REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ma 5 cylindrów, plakietkę made in Sweden, a do tego… kipi mocą! To dzięki silnikowi 2.5 Turbo Volvo Focus RS dostarcza na asfalt 305 koni mechanicznych. To także ta jednostka napędza topową wersję Mondeo IV.

REKLAMA

2.5-litrowy silnik choć był montowany w Fordach, został skonstruowany przez inżynierów Volvo. Jednostka o oznaczeniu B5254T3 została pożyczona przez Amerykanów w czasie, w którym to oni byli właścicielem szwedzkiej marki. Po przeniesieniu pod maskę Focusa, Modeo czy Kugi, motor zmieniał nazwę na Duratec ST lub Duratec RS. Szczegóły techniczne? Benzyniak ma 2521 cm3 pojemności, 5 cylindrów ustawionych w rzędzie i 20 zaworów. Głowica i blok zostały wykonane z aluminium, w układzie rozrządu pojawiają się dwa wałki sterujące oraz standardem stały się zmienne fazy rozrządu.

REKLAMA

Silnik B5254T3 Volvo dostarcza paliwo do cylindra za pomocą klasycznego wtrysku wielopunktowego MPI. Jednostka korzysta też z turbosprężarki z intercoolerem, przy czym doładowanie jest zintegrowane z kolektorem wydechowym. Jeżeli chodzi o sterowanie pracą benzyniaka, za to odpowiada układ o nazwie Bosch ME 9.0. Napęd rozrządu standardowo dla Volvo jest realizowany za pomocą paska. Interwał jego wymiany został określony przez Szwedów na 150 tysięcy kilometrów. Silnik 2.5 Turbo występuje w co najmniej kilku wersjach mocy. Na rynku znane są warianty oferujące od 220 do 350 koni mechanicznych.

Zobacz również: Używany Ford Mondeo mk4 (2007 - ) - pełen niedoróbek

Silnik 2.5 Turbo Volvo - modele:

  • Volvo: C30, S40, V50, C70
  • Ford: Focus, Mondeo, S-Max, Kuga

Silnik 2.5 Turbo Volvo - dane techniczne producentów:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
V50 220 KM 320 Nm 6,9 s. 240 km/h 8,8
Mondeo IV 220 KM 320 Nm 7,5 s. 245 km/h 9,3
Focus RS 305 KM 440 Nm 5,9 s. 263 km/h 9,4

REKLAMA

Jeden z najmniejszych modeli - Ford Focus II - otrzymał najmocniejszy wariant napędowy. Mowa o 350-konnej wersji. Focus RS 500 dysponował momentem obrotowym o wartości na poziomie 5,6 sekundy i rozpędzał się do 264 km/h. W sumie powstało zaledwie 500 sztuk. To dziś zatem motoryzacyjny rarytas!

Co do zasady, silnik 2.5 Turbo B5254T3 montowany w samochodach Volvo i Forda jest uznawany przez mechaników za trwałą konstrukcję. Przy zachowaniu zasad regularnego serwisu podstawowego, może pozwolić na pokonanie bez gruntownego remontu nawet 400 - 500 tysięcy kilometrów. Czy mimo wszystko ma jakieś słabe punkty? Tak i pierwszy dotyczy… spalania! Bo 2.5-litrowy benzyniak zdecydowanie nie był oszczędny. Już model Focus II w 225-konnym wariancie ST potrafi zużyć w czasie eksploatacji miejskiej blisko 14 litrów paliwa. To zdecydowanie za dużo!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Silnik 2.5 Turbo - LPG zdecydowanie obniży koszty!

Apetyt szwedzkiego 5-cylindrowca na szczęście można nieco poskromić. A idealna do tego celu jest instalacja LPG. Silnik 2.5 Turbo B5254T3 dobrze spisuje się na gazie, jednak pod trzema warunkami. Po pierwsze musi być w pełni sprawny. Po drugie konieczny jest prawidłowy montaż i konfiguracja zestawu LPG. Po trzecie świętością dla kierowcy powinna stać się regularna obsługa zarówno jednostki napędowej, jak i instalacji zasilania gazem. Pamiętanie o trzech zasadach przynosi o tyle duże korzyści, że kierowca może zachować osiągi Focusa, Mondeo czy S-Maxa, a jednocześnie obniżyć koszt zakupu paliwa o połowę.

Jeżeli chodzi o awarie silnika 2.5 Turbo Volvo, to w pierwszej kolejności psują się turbosprężarki. Przypadki te nie są jednak niczym mocno bulwersującym - szczególnie że na ogół nie pojawia się wcześniej niż po przekroczeniu przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów. Problem z turbosprężarką jest o tyle duży, że jej obudowa została na stałe połączona z kolektorem wydechowym. A to sprawia, że cena nowej części w sklepie motoryzacyjnym jest astronomiczna - przekroczy kwotę 4400 złotych. Jak obniżyć koszt naprawy? Lepiej zdecydować się na fachowo wykonaną regenerację.

Silnik 2.5 Turbo B5254T3 Volvo - turbo się psuje?

Naprawa doładowania w silniku B5254T3 również nie będzie tania - zostanie w końcu wyceniona na jakieś 2 tysięcy złotych. Warto jednak wziąć pod uwagę chociażby to, że sam zestaw naprawczy konieczny do wymiany uszkodzonych elementów kosztuje w sklepie motoryzacyjnym prawie 1400 złotych. Na listę możliwych awarii silnika 2.5 Turbo Volvo należy wpisać także przypadki zabrudzenia przepustnicy. Jej czyszczenie wraz z adaptacją nie powinno kosztować więcej niż jakieś 150 - 250 złotych. Nowa część poza ASO zostanie wyceniona z kolej na co najmniej 1400 złotych.

W ramach podsumowania mam dla kierowców pewne obostrzenie. Bo silnik 2.5 Turbo Volvo i Forda potrafi być naprawdę trwały. Zaniedbany szybko może się jednak stać źródłem poważnych problemów. Przykład? Jest wyjątkowo wrażliwy na temperaturę. W przypadku przegrzania zdarza się, że pękają tuleje cylindra - opis takich przypadków można spotkać na forach fanów marki Ford. Remont? Ten jest raczej mało opłacalny. Komplet elementów wraz z wymianą tulei i zamykaniem silnika potrafi bowiem kosztować nawet 11 - 12 tysięcy złotych. A to kwota niewiele niższa od dzisiejszej wartości niektórych samochodów wyposażonych w tą jednostkę.

Silnik 2.5 Turbo Ford - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 270 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 170 zł
  • sprzęgło komplet - od 526 zł
  • koło zamachowe - od 1354 zł
  • świeca zapłonowa - od 20 zł
  • cewka zapłonowa - od 76 zł
  • sonda lambda - od 158 zł
  • turbosprężarka - od 4407 zł
  • intercooler - od 274 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przejścia sugerowane – dlaczego w Europie Zachodniej to standard a w Polsce wciąż rzadkość? Czas na uporządkowanie chaosu na drogach

W przestrzeni miejskiej, gdzie każdy fragment infrastruktury ma znaczenie, pojawia się coraz więcej znaków drogowych. W szczególności dotyczy to przejść dla pieszych, które w wielu miejscach są dosłownie „zasypane” oznaczeniami. Ale czy wszystkie są konieczne? Czym są przejścia sugerowane?

KGP: 110 592 interwencji, 346 wypadków drogowych, 34 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 592 interwencji. Byli wzywani do 346 wypadków drogowych.

Paserzy na celowniku policji. W ostatniej akcji udało się odzyskać kilkadziesiąt aut

12 samochodów pochodzących z kradzieży i 11 kolejnych ze znamionami przerabiania. To bilans akcji pomorskich policjantów, którzy zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o paserstwo. W planach są kolejne akcje zwalczające przestępczość samochodową.

Zwolnij, bo się przejedziesz. Kampania społeczna o jeździe z nadmierną prędkością

Nadmierna prędkość jest powodem co piątego wypadku na drodze. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna o przekraczaniu prędkości na drodze.

REKLAMA

CANARD: Nowy odcinkowy pomiar prędkości i dwa nowe systemy RedLight już działają

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości oraz dwóch systemów RedLight.

Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Polskie miasta a inwestycje w infrastrukturę rowerową

Rowerowa infrastruktura w miastach: Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Wraz z początkiem marca miasta w Polsce otwierają stacje rowerów publicznych, a samorządy chwalą się nowo wybudowanymi ścieżkami rowerowymi.

KGP: 102 782 interwencji, 285 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 102 782 interwencji. Byli wzywani do 285 wypadków drogowych.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Nowe stawki opłat za badanie kontrolne pojazdów są już przesądzone. Ministerstwo Infrastruktury kończy prace nad nowym aktem prawnym. Nieoficjalnie wiadomo, że kierowcy zamiast 98 zł - opłaty nie zmienianej od 2004 roku, za badania kontrolne pojazdu będą uiszczać kwotę rzędu 26-280 złotych. Ponadto teraz nie będzie ona stała, ale zmieniać się będzie wraz z inflacją.

REKLAMA

Polskie drogi toną w znakach drogowych! Chaos zamiast bezpieczeństwa

Każde skrzyżowanie, każdy przejazd dla pieszych i każda strefa ograniczenia prędkości oznaczone są tablicami informacyjnymi, które mają ułatwiać kierowcom poruszanie się po drogach. Czy nadmiar znaków rzeczywiście zwiększa bezpieczeństwo, czy raczej prowadzi do informacyjnego chaosu i dekoncentracji kierujących? Jakie są koszty takiej polityki drogowej i czy inne kraje radzą sobie lepiej?

KRD: Łączne zadłużenie osób, które nie uiściły kar za jazdę bez biletu wynosi prawie 370 mln zł

Wysokość kary za jazdę bez biletu wielokrotnie przewyższa cenę samego biletu, a mimo to pasażerowie ryzykują przejazd bez opłaty. Z danych opublikowanych przez Krajowy Rejestr Długów wynika, że łączne zadłużenie osób, które nie uiściły kar za jazdę bez biletu wynosi prawie 370 mln zł.

REKLAMA