REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym się różnią opony klasy budget, medium, premium?

opony Fot. Fotolia
opony Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybierając opony do auta można spotkać się z określeniem opony klasy premium czy budget. Jak bardzo różnią się one od siebie i czego należy się spodziewać po oponach danego rodzaju?

Bogactwo oferty serwisów zajmujących się sprzedażą opon może sprawić nam nie lada kłopot. Szeroki wybór z jednej strony pozwala nam bowiem znaleźć ogumienie idealnie dopasowane do naszych potrzeb i możliwości finansowych, z drugiej zaś łatwo zagubić się wśród wielu marek czy rodzajów. Zanim więc wyruszymy na zakupy, warto uświadomić sobie, czym charakteryzują się poszczególne klasy ogumienia.

REKLAMA

Podział opon według klasy

- Zasadniczo, wszystkie opony samochodowe możemy podzielić wg trzech najważniejszych segmentów: premium, medium i budget. Poza tym zestawieniem znajdują się jeszcze najtańsze produkty, zupełnie nieznanych firm – mówi Łukasz Bazarewicz ze sklepu internetowego AlejaOpon.pl

Zobacz też: Na którą oś założyć lepsze opony - na przednią czy tylną?

REKLAMA

Tych ostatnich jednak, z powodu niskiej jakości wykonania i braku jakiegokolwiek wsparcia posprzedażowego nie powinniśmy w procesie zakupu w ogóle brać pod uwagę. Zamiast decydować się na opony niewiadomego pochodzenia, dużo lepszym rozwiązaniem jest bowiem ogumienie nawet klasy budżetowej, ale oferowane przez renomowanego producenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wynika to z faktu, że większość marek występujących na rynku europejskim skupionych jest przez kilka podmiotów (Goodyear, Michelin, Continental, Bridgestone czy Apollo). Zakup ten, niezależnie od ceny, zapewni nam zatem od 5 do 8 lat gwarancji i pozwoli na uniknięcie dodatkowych kosztów w razie pojawienia się np. jakiejś niewidocznej wcześniej wady fabrycznej.

Opony klasy premium

Zanim jednak przejdziemy do produktów najtańszych, warto dowiedzieć się, co tak naprawdę wyróżnia segment premium.

- Nie miejmy żadnych złudzeń – opony tej klasy bez wątpienia należą do grona obiektywnie najlepszych dostępnych na rynku produktów. Premium oznacza bowiem zarówno ponadprzeciętną jakość wykonania, zwiększoną trwałość, jak i zastosowanie najnowocześniejszych technologii, mieszanek czy konstrukcji bieżnika – wyjaśnia przedstawiciel serwisu AlejaOpon.pl.

Również porównując poszczególne parametry opon, jak chociażby komfort podróżowania czy poziom generowanego hałasu zauważymy, że produkty z wyższego segmentu górują nad resztą w prawie każdym przypadku.

Dodatkowo, większość czołowych producentów, z myślą o naszym bezpieczeństwie i wygodzie do ogumienia tego typu dodaje wsparcie w postaci programów Assistance. W razie potrzeby ochrona ta gwarantuje nam bezpłatną wymianę koła w całej Europie.

Zobacz też: Gwóźdź w oponie - czy trzeba ją wymieniać na nową?

Najlepsze opony za rozsądną cenę

Niestety, jak to w życiu bywa, z powodu wysokich kosztów nie zawsze jesteśmy w stanie pozwolić sobie na produkty z najwyższej półki. Jeśli więc zmagamy się z pewnymi ograniczeniami budżetu, wyjściem staje się klasa średnia.

REKLAMA

-  Dla większości kierowców najrozsądniejszym wyborem będzie ogumienie z kategorii medium, charakteryzujące się najlepszą relacją jakości wykonania do ceny. Decydując się na markę środka otrzymujemy bowiem dobrze wykonane opony z może nie najnowszą, ale wciąż zaawansowaną technologicznie konstrukcją bieżnika czy sprawdzoną mieszanką gumową – podpowiada Łukasz Bazarewicz.

Jak się okazuje, produkty tej klasy rzadko tworzone są zupełnie od podstaw. W większości przypadków mamy tu do czynienia z rozwiązaniami, które kilka lat wcześniej były sprzedawane w segmencie premium.

Upływ czasu i postęp prac sprawił, że oferta producentów została wzbogacona o ich najnowsze osiągnięcia. Starsze, nieco zmodyfikowane i dopasowane do nowych realiów modele często

powracają zatem na rynek w znacznie niższych cenach.

Opona klasy budget

W sklepach czy serwisach internetowych znajdziemy jeszcze jedną kategorię – ekonomiczną. Ta dedykowana jest dla osób poszukujących zdecydowanie najtańszych opon.

Zobacz też: Przechowywanie opon - typowe błędy

Zanim jednak zdecydujemy się na produkty tego typu, warto uświadomić sobie pewną prawidłowość:

- Różnice w cenie pomiędzy segmentem medium a premium są znaczne i tę oszczędność rzeczywiście jesteśmy w stanie odczuć. Z kolei porównując koszty zakupu ogumienia klasy średniej i budżetowej zauważymy, że często są one na podobnym poziomie, a na korzyść tych pierwszych bez wątpienia przemawia dużo wyższa jakość wykonania – zauważa specjalista portalu AlejaOpon.pl

O ile więc mamy tylko taką możliwość, powinniśmy raczej wybierać minimalnie droższe marki środka. Płacąc nieco więcej zyskujemy bowiem pewność, że na co dzień poruszamy się autem wyposażonym w dobre i sprawdzone opony.

Źródło: materiały prasowe AlejaOpon.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA