REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy nie można naprawić przebitej opony?

Max Trela
To, czy przebitą oponę da się naprawić zależy od typu uszkodzenia, ale i od uczciwości wulkanizatora.
To, czy przebitą oponę da się naprawić zależy od typu uszkodzenia, ale i od uczciwości wulkanizatora.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury.

To, czy przebitą oponę da się naprawić zależy od typu uszkodzenia, ale i od uczciwości wulkanizatora. Generalnie z powodzeniem można załatać większość przebić czoła opony, pod warunkiem, że nie są one zbyt duże. Wiele warsztatów podejmie się każdej naprawy, mimo że będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Są bowiem uszkodzenia, których nie da się zawulkanizować.

REKLAMA

Uszkodzony bok opony

Łatki nie pomogą, jeśli uszkodzona została któraś ze ścian bocznych opony. Próbować zawulkanizować można jeszcze wąskie przebicie (nakłucie szpikulcem), jeśli jednak ściana jest przetarta albo przecięta na pewnej długości, wtedy naprawa wystarczy co najwyżej na kilkaset kilometrów.

Stara opona wymaga wymiany

Jeśli opona jest sparciała i zaczyna z niej uchodzić powietrze, choć nie widać konkretnego miejsca przebicia, wtedy też ma co liczyć na pomoc wulkanizatora. Sparciałej gumy nie da się ponownie zawulkanizować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Na co zwracać uwagę przy zakupie felg tunerskich?

Oponę z której uchodzi powietrze przez tzw. perforację, niestety można tylko wymienić.

Nie ma bieżnika? Nie ma co łatać

Naprawy opony nie dokonuje się również w przypadkach, gdy nie powinno się już na niej jeździć. Uczciwy wulkanizator nie zdecyduje się na naprawę nadmiernie zużytej opony, chociażby ze względu na bezpieczeństwo innych uczestników ruchu.

Zobacz też: Czy przez zmianę opon licznik będzie przekłamywał?

Przypomnijmy, że minimalna głębokość bieżnika powinna wynosić 3 milimetry. Jeśli nie mamy miernika, żeby ją sprawdzić, wystarczy odnaleźć na oponie specjalne markery. Jeśli są już częścią bieżnika, wtedy opona utraciła fabryczną gwarancję...

Jazda na przebitej oponie i łatki w sprayu

Ostatnią grupę uszkodzeń nienaprawialnych stanowią te, na które decydujemy się poniekąd sami.

Punkt pierwszy - pianka uszczelniająca, czyli tzw. łatka w sprayu... Jeśli nie mamy koła zapasowego, a jedynie uszczelniacz, wtedy trudno będzie znaleźć wulkanizatora, który naprawi oponę profesjonalnie. Wszystko przez to, że przed założeniem łatki trzeba dokładnie usunąć preparat z opony.

Zobacz też: Felga: polerowanie, malowanie czy chromowanie?

Do wyrzucenia nadają się też opony run on flat, czyli takie teoretycznie przystosowane do jazdy po przebiciu, jeśli zdecydujemy się przejechać bez powietrza dystans większy niż kilkaset metrów.

Usztywniane ścianki opon i obręcz ochronna będą spełniać swoje zadanie - bronić przed uszkodzeniami felgę i zawieszenie - nawet przez kilkadziesiąt kilometrów. Niestety bardzo szybko się przy tym bezpowrotnie niszczą.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA