REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ma 5 cylindrów, plakietkę made in Sweden, a do tego… kipi mocą! To dzięki silnikowi 2.5 Turbo Volvo Focus RS dostarcza na asfalt 305 koni mechanicznych. To także ta jednostka napędza topową wersję Mondeo IV.

REKLAMA

2.5-litrowy silnik choć był montowany w Fordach, został skonstruowany przez inżynierów Volvo. Jednostka o oznaczeniu B5254T3 została pożyczona przez Amerykanów w czasie, w którym to oni byli właścicielem szwedzkiej marki. Po przeniesieniu pod maskę Focusa, Modeo czy Kugi, motor zmieniał nazwę na Duratec ST lub Duratec RS. Szczegóły techniczne? Benzyniak ma 2521 cm3 pojemności, 5 cylindrów ustawionych w rzędzie i 20 zaworów. Głowica i blok zostały wykonane z aluminium, w układzie rozrządu pojawiają się dwa wałki sterujące oraz standardem stały się zmienne fazy rozrządu.

REKLAMA

Silnik B5254T3 Volvo dostarcza paliwo do cylindra za pomocą klasycznego wtrysku wielopunktowego MPI. Jednostka korzysta też z turbosprężarki z intercoolerem, przy czym doładowanie jest zintegrowane z kolektorem wydechowym. Jeżeli chodzi o sterowanie pracą benzyniaka, za to odpowiada układ o nazwie Bosch ME 9.0. Napęd rozrządu standardowo dla Volvo jest realizowany za pomocą paska. Interwał jego wymiany został określony przez Szwedów na 150 tysięcy kilometrów. Silnik 2.5 Turbo występuje w co najmniej kilku wersjach mocy. Na rynku znane są warianty oferujące od 220 do 350 koni mechanicznych.

Zobacz również: Używany Ford Mondeo mk4 (2007 - ) - pełen niedoróbek

Silnik 2.5 Turbo Volvo - modele:

  • Volvo: C30, S40, V50, C70
  • Ford: Focus, Mondeo, S-Max, Kuga

Silnik 2.5 Turbo Volvo - dane techniczne producentów:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
V50 220 KM 320 Nm 6,9 s. 240 km/h 8,8
Mondeo IV 220 KM 320 Nm 7,5 s. 245 km/h 9,3
Focus RS 305 KM 440 Nm 5,9 s. 263 km/h 9,4

REKLAMA

Jeden z najmniejszych modeli - Ford Focus II - otrzymał najmocniejszy wariant napędowy. Mowa o 350-konnej wersji. Focus RS 500 dysponował momentem obrotowym o wartości na poziomie 5,6 sekundy i rozpędzał się do 264 km/h. W sumie powstało zaledwie 500 sztuk. To dziś zatem motoryzacyjny rarytas!

Co do zasady, silnik 2.5 Turbo B5254T3 montowany w samochodach Volvo i Forda jest uznawany przez mechaników za trwałą konstrukcję. Przy zachowaniu zasad regularnego serwisu podstawowego, może pozwolić na pokonanie bez gruntownego remontu nawet 400 - 500 tysięcy kilometrów. Czy mimo wszystko ma jakieś słabe punkty? Tak i pierwszy dotyczy… spalania! Bo 2.5-litrowy benzyniak zdecydowanie nie był oszczędny. Już model Focus II w 225-konnym wariancie ST potrafi zużyć w czasie eksploatacji miejskiej blisko 14 litrów paliwa. To zdecydowanie za dużo!

Zobacz również: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Silnik 2.5 Turbo - LPG zdecydowanie obniży koszty!

Apetyt szwedzkiego 5-cylindrowca na szczęście można nieco poskromić. A idealna do tego celu jest instalacja LPG. Silnik 2.5 Turbo B5254T3 dobrze spisuje się na gazie, jednak pod trzema warunkami. Po pierwsze musi być w pełni sprawny. Po drugie konieczny jest prawidłowy montaż i konfiguracja zestawu LPG. Po trzecie świętością dla kierowcy powinna stać się regularna obsługa zarówno jednostki napędowej, jak i instalacji zasilania gazem. Pamiętanie o trzech zasadach przynosi o tyle duże korzyści, że kierowca może zachować osiągi Focusa, Mondeo czy S-Maxa, a jednocześnie obniżyć koszt zakupu paliwa o połowę.

Jeżeli chodzi o awarie silnika 2.5 Turbo Volvo, to w pierwszej kolejności psują się turbosprężarki. Przypadki te nie są jednak niczym mocno bulwersującym - szczególnie że na ogół nie pojawia się wcześniej niż po przekroczeniu przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów. Problem z turbosprężarką jest o tyle duży, że jej obudowa została na stałe połączona z kolektorem wydechowym. A to sprawia, że cena nowej części w sklepie motoryzacyjnym jest astronomiczna - przekroczy kwotę 4400 złotych. Jak obniżyć koszt naprawy? Lepiej zdecydować się na fachowo wykonaną regenerację.

Silnik 2.5 Turbo B5254T3 Volvo - turbo się psuje?

Naprawa doładowania w silniku B5254T3 również nie będzie tania - zostanie w końcu wyceniona na jakieś 2 tysięcy złotych. Warto jednak wziąć pod uwagę chociażby to, że sam zestaw naprawczy konieczny do wymiany uszkodzonych elementów kosztuje w sklepie motoryzacyjnym prawie 1400 złotych. Na listę możliwych awarii silnika 2.5 Turbo Volvo należy wpisać także przypadki zabrudzenia przepustnicy. Jej czyszczenie wraz z adaptacją nie powinno kosztować więcej niż jakieś 150 - 250 złotych. Nowa część poza ASO zostanie wyceniona z kolej na co najmniej 1400 złotych.

W ramach podsumowania mam dla kierowców pewne obostrzenie. Bo silnik 2.5 Turbo Volvo i Forda potrafi być naprawdę trwały. Zaniedbany szybko może się jednak stać źródłem poważnych problemów. Przykład? Jest wyjątkowo wrażliwy na temperaturę. W przypadku przegrzania zdarza się, że pękają tuleje cylindra - opis takich przypadków można spotkać na forach fanów marki Ford. Remont? Ten jest raczej mało opłacalny. Komplet elementów wraz z wymianą tulei i zamykaniem silnika potrafi bowiem kosztować nawet 11 - 12 tysięcy złotych. A to kwota niewiele niższa od dzisiejszej wartości niektórych samochodów wyposażonych w tą jednostkę.

Silnik 2.5 Turbo Ford - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 270 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 170 zł
  • sprzęgło komplet - od 526 zł
  • koło zamachowe - od 1354 zł
  • świeca zapłonowa - od 20 zł
  • cewka zapłonowa - od 76 zł
  • sonda lambda - od 158 zł
  • turbosprężarka - od 4407 zł
  • intercooler - od 274 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • wery1
    2022-06-05 09:35:55
    Jest bardzo przydatny
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

REKLAMA

Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

REKLAMA

Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

REKLAMA