REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Volkswagen Golf VI Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf VI Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf VI jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych (3d i 5d hatchback oraz variant). Do wybory mamy też pięć silników, cztery skrzynie biegów, trzy poziomy wyposażenia, a także listę opcji zawierającą korzystne pakiety. Podpowiadamy jakiego Golfa VI wybrać.

Nadwozie

Golf VI jest dostępny jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi czyli variant.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Golf

Napęd

W palecie silnikowej dostępne są zarówno silniki benzynowe jak i jednostki wysokoprężne. Mogą one współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem lub sześciu lub siedmiobiegowym automatem DSG.

Pojemność, moc i ceny w zł dla Trendline, Comfortline i Highline

1.4 80 KM (59 kW): 60 650, (brak), (brak),

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.2 TSI 105 KM (77 kW):, 6 biegowy 65 550, 68 750, (brak)

1.2 TSI 105 KM (77 kW), BlueMotion: 68 050, 71 250, (brak)

1.2 TSI 105 KM (77 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), 76 150, (brak)

1.4 TSI 122 KM (90 kW), 6 biegowy: 68 150, 71 350, 74 450

Zobacz również: Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

1.4 TSI 122 KM (90 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), 78 750, 81 850

1.4 TSI 160 KM (118 kW), 6 biegowy: (brak), (brak), 79 150

1.4 TSI 160 KM (118 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), (brak), 86 550

1.6 TDI CR DPF 90 KM (66 kW), 5 biegowy: 70 450, (brak), (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), 5 biegowy: 74 750, 77 950, 81 050

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion: 76 650, 79 850, (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion DSG (7 biegów): (brak), 87 750, (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), DSG, (7 biegów): (brak), 85 850, 88 950

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 6 biegowy: (brak), (brak), 88 550

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), DSG, 6 stopniowa: (brak), (brak), 95 950

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 4MOTION, 6 biegowy: (brak), (brak), 96 450

Nasz wybór: Wysokie ceny mocniejszych wersji skłaniają nas do wybory Golfa 1,4 TSI o mocy 122 KM z manualną sześciobiegową skrzynią biegów.

Wyposażenie

Golf VI oferuje trzy poziomy wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

REKLAMA

Wyposażenie Trendline zawiera pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, czyli: ABS z EBV (elektroniczny rozdział siły hamowania), ASR (system przeciwdziałający ślizganiu sie kół samochodu przy przyspieszaniu), ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, z przodu wentylowane, Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dzieciecych na zewnetrznych siedzeniach z tyłu, kurtyny powietrzne, MSR (system przeciwdziałający blokowaniu kół napędowych podczas hamowania silnikiem.

Dodatkowo wersja Trndline oferuje: czarne obudowy lusterek, zderzaki w kolorze nadwozia, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, centralny zamek sterowany pilotem, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.

Zobacz również: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Wersja Comfortline zawiera pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, oraz wszystko to, co Trendline, a ponadto: obudowy lusterek i klamki w kolorze nadwozia, przednie fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem i otworem do przewożenia długich przedmiotów, składane i dzielone (1/3 do 2/3), tempomat i obręcze aluminiowe.

Highline zawiera wszystko to, co Comfortline, a ponadto: chromowaną ramkę grila, sportowe fotele, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.

Nasz wybór: Wersja Highline, ponieważ sportowe fotele oferowane w tym wyposażeniu są bardzo wygodne, a skórzana wielofunkcyjna kierownica to przydatny dodatek.

Redakcja poleca: Pięciodrzwiowego Volkswagena Golfa VI 1,4 TSI o mocy 122 KM z manualną skrzynią biegów i wyposażeniem Highline za 74 450 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA