REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i30 CW 1.6: Niepozorny wabik

Michał Karczewski
Hyundai i30 CW 1.6 przód Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 przód Fot. Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Klienci wybierający auta typu kombi są coraz bardziej wymagający, a konkurencja wśród kompaktów z dużym kufrem jest obecnie bardzo silna. Hyundaia w tym segmencie reprezentuje i30 w wersji CW.

Hyundai i30 bez wątpienia jest dla koreańskiej marki autem przełomowym. Po pierwsze ma prezentować zupełnie nową jakość i móc z powodzeniem konkurować z europejskimi kompaktami, a po drugie jest pierwszym autem, które wprowadziło nowe, krótsze nazewnictwo modeli tej marki. Z zewnątrz samochód może się podobać. Przypadnie do gustu zwłaszcza tym, którzy szukają niewyróżniającego się przestronnego kombi. Model i30 CW mierzy 4475 mm długości, 1775 mm szerokości i 1520 mm wysokości. Przód to przykład nowoczesnego designu, tył - klasyka stylu kombi z wysoko zamocowanymi lampami. Całości dopełniają ładne alufelgi, na które założono opony w rozmiarze 205/55 R16. Testowana wersja ubrana była w przyciągający uwagę metalizowany lakier o nazwie Vivid Blue. Kolor ten zbiera bardzo pozytywne opinie szczególnie wśród kobiet.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hyundai i30

Wnętrze auta jest przestronne zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie brakuje miejsca ani na nogi, ani nad głową. Samochód zaopatrzono w dobrze wyglądające, mięsiste fotele, a tylna kanapa posiada dodatkowo wygodny podłokietnik z miejscem na napoje. Deskę rozdzielczą cechuje dobra ergonomia i kilka bardzo przydatnych schowków. Jeden z nich znajduje się również w wygodnie umiejscowionym podłokietniku. Swoje miejsce ma tam także port USB. Poza tym do dyspozycji są przydatne wgłębienia w drzwiach przeznaczone na butelki. Najbardziej kontrowersyjne wydaje się być intensywnie niebieskie podświetlenie przyrządów. Duże i czytelne zegary na szczęście mają jeszcze domieszkę koloru białego. Natomiast wyświetlacz radia i klimatyzacji w nocy staje się męczący. Ten pierwszy da się jednak wyłączyć korzystając z funkcji Dark. Materiały użyte do budowy deski rozdzielczej są przyzwoitej jakości. Wyglądają dobrze i w dużej części są miękkie. Testowana wersja Style poza automatyczną, jednostrefową klimą miała także półskórzaną tapicerkę. Wprawdzie to skóra ekologiczna, ale i tak całość prezentowała się ładnie. Atrakcyjnie wyglądającą kierownicę wykonano z mało jednak przyjemnego w dotyku materiału, który według specyfikacji również jest skórą, lecz zdecydowanie bliżej mu do gumy. W dodatku, gdy mamy spocone ręce, kierownica zaczyna się ślizgać, co może być niebezpieczne. Wspomaganie przy niskich prędkościach jest nieco za słabe. Na plus należy zaliczyć bardzo wydajne oświetlenie wnętrza. Po otwarciu przednich drzwi zapala się również tylna sufitowa lampka. Niby drobiazg, ale bardzo wygodny i przydatny. Auto wyposażono w komputer pokładowy z czytelnym wyświetlaczem. Szkoda, że przycisk do zmiany jego funkcji umieszczono w niewygodnym miejscu. W bliźniaczej Kii Cee’d nie ma takiego problemu.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

REKLAMA

W autach typu kombi kluczową rolę powinien odgrywać bagażnik. Przestrzeń ładunkowa i30 CW dzięki regularnym kształtom jest ustawna i dość duża, jednak konkurencja w postaci chociażby Focusa czy Golfa jest pod tym względem lepsza. Kufer liczy sobie 415 litrów pojemności przy rozłożonych siedzeniach i 1395 litrów po ich złożeniu. Wtedy jego powierzchnia nie staje się całkowicie płaska, za to pod uchylaną podłogą znaleźć można niewielki schowek na drobiazgi. Taki bagażnik z pewnością wystarczy na krótki wypad we dwoje, ale czteroosobowa rodzina będzie już musiała staranniej przygotować listę rzeczy do zabrania.

Testowany Hyundai napędzany był benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 litra, szesnastu zaworach i mocy 122 koni mechanicznych osiąganej przy 6200 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy o wartości 154 Nm przypada na 4200 obrotów. Auto z tym silnikiem jest dość dynamiczne, a sam motor chętnie wkręca się w górne rejestry skali obrotomierza. Szkoda tylko, że mocno przy tym hałasuje. Już powyżej 3 tysięcy obrotów w aucie robi się naprawdę głośno. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wahało się w granicach 7,5-9,2 litra na sto kilometrów. Co do dynamiki nie można mieć większych zastrzeżeń. Samochód przyspiesza nieźle nawet przy większych prędkościach. W dynamicznej jeździe przeszkadza jednak mało precyzyjna pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów. Biegi wchodzą w towarzystwie wyraźnego hałasu. Cieszy za to niska pozycja za kierownicą, która pozwala lepiej wyczuć co się dzieje z autem. Jest to szczególnie istotne z uwagi na fakt, że z tym motorem bardzo łatwo zerwać przyczepność podczas ruszania. Zawieszenie auta robi dobre ogólne wrażenie. Jest tylko nieco za głośne. Z przodu zastosowano tradycyjne kolumny MacPersona, zaś z tyłu pracuje konstrukcja wielowahaczowa. Całość poprawnie tłumi nierówności i sprawia, że auto pewnie trzyma się drogi. Tył nie dobija na nierównościach, co w kombi nie jest bez znaczenia.

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

REKLAMA

Zastosowany w aucie seryjny system audio wyposażono w odtwarzanie plików MP3. Brzmienie tego niepozornego zestawu jest na całkiem dobrym poziomie. Dźwięk jest czysty, a wysokie i niskie tony wiarygodnie odwzorowane. Nieźle radzą sobie również same głośniki. Nie ma mowy o trzeszczeniu czy wpadaniu w wibracje. Szkoda tylko, że regulacja głośności nie jest bardziej płynna. Sterowanie może odbywać się za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy. Komfort użytkowania auta podnosi ponadto pełna elektryka szyb i lusterek, a przydatnym gadżetem okazuje się podświetlana stacyjka i gniazdko 12V w konsoli środkowej.

Testowane auto zaopatrzone było w niemalże najbogatszy pakiet wyposażenia o nazwie Style. Koszt takiego auta wyposażonego w benzynowy, obecnie już 126 konny silnik 1.6 to 69700. Nie ma co ukrywać - to wysoka kwota, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że konkurencja nie śpi. Na pocieszenie pozostaje fakt, że obecnie Hyundai proponuje na model i30 upust w wysokości 7510. Czy jest to jednak na tyle mocny argument, aby klienci pobiegli do salonów? Na szczęście podstawową wersję i30 CW bez upustu można kupić za 51000.

Hyundai i30 CW 1.6 bok Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 tył Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 przód Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 bok Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 tył Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 przód Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 fotel kierowcy Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 bagażnik Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 bagażnik złożona tylna kanapa Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 tylna kanapa Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 silnik Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 tunel środkowy Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 bok Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 bok Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 bok/tył Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 przód Fot. Maciek Medyj
Hyundai i30 CW 1.6 bok Fot. Maciek Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    REKLAMA

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    REKLAMA

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    REKLAMA