REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gwarancja na opony – jak działa, co obejmuje, jak można zareklamować opony?

Max Trela
Gwarancja na opony – jak działa, co obejmuje, jak można zareklamować opony? fot. Newspress
Gwarancja na opony – jak działa, co obejmuje, jak można zareklamować opony? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Opona jak każdy inny produkt objęta jest gwarancją producenta. Długość trwania gwarancji na opony, warunki oraz odpowiedzialność producenta, zawarte są w "Karcie Gwarancyjnej". Ten dokument wyznacza zatem zakres obowiązków, które spoczywają na producencie, sprzedawcy i kupującym. W gwarancji znajdziemy również pełne informacje o tym, co kwalifikuje oponę do wymiany, czego gwarancja nie obejmuje oraz jakie kroki należy poczynić chcąc zgłosić reklamację opony.

Mimo specyficznych zapisów charakterystycznych dla poszczególnych producentów, a czasem nawet modeli opon panują pewne generalne zasady. Jakość ogumienia zawsze gwarantuje PRODUCENT opony. Gwarancja wynosi zazwyczaj 60 miesięcy od daty produkcji umieszczonej w numerze DOT, który trwale został umieszczony na boku opony.

REKLAMA

Reklamujemy...

Generalnie z oponami panuje zasada podobna jak z większością produktów konsumenckich. Gwarancji jako takiej udziela na swoje produkty firma oponiarska (producent opony). Reklamacja może się jednak odbywać w jednym z dwóch trybów, co oznacza, że klient (kierowca) zawsze ma wybór:

  1. Pierwszy tryb to zwrot opon bezpośrednio do producenta. Jeżeli skorzystamy z takiej formy gwarancji, wtedy reklamacja jest rozpatrywana bezpośrednio przez producenta. To on załatwia wszystkie formalności i wydaje ewentualne opinie.
  2. Druga możliwość to tzw. reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową. Wtedy reklamacja jest rozpatrywana przez sprzedawcę, który może dalej reklamować u swojego dostawcy. Mówiąc prostym językiem – zwracamy oponę tam gdzie ja kupiliśmy, a formalności zostawiamy obsłudze sklepu.

Zobacz też: Jak polerować felgi? Ekspert radzi

Sprzedawca NIE MA PRAWA odesłać nas do producenta opon jeśli zdecydujemy się reklamować opony u niego. Takie uprawnienia klienta wynikają z kodeksu cywilnego.

Przerost formy nad treścią

Bardzo ważne jest dla dobra reklamującego, aby reklamacje składać w formie pisemnej. Do tego celu służą specjalne formularze tzw. Protokoły Reklamacyjne. Najczęściej każda firma ma swój formularz i dla własnego bezpieczeństwa i komfortu korzystajmy tylko z takiego formatu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy przez zmianę opon licznik będzie przekłamywał?

Co jeszcze trzeba wiedzieć o reklamacji? Papiery trzeba je wypełnić możliwie dokładnie jak tylko można – nawet jeśli będzie się to wiązało z poświęceniem wielu godzin. Jeśli to możliwe wypełniajmy protokół przy sprzedawcy. Większość dużych składów oponiarskich ma już pewne doświadczenia ze zwrotami i reklamacjami. Te uwagi mogą być bardzo cenne – mogą nam oszczędzić wiele czasu i „papierkowej roboty”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

REKLAMA

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

REKLAMA