REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na jakich oponach jeżdżą Polacy?

Subskrybuj nas na Youtube
Na jakich oponach jeżdżą Polacy?
Na jakich oponach jeżdżą Polacy?

REKLAMA

REKLAMA

Większość polskich kierowców zmienia opony z letnich na zimowe, jednak tylko nieco ponad 25 proc. badanych wie, kiedy należy to zrobić. Przedstawiamy wyniki badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Michelin – organizatora ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”.

Badanie zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie Michelin Polska towarzyszy zbliżającej się akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”, która odbędzie się w dniach 22-26 października
w 49 serwisach sieci Euromaster w całym kraju.

REKLAMA

91 proc. badanych odpowiedziało, że zmienia opony na zimowe. Oznacza to, że odsetek kierowców jeżdżących na tych samych oponach przez cały rok systematycznie się zmniejsza – o 3 punkty proc. w porównaniu do 2011 r. i aż o 11 punktów proc. w porównaniu do 2010 r.

Najważniejszymi powodami decydującym o zmianie opon są bezpieczeństwo jazdy (72 proc.) oraz lepsza przyczepność (45 proc.). Połowa osób, które nie zmieniają opon, stosuje opony całoroczne. 23 proc nie zmienia opon z powodów finansowych, a 10 proc. kierowców nie zmieniających opon twierdzi, że nie ma większej różnicy w jeździe lub jest to wręcz niepotrzebne.

Zobacz też: Klasa efektywności energetycznej opony- co ona oznacza?

REKLAMA

Powyższe wyniki pokazują, że świadomość właścicieli samochodów dotycząca wpływu opon na bezpieczeństwo jazdy zimą jest bardzo duża. Jednak gorzej prezentuje się wiedza kierowców na temat momentu, gdy należy zacząć stosować opony zimowe. Nieco ponad ¼ badanych (27 proc.) wie, że powinno się to zrobić, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C (poprawa wyniku o 4 punkty proc. w porównaniu do roku ubiegłego). Znacząca większość (59 proc.) wskazywała konkretny miesiąc jako najbardziej odpowiedni czas: 33 proc. kierowców twierdzi, że opony z letnich na zimowe należy zmieniać w listopadzie, 25 proc. – w październiku, zaś 1 proc. – w grudniu. Nieco inny sposób na określenie najbardziej odpowiedniego momentu rozpoczęcia używania opon zimowych ma 12 proc. badanych – uważają oni, że należy to zrobić, gdy spadnie pierwszy śnieg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wyjaśniają eksperci Michelin, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C zmiana opon jest istotna, ponieważ opony zimowe wykonane są z bardziej miękkiej mieszanki gumy oraz posiadają głęboko ponacinane klocki bieżnika. Dzięki temu zapewniają znacznie lepsze osiągi, a przede wszystkim znaczne wyższy poziom bezpieczeństwa w na mokrej lub oblodzonej nawierzchni i przy niskich temperaturach. Kierowcom pokonującym rocznie niewielkie odległości, dla których inwestycja w dwa komplety opon jest nieekonomiczna i nieekologiczna, zaleca się zakup opon całorocznych. Jeśli jednak decydujemy się na używanie opon sezonowych, w momencie ich zmiany warto pamiętać o sprawdzeniu głębokość bieżnika w zdejmowanych oponach – unikniemy w ten sposób przechowywania opon, które i tak uniemożliwiają bezpieczną jazdę. W Polsce dopuszcza się do ruchu drogowego oponę o głębokości bieżnika minimum 1,6 milimetra.

O tych i innych aspektach związanych z bezpieczną jazdą będzie można dowiedzieć się podczas nadchodzącej ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”, która odbędzie się w dniach 22-26 października 2012 r. W tym czasie Michelin we współpracy z siecią serwisów Euromaster przeprowadzi bezpłatne pomiary w 49 punktach serwisowych w kraju.  Kierowcy będą mogli sprawdzić  zarówno poziom ciśnienia, jak i głębokość bieżnika, a także otrzymają informacje na temat wpływu prawidłowego ciśnienia w oponach aut na bezpieczeństwo oraz ekonomię i ekologię jazdy.

Zobacz też: Jak zadbać o opony w samochodzie?

Tegoroczna akcja „Ciśnienie pod Kontrolą” będzie się odbywać w poniższych punktach serwisowych Euromaster:

L.p.

Miasto

Ulica

1

Bełchatów

Lipowa 70B

2

Biała Podlaska

Brzeska 158

3

Biskupice Wielkopolskie

Mieszka I 6

4

Bydgoszcz

Gajowa 28/30

5

Bydgoszcz

Łęczycka 51

6

Bydgoszcz

Ugory 54

7

Choroszcz

Łyski 77M

8

Częstochowa

Warszawska 117A

9

Gdynia

Witomińska 13

10

Gliwice

Rybnicka 141

11

Głogów

Wierzbowa 4

12

Gostyń

Poznańska 147a

13

Iława

Usługowa 1

14

Inowrocław

Transportowca 7

15

Janowiec

Oblasy 217

16

Jaworze

Cieszyńska 364B

17

Jelenia Góra

Wiejska 42

18

Kielce

Rolna 8

19

Konstancin-Jeziorna

W. Broniewskiego 4A

20

Koszalin

Gnieźnieńska 78

21

Kurowo k. Kościana

Południowa 1A

22

Lubliniec

Klonowa 42

23

Łask

Mikołajówek 7

24

Nowy Tomyśl

Wiklinowa 15

25

Olesno

Kluczborska 1

26

Olsztyn

Al. Gen. W. Sikorskiego 4

27

Opole

Wrocławska 124

28

Ostróda

Przemysłowa 5A

29

Piastów

Orła Białego 3

30

Piła

Ogińskiego 15

31

Podłopień k. Tymbarka

Podłopień 316

32

Przasnysz

Leszno 46

33

Racibórz

Rybnicka 56

34

Sandomierz

Lwowska 48

35

Sieradz

1 Maja 101

36

Skierniewice

Miedniewice 75B

37

Słupsk

Szczecińska 17

38

Sosnowiec

Wojska Polskiego 41

39

Starogard Gdański

Mickiewicza 9

40

Świdnik

Piasecka 200

41

Toruń

Św. Jakuba 1

42

Warszawa

Marynarska 10

43

Warszawa (Galeria Mokotów)

Wołoska 12

44

Wrocław

Robotnicza 72A

45

Zduńska Wola

Łaska 257

46

Zebrzydowice

Asnyka 2C

47

Zielona Góra

Gen. Jarosława Dąbrowskiego 45

48

Zielona Góra

Makowa 14

49

Żary

Al. Wojska Polskiego 29A

Zobacz też: Śruby zabezpieczające do felg: czy warto je kupować?

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa MICHELIN produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 18 różnych krajach. www.michelin.pl

 

Euromaster w Polsce – sieć franczyzowa serwisów typu fast-fit – liczy obecnie 56 punktów serwisowych, a główną osią jej działalności są usługi oponiarskie oraz usługi z zakresu tzw. lekkiej mechaniki. Sieć Euromaster jest związana z Grupą Michelin, prowadzi politykę multimarkową i proponuje produkty wszystkich wiodących koncernów oponiarskich. Istotą Euromaster jest dostarczenie ustandaryzowanych usług na poziomie eksperckim, Euromaster oferuje swoje usługi zarówno posiadaczom pojazdów osobowych jak i ciężarowych, a także rozszerza ofertę o sektor rolniczy i przemysłowy. Firma Euromaster została założona w 1961 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie Euromaster działa w 17 krajach Europy, posiada ponad 2050 punktów serwisowych i stanowi największą sieć wyspecjalizowanych punktów sprzedaży, serwisu ogumienia oraz obsługi pojazdów w Europie. www.euromaster.pl



[1]  Badania zostały przeprowadzone we wrześniu 2012 roku za pomocą techniki wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo. Celem badania były identyfikacja czynników wpływających zdaniem kierowców na bezpieczeństwo i ekonomikę jazdy, ustalenie miejsca, jakie wśród tych czynników zajmuje kwestia ciśnienia w oponach oraz opis podstawowych zachowań kierowców związanych z pomiarem ciśnienia: kto, jak często, dlaczego i w jakich okolicznościach mierzy ciśnienie, czy robi to samodzielnie, czy też korzysta z pomocy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA