REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Focus III: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Ford Focus III poradnik kupującego
Ford Focus III poradnik kupującego

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus III generacji jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych; hatchback, sedan i kombi. W gamie jednostek napędowych nowego Focusa znajdziemy pięć diesli i cztery jednostki benzynowe. Do wyboru mamy także cztery poziomy wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Focusa wybrać.

Nadwozie

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferował 3 rodzaje nadwozia, z których podstawowym był hatchback (pojemność bagażnika 363 l). Osoby potrzebujące więcej przestrzeni mogły wybrać kombi (pojemność bagażnika 490 l) lub sedana (pojemność bagażnika 475 l).

REKLAMA

REKLAMA

Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)

Silnik

W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).

REKLAMA

Najtańszy Focus był wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM), natomiast bazowy diesel również miał 1.6 litra pojemności, ale już tylko 95 KM mocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost  z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich koszty eksploatacji, polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów).

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Klienci zainteresowani turbodieslem muszą wiedzieć, że godny polecenia jest silnik o pojemności 1,6 litra o mocy 115 KM.

Focus Trzeci może być także wyposażony w dwa rodzaje skrzyni biegów; manualną i automatyczną PowerShift. Silniki benzynowe 1,6 o mocy 150 i 182 KM, a także diesle 1,6 95 i 115 KM, oraz 2,0 140 i 163 KM współpracują z sześciobiegową skrzynią, a pozostałe silniki zestawiono skrzynie o pięciu przełożeniach.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback 1,6 125 KM lub 1,6 TDCi 115 KM.

Wyposażenie

Focus był dostępny w jednym z czterech poziomów wyposażenia: AMBIENTE, TREND, TREND SPORT i TITANIUM. W ofercie są także pakiety wyposażenia.

Poziom Ambiente można było wybrać w przypadku auta wyposażonego w silniki: 1,6 benz. 105 i 125 KM oraz 1,6 TDCi o mocy 95 KM. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. komputer pokładowy, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, radio CD/MP3, centralny zamek sterowany pilotem i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

Trend nie był dostępny z najmocniejszym benzyniakiem (182 KM) i najmocniejszym dieslem (163 KM), zawiera on to, co poprzedni poziom, oraz m.in. klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę i system EcoMoce (wskaźnik ekonomiki jazdy).

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Trend Sport był dostępny w konfiguracji ze wszystkimi silnikami, zawiera to co Ambiente i Trend, oraz: sportowe fotele, aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, regulację lędźwiową fotela kierowcy, podgrzewane lusterka oraz światła przeciwmgłowe.

Titanium również można zestawić ze wszystkimi silnikami w ofercie. Poziom ten oferuje dodatkowo m.in.: czujnik deszczu, automatyczny włącznik świateł, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną szybę przednią, przycisk Ford Power, elektrycznie sterowane tylne szyby, tempomat.

Optymalnym rozwiązaniem będzie wybór wersji Trend, ponieważ zawiera ona to, co potrzebne do wygodnej jazdy.

Nasz wybór: Ford Focus III Trend

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA