REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy nie można naprawić przebitej opony?

Max Trela
To, czy przebitą oponę da się naprawić zależy od typu uszkodzenia, ale i od uczciwości wulkanizatora.
To, czy przebitą oponę da się naprawić zależy od typu uszkodzenia, ale i od uczciwości wulkanizatora.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury.

To, czy przebitą oponę da się naprawić zależy od typu uszkodzenia, ale i od uczciwości wulkanizatora. Generalnie z powodzeniem można załatać większość przebić czoła opony, pod warunkiem, że nie są one zbyt duże. Wiele warsztatów podejmie się każdej naprawy, mimo że będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Są bowiem uszkodzenia, których nie da się zawulkanizować.

REKLAMA

Uszkodzony bok opony

Łatki nie pomogą, jeśli uszkodzona została któraś ze ścian bocznych opony. Próbować zawulkanizować można jeszcze wąskie przebicie (nakłucie szpikulcem), jeśli jednak ściana jest przetarta albo przecięta na pewnej długości, wtedy naprawa wystarczy co najwyżej na kilkaset kilometrów.

Stara opona wymaga wymiany

Jeśli opona jest sparciała i zaczyna z niej uchodzić powietrze, choć nie widać konkretnego miejsca przebicia, wtedy też ma co liczyć na pomoc wulkanizatora. Sparciałej gumy nie da się ponownie zawulkanizować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Na co zwracać uwagę przy zakupie felg tunerskich?

Oponę z której uchodzi powietrze przez tzw. perforację, niestety można tylko wymienić.

Nie ma bieżnika? Nie ma co łatać

Naprawy opony nie dokonuje się również w przypadkach, gdy nie powinno się już na niej jeździć. Uczciwy wulkanizator nie zdecyduje się na naprawę nadmiernie zużytej opony, chociażby ze względu na bezpieczeństwo innych uczestników ruchu.

Zobacz też: Czy przez zmianę opon licznik będzie przekłamywał?

Przypomnijmy, że minimalna głębokość bieżnika powinna wynosić 3 milimetry. Jeśli nie mamy miernika, żeby ją sprawdzić, wystarczy odnaleźć na oponie specjalne markery. Jeśli są już częścią bieżnika, wtedy opona utraciła fabryczną gwarancję...

Jazda na przebitej oponie i łatki w sprayu

Ostatnią grupę uszkodzeń nienaprawialnych stanowią te, na które decydujemy się poniekąd sami.

Punkt pierwszy - pianka uszczelniająca, czyli tzw. łatka w sprayu... Jeśli nie mamy koła zapasowego, a jedynie uszczelniacz, wtedy trudno będzie znaleźć wulkanizatora, który naprawi oponę profesjonalnie. Wszystko przez to, że przed założeniem łatki trzeba dokładnie usunąć preparat z opony.

Zobacz też: Felga: polerowanie, malowanie czy chromowanie?

Do wyrzucenia nadają się też opony run on flat, czyli takie teoretycznie przystosowane do jazdy po przebiciu, jeśli zdecydujemy się przejechać bez powietrza dystans większy niż kilkaset metrów.

Usztywniane ścianki opon i obręcz ochronna będą spełniać swoje zadanie - bronić przed uszkodzeniami felgę i zawieszenie - nawet przez kilkadziesiąt kilometrów. Niestety bardzo szybko się przy tym bezpowrotnie niszczą.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA