Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie
Ford
Ma 5 cylindrów, plakietkę made in Sweden, a do tego… kipi mocą! To dzięki silnikowi 2.5 Turbo Volvo Focus RS dostarcza na asfalt 305 koni mechanicznych. To także ta jednostka napędza topową wersję Mondeo IV.

2.5-litrowy silnik choć był montowany w Fordach, został skonstruowany przez inżynierów Volvo. Jednostka o oznaczeniu B5254T3 została pożyczona przez Amerykanów w czasie, w którym to oni byli właścicielem szwedzkiej marki. Po przeniesieniu pod maskę Focusa, Modeo czy Kugi, motor zmieniał nazwę na Duratec ST lub Duratec RS. Szczegóły techniczne? Benzyniak ma 2521 cm3 pojemności, 5 cylindrów ustawionych w rzędzie i 20 zaworów. Głowica i blok zostały wykonane z aluminium, w układzie rozrządu pojawiają się dwa wałki sterujące oraz standardem stały się zmienne fazy rozrządu.

Silnik B5254T3 Volvo dostarcza paliwo do cylindra za pomocą klasycznego wtrysku wielopunktowego MPI. Jednostka korzysta też z turbosprężarki z intercoolerem, przy czym doładowanie jest zintegrowane z kolektorem wydechowym. Jeżeli chodzi o sterowanie pracą benzyniaka, za to odpowiada układ o nazwie Bosch ME 9.0. Napęd rozrządu standardowo dla Volvo jest realizowany za pomocą paska. Interwał jego wymiany został określony przez Szwedów na 150 tysięcy kilometrów. Silnik 2.5 Turbo występuje w co najmniej kilku wersjach mocy. Na rynku znane są warianty oferujące od 220 do 350 koni mechanicznych.

Zobacz również: Używany Ford Mondeo mk4 (2007 - ) - pełen niedoróbek

Silnik 2.5 Turbo Volvo - modele:

  • Volvo: C30, S40, V50, C70
  • Ford: Focus, Mondeo, S-Max, Kuga

Silnik 2.5 Turbo Volvo - dane techniczne producentów:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
V50 220 KM 320 Nm 6,9 s. 240 km/h 8,8
Mondeo IV 220 KM 320 Nm 7,5 s. 245 km/h 9,3
Focus RS 305 KM 440 Nm 5,9 s. 263 km/h 9,4

Jeden z najmniejszych modeli - Ford Focus II - otrzymał najmocniejszy wariant napędowy. Mowa o 350-konnej wersji. Focus RS 500 dysponował momentem obrotowym o wartości na poziomie 5,6 sekundy i rozpędzał się do 264 km/h. W sumie powstało zaledwie 500 sztuk. To dziś zatem motoryzacyjny rarytas!

Co do zasady, silnik 2.5 Turbo B5254T3 montowany w samochodach Volvo i Forda jest uznawany przez mechaników za trwałą konstrukcję. Przy zachowaniu zasad regularnego serwisu podstawowego, może pozwolić na pokonanie bez gruntownego remontu nawet 400 - 500 tysięcy kilometrów. Czy mimo wszystko ma jakieś słabe punkty? Tak i pierwszy dotyczy… spalania! Bo 2.5-litrowy benzyniak zdecydowanie nie był oszczędny. Już model Focus II w 225-konnym wariancie ST potrafi zużyć w czasie eksploatacji miejskiej blisko 14 litrów paliwa. To zdecydowanie za dużo!

Zobacz również: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Silnik 2.5 Turbo - LPG zdecydowanie obniży koszty!

Apetyt szwedzkiego 5-cylindrowca na szczęście można nieco poskromić. A idealna do tego celu jest instalacja LPG. Silnik 2.5 Turbo B5254T3 dobrze spisuje się na gazie, jednak pod trzema warunkami. Po pierwsze musi być w pełni sprawny. Po drugie konieczny jest prawidłowy montaż i konfiguracja zestawu LPG. Po trzecie świętością dla kierowcy powinna stać się regularna obsługa zarówno jednostki napędowej, jak i instalacji zasilania gazem. Pamiętanie o trzech zasadach przynosi o tyle duże korzyści, że kierowca może zachować osiągi Focusa, Mondeo czy S-Maxa, a jednocześnie obniżyć koszt zakupu paliwa o połowę.

Jeżeli chodzi o awarie silnika 2.5 Turbo Volvo, to w pierwszej kolejności psują się turbosprężarki. Przypadki te nie są jednak niczym mocno bulwersującym - szczególnie że na ogół nie pojawia się wcześniej niż po przekroczeniu przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów. Problem z turbosprężarką jest o tyle duży, że jej obudowa została na stałe połączona z kolektorem wydechowym. A to sprawia, że cena nowej części w sklepie motoryzacyjnym jest astronomiczna - przekroczy kwotę 4400 złotych. Jak obniżyć koszt naprawy? Lepiej zdecydować się na fachowo wykonaną regenerację.

Silnik 2.5 Turbo B5254T3 Volvo - turbo się psuje?

Naprawa doładowania w silniku B5254T3 również nie będzie tania - zostanie w końcu wyceniona na jakieś 2 tysięcy złotych. Warto jednak wziąć pod uwagę chociażby to, że sam zestaw naprawczy konieczny do wymiany uszkodzonych elementów kosztuje w sklepie motoryzacyjnym prawie 1400 złotych. Na listę możliwych awarii silnika 2.5 Turbo Volvo należy wpisać także przypadki zabrudzenia przepustnicy. Jej czyszczenie wraz z adaptacją nie powinno kosztować więcej niż jakieś 150 - 250 złotych. Nowa część poza ASO zostanie wyceniona z kolej na co najmniej 1400 złotych.

W ramach podsumowania mam dla kierowców pewne obostrzenie. Bo silnik 2.5 Turbo Volvo i Forda potrafi być naprawdę trwały. Zaniedbany szybko może się jednak stać źródłem poważnych problemów. Przykład? Jest wyjątkowo wrażliwy na temperaturę. W przypadku przegrzania zdarza się, że pękają tuleje cylindra - opis takich przypadków można spotkać na forach fanów marki Ford. Remont? Ten jest raczej mało opłacalny. Komplet elementów wraz z wymianą tulei i zamykaniem silnika potrafi bowiem kosztować nawet 11 - 12 tysięcy złotych. A to kwota niewiele niższa od dzisiejszej wartości niektórych samochodów wyposażonych w tą jednostkę.

Silnik 2.5 Turbo Ford - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 270 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 170 zł
  • sprzęgło komplet - od 526 zł
  • koło zamachowe - od 1354 zł
  • świeca zapłonowa - od 20 zł
  • cewka zapłonowa - od 76 zł
  • sonda lambda - od 158 zł
  • turbosprężarka - od 4407 zł
  • intercooler - od 274 zł

Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • wery1
    2022-06-05 09:35:55
    Jest bardzo przydatny
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jeep Compass 1.5 e-Hybrid w wersji S. Amerykańskiego stylu mu nie brakuje!

Jeep Compass 1.5 e-Hybrid jest napędzany 130-konnym benzyniakiem i 20-konnym elektrykiem. A do tego naprawdę dobrze wygląda. Iście amerykańsko! Zobaczcie sami.

Używane Audi A3 8V (2013 - 2020). Awarie, wady, ceny, opinie

Używane Audi A3 8V to model chętnie wybierany przez polskich kierowców. Tak, cztery koła na grillu i bardziej luksusowy charakter z pewnością stanowią afrodyzjak. A jak wypada awaryjność tego auta? Sprawdźmy to.

Przejście sugerowane: co to jest, jak wygląda, przepisy

Pieszy może tu legalnie przejść przez jezdnię, ale punkt ten tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. Przejście sugerowane to dziwna konstrukcja, która nakłada na przechodzącego przez jezdnię nowe obowiązki.

70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

Jak podróżować autem ze zwierzętami?

Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?