REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przechowywanie opon - typowe błędy

Zmieniając opony z letnich na zimowe warto zadbać o prawidłowe przechowywanie tych pierwszych na okres całej zimy.
Zmieniając opony z letnich na zimowe warto zadbać o prawidłowe przechowywanie tych pierwszych na okres całej zimy.
Oponeo.pl

REKLAMA

REKLAMA

Jak prawidłowo przechowywać opony? Co najgorzej wpływa na ich kondycję? Eksperci z serwisu Allegro.pl postanowili odpowiedzieć na te pytania.

Nieużywane opony też się zużywają!

Złe przechowywanie opon to częsty powód ich wymiany na nowe. Mechaniczne uszkodzenie ścianki opony czy jej kordu, powoduje, że dla własnego bezpieczeństwa trzeba ją po prostu zastąpić nową, nie posiadającą wad konstrukcją. Problem w tym, że większość osób dopatruje się przyczyn uszkodzenia opon w swoim stylu jazdy autem bądź ubytkom w nawierzchni. Okazuje się, że prawidłowy sposób przechowywania opon to podstawa, aby zachować dobry stan techniczny ogumienia poza sezonem. Jakie kierowcy popełniają najczęściej błędy?

REKLAMA

Zobacz też: Na którą oś założyć lepsze opony - na przednią czy tylną?

- Jednym z błędów, jakie można popełnić jest wystawienie przechowywanych opon na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, trzymanie ich w miejscu o zbyt dużej wilgotności lub zbyt suchym, gdzie panuje za wysoka temperatura – wyjaśnia Piotr Ciesielski, opiekun kategorii „Motoryzacja” w serwisie Allegro.pl – Pamiętajmy, że sposób przechowywania opon ma kluczowy wpływ na ich żywotność i osiągi.

Jak przechowywać opony?

REKLAMA

Umyte i wysuszone opony należy przechowywać w miejscu suchym, o umiarkowanej temperaturze, gdzie nie będą wystawione na działanie warunków atmosferycznych. Ogumienie nie może być wystawione na działanie promieni słonecznych, ponieważ może to prowadzić do pękania gumy.

Jeżeli opony składowane są jedna na drugiej trzeba sprawdzić, czy na żadnej z nich nie ma zniekształceń. Systematycznie trzeba zmieniać kolejność ich ułożenia. Jeżeli planujemy magazynować opony przez dłuższy czas producenci zalecają, aby przechowywać je w pozycji pionowej, przynajmniej 10 cm nad ziemią. Co jakiś czas należy je obracać, dzięki temu uniknie się deformacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli opona jest zamontowana na felgach najlepiej przechowywać ją poziomo, w stosie do maksymalnie czterech sztuk. Powietrze musi być obniżone, aby ciężar spoczywał na brzegach felg, nie na samych oponach.

Nie tylko wyniki testów opon zimowych są wyznacznikiem jakości i gwarantem bezpieczeństwa. Opona, tak jak każde inne urządzenie ma swoje warunki użytkowania. Warto się z nimi zapoznać, a jeszcze bardziej warto je stosować.

Źródło: materiały prasowe Allegro.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA