REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Max Trela
Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie? fot. Newspress
Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Markowe opony są zazwyczaj dużo droższe od tych produkowanych przez zupełnie nieznanych producentów. Wielkie korporacje zawsze tłumaczą, że cena wynika z nowatorskich technologii zastosowanych w oponach, najwyższej jakości materiałów, czy nowatorskich „patentów”. Ile jednak kosztuje sama marka?

Wbrew niepozornemu wyglądowi finalnego produktu, jakim jest opona, produkcja opon jest procesem niezwykle skomplikowanym i zaawansowanym technologicznie. Od zachowania reżimów produkcyjnych i zastosowania odpowiednich konstrukcji i materiałów zależy przecież bezpieczeństwo kierowców. Nic więc dziwnego, że wielkie firmy oponiarskie tak podkreślają technologie i materiały...

REKLAMA

Warto przy tej okazji pamiętać jednak, że nie tylko najlepsi producenci muszą stosować odpowiedniej jakości materiały i metody produkcji. Żeby opona w ogóle została dopuszczona do sprzedaży musi uzyskać specjalną homologację wystawianą przez niezależne firmy. Dlatego nie może być mowy, by cena odzwierciedlała bezpieczeństwo... Można natomiast zdecydowanie powiedzieć, że MARKA daje nam gwarancje bardziej zaawansowanej technologii.

Zobacz też: Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

Płacić za nowinki?

Topowi producenci opon są drodzy bo wykładają ogromne pieniądze na badania i rozwój technologiczny produktów. Są to prekursorzy wszelkich innowacji w konstrukcji opon – warto jednak pamiętać, że te „patenty” raz są doskonale innym razem raczej zbędne. Mniejsi producenci nie zawsze są w stanie ocenić jak nowinki wpłyną na zachowanie opony i zazwyczaj nawet nie próbują tego ocenić. Kopiują rozwiązania a badania... Przeprowadza klient.

Zobacz też: Wady i zalety opon niskoprofilowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polska specjalność...Dlaczego markowe opony są takie drogie?

REKLAMA

Polska rzeczywistość ma jeszcze jedną szczególną właściwość. Do niedawna, opony uznanych międzynarodowych marek traktowane były w naszym motoryzacyjnym światku w kategoriach towarów luksusowych. Na tzw. „zachodzie” takiej markowej manii po prostu nie było. Na szczęście powoli i pod tym względem zbliżamy się do Europy. Właściwie już nikt nie traktuje żadnych opon jako dobra luksusowego, wciąż jednak marka ma znaczenie i wpływa wprost proporcjonalnie na cenę opony.

Najlepiej do polskich kierowców wciąż przemawiają globalne marki np. Michelin, Goodyear, Bridgestone, Continental, ale również te „tradycyjne” znane tylko na rynkach lokalnych jak chociażby Dębica.

Sprzedawcy doskonale znają ten mechanizm i skrzętnie go wykorzystują, dodając do ceny kilka procent... W tym przypadku nie ma jednak innej metody niż po prostu nie zważać na stereotypy i kierować się zasadą złotego środka czyli najlepszej jakości w stosunku do ceny.

Podsumowując, markowe opony mogą być droższe o kilkanaście nawet do kilkudziesięciu procent. Za tą cenę kupujemy pewność, że produkt jest dobrej jakości.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

REKLAMA

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA