REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Volkswagen Golf VI Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf VI Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf VI jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych (3d i 5d hatchback oraz variant). Do wybory mamy też pięć silników, cztery skrzynie biegów, trzy poziomy wyposażenia, a także listę opcji zawierającą korzystne pakiety. Podpowiadamy jakiego Golfa VI wybrać.

Nadwozie

Golf VI jest dostępny jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi czyli variant.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Golf

Napęd

W palecie silnikowej dostępne są zarówno silniki benzynowe jak i jednostki wysokoprężne. Mogą one współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem lub sześciu lub siedmiobiegowym automatem DSG.

Pojemność, moc i ceny w zł dla Trendline, Comfortline i Highline

1.4 80 KM (59 kW): 60 650, (brak), (brak),

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.2 TSI 105 KM (77 kW):, 6 biegowy 65 550, 68 750, (brak)

1.2 TSI 105 KM (77 kW), BlueMotion: 68 050, 71 250, (brak)

1.2 TSI 105 KM (77 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), 76 150, (brak)

1.4 TSI 122 KM (90 kW), 6 biegowy: 68 150, 71 350, 74 450

Zobacz również: Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

1.4 TSI 122 KM (90 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), 78 750, 81 850

1.4 TSI 160 KM (118 kW), 6 biegowy: (brak), (brak), 79 150

1.4 TSI 160 KM (118 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), (brak), 86 550

1.6 TDI CR DPF 90 KM (66 kW), 5 biegowy: 70 450, (brak), (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), 5 biegowy: 74 750, 77 950, 81 050

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion: 76 650, 79 850, (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion DSG (7 biegów): (brak), 87 750, (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), DSG, (7 biegów): (brak), 85 850, 88 950

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 6 biegowy: (brak), (brak), 88 550

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), DSG, 6 stopniowa: (brak), (brak), 95 950

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 4MOTION, 6 biegowy: (brak), (brak), 96 450

Nasz wybór: Wysokie ceny mocniejszych wersji skłaniają nas do wybory Golfa 1,4 TSI o mocy 122 KM z manualną sześciobiegową skrzynią biegów.

Wyposażenie

Golf VI oferuje trzy poziomy wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

REKLAMA

Wyposażenie Trendline zawiera pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, czyli: ABS z EBV (elektroniczny rozdział siły hamowania), ASR (system przeciwdziałający ślizganiu sie kół samochodu przy przyspieszaniu), ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, z przodu wentylowane, Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dzieciecych na zewnetrznych siedzeniach z tyłu, kurtyny powietrzne, MSR (system przeciwdziałający blokowaniu kół napędowych podczas hamowania silnikiem.

Dodatkowo wersja Trndline oferuje: czarne obudowy lusterek, zderzaki w kolorze nadwozia, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, centralny zamek sterowany pilotem, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.

Zobacz również: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Wersja Comfortline zawiera pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, oraz wszystko to, co Trendline, a ponadto: obudowy lusterek i klamki w kolorze nadwozia, przednie fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem i otworem do przewożenia długich przedmiotów, składane i dzielone (1/3 do 2/3), tempomat i obręcze aluminiowe.

Highline zawiera wszystko to, co Comfortline, a ponadto: chromowaną ramkę grila, sportowe fotele, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.

Nasz wybór: Wersja Highline, ponieważ sportowe fotele oferowane w tym wyposażeniu są bardzo wygodne, a skórzana wielofunkcyjna kierownica to przydatny dodatek.

Redakcja poleca: Pięciodrzwiowego Volkswagena Golfa VI 1,4 TSI o mocy 122 KM z manualną skrzynią biegów i wyposażeniem Highline za 74 450 złotych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA