REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Śruby zabezpieczające do felg: czy warto je kupować?

Krzysztof Bednarz
Śruby zabezpieczające do felg: czy warto je kupować? Fot. Fotolia
Śruby zabezpieczające do felg: czy warto je kupować? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niemiła niespodzianka w postaci samochodu ustawionego na cegłach lub pozostawionego na płycie podłogowej będzie nas drogo kosztować. Ktoś połasił się na nasze felgi albo drogie opony? Montując śruby zabezpieczające zwiększamy szansę na uniknięcie takiej kradzieży.

Śruby zabezpieczające do felg mają za zadanie uniemożliwić odkręcenie naszych kół przez niepowołaną osobę. Statystyki policyjne nie wyodrębniają co prawda takiej kradzieży w swych spisach, ale wystarczy zapewne popytać znajomych, którzy potwierdzą takie przypadki w swojej okolicy. Śruby to wydatek od kilkudziesięciu do około stu pięćdziesięciu złotych. Może on jednak uchronić nas przed dużo większym wydatkiem związanym z zakupem nowych opon, felg lub nawet remontem podwozia. Warto rozważyć ich zakup np. w przypadku nieposiadania polisy Autocasco dla swojego samochodu.

REKLAMA

Czym jest śruba zabezpieczająca do kół?

Śruba zabezpieczająca nie posiada standardowego sześciokątnego łba, który jest niezbędny, by odkręcić ją normowanym kluczem do kół. Taką śrubę będziemy mogli odkręcić dopiero po przystawieniu do niej specjalnie dopasowanej nakładki. Nakładka jest konieczna, ponieważ część, która pozostaje w kole posiada odpowiednio rozplanowane bolce lub w droższych rozwiązaniach nieregularny kształt wycięty w łbie śruby. Dopiero przykładając łącznik możemy użyć standardowego klucza do odkręcenia kół.

Jaką śrubę wybrać?

Rozpiętość cenowa proponowanych rozwiązań to nawet ponad sto złotych. Jeżeli zabezpieczenie jest niskiej jakości, może nas zawieść podczas eksploatacji na skutek zużycia podczas odkręcania i zakręcania (np. zmiana opon na zimowe), co spowoduje nieoczekiwaną niespodziankę na drodze i konieczność wezwania lawety. Znane są przypadki, kiedy bolce stosowane w tańszych śrubach po dwóch latach eksploatacji są luźne i nie pozwalają przyłożyć odpowiedniej siły do odkręcenia śruby. Na jakość wykonania powinniśmy zwrócić także uwagę podczas wybierania śrub, które są zbudowane z jednego elementu z nacięciami, mimo że te uznawane są za trwalsze.

Zobacz też: Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?

REKLAMA

Pamiętaj by zawsze posiadać przy sobie końcówkę, która pozwoli odkręcić śrubę zabezpieczającą. Podczas kupna samochodu sprawdź, czy poprzedni właściciel zastosował zabezpieczenie i dopilnuj, by przekazał ci końcówkę. Unikniesz w ten sposób kłopotów, gdy przebijesz oponę lub zechcesz wymienić komplet kół.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Śrubę zabezpieczającą warto kupić w sklepie oferującym felgi do naszego typu pojazdu, w którym sprzedawca doradzi nam, która z nich jest odpowiednia do naszych kół. Jeżeli śrubę wybieramy sami np. w internecie, pamiętajmy o kilku ważnych parametrach. Są to: długość śruby, rodzaj zastosowanego gwintu, a także wielkość gwintu. Ważny jest także kształt łba śruby zabezpieczającej. Do niektórych felg należy zastosować śruby z zakończeniem kulistym, a w innych jedynym pasującym będzie zakończenie o kształcie stożka.
Jak zabezpieczyć felgi stalowe?

Zobacz też: Opony wzmacniane XL. Kto musi je kupować i dlaczego?

Felga stalowa nie posiada wgłębień podobnych do tych z felg aluminiowych, co sprawia, że śruby wystają ponad jej płaszczyznę. Dzięki temu osoba, która chciałaby odkręcić ma łatwiejszy dostęp do łba. Oczywiście odkręcenie śruby nadal jest utrudnione, ale przy użyciu odpowiednich narzędzi może stać się możliwe. Jeżeli zabezpieczamy felgi stalowe, użyjmy śrub o krótszych łbach.
Czy śruby są skuteczne?

Śruby zabezpieczające są elementem odstraszającym złodzieja, który aby ukraść koła, musi zachowywać się cicho i wykonywać swoje czynności szybko. Używając technik warsztatowych, po które sięga się w sytuacjach awaryjnych, złodziej najprawdopodobniej przyciągnąłby na siebie uwagę postronnych osób, które mogą przerwać jego działania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA