REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować?

Max Trela
Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować? Fot. Fotolia
Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybierając warsztat w którym wymieniamy opony – lub całe koła – nie zawsze opłaca się kierować jedynie dobrą ceną. Jeśli chcemy mieć pewność, że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i nasz samochód będzie bezpieczny warto sprawdzić jak wyposażony jest warsztat wulkanizacyjny i czy wulkanizator naprawdę wie co robi.

Pośpiech nie wskazany...

Najczęściej z wymianą kół (lub opon) czekamy do ostatniej chwili. Efekt jest taki, że gdy aura zaczyna wyraźnie odbiegać od tej w której opony pracują prawidłowo gwałtownie szukamy warsztatu wulkanizacyjnego. A niestety pośpiech to bardzo zły doradca. Dodając do tego natłok klientów w okresie przełomu sezonów – bo większość kierowców zawsze czeka ze zmianą opon do ostatniej chwili - możemy trafić do zupełnie amatorskiego warsztatu. Taka wymiana opon może zakończyć się tragicznie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Niedokręcone lub pourywane śruby, źle wyważone koła, nieprawidłowe ciśnienie powietrza, niewymienione i nieszczelne wentyle... „miejsc” w których można popełnić błąd jest wbrew pozorom dość dużo, a każde niedopatrzenie wpływa na nasze bezpieczeństwo. Dlatego lepiej sprawdzić warsztat zanim oddamy tam nasze auto. Czasami wystarczy po prostu wejść i dobrze się rozejrzeć!

Co powinno być w dobrym warsztacie?

Większość warsztatów nie wpuszcza osób postronnych na halę napraw – wymówka zawsze taka sama: względy bezpieczeństwa. Dobre warsztaty nigdy jednak nie ograniczają klientów w monitorowaniu pracy mechaników, chociażby przez duże okna. Choć to bardziej kwestia bardziej estetyczna, ale nie polecamy warsztatów w których mechanik w żaden sposób nie pozwala sobie patrzeć na ręce – to automatycznie budzi podejrzenia, że coś się przed nami ukrywa... A zdarzają się przypadki w warsztatach mechanicznych, że nieuczciwy mechanicy zakładają stare i zużyte części zamiast nowych - za które klient zapłacił.

REKLAMA

Przejdźmy jednak do kwestii najważniejszych czyli niezbędnego wyposażenia – narzędzi – jakie powinien mieć warsztat, żeby uznać go za profesjonalny. Punkt pierwszy to oczywiście odpowiedni podnośnik najazdowy hydrauliczny lub w ostateczności kolumnowy. Choć samochód podnieść można nawet „trapezem” z zestawu w bagażniku to profesjonalny duży podnośnik gwarantuje bezpieczeństwo (dla mechanika i samochodu) i dużą oszczędność czasu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zestawy naprawcze w sprayu – czy to działa, kiedy można je stosować, kiedy nie uszczelnią opony

Druga ważna rzecz to – wydawałoby się banalne – klucze do kół. Profesjonaliści dokręcają koła kluczem dynamometrycznym na 1 metrowej dźwigni. Pneumatycznych narzędzi używa się na luźnych śrubach, co mniej je niszczy.

W końcu numer 3 – wyważarka dynamiczna. Każdy warsztat z prawdziwego zdarzenia ma komputerowo sterowaną wyważarkę do kół, która rozpędza oponę z felgą do prędkości około 40 km/h i mierzy dokładnie wibracje. Takie maszyny nie są oczywiście nieomylne, ale minimalizują ryzyko poważnego niedoważenia koła.

Usługi w komplecie...

Kolejną rzeczą charakteryzującą dobry warsztat wulkanizacyjny jest... kompleksowość usług. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że dobry wulkanizator nie zdecyduje się na przykład na wymianę opon bez wyważenia (co niestety w małych przydomowych warsztatach się zdarza ), zawsze też dostaniemy informację o tym w jakim stanie są zdejmowane i zakładane opony - jak głęboki jest bieżnik i jak długo możemy jeszcze jeździć na obecnym komplecie.

Ostatnia sprawa to... Szczegóły takie jak: możliwość przechowywania opon na miejscu (oczywiście za odpowiednią opłatą), czy chociażby przyzwoitej jakości worki na brudne koła zamiast najtańszych worków na śmieci.. Niby nie znaczące, a zawsze pokazuje jak poważnie dana firma podchodzi do klienta i swojej pracy...

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA