REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Volkswagen Golf VI Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf VI Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf VI jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych (3d i 5d hatchback oraz variant). Do wybory mamy też pięć silników, cztery skrzynie biegów, trzy poziomy wyposażenia, a także listę opcji zawierającą korzystne pakiety. Podpowiadamy jakiego Golfa VI wybrać.

Nadwozie

Golf VI jest dostępny jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi czyli variant.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Golf

Napęd

W palecie silnikowej dostępne są zarówno silniki benzynowe jak i jednostki wysokoprężne. Mogą one współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem lub sześciu lub siedmiobiegowym automatem DSG.

Pojemność, moc i ceny w zł dla Trendline, Comfortline i Highline

REKLAMA

1.4 80 KM (59 kW): 60 650, (brak), (brak),

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.2 TSI 105 KM (77 kW):, 6 biegowy 65 550, 68 750, (brak)

1.2 TSI 105 KM (77 kW), BlueMotion: 68 050, 71 250, (brak)

1.2 TSI 105 KM (77 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), 76 150, (brak)

1.4 TSI 122 KM (90 kW), 6 biegowy: 68 150, 71 350, 74 450

Zobacz również: Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

1.4 TSI 122 KM (90 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), 78 750, 81 850

1.4 TSI 160 KM (118 kW), 6 biegowy: (brak), (brak), 79 150

1.4 TSI 160 KM (118 kW), DSG, 7 stopniowa: (brak), (brak), 86 550

1.6 TDI CR DPF 90 KM (66 kW), 5 biegowy: 70 450, (brak), (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), 5 biegowy: 74 750, 77 950, 81 050

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion: 76 650, 79 850, (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion DSG (7 biegów): (brak), 87 750, (brak)

1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), DSG, (7 biegów): (brak), 85 850, 88 950

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 6 biegowy: (brak), (brak), 88 550

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), DSG, 6 stopniowa: (brak), (brak), 95 950

2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 4MOTION, 6 biegowy: (brak), (brak), 96 450

Nasz wybór: Wysokie ceny mocniejszych wersji skłaniają nas do wybory Golfa 1,4 TSI o mocy 122 KM z manualną sześciobiegową skrzynią biegów.

Wyposażenie

Golf VI oferuje trzy poziomy wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

Wyposażenie Trendline zawiera pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, czyli: ABS z EBV (elektroniczny rozdział siły hamowania), ASR (system przeciwdziałający ślizganiu sie kół samochodu przy przyspieszaniu), ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, z przodu wentylowane, Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dzieciecych na zewnetrznych siedzeniach z tyłu, kurtyny powietrzne, MSR (system przeciwdziałający blokowaniu kół napędowych podczas hamowania silnikiem.

Dodatkowo wersja Trndline oferuje: czarne obudowy lusterek, zderzaki w kolorze nadwozia, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, centralny zamek sterowany pilotem, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.

Zobacz również: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Wersja Comfortline zawiera pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, oraz wszystko to, co Trendline, a ponadto: obudowy lusterek i klamki w kolorze nadwozia, przednie fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem i otworem do przewożenia długich przedmiotów, składane i dzielone (1/3 do 2/3), tempomat i obręcze aluminiowe.

Highline zawiera wszystko to, co Comfortline, a ponadto: chromowaną ramkę grila, sportowe fotele, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.

Nasz wybór: Wersja Highline, ponieważ sportowe fotele oferowane w tym wyposażeniu są bardzo wygodne, a skórzana wielofunkcyjna kierownica to przydatny dodatek.

Redakcja poleca: Pięciodrzwiowego Volkswagena Golfa VI 1,4 TSI o mocy 122 KM z manualną skrzynią biegów i wyposażeniem Highline za 74 450 złotych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA