REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test opon letnich 2014

opona Dunlop Sport BluResponse
opona Dunlop Sport BluResponse
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Koncern Goodyear pochwalił się bardzo dobrymi wynikami swoich opon jakie osiągneły one w testach organizacji ÖAMTC i ADAC. Na końcu artykułu umieściliśmy pełne wyniki testów.

Test opon letnich 2014

 Znane są już wyniki tegorocznych testów opon letnich. W dwóch odrębnych zestawieniach przygotowanych przez austriacką organizację ÖAMTC oraz przez niemiecki instytut ADAC, opony marki Goodyear, Dunlop i Fulda zajmują czołowe pozycje.

REKLAMA

Goodyear, Dunlop i Fulda

W najnowszym teście przeprowadzonym przez ÖAMTC na ogumieniu w rozmiarze 195/65R15 91V, pierwsze miejsce zajęła opona Gooodyear EfficientGrip Performance, drugie Dunlop Sport BluResponse, natomiast czwarte Fulda EcoControl HP. Wszystkie trzy uzyskały ocenę „szczególnie godna polecenia”.

Zobacz też: Największe opony Goodyear: ważą 5400 kg!

REKLAMA

Opony te uzyskały również doskonałe oceny w testach zorganizowanych przez niemiecki instytut ADAC. Przez ekspertów organizacji zostały one określone jako „dobre” i zajęły dokładnie te same pozycje, co w rankingu ÖAMTC: Goodyear EfficientGrip Performance uplasowała się na pierwszym miejscu, Dunlop Sport BluResponse na drugim, natomiast Fulda EcoControl HP na czwartym.

„Wyniki niezależnych testów potwierdzają, że Grupa Goodyear produkuje opony, które mają jedne z najlepszych parametrów na rynku. Nasze produkty nie tylko dominują w rankingach, ale uzyskują też świetne oceny na etykietach. Oferujemy kierowcom iście mistrzowski zestaw opon” – mówi Radosław Bółkowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu opon osobowych Grupy Goodyear dla Polski i Ukrainy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Goodyear EfficientGrip Performance to opona high performance do samochodów
o wysokich osiągach, charakteryzująca się bardzo dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni oraz niskimi oporami toczenia. Posiada ocenę A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę B pod względem efektywności paliwowej w ramach europejskiego systemu etykietowania opon. Jeśli chodzi o trzecie kryterium, czyli hałas zewnętrzny, EfficientGrip Performance uzyskuje jeden z najniższych poziom hałasu wśród dostępnych na rynku opon w tym zakresie rozmiarów.

Dunlop Sport BluResponse jest oponą letnią klasy high performance do aut osobowych. Oferuje imponujące osiągi, takie jak m.in.: doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, wysokie przebiegi i wysoka efektywność paliwowa. Produkt wyróżnia się zawartością polimerów w mieszance bieżnika, dotąd stosowanych głównie w ogumieniu do sportów motorowych. Zwiększają one zdolność opony dostosowywania się do nawierzchni, co przekłada się na jeszcze lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni  i lepsze parametry hamowania. Ogumienie to uzyskało europejską klasę B w zakresie efektywności paliwowej i A w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zobacz też: Kontrola ciśnienia powietrza w oponach

Fulda EcoControl HP to również opona z segmentu HP, przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach. Podczas jej projektowania zastosowano zaawansowane rozwiązania technologiczne, takie jak: system AquaFlow, bieżnik EcoTread, czy nowoczesną mieszankę gumową na bazie krzemionki. Fulda EcoControl HP została poddana szczegółowej ocenie przez ekspertów z TÜV SÜD Automotive, uzyskując bardzo wysokie noty. Ocena ta była efektem parametrów osiągniętych podczas testów, które wykazały jej doskonałe osiągi w zakresie oporów toczenia oraz bardzo dobre rezultaty jeśli chodzi o hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni.

Pełne wyniki testów

Pełne wyniki testów można znaleźć na:

ÖAMTC: http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C1600118%2C%2C

ADAC: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15.aspx?tabid=tab1

Źródło: materiały prasowe Goodyear

opona Fulda EcoControl HP
Goodyear
opona Goodyear EfficientGrip Performance
Goodyear
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA