REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przechowywanie opon - typowe błędy

Zmieniając opony z letnich na zimowe warto zadbać o prawidłowe przechowywanie tych pierwszych na okres całej zimy.
Zmieniając opony z letnich na zimowe warto zadbać o prawidłowe przechowywanie tych pierwszych na okres całej zimy.
Oponeo.pl

REKLAMA

REKLAMA

Jak prawidłowo przechowywać opony? Co najgorzej wpływa na ich kondycję? Eksperci z serwisu Allegro.pl postanowili odpowiedzieć na te pytania.

Nieużywane opony też się zużywają!

Złe przechowywanie opon to częsty powód ich wymiany na nowe. Mechaniczne uszkodzenie ścianki opony czy jej kordu, powoduje, że dla własnego bezpieczeństwa trzeba ją po prostu zastąpić nową, nie posiadającą wad konstrukcją. Problem w tym, że większość osób dopatruje się przyczyn uszkodzenia opon w swoim stylu jazdy autem bądź ubytkom w nawierzchni. Okazuje się, że prawidłowy sposób przechowywania opon to podstawa, aby zachować dobry stan techniczny ogumienia poza sezonem. Jakie kierowcy popełniają najczęściej błędy?

REKLAMA

Zobacz też: Na którą oś założyć lepsze opony - na przednią czy tylną?

- Jednym z błędów, jakie można popełnić jest wystawienie przechowywanych opon na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, trzymanie ich w miejscu o zbyt dużej wilgotności lub zbyt suchym, gdzie panuje za wysoka temperatura – wyjaśnia Piotr Ciesielski, opiekun kategorii „Motoryzacja” w serwisie Allegro.pl – Pamiętajmy, że sposób przechowywania opon ma kluczowy wpływ na ich żywotność i osiągi.

Jak przechowywać opony?

REKLAMA

Umyte i wysuszone opony należy przechowywać w miejscu suchym, o umiarkowanej temperaturze, gdzie nie będą wystawione na działanie warunków atmosferycznych. Ogumienie nie może być wystawione na działanie promieni słonecznych, ponieważ może to prowadzić do pękania gumy.

Jeżeli opony składowane są jedna na drugiej trzeba sprawdzić, czy na żadnej z nich nie ma zniekształceń. Systematycznie trzeba zmieniać kolejność ich ułożenia. Jeżeli planujemy magazynować opony przez dłuższy czas producenci zalecają, aby przechowywać je w pozycji pionowej, przynajmniej 10 cm nad ziemią. Co jakiś czas należy je obracać, dzięki temu uniknie się deformacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli opona jest zamontowana na felgach najlepiej przechowywać ją poziomo, w stosie do maksymalnie czterech sztuk. Powietrze musi być obniżone, aby ciężar spoczywał na brzegach felg, nie na samych oponach.

Nie tylko wyniki testów opon zimowych są wyznacznikiem jakości i gwarantem bezpieczeństwa. Opona, tak jak każde inne urządzenie ma swoje warunki użytkowania. Warto się z nimi zapoznać, a jeszcze bardziej warto je stosować.

Źródło: materiały prasowe Allegro.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA