REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Max Trela
Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie? fot. Newspress
Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Markowe opony są zazwyczaj dużo droższe od tych produkowanych przez zupełnie nieznanych producentów. Wielkie korporacje zawsze tłumaczą, że cena wynika z nowatorskich technologii zastosowanych w oponach, najwyższej jakości materiałów, czy nowatorskich „patentów”. Ile jednak kosztuje sama marka?

Wbrew niepozornemu wyglądowi finalnego produktu, jakim jest opona, produkcja opon jest procesem niezwykle skomplikowanym i zaawansowanym technologicznie. Od zachowania reżimów produkcyjnych i zastosowania odpowiednich konstrukcji i materiałów zależy przecież bezpieczeństwo kierowców. Nic więc dziwnego, że wielkie firmy oponiarskie tak podkreślają technologie i materiały...

REKLAMA

Warto przy tej okazji pamiętać jednak, że nie tylko najlepsi producenci muszą stosować odpowiedniej jakości materiały i metody produkcji. Żeby opona w ogóle została dopuszczona do sprzedaży musi uzyskać specjalną homologację wystawianą przez niezależne firmy. Dlatego nie może być mowy, by cena odzwierciedlała bezpieczeństwo... Można natomiast zdecydowanie powiedzieć, że MARKA daje nam gwarancje bardziej zaawansowanej technologii.

Zobacz też: Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

Płacić za nowinki?

Topowi producenci opon są drodzy bo wykładają ogromne pieniądze na badania i rozwój technologiczny produktów. Są to prekursorzy wszelkich innowacji w konstrukcji opon – warto jednak pamiętać, że te „patenty” raz są doskonale innym razem raczej zbędne. Mniejsi producenci nie zawsze są w stanie ocenić jak nowinki wpłyną na zachowanie opony i zazwyczaj nawet nie próbują tego ocenić. Kopiują rozwiązania a badania... Przeprowadza klient.

Zobacz też: Wady i zalety opon niskoprofilowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polska specjalność...Dlaczego markowe opony są takie drogie?

REKLAMA

Polska rzeczywistość ma jeszcze jedną szczególną właściwość. Do niedawna, opony uznanych międzynarodowych marek traktowane były w naszym motoryzacyjnym światku w kategoriach towarów luksusowych. Na tzw. „zachodzie” takiej markowej manii po prostu nie było. Na szczęście powoli i pod tym względem zbliżamy się do Europy. Właściwie już nikt nie traktuje żadnych opon jako dobra luksusowego, wciąż jednak marka ma znaczenie i wpływa wprost proporcjonalnie na cenę opony.

Najlepiej do polskich kierowców wciąż przemawiają globalne marki np. Michelin, Goodyear, Bridgestone, Continental, ale również te „tradycyjne” znane tylko na rynkach lokalnych jak chociażby Dębica.

Sprzedawcy doskonale znają ten mechanizm i skrzętnie go wykorzystują, dodając do ceny kilka procent... W tym przypadku nie ma jednak innej metody niż po prostu nie zważać na stereotypy i kierować się zasadą złotego środka czyli najlepszej jakości w stosunku do ceny.

Podsumowując, markowe opony mogą być droższe o kilkanaście nawet do kilkudziesięciu procent. Za tą cenę kupujemy pewność, że produkt jest dobrej jakości.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA