REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Największe opony Goodyear: ważą 5400 kg!

Subskrybuj nas na Youtube
Opona Goodyear jest wielkości słonia afrykańskiego.
Opona Goodyear jest wielkości słonia afrykańskiego.
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Największa opona na świecie wyprodukowana przez Goodyear waży prawie 5,5 tony! To dokładnie tyle, ile waży przeciętnej wielkości słoń afrykański!

Opona ważąca tyle co słoń!

Jak wielka może być największa opona produkowana przez Goodyeara? Odpowiedź na to pytanie może być dla wielu zaskakująca – otóż taka opona mierzy i waży tyle, co duży słoń (według Wikipedii, słonie afrykańskie mierzą 3-4 m i ważą 4000-7000 kg; słonie azjatyckie mierzą 2-3.5 m i ważą 3000-5000 kg). Chodzi o ogumienie do jazdy w terenie RM-4A+ w rozmiarze 59/80R63. Ta olbrzymia opona klasy OTR, zaprojektowana do przewożenia setek ton skał, należy do linii produktów RM (Rock Mining, czyli górnictwo skalne).

REKLAMA

Opona Goodyear RM-4A+: rozmiar 59/80R63

Gigantyczna opona na obręcz o średnicy 63 cali sprzedawana jest globalnie do montażu w największych na świecie pojazdach do przewożenia skał i ziemi. Pracują one najczęściej w kopalniach węgla, skał twardych, złota i miedzi.

Zobacz też: Opony z wysuwanymi kolcami – Nokian zaszokował konkurencję

Opona Goodyear RM-4A+: średnica ponad 4 m!

Mierząca dokładnie 4,023 metra opona jest większa niż dopuszczalna wysokość większości naczep ciężarowych w Europie i o metr wyższa niż tablica, na której zawieszony jest kosz do gry w koszykówkę. Waży 5400 kilogramów i została stworzona na bazie zaawansowanych technologii, dzięki którym może udźwignąć obciążenie 100 tys. kilogramów przy prędkości do 50 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Zarówno skład materiałów wykorzystanych w oponie, jak i jej konstrukcja oraz projekt, zostały wykonane z zastosowaniem nowoczesnych technologii. Produkt posiada stalowy korpus i opasanie. Został wykonany niezwykle precyzyjnie, przy użyciu najnowocześniejszych, w pełni zintegrowanych maszyn do produkcji opon. Przy projektowaniu opony zastosowano symulacje komputerowe, a dzięki współpracy Goodyeara z producentami specjalistycznych pojazdów, opony są w pełni do nich dopasowane.

Największa opona marki Goodyear została zaprojektowana z myślą o optymalnych osiągach. Posiada nienagrzewającą się mieszankę bieżnika CycleMax i przeplatające się centralne rowki bieżnika, które zwiększają stabilność i poprawiają chłodzenie. Niekierunkowe rowki zostały ustawione pod wysokim kątem, dzięki czemu polepszają trakcję. Natomiast zróżnicowany kontur ściany bocznej ogranicza zjawisko wzrostu temperatury wewnętrznej opony.

Opona-gigant jest dostępna w dwóch rozmiarach: 53/80R63 i 59/80R63, w trzech wariantach mieszanki bieżnika i dwóch głębokościach bieżnika (E3, E4). Łącznie dostępnych jest 12 wariantów produktu.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA