REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować?

Max Trela
Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować? Fot. Fotolia
Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybierając warsztat w którym wymieniamy opony – lub całe koła – nie zawsze opłaca się kierować jedynie dobrą ceną. Jeśli chcemy mieć pewność, że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i nasz samochód będzie bezpieczny warto sprawdzić jak wyposażony jest warsztat wulkanizacyjny i czy wulkanizator naprawdę wie co robi.

Pośpiech nie wskazany...

Najczęściej z wymianą kół (lub opon) czekamy do ostatniej chwili. Efekt jest taki, że gdy aura zaczyna wyraźnie odbiegać od tej w której opony pracują prawidłowo gwałtownie szukamy warsztatu wulkanizacyjnego. A niestety pośpiech to bardzo zły doradca. Dodając do tego natłok klientów w okresie przełomu sezonów – bo większość kierowców zawsze czeka ze zmianą opon do ostatniej chwili - możemy trafić do zupełnie amatorskiego warsztatu. Taka wymiana opon może zakończyć się tragicznie.

REKLAMA

Zobacz też: Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Niedokręcone lub pourywane śruby, źle wyważone koła, nieprawidłowe ciśnienie powietrza, niewymienione i nieszczelne wentyle... „miejsc” w których można popełnić błąd jest wbrew pozorom dość dużo, a każde niedopatrzenie wpływa na nasze bezpieczeństwo. Dlatego lepiej sprawdzić warsztat zanim oddamy tam nasze auto. Czasami wystarczy po prostu wejść i dobrze się rozejrzeć!

Co powinno być w dobrym warsztacie?

REKLAMA

Większość warsztatów nie wpuszcza osób postronnych na halę napraw – wymówka zawsze taka sama: względy bezpieczeństwa. Dobre warsztaty nigdy jednak nie ograniczają klientów w monitorowaniu pracy mechaników, chociażby przez duże okna. Choć to bardziej kwestia bardziej estetyczna, ale nie polecamy warsztatów w których mechanik w żaden sposób nie pozwala sobie patrzeć na ręce – to automatycznie budzi podejrzenia, że coś się przed nami ukrywa... A zdarzają się przypadki w warsztatach mechanicznych, że nieuczciwy mechanicy zakładają stare i zużyte części zamiast nowych - za które klient zapłacił.

Przejdźmy jednak do kwestii najważniejszych czyli niezbędnego wyposażenia – narzędzi – jakie powinien mieć warsztat, żeby uznać go za profesjonalny. Punkt pierwszy to oczywiście odpowiedni podnośnik najazdowy hydrauliczny lub w ostateczności kolumnowy. Choć samochód podnieść można nawet „trapezem” z zestawu w bagażniku to profesjonalny duży podnośnik gwarantuje bezpieczeństwo (dla mechanika i samochodu) i dużą oszczędność czasu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zestawy naprawcze w sprayu – czy to działa, kiedy można je stosować, kiedy nie uszczelnią opony

Druga ważna rzecz to – wydawałoby się banalne – klucze do kół. Profesjonaliści dokręcają koła kluczem dynamometrycznym na 1 metrowej dźwigni. Pneumatycznych narzędzi używa się na luźnych śrubach, co mniej je niszczy.

W końcu numer 3 – wyważarka dynamiczna. Każdy warsztat z prawdziwego zdarzenia ma komputerowo sterowaną wyważarkę do kół, która rozpędza oponę z felgą do prędkości około 40 km/h i mierzy dokładnie wibracje. Takie maszyny nie są oczywiście nieomylne, ale minimalizują ryzyko poważnego niedoważenia koła.

Usługi w komplecie...

REKLAMA

Kolejną rzeczą charakteryzującą dobry warsztat wulkanizacyjny jest... kompleksowość usług. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że dobry wulkanizator nie zdecyduje się na przykład na wymianę opon bez wyważenia (co niestety w małych przydomowych warsztatach się zdarza ), zawsze też dostaniemy informację o tym w jakim stanie są zdejmowane i zakładane opony - jak głęboki jest bieżnik i jak długo możemy jeszcze jeździć na obecnym komplecie.

Ostatnia sprawa to... Szczegóły takie jak: możliwość przechowywania opon na miejscu (oczywiście za odpowiednią opłatą), czy chociażby przyzwoitej jakości worki na brudne koła zamiast najtańszych worków na śmieci.. Niby nie znaczące, a zawsze pokazuje jak poważnie dana firma podchodzi do klienta i swojej pracy...

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA