REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na jakich oponach jeżdżą Polacy?

Na jakich oponach jeżdżą Polacy?
Na jakich oponach jeżdżą Polacy?

REKLAMA

REKLAMA

Większość polskich kierowców zmienia opony z letnich na zimowe, jednak tylko nieco ponad 25 proc. badanych wie, kiedy należy to zrobić. Przedstawiamy wyniki badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Michelin – organizatora ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”.

Badanie zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie Michelin Polska towarzyszy zbliżającej się akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”, która odbędzie się w dniach 22-26 października
w 49 serwisach sieci Euromaster w całym kraju.

REKLAMA

91 proc. badanych odpowiedziało, że zmienia opony na zimowe. Oznacza to, że odsetek kierowców jeżdżących na tych samych oponach przez cały rok systematycznie się zmniejsza – o 3 punkty proc. w porównaniu do 2011 r. i aż o 11 punktów proc. w porównaniu do 2010 r.

Najważniejszymi powodami decydującym o zmianie opon są bezpieczeństwo jazdy (72 proc.) oraz lepsza przyczepność (45 proc.). Połowa osób, które nie zmieniają opon, stosuje opony całoroczne. 23 proc nie zmienia opon z powodów finansowych, a 10 proc. kierowców nie zmieniających opon twierdzi, że nie ma większej różnicy w jeździe lub jest to wręcz niepotrzebne.

Zobacz też: Klasa efektywności energetycznej opony- co ona oznacza?

REKLAMA

Powyższe wyniki pokazują, że świadomość właścicieli samochodów dotycząca wpływu opon na bezpieczeństwo jazdy zimą jest bardzo duża. Jednak gorzej prezentuje się wiedza kierowców na temat momentu, gdy należy zacząć stosować opony zimowe. Nieco ponad ¼ badanych (27 proc.) wie, że powinno się to zrobić, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C (poprawa wyniku o 4 punkty proc. w porównaniu do roku ubiegłego). Znacząca większość (59 proc.) wskazywała konkretny miesiąc jako najbardziej odpowiedni czas: 33 proc. kierowców twierdzi, że opony z letnich na zimowe należy zmieniać w listopadzie, 25 proc. – w październiku, zaś 1 proc. – w grudniu. Nieco inny sposób na określenie najbardziej odpowiedniego momentu rozpoczęcia używania opon zimowych ma 12 proc. badanych – uważają oni, że należy to zrobić, gdy spadnie pierwszy śnieg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wyjaśniają eksperci Michelin, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C zmiana opon jest istotna, ponieważ opony zimowe wykonane są z bardziej miękkiej mieszanki gumy oraz posiadają głęboko ponacinane klocki bieżnika. Dzięki temu zapewniają znacznie lepsze osiągi, a przede wszystkim znaczne wyższy poziom bezpieczeństwa w na mokrej lub oblodzonej nawierzchni i przy niskich temperaturach. Kierowcom pokonującym rocznie niewielkie odległości, dla których inwestycja w dwa komplety opon jest nieekonomiczna i nieekologiczna, zaleca się zakup opon całorocznych. Jeśli jednak decydujemy się na używanie opon sezonowych, w momencie ich zmiany warto pamiętać o sprawdzeniu głębokość bieżnika w zdejmowanych oponach – unikniemy w ten sposób przechowywania opon, które i tak uniemożliwiają bezpieczną jazdę. W Polsce dopuszcza się do ruchu drogowego oponę o głębokości bieżnika minimum 1,6 milimetra.

O tych i innych aspektach związanych z bezpieczną jazdą będzie można dowiedzieć się podczas nadchodzącej ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”, która odbędzie się w dniach 22-26 października 2012 r. W tym czasie Michelin we współpracy z siecią serwisów Euromaster przeprowadzi bezpłatne pomiary w 49 punktach serwisowych w kraju.  Kierowcy będą mogli sprawdzić  zarówno poziom ciśnienia, jak i głębokość bieżnika, a także otrzymają informacje na temat wpływu prawidłowego ciśnienia w oponach aut na bezpieczeństwo oraz ekonomię i ekologię jazdy.

Zobacz też: Jak zadbać o opony w samochodzie?

Tegoroczna akcja „Ciśnienie pod Kontrolą” będzie się odbywać w poniższych punktach serwisowych Euromaster:

L.p.

Miasto

Ulica

1

Bełchatów

Lipowa 70B

2

Biała Podlaska

Brzeska 158

3

Biskupice Wielkopolskie

Mieszka I 6

4

Bydgoszcz

Gajowa 28/30

5

Bydgoszcz

Łęczycka 51

6

Bydgoszcz

Ugory 54

7

Choroszcz

Łyski 77M

8

Częstochowa

Warszawska 117A

9

Gdynia

Witomińska 13

10

Gliwice

Rybnicka 141

11

Głogów

Wierzbowa 4

12

Gostyń

Poznańska 147a

13

Iława

Usługowa 1

14

Inowrocław

Transportowca 7

15

Janowiec

Oblasy 217

16

Jaworze

Cieszyńska 364B

17

Jelenia Góra

Wiejska 42

18

Kielce

Rolna 8

19

Konstancin-Jeziorna

W. Broniewskiego 4A

20

Koszalin

Gnieźnieńska 78

21

Kurowo k. Kościana

Południowa 1A

22

Lubliniec

Klonowa 42

23

Łask

Mikołajówek 7

24

Nowy Tomyśl

Wiklinowa 15

25

Olesno

Kluczborska 1

26

Olsztyn

Al. Gen. W. Sikorskiego 4

27

Opole

Wrocławska 124

28

Ostróda

Przemysłowa 5A

29

Piastów

Orła Białego 3

30

Piła

Ogińskiego 15

31

Podłopień k. Tymbarka

Podłopień 316

32

Przasnysz

Leszno 46

33

Racibórz

Rybnicka 56

34

Sandomierz

Lwowska 48

35

Sieradz

1 Maja 101

36

Skierniewice

Miedniewice 75B

37

Słupsk

Szczecińska 17

38

Sosnowiec

Wojska Polskiego 41

39

Starogard Gdański

Mickiewicza 9

40

Świdnik

Piasecka 200

41

Toruń

Św. Jakuba 1

42

Warszawa

Marynarska 10

43

Warszawa (Galeria Mokotów)

Wołoska 12

44

Wrocław

Robotnicza 72A

45

Zduńska Wola

Łaska 257

46

Zebrzydowice

Asnyka 2C

47

Zielona Góra

Gen. Jarosława Dąbrowskiego 45

48

Zielona Góra

Makowa 14

49

Żary

Al. Wojska Polskiego 29A

Zobacz też: Śruby zabezpieczające do felg: czy warto je kupować?

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa MICHELIN produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 18 różnych krajach. www.michelin.pl

 

Euromaster w Polsce – sieć franczyzowa serwisów typu fast-fit – liczy obecnie 56 punktów serwisowych, a główną osią jej działalności są usługi oponiarskie oraz usługi z zakresu tzw. lekkiej mechaniki. Sieć Euromaster jest związana z Grupą Michelin, prowadzi politykę multimarkową i proponuje produkty wszystkich wiodących koncernów oponiarskich. Istotą Euromaster jest dostarczenie ustandaryzowanych usług na poziomie eksperckim, Euromaster oferuje swoje usługi zarówno posiadaczom pojazdów osobowych jak i ciężarowych, a także rozszerza ofertę o sektor rolniczy i przemysłowy. Firma Euromaster została założona w 1961 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie Euromaster działa w 17 krajach Europy, posiada ponad 2050 punktów serwisowych i stanowi największą sieć wyspecjalizowanych punktów sprzedaży, serwisu ogumienia oraz obsługi pojazdów w Europie. www.euromaster.pl



[1]  Badania zostały przeprowadzone we wrześniu 2012 roku za pomocą techniki wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo. Celem badania były identyfikacja czynników wpływających zdaniem kierowców na bezpieczeństwo i ekonomikę jazdy, ustalenie miejsca, jakie wśród tych czynników zajmuje kwestia ciśnienia w oponach oraz opis podstawowych zachowań kierowców związanych z pomiarem ciśnienia: kto, jak często, dlaczego i w jakich okolicznościach mierzy ciśnienie, czy robi to samodzielnie, czy też korzysta z pomocy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA