REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Opony i felgi

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zmienić koło w samochodzie?

Zmiana koła w samochodzie to tylko z pozoru prosta czynność. Podczas wymiany koła trzeba zwrócić uwagę na wiele szczegółów z siłą dokręcania śrub włącznie.

Dlaczego opony się zużywają?

Co niszczy opony? O czym należy pamiętać aby wydłużyć żywotność i trwałość opon w samochodzie?

Felgi, których marek są produkowane w Polsce?

W Polsce zlokalizowane są fabryki, które produkują felgi ze stopów lekkich będące oryginalnym wyposażeniem sprzedawanych BMW, Mercedesów-Benzów, Fordów oraz Volkswagenów. Które firmy produkują felgi w Polsce?

Test opon letnich 2014

Koncern Goodyear pochwalił się bardzo dobrymi wynikami swoich opon jakie osiągneły one w testach organizacji ÖAMTC i ADAC. Na końcu artykułu umieściliśmy pełne wyniki testów.

REKLAMA

Czym charakteryzują się tańsze felgi bez certyfikatów?

Felgi bez odpowiednich certyfikatów mają zazwyczaj atrakcyjny wygląd i są dużo tańsze od produktów spełniających wymogi bezpieczeństwa. Jak rozpoznać felgę bez certyfikatu?

Jakie kupić opony letnie – nowe czy używane?

Nowe opony gwarantują najlepsze właściwości trakcyjne, ale nie są tanie. Czy dobrym pomysłem może być zakup używanych opon?

Czy warto kupić używane opony? Na co zwrócić uwagę?

Używane opony kuszą niską ceną i sporym wyborem różnej klasy modeli. Nie zawsze jednak ich stan jest na tyle dobry, by można ich było używać. Co sprawdzić przed zakupem używanych opon?

Jazda ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem w oponach - skutki

Prawidłowe ciśnienie w oponach samochodu jest bardzo ważne, ponieważ wpływa bezpośrednio na jakość prowadzenia pojazdu, a tym samym na bezpieczeństwo jazdy. Jakie skutki może nieść za sobą nieodpowiednie ciśnienie w oponach?

REKLAMA

Kontrola ciśnienia powietrza w oponach

Wpływ na kondycje opon w samochodzie czy motocyklu ma prawidłowe ciśnienie jakie w nich panuje. Czym grozi jazda ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem?

Największe opony Goodyear: ważą 5400 kg!

Największa opona na świecie wyprodukowana przez Goodyear waży prawie 5,5 tony! To dokładnie tyle, ile waży przeciętnej wielkości słoń afrykański!

Opony z wysuwanymi kolcami – Nokian zaszokował konkurencję

Fiński koncern oponiarski Nokian przygotował prototypowe opony z automatycznie wysuwanymi kolcami! Czy i kiedy taki produkt trafi do klientów? Na czym polega innowacyjny patent z Finlandii?

Kiedy najlepiej kupić opony?

Czy opony zimowe lepiej kupić latem czy poczekać do zimy? Czy opony letnie są tańsze w okresie zimowym? Oto co na ten temat sądzi przedstawiciel sklepu AlejaOpon.pl

Zimowe felgi - jakie wybrać?

Powszechnie uważa się, że felga aluminiowa nie powinna być używana zimą z uwagi na niekorzystne czynniki na jakie jest narażona - mróz, wysokie zasolenie, wilgoć. Czy zatem trzeba wyposażyć auto w felgi stalowe?

Czym się różnią opony klasy budget, medium, premium?

Wybierając opony do auta można spotkać się z określeniem opony klasy premium czy budget. Jak bardzo różnią się one od siebie i czego należy się spodziewać po oponach danego rodzaju?

Przechowywanie opon - typowe błędy

Jak prawidłowo przechowywać opony? Co najgorzej wpływa na ich kondycję? Eksperci z serwisu Allegro.pl postanowili odpowiedzieć na te pytania.

Na którą oś założyć lepsze opony - na przednią czy tylną?

Lepsze opony zimowe na przedniej osi sprzyjają nadsterowności auta, z kolei lepsze na tylnej zwiększają podsterowność samochodu i wyraźnie wydłużają jego drogę hamowania. Co zatem zrobić w takiej sytuacji?

Gwóźdź w oponie - czy trzeba ją wymieniać na nową?

Nie zawsze wbity w oponę gwóźdź czy inne obce ciało wiąże się z koniecznością jej wymiany na nową. Kiedy można oddać oponę do naprawy?

Prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach - porady Michelin

Prawidłowe ciśnienie w oponach ma wpływ zarówno na bezpieczeństwo jazdy, jak i zużycie paliwa przez silnik auta. To jakie powinno być ciśnienie w oponie determinuje szereg czynników. Oto kilka praktycznych porad od specjalistów z Michelin.

Stan techniczny opon zimowych

Aby opony zimowe prawidłowo działały, muszą być w dobrej kondycji. Ich zły stan techniczny wydłuży drogę hamowania auta oraz zmniejszy przyczepność auta w zakrętach, co może zakończyć się poważnym wypadkiem. Zobacz co należy sprawdzić w oponie przed jej montażem.

Najlepsze opony letnie w testach w 2013 r.

Które opony letnie wybrać? W odpowiedzi na to pytanie pomoże zestawienie modeli opon letnich, które uzyskały najwyższe noty w testach opon w 2013 r.

Kiedy opony wymagają wymiany na nowe?

Przełom marca i kwietnia to właściwy moment aby pomyśleć o wymianie opon z zimowych na letnie. Przy wymianie opon warto sprawdzić ich stan techniczny i określić, czy nadają się jeszcze do eksploatacji, czy nie. Po czym poznać zużyte opony?

Wymiana opon z zimowych na letnie –porada eksperta

Wymiana opon z zimowych na letnie to jedna z podstawowych czynności serwisowych, które należy wykonać po zakończeniu sezonu zimowego. Jak zwykle o tej porze rodzi się wiele pytań o prawidłowy dobór opon letnich i o ich właściwą eksploatacje. Ekspert radzi, na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie i jak poprawnie eksploatować opony, aby w 100% spełniały swoje założenia techniczne oraz w maksymalny sposób zapewniały komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Jakie wybrać opony do terenówki?

Odpowiedź jest prosta: AT lub MT. Są to dwa najbardziej popularne typy opon terenowych. Sformułowanie "opony terenowe" odnosić się będzie do produktów nadających się do użycia w terenie, a nie takich, które są dedykowane do luksusowych SUVów.

Jak stan techniczny opon wpływa na bezpieczeństwo kierowców?

Jeden na sześć wypadków drogowych wynikających z niesprawności technicznej auta był spowodowany przez zły stan techniczny opon. Z raportu opracowanego przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wynika, że w ubiegłym roku w Polsce odnotowano ponad 40 tys. wypadków drogowych.

Opony z kolcami - kiedy można ich używać?

Opony z kolcami zostały dopuszczone do użytku w wielu europejskich krajach. Dlaczego w Polsce są zakazane? Co grozi za jazdę na tego typu ogumieniu?

Dlaczego Polacy nie zmieniają opon na zimowe?

Jako główne powody, dla których Polacy nie zmieniają opon na zimowe, są podawane argumenty, że zimowki nie zwiększają bezpieczeństwa, są drogie i niepotrzebne...

Jaki jest prawidłowy poziom ciśnienia w oponach i jak często kontrolować ciśnienie?

W ramach akcji edukacyjnej „Ciśnienie pod Kontrolą” przeprowadzono badania, z których wynika, że ponad 30 proc. polskich kierowców nie wie, jaki jest prawidłowy poziom ciśnienia w oponach ich samochodów. Dodatkowo większość z nich kontroluje stopień napompowania opon zdecydowanie za rzadko.

Jakie opony kupują polscy kierowcy?

Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska wynika, że polscy kierowcy kupując opony zwracają szczególną uwagę na cenę oraz producenta danej opony, a także na bezpieczeństwo i zrównoważone osiągi.

Czy przez Internet można wymienić opony?

Oczywiście nie, ale za pomocą Internetu można umówić się na wymianę opon. Potrwa to tylko kilkadziesiąt sekund, a pomoże ominąć sezonowe kolejki w warsztatach. Wystarczy skorzystać z internetowego systemu zapisów dostępnego na stronie internetowej.

Kierowcy na Lubelszczyźnie nie dbają o ciśnienie powietrza w kołach

W czasie ogólnopolskiej akcji Michelin „Ciśnienie pod Kontrolą” przebadano ponad 5,3 tys. samochodów. W dniach od 22 do 26 października 2012 r. w 48 serwisach sieci Euromaster przeprowadzono bezpłatne pomiary ciśnienia w oponach oraz kontrolę stanu bieżnika. Z badań przeprowadzonych podczas akcji wynika, że 38,89 proc. pojazdów miało prawidłowe ciśnienie w oponach, podczas gdy w ubiegłym roku było ich 35,11 proc. Najbardziej świadomi znaczenia prawidłowego ciśnienia okazali się kierowcy z Podlasia, a najgorsze wyniki uzyskano w woj. lubelskim – 74,22 proc. z nieprawidłowym ciśnieniem.

Geometria kół w 3D. Jak to działa?

Ustawianie zbieżności kół i osi jezdnych auta w technologii trójwymiarowego modelowania zapewnia, szybki (poniżej 5 minut) i dokładny pomiar w bezkablowym systemie. Klient ma możliwość obserwowania pracy mechanika przy regulacji geometrii kół w 3D i wyświetlanych na bieżąco kątów na ekranie udostępnionym w biurze serwisu.

Na jakich oponach jeżdżą Polacy?

Większość polskich kierowców zmienia opony z letnich na zimowe, jednak tylko nieco ponad 25 proc. badanych wie, kiedy należy to zrobić. Przedstawiamy wyniki badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Michelin – organizatora ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”.

Klasa efektywności energetycznej opony- co ona oznacza?

Wraz z dniem 1 listopada 2012 roku, wchodzi w życie rozporządzenie Komisji Europejskiej w sprawie konieczności oznaczania klasy efektywności energetycznej opon samochodowych

Jak zadbać o opony w samochodzie?

Opona jest jedynym elementem samochodu jaki ma styczność z nawierzchnią. Jest odpowiedzialna za przyspieszanie, hamowanie, trakcję, hałas czy zużycie paliwa. Powierzchnia na jakiej wszystkie cztery opony stykają się z asfaltem jest równa powierzchni kartki A4, dlatego prawidłowy dobór i eksploatacja jest tak ważna. Każde zaniedbanie może prowadzić do wypadku.

Śruby zabezpieczające do felg: czy warto je kupować?

Niemiła niespodzianka w postaci samochodu ustawionego na cegłach lub pozostawionego na płycie podłogowej będzie nas drogo kosztować. Ktoś połasił się na nasze felgi albo drogie opony? Montując śruby zabezpieczające zwiększamy szansę na uniknięcie takiej kradzieży.

Wady i zalety opon niskoprofilowych

Opony niskoprofilowe coraz częściej montowane są nawet w samochodach popularnych – klasy średniej. Niższy bok opony zdecydowanie poprawia wygląd auta, ale nie pozostaje bez wpływu na prowadzenie, komfort i trwałość zawieszenia. Czy w ostatecznym rozrachunku opony niskoprofilowe mają więcej zalet czy wad?

Samodzielna zamiana kół – czy można to zrobić samemu, czy lepiej jechać do warsztatu? Jak samemu zmienić koła?

Wieku kierowców wykonuje proste czynności serwisowe na własna rękę w przydomowym garażu lub pod chmurką na parkingu. Czy „domowym sposobem” można wymienić koła, czy to opłacalnie i przede wszystkim bezpieczne? Rozpatrzmy wszystkie za i przeciw.

Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować?

Wybierając warsztat w którym wymieniamy opony – lub całe koła – nie zawsze opłaca się kierować jedynie dobrą ceną. Jeśli chcemy mieć pewność, że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i nasz samochód będzie bezpieczny warto sprawdzić jak wyposażony jest warsztat wulkanizacyjny i czy wulkanizator naprawdę wie co robi.

Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

Coraz częściej zamiast samych opon kierowcy decydują się na komplet sezonowych kół, a wtedy rodzi się kolejny dylemat. Jakie felgi wybrać: klasyczne stalowe czy jednak lekkie i ładne aluminiowe i w końcu... Czy felgi aluminiowe nadają się do jazdy w zimie?

Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?

Przy kupnie nowych felg trzeba pamiętać nie tylko o odpowiednim rozstawie śrub montażowych. Kolejny ważny parametr to ET, czyli osadzenia. Jeśli o nim zapomnimy może się okazać, ze opona ociera o kolumnę zawieszenia albo całe koło wystaje poza obrys auta. ET możemy jednak w pewnym stopniu korygować.

Czy narzędzia dodawane w zestawie do auta wystarczą do bezpiecznej wymiany koła? Czy warto mieć dodatkowy sprzęt?

Kiedy najczęściej złamiemy gumę? Oczywiście podczas wyjazdów – czyli wtedy kiedy o problemach wolelibyśmy nie myśleć. Dlatego warto sprawdzić jak wygląda nasz komplet podstawowych narzędzi. Chodzi o prawdziwe minimum: lewarek, klucz do kół i uniwersalny śrubokręt.

Zestawy naprawcze w sprayu – czy to działa, kiedy można je stosować, kiedy nie uszczelnią opony

Zamiast 9 kilogramów gumy i stali 200-gramowy pojemnik z pianką i elektryczna pompka do kół. Zestawy do naprawy przebitej opony coraz częściej stanowią standardowe wyposażenie auta. Czy takie rozwiązanie się sprawdza? Jakie ma wady i zalety?

Wymiana opon parami – o czym warto pamiętać, kiedy można wymienić opony na osi, a kiedy trzeba wszystkie naraz?

Polskie przepisy dopuszczają jazdę z różnymi oponami na poszczególnych osiach pojazdu. To daje kierowcy możliwość wymiany opon/kół stopniowo – parami. Warsztaty wulkanizacyjne patrzą na taką formę „oszczędzania” bardzo nieprzychylnie. Dlaczego? Czy chodzi tylko o sprzedanie nam od razu czterech opon?

Jak wybrać ciche opony? Jakie opony są bardziej ciche i dlaczego?

Szum opon może stanowić nawet 1/3 niechcianych dźwięków docierających do uszu pasażerów w kabinie auta. Dobór odpowiednich opon może zmniejszyć natężenie nieprzyjemnych dźwięku nawet o 3-4 dB. Dla ludzkiego ucha to duża różnica – 3 dB mniej to blisko dwukrotnie ciszej!

Indeks prędkości opon – jak odczytać, co oznaczają poszczególne znaki, jaki indeks powinny mieć opony do auta rodzinnego?

Indeks prędkości opony, podobnie jak indeks nośności, powinien być dostosowany do możliwości auta - do jego prędkości maksymalnej – nie do „założeń” kierowcy. Jeśli nasze auto może jechać ponad 200 km/h nie powinno się stosować opon z niższym indeksem prędkości niż H i nieważne czy korzystamy z pełni możliwości auta czy nie.

Czym grozi jazda z niewyważonymi kołami? Jak często trzeba wyważać koła?

Niewyważone koło daje nieprzyjemne efekty akustyczne i drgania na kierownicy, ale nie tylko! Niewyważone koło daje podobny efekt, jakby ktoś systematycznie walił młotkiem w zawieszenie naszego auta. Dlatego warto wyważać koła przynajmniej raz w sezonie. To może nam oszczędzić wydatków na remont zawieszenia.

Opony wzmacniane XL. Kto musi je kupować i dlaczego?

Opony wzmacniane na pierwszy rzut oka mogą niczym nie różnić się od tych „normalnych”, a zazwyczaj są od nich wyraźnie droższe. Dlaczego? I kiedy bezwzględnie trzeba stosować ogumienie z oznaczeniem XL, a kiedy jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto?

Opony deszczowe – czy warto kupić, co dają, jak wypadają na tle klasycznej opony letniej?

Opony deszczowe stają się coraz bardziej „modne”. Kierowcy cenią takie ogumienie głównie za duży margines bezpieczeństwa nawet na kiepskiej jakości nawierzchniach i za wysoki komfort. Opony deszczowe maja jednak i swoje wady – jakie? O czym warto wiedzieć przed zakupem?

Czy testy opon są miarodajne. O czym warto wiedzieć czytając testy opon?

Przeglądając czasopisma motoryzacyjne każdy z nas natknął się na taki czy inny test opon. Z reguły testy wykonywane są przed sezonami wymian i teoretycznie maja one ułatwić zadanie kupującemu. To istna „pigułka wiedzy” na temat nowości oponiarskich i możliwości nowych produktów. Warto jednak nie podchodzić do takich porównań zupełnie bezkrytycznie.

Gwarancja na opony – jak działa, co obejmuje, jak można zareklamować opony?

Opona jak każdy inny produkt objęta jest gwarancją producenta. Długość trwania gwarancji na opony, warunki oraz odpowiedzialność producenta, zawarte są w "Karcie Gwarancyjnej". Ten dokument wyznacza zatem zakres obowiązków, które spoczywają na producencie, sprzedawcy i kupującym. W gwarancji znajdziemy również pełne informacje o tym, co kwalifikuje oponę do wymiany, czego gwarancja nie obejmuje oraz jakie kroki należy poczynić chcąc zgłosić reklamację opony.

REKLAMA