REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Focus III: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Ford Focus III poradnik kupującego
Ford Focus III poradnik kupującego

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus III generacji jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych; hatchback, sedan i kombi. W gamie jednostek napędowych nowego Focusa znajdziemy pięć diesli i cztery jednostki benzynowe. Do wyboru mamy także cztery poziomy wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Focusa wybrać.

Nadwozie

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferował 3 rodzaje nadwozia, z których podstawowym był hatchback (pojemność bagażnika 363 l). Osoby potrzebujące więcej przestrzeni mogły wybrać kombi (pojemność bagażnika 490 l) lub sedana (pojemność bagażnika 475 l).

REKLAMA

Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)

Silnik

W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).

Najtańszy Focus był wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM), natomiast bazowy diesel również miał 1.6 litra pojemności, ale już tylko 95 KM mocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost  z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich koszty eksploatacji, polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów).

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Klienci zainteresowani turbodieslem muszą wiedzieć, że godny polecenia jest silnik o pojemności 1,6 litra o mocy 115 KM.

Focus Trzeci może być także wyposażony w dwa rodzaje skrzyni biegów; manualną i automatyczną PowerShift. Silniki benzynowe 1,6 o mocy 150 i 182 KM, a także diesle 1,6 95 i 115 KM, oraz 2,0 140 i 163 KM współpracują z sześciobiegową skrzynią, a pozostałe silniki zestawiono skrzynie o pięciu przełożeniach.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback 1,6 125 KM lub 1,6 TDCi 115 KM.

Wyposażenie

Focus był dostępny w jednym z czterech poziomów wyposażenia: AMBIENTE, TREND, TREND SPORT i TITANIUM. W ofercie są także pakiety wyposażenia.

REKLAMA

Poziom Ambiente można było wybrać w przypadku auta wyposażonego w silniki: 1,6 benz. 105 i 125 KM oraz 1,6 TDCi o mocy 95 KM. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. komputer pokładowy, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, radio CD/MP3, centralny zamek sterowany pilotem i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

Trend nie był dostępny z najmocniejszym benzyniakiem (182 KM) i najmocniejszym dieslem (163 KM), zawiera on to, co poprzedni poziom, oraz m.in. klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę i system EcoMoce (wskaźnik ekonomiki jazdy).

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Trend Sport był dostępny w konfiguracji ze wszystkimi silnikami, zawiera to co Ambiente i Trend, oraz: sportowe fotele, aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, regulację lędźwiową fotela kierowcy, podgrzewane lusterka oraz światła przeciwmgłowe.

Titanium również można zestawić ze wszystkimi silnikami w ofercie. Poziom ten oferuje dodatkowo m.in.: czujnik deszczu, automatyczny włącznik świateł, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną szybę przednią, przycisk Ford Power, elektrycznie sterowane tylne szyby, tempomat.

Optymalnym rozwiązaniem będzie wybór wersji Trend, ponieważ zawiera ona to, co potrzebne do wygodnej jazdy.

Nasz wybór: Ford Focus III Trend

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA