REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

Max Trela
Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł? fot. Newspress
Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej zamiast samych opon kierowcy decydują się na komplet sezonowych kół, a wtedy rodzi się kolejny dylemat. Jakie felgi wybrać: klasyczne stalowe czy jednak lekkie i ładne aluminiowe i w końcu... Czy felgi aluminiowe nadają się do jazdy w zimie?

Wielu kierowców nadal trzyma się powstałego w latach 90-tych stereotypu, że felgi aluminiowe nie nadają się do jazdy zimą... To prawda, w trudnych warunkach drogowych łatwiej uszkodzić felgę – ale każdą felgę (nie tylko aluminiową - choć tą trudniej jest naprawić). A wyjątkowo szkodliwe działanie wszechobecnej na naszych drogach soli na alufelgi to już kompletna bzdura – jeden z motoryzacyjnych mitów.

REKLAMA

Od kilkunastu lat lakiery na felgach aluminiowych są tak wytrzymałe, że wytrzymują praktycznie kilka razy dłużej niż felgi stalowe, które przeważnie po jednej zimie są zardzewiałe. Trzy warstwy koloru, ochronny lakier bezbarwny to teraz absolutny standard wykończenia i ochrona, która wystarcza na mniej więcej 10 lat.

Zobacz też: Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?

Można zatem z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że felgi aluminiowe znoszą zimy wręcz lepiej niż stalowe – pod jednym jednak warunkiem. O felgi aluminiowe, jeśli chcemy, żeby były cały czas ładne i błyszczące, trzeba odpowiednio dbać.

Systematyczne mycie – recepta na sukces

W czasie zimy felgi aluminiowe należy regularnie myć, najlepiej samą wodą, a w przypadku bardzo mocnych zabrudzeń - wodą z dodatkiem neutralnego szamponu do mycia karoserii samochodowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Raczej należy unikać "specjalnych" środków do mycia felg, ponieważ bardzo często mają one zbyt duże chemiczne stężenie i mogą narobić więcej szkód niż sól na drogach - chyba, że jest to środek sprawdzony!

Zobacz też: Jak wybrać felgi z najwyższej półki?

Przy „higienie” unikać należy też szczotek z ostrym włosiem i ścierek ze sztucznego materiału. Po każdym takim myciu felgi należy ją też obficie spłukać wodą. Resztki szampony mogą bowiem sprzyjać przyklejaniu się brudu.

Alufelgi letnie i zimowe? Sztuczny podział

Warto dodać również, że w teorii nie istnieje podział na felgi aluminiowe letnie i zimowe. Nie znaczy to jednak, że doświadczeni sprzedawcy nie będą nam sugerować, że konkretny model może gorzej znosić warunki zimowe.

Dla porządku dodajmy, że jazdę po zasolonym błocie pośniegowym nie poleca się właścicielom felg o bardzo skomplikowanym kształcie ramion i ze specjalnym pokryciem. Ze względu na specyfikę lakierów chromowych, lustrzanych lub takich z domieszkami płatków metali szlachetnych, stosuje się znacznie słabszy lakier bezbarwny i cieńszą warstwę ochronną.

Zobacz też: Czym charakteryzują się felgi skręcane?

Mniej wskazane na sezon zimowy są również felgi polerowane (ramiona czy ranty), a to ze względu nie tylko na słabszy lakier bezbarwny, ale przede wszystkim na to, że pod nim znajduje się "żywe" aluminium, czyli praktycznie po  lekkim uszkodzeniu felga zacznie się utleniać.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA