z najmocniejszym benzyniakiem (182 KM) i najmocniejszym dieslem (163 KM), zawiera on to, co poprzedni poziom, oraz m.in. klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę i system EcoMoce (wskaźnik ekonomiki jazdy).

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Trend Sport był dostępny w konfiguracji ze wszystkimi silnikami, zawiera to co Ambiente i Trend, oraz: sportowe fotele, aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, regulację lędźwiową fotela kierowcy, podgrzewane lusterka oraz światła przeciwmgłowe.

Titanium również można zestawić ze wszystkimi silnikami w ofercie. Poziom ten oferuje dodatkowo m.in.: czujnik deszczu, automatyczny włącznik świateł, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną szybę przednią, przycisk Ford Power, elektrycznie sterowane tylne szyby, tempomat.

Optymalnym rozwiązaniem będzie wybór wersji Trend, ponieważ zawiera ona to, co potrzebne do wygodnej jazdy.

Nasz wybór: Ford Focus III Trend

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA