REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Volkswagen Golf VI Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf VI Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf VI jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych (3d i 5d hatchback oraz variant). Do wybory mamy też pięć silników, cztery skrzynie biegów, trzy poziomy wyposażenia, a także listę opcji zawierającą korzystne pakiety. Podpowiadamy jakiego Golfa VI wybrać.

Nadwozie

Golf VI jest dostępny jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi czyli variant.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Golf

Napęd

W palecie silnikowej dostępne są zarówno silniki benzynowe jak i jednostki wysokoprężne. Mogą one współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem lub sześciu lub siedmiobiegowym automatem DSG.

Pojemność, moc i ceny w zł dla Trendline, Comfortline i Highline

1.4 80 KM (59 kW): 60 650, (brak), (brak),

1.2 TSI 105 KM (77 kW):, 6 biegowy 65 550, 68 750, (brak)

1.2 TSI 105 KM (77 kW), BlueMotion: 68 050, 71 250, (brak)

1.2 TSI 105 KM (77 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), 76 150, (brak)

1.4 TSI 122 KM (90 kW), 6 biegowy: 68 150, 71 350, 74 450

Zobacz również: Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

1.4 TSI 122 KM (90 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), 78 750, 81 850

1.4 TSI 160 KM (118 kW), 6 biegowy: (brak), (brak), 79 150

1.4 TSI 160 KM (118 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), (brak), 86 550

1.6 TDI CR DPF 90 KM (66 kW), 5 biegowy: 70 450, (brak), (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), 5 biegowy: 74 750, 77 950, 81 050

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion: 76 650, 79 850, (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion DSG (7 biegów): (brak), 87 750, (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), DSG, (7 biegów): (brak), 85 850, 88 950

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 6 biegowy: (brak), (brak), 88 550

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), DSG, 6 stopniowa: (brak), (brak), 95 950

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 4MOTION, 6 biegowy: (brak), (brak), 96 450

Nasz wybór: Wysokie ceny mocniejszych wersji skłaniają nas do wybory Golfa 1,4 TSI o mocy 122 KM z manualną sześciobiegową skrzynią biegów.

Wyposażenie

Golf VI oferuje trzy poziomy wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

REKLAMA

Wyposażenie Trendline zawiera pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, czyli: ABS z EBV (elektroniczny rozdział siły hamowania), ASR (system przeciwdziałający ślizganiu sie kół samochodu przy przyspieszaniu), ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, z przodu wentylowane, Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dzieciecych na zewnetrznych siedzeniach z tyłu, kurtyny powietrzne, MSR (system przeciwdziałający blokowaniu kół napędowych podczas hamowania silnikiem.

Dodatkowo wersja Trndline oferuje: czarne obudowy lusterek, zderzaki w kolorze nadwozia, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, centralny zamek sterowany pilotem, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.

Zobacz również: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Wersja Comfortline zawiera pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, oraz wszystko to, co Trendline, a ponadto: obudowy lusterek i klamki w kolorze nadwozia, przednie fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem i otworem do przewożenia długich przedmiotów, składane i dzielone (1/3 do 2/3), tempomat i obręcze aluminiowe.

Highline zawiera wszystko to, co Comfortline, a ponadto: chromowaną ramkę grila, sportowe fotele, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.

Nasz wybór: Wersja Highline, ponieważ sportowe fotele oferowane w tym wyposażeniu są bardzo wygodne, a skórzana wielofunkcyjna kierownica to przydatny dodatek.

Redakcja poleca: Pięciodrzwiowego Volkswagena Golfa VI 1,4 TSI o mocy 122 KM z manualną skrzynią biegów i wyposażeniem Highline za 74 450 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA