REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gwarancja na opony – jak działa, co obejmuje, jak można zareklamować opony?

Max Trela
Gwarancja na opony – jak działa, co obejmuje, jak można zareklamować opony? fot. Newspress
Gwarancja na opony – jak działa, co obejmuje, jak można zareklamować opony? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Opona jak każdy inny produkt objęta jest gwarancją producenta. Długość trwania gwarancji na opony, warunki oraz odpowiedzialność producenta, zawarte są w "Karcie Gwarancyjnej". Ten dokument wyznacza zatem zakres obowiązków, które spoczywają na producencie, sprzedawcy i kupującym. W gwarancji znajdziemy również pełne informacje o tym, co kwalifikuje oponę do wymiany, czego gwarancja nie obejmuje oraz jakie kroki należy poczynić chcąc zgłosić reklamację opony.

Mimo specyficznych zapisów charakterystycznych dla poszczególnych producentów, a czasem nawet modeli opon panują pewne generalne zasady. Jakość ogumienia zawsze gwarantuje PRODUCENT opony. Gwarancja wynosi zazwyczaj 60 miesięcy od daty produkcji umieszczonej w numerze DOT, który trwale został umieszczony na boku opony.

REKLAMA

REKLAMA

Reklamujemy...

Generalnie z oponami panuje zasada podobna jak z większością produktów konsumenckich. Gwarancji jako takiej udziela na swoje produkty firma oponiarska (producent opony). Reklamacja może się jednak odbywać w jednym z dwóch trybów, co oznacza, że klient (kierowca) zawsze ma wybór:

  1. Pierwszy tryb to zwrot opon bezpośrednio do producenta. Jeżeli skorzystamy z takiej formy gwarancji, wtedy reklamacja jest rozpatrywana bezpośrednio przez producenta. To on załatwia wszystkie formalności i wydaje ewentualne opinie.
  2. Druga możliwość to tzw. reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową. Wtedy reklamacja jest rozpatrywana przez sprzedawcę, który może dalej reklamować u swojego dostawcy. Mówiąc prostym językiem – zwracamy oponę tam gdzie ja kupiliśmy, a formalności zostawiamy obsłudze sklepu.

Zobacz też: Jak polerować felgi? Ekspert radzi

Sprzedawca NIE MA PRAWA odesłać nas do producenta opon jeśli zdecydujemy się reklamować opony u niego. Takie uprawnienia klienta wynikają z kodeksu cywilnego.

REKLAMA

Przerost formy nad treścią

Bardzo ważne jest dla dobra reklamującego, aby reklamacje składać w formie pisemnej. Do tego celu służą specjalne formularze tzw. Protokoły Reklamacyjne. Najczęściej każda firma ma swój formularz i dla własnego bezpieczeństwa i komfortu korzystajmy tylko z takiego formatu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy przez zmianę opon licznik będzie przekłamywał?

Co jeszcze trzeba wiedzieć o reklamacji? Papiery trzeba je wypełnić możliwie dokładnie jak tylko można – nawet jeśli będzie się to wiązało z poświęceniem wielu godzin. Jeśli to możliwe wypełniajmy protokół przy sprzedawcy. Większość dużych składów oponiarskich ma już pewne doświadczenia ze zwrotami i reklamacjami. Te uwagi mogą być bardzo cenne – mogą nam oszczędzić wiele czasu i „papierkowej roboty”.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA