REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroën Berlingo XTR: Funkcjonalność w praktyce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR przód

REKLAMA

REKLAMA

Jakie auto rodzinne wybrać? Nie chodzi o markę, tylko typ nadwozia. Klasyczne kombi, smukłe i eleganckie, muskularną pseudo-terenówkę, minivana, a może adaptację auta dostawczego?

Duży może więcej. Niekoniecznie, gdy jest długi. Wystarczy wysoki i, jak w przypadku Citroëna Berlingo, bardzo szeroki. I całkiem nisko zawieszony, co ułatwia wsiadanie, szczególnie dzieciom. Ale coś za coś – na polną drogę czy wyższe krawężniki nie ma co się porywać. Nadwozie wersji XTR jest maksymalnie przystosowane do zastosowań pasażerskich. Odważna kolorystyka przodu i przyciemniane szyby zbliżają jego wygląd do nowoczesnych kombi. Rozwiązaniem spotykanym tylko w podobnych typach konstrukcji i praktycznym w codziennym użytkowaniu jest przesuwana druga para drzwi. Wadą jest promień otwierania ogromnej tylnej klapy, jednak w testowanej wersji była też opcja dostępu do bagażnika przez okno, przydatna tylko dla osób słusznego wzrostu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroenie Berlingo

Wnętrze Berlingo XTR nie jest klasyczne, jak spotykane w autach kombi, ani luksusowe, jak w niektórych SUV-ach. Jest za to ekstremalnie ergonomiczne i praktyczne, jak to w aucie do pracy. Uwagę zwracają dwukolorowe siedzenia o tłoczonej tapicerce – pięć niezależnie regulowanych foteli z solidnym trzymaniem bocznym. Charakterystyczna deska rozdzielcza zawiera w sobie różne półki i schowki. Dużo miejsca na drobiazgi jest też w boksie między przednimi fotelami i siatkowych półkach pod sufitem, gdzie również umieszczono wewnętrzny bagażnik belkowy do przewozu na przykład nart w zimie lub akcesoriów ogrodniczych w lecie.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

REKLAMA

Przedział pasażerski może być dowolnie kształtowany dzięki ruchomej kanapie z pochylanymi indywidualnie oparciami, z których środkowe można zamienić na solidny podłokietnik, w zasadzie stolik – a kolejne rozkładają się z oparć przednich foteli. Bagażnik jest oczywiście ogromny, a po zwinięciu kanapy powinna się w nim zmieścić europaleta. Wyposażono go w sztywną, dwuczęściową półkę, a na podłodze w zaczepy do mocowania zabezpieczeń ładunku. Przestrzeń w całej kabinie jest imponująca i niedostępna w samochodach wspomnianych innych klas.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik zastosowany do napędu testowanego egzemplarza to wysokoprężny HDI o pojemności 1.6 litra najnowszej generacji, o mocy 110 KM. Dobrze dobrane przełożenia zapewniają wystarczającą dynamikę w mieście i osiągnięcie przyzwoitej szybkości w trasie, przy niskim zużyciu paliwa. Auto prowadzi się łatwo mimo wysokiej pozycji za kierownicą. Silne wspomaganie ułatwia manewry miejskie, podobnie jak wielkie lusterka boczne. Lewarek zmiany biegów pracuje wzorowo. Samochód jest idealnym miejscem pracy... domowej. Wszystko przychodzi bez zbędnego wysiłku, pozostawiając energię na ważniejsze zajęcia. Zawieszenie jest raczej komfortowe, choć na polskich dziurach czasem może się wydawać twarde. Szeroki rozstaw kół pozytywnie wpływa na trakcję, która mogłaby być zakłócona większą wysokością auta.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Berlingo XTR to auto uniwersalne, pojemne, wygodne dla pasażerów oraz mogące przewieźć ilość bagażu wystarczającą na bardzo długie i aktywnie spędzane wakacje. Wcale nie wygląda na dostawczaka. Cena – niecałe 90 tysięcy złotych zawiera sporo wyposażenia – poduszki w tym boczne i kurtynowe, wielofunkcyjne audio, zestaw „parkowanie”, relingi dachowe itp. Za dodatkowe 3500 można mieć wersję siedmioosobową. A za 200 zamiast wielkiej klapy sprawić sobie klasyczne drzwi dzielone, ale wtedy bez podnoszonej szyby. Berlingo jako jeden z protoplastów segmentu wciąż ma się dobrze, oferując dużo opcji wyposażenia i zastosowania. Nic więc dziwnego, że jest liderem w swojej klasie. Biorąc pod uwagę jego cechy funkcjonalne wśród innych typów nadwozia też nie ma konkurencji.

Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR bok
Citroën Berlingo XTR tył/bok
Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR deska rozdzielcza
Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR tylne fotele
Citroën Berlingo XTR otwierana tylna szyba
Citroën Berlingo XTR bagażnik
Citroën Berlingo XTR bagażnik
Citroën Berlingo XTR silnik
Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR tył
Citroën Berlingo XTR przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA