REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroën Berlingo XTR: Funkcjonalność w praktyce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR przód

REKLAMA

REKLAMA

Jakie auto rodzinne wybrać? Nie chodzi o markę, tylko typ nadwozia. Klasyczne kombi, smukłe i eleganckie, muskularną pseudo-terenówkę, minivana, a może adaptację auta dostawczego?

Duży może więcej. Niekoniecznie, gdy jest długi. Wystarczy wysoki i, jak w przypadku Citroëna Berlingo, bardzo szeroki. I całkiem nisko zawieszony, co ułatwia wsiadanie, szczególnie dzieciom. Ale coś za coś – na polną drogę czy wyższe krawężniki nie ma co się porywać. Nadwozie wersji XTR jest maksymalnie przystosowane do zastosowań pasażerskich. Odważna kolorystyka przodu i przyciemniane szyby zbliżają jego wygląd do nowoczesnych kombi. Rozwiązaniem spotykanym tylko w podobnych typach konstrukcji i praktycznym w codziennym użytkowaniu jest przesuwana druga para drzwi. Wadą jest promień otwierania ogromnej tylnej klapy, jednak w testowanej wersji była też opcja dostępu do bagażnika przez okno, przydatna tylko dla osób słusznego wzrostu.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroenie Berlingo

Wnętrze Berlingo XTR nie jest klasyczne, jak spotykane w autach kombi, ani luksusowe, jak w niektórych SUV-ach. Jest za to ekstremalnie ergonomiczne i praktyczne, jak to w aucie do pracy. Uwagę zwracają dwukolorowe siedzenia o tłoczonej tapicerce – pięć niezależnie regulowanych foteli z solidnym trzymaniem bocznym. Charakterystyczna deska rozdzielcza zawiera w sobie różne półki i schowki. Dużo miejsca na drobiazgi jest też w boksie między przednimi fotelami i siatkowych półkach pod sufitem, gdzie również umieszczono wewnętrzny bagażnik belkowy do przewozu na przykład nart w zimie lub akcesoriów ogrodniczych w lecie.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

REKLAMA

Przedział pasażerski może być dowolnie kształtowany dzięki ruchomej kanapie z pochylanymi indywidualnie oparciami, z których środkowe można zamienić na solidny podłokietnik, w zasadzie stolik – a kolejne rozkładają się z oparć przednich foteli. Bagażnik jest oczywiście ogromny, a po zwinięciu kanapy powinna się w nim zmieścić europaleta. Wyposażono go w sztywną, dwuczęściową półkę, a na podłodze w zaczepy do mocowania zabezpieczeń ładunku. Przestrzeń w całej kabinie jest imponująca i niedostępna w samochodach wspomnianych innych klas.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik zastosowany do napędu testowanego egzemplarza to wysokoprężny HDI o pojemności 1.6 litra najnowszej generacji, o mocy 110 KM. Dobrze dobrane przełożenia zapewniają wystarczającą dynamikę w mieście i osiągnięcie przyzwoitej szybkości w trasie, przy niskim zużyciu paliwa. Auto prowadzi się łatwo mimo wysokiej pozycji za kierownicą. Silne wspomaganie ułatwia manewry miejskie, podobnie jak wielkie lusterka boczne. Lewarek zmiany biegów pracuje wzorowo. Samochód jest idealnym miejscem pracy... domowej. Wszystko przychodzi bez zbędnego wysiłku, pozostawiając energię na ważniejsze zajęcia. Zawieszenie jest raczej komfortowe, choć na polskich dziurach czasem może się wydawać twarde. Szeroki rozstaw kół pozytywnie wpływa na trakcję, która mogłaby być zakłócona większą wysokością auta.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Berlingo XTR to auto uniwersalne, pojemne, wygodne dla pasażerów oraz mogące przewieźć ilość bagażu wystarczającą na bardzo długie i aktywnie spędzane wakacje. Wcale nie wygląda na dostawczaka. Cena – niecałe 90 tysięcy złotych zawiera sporo wyposażenia – poduszki w tym boczne i kurtynowe, wielofunkcyjne audio, zestaw „parkowanie”, relingi dachowe itp. Za dodatkowe 3500 można mieć wersję siedmioosobową. A za 200 zamiast wielkiej klapy sprawić sobie klasyczne drzwi dzielone, ale wtedy bez podnoszonej szyby. Berlingo jako jeden z protoplastów segmentu wciąż ma się dobrze, oferując dużo opcji wyposażenia i zastosowania. Nic więc dziwnego, że jest liderem w swojej klasie. Biorąc pod uwagę jego cechy funkcjonalne wśród innych typów nadwozia też nie ma konkurencji.

Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR bok
Citroën Berlingo XTR tył/bok
Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR deska rozdzielcza
Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR tylne fotele
Citroën Berlingo XTR otwierana tylna szyba
Citroën Berlingo XTR bagażnik
Citroën Berlingo XTR bagażnik
Citroën Berlingo XTR silnik
Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR tył
Citroën Berlingo XTR przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA