REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Największe opony Goodyear: ważą 5400 kg!

Opona Goodyear jest wielkości słonia afrykańskiego.
Opona Goodyear jest wielkości słonia afrykańskiego.
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Największa opona na świecie wyprodukowana przez Goodyear waży prawie 5,5 tony! To dokładnie tyle, ile waży przeciętnej wielkości słoń afrykański!

Opona ważąca tyle co słoń!

Jak wielka może być największa opona produkowana przez Goodyeara? Odpowiedź na to pytanie może być dla wielu zaskakująca – otóż taka opona mierzy i waży tyle, co duży słoń (według Wikipedii, słonie afrykańskie mierzą 3-4 m i ważą 4000-7000 kg; słonie azjatyckie mierzą 2-3.5 m i ważą 3000-5000 kg). Chodzi o ogumienie do jazdy w terenie RM-4A+ w rozmiarze 59/80R63. Ta olbrzymia opona klasy OTR, zaprojektowana do przewożenia setek ton skał, należy do linii produktów RM (Rock Mining, czyli górnictwo skalne).

REKLAMA

Opona Goodyear RM-4A+: rozmiar 59/80R63

Gigantyczna opona na obręcz o średnicy 63 cali sprzedawana jest globalnie do montażu w największych na świecie pojazdach do przewożenia skał i ziemi. Pracują one najczęściej w kopalniach węgla, skał twardych, złota i miedzi.

Zobacz też: Opony z wysuwanymi kolcami – Nokian zaszokował konkurencję

Opona Goodyear RM-4A+: średnica ponad 4 m!

Mierząca dokładnie 4,023 metra opona jest większa niż dopuszczalna wysokość większości naczep ciężarowych w Europie i o metr wyższa niż tablica, na której zawieszony jest kosz do gry w koszykówkę. Waży 5400 kilogramów i została stworzona na bazie zaawansowanych technologii, dzięki którym może udźwignąć obciążenie 100 tys. kilogramów przy prędkości do 50 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Zarówno skład materiałów wykorzystanych w oponie, jak i jej konstrukcja oraz projekt, zostały wykonane z zastosowaniem nowoczesnych technologii. Produkt posiada stalowy korpus i opasanie. Został wykonany niezwykle precyzyjnie, przy użyciu najnowocześniejszych, w pełni zintegrowanych maszyn do produkcji opon. Przy projektowaniu opony zastosowano symulacje komputerowe, a dzięki współpracy Goodyeara z producentami specjalistycznych pojazdów, opony są w pełni do nich dopasowane.

Największa opona marki Goodyear została zaprojektowana z myślą o optymalnych osiągach. Posiada nienagrzewającą się mieszankę bieżnika CycleMax i przeplatające się centralne rowki bieżnika, które zwiększają stabilność i poprawiają chłodzenie. Niekierunkowe rowki zostały ustawione pod wysokim kątem, dzięki czemu polepszają trakcję. Natomiast zróżnicowany kontur ściany bocznej ogranicza zjawisko wzrostu temperatury wewnętrznej opony.

Opona-gigant jest dostępna w dwóch rozmiarach: 53/80R63 i 59/80R63, w trzech wariantach mieszanki bieżnika i dwóch głębokościach bieżnika (E3, E4). Łącznie dostępnych jest 12 wariantów produktu.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA