REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie?

Max Trela
Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie? fot. Newspress
Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Markowe opony są zazwyczaj dużo droższe od tych produkowanych przez zupełnie nieznanych producentów. Wielkie korporacje zawsze tłumaczą, że cena wynika z nowatorskich technologii zastosowanych w oponach, najwyższej jakości materiałów, czy nowatorskich „patentów”. Ile jednak kosztuje sama marka?

Wbrew niepozornemu wyglądowi finalnego produktu, jakim jest opona, produkcja opon jest procesem niezwykle skomplikowanym i zaawansowanym technologicznie. Od zachowania reżimów produkcyjnych i zastosowania odpowiednich konstrukcji i materiałów zależy przecież bezpieczeństwo kierowców. Nic więc dziwnego, że wielkie firmy oponiarskie tak podkreślają technologie i materiały...

REKLAMA

Warto przy tej okazji pamiętać jednak, że nie tylko najlepsi producenci muszą stosować odpowiedniej jakości materiały i metody produkcji. Żeby opona w ogóle została dopuszczona do sprzedaży musi uzyskać specjalną homologację wystawianą przez niezależne firmy. Dlatego nie może być mowy, by cena odzwierciedlała bezpieczeństwo... Można natomiast zdecydowanie powiedzieć, że MARKA daje nam gwarancje bardziej zaawansowanej technologii.

Zobacz też: Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

Płacić za nowinki?

Topowi producenci opon są drodzy bo wykładają ogromne pieniądze na badania i rozwój technologiczny produktów. Są to prekursorzy wszelkich innowacji w konstrukcji opon – warto jednak pamiętać, że te „patenty” raz są doskonale innym razem raczej zbędne. Mniejsi producenci nie zawsze są w stanie ocenić jak nowinki wpłyną na zachowanie opony i zazwyczaj nawet nie próbują tego ocenić. Kopiują rozwiązania a badania... Przeprowadza klient.

Zobacz też: Wady i zalety opon niskoprofilowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polska specjalność...Dlaczego markowe opony są takie drogie?

REKLAMA

Polska rzeczywistość ma jeszcze jedną szczególną właściwość. Do niedawna, opony uznanych międzynarodowych marek traktowane były w naszym motoryzacyjnym światku w kategoriach towarów luksusowych. Na tzw. „zachodzie” takiej markowej manii po prostu nie było. Na szczęście powoli i pod tym względem zbliżamy się do Europy. Właściwie już nikt nie traktuje żadnych opon jako dobra luksusowego, wciąż jednak marka ma znaczenie i wpływa wprost proporcjonalnie na cenę opony.

Najlepiej do polskich kierowców wciąż przemawiają globalne marki np. Michelin, Goodyear, Bridgestone, Continental, ale również te „tradycyjne” znane tylko na rynkach lokalnych jak chociażby Dębica.

Sprzedawcy doskonale znają ten mechanizm i skrzętnie go wykorzystują, dodając do ceny kilka procent... W tym przypadku nie ma jednak innej metody niż po prostu nie zważać na stereotypy i kierować się zasadą złotego środka czyli najlepszej jakości w stosunku do ceny.

Podsumowując, markowe opony mogą być droższe o kilkanaście nawet do kilkudziesięciu procent. Za tą cenę kupujemy pewność, że produkt jest dobrej jakości.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA