REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zawieszenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie są różnice między amortyzatorami gazowymi a olejowymi?

Tradycyjne amortyzatory olejowe czy jednak nowocześniejsze gazowe? Jakie amortyzatory wybrać do naszego auta? Odpowiedź wcale nie jest oczywista, dlatego dobrze wiedzieć jak działają i czym różnią się te dwa typy amortyzatorów.

Modyfikacje zawieszenia w aucie

Seryjne zawieszenie jest tak zestrojone, żeby było uniwersalne. Nastawy są wyśrodkowane pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. W większości przypadków to rozwiązanie optymalne gwarantujące maksimum bezpieczeństwa . Co jednak zrobić, gdy praca zawieszenie nie spełnia naszych oczekiwań?

Jak wykryć i usunąć usterki zawieszenia?

Usterki w zawieszeniu kół, zwłaszcza kół przednich, w istotny i bardzo negatywny sposób wpływają na bezpieczeństwo jazdy, dlatego należy je usuwać tak szybko, jak to tylko jest możliwe.

Czy sprężyny mogą się wybić? Jak rozpoznać, że trzeba je wymienić?

Kierowcy bardzo często zapominają, że sprężyny nie są elementem wiecznym. One też ulegają zużyciu i to szybciej, niż większość z nas się spodziewa. Jak ocenić stopień zużycia sprężyn i kiedy należy się im wymiana?

REKLAMA

Jak działają sprężyny progresywne? Czy warto je kupić?

Sprężyny progresywne to takie, które w zależności od stopnia ugięcia mają inną charakterystykę pracy. W praktyce stosuje się je głównie po to, żeby pogodzić wyższy poziom komfortu z bezpiecznym prowadzeniem w sytuacjach ekstremalnych. Czy warto zamontować takie sprężyny jako cześć zamienną?

Dlaczego czuć wibracje na kierownicy? Co się popsuło?

Wibracje na kierownicy są nieprzyjemne, ale i niebezpieczne. To poważne ostrzeżenie, że z układem jezdnym naszego samochodu jest coś nie tak. Co wywołuje wibracje, dlaczego wibracje przenoszą się na kierownicę i jak można naprawić najbardziej popularne i powszechnie spotykane usterki? Oto nasz poradnik.

Jak stosować pierścienie dystansowe?

Pierścienie dystansowe stosuje się dla poszerzenia rozstawu kół lub w przypadku, gdy należy odsunąć tarczę felgi od piasty czy zacisków hamulcowych. Stosowanie pierścieni jest powszechne w sporcie motorowym, ale dozwolone również na publicznych drogach. Dla własnego bezpieczeństwa trzeba wiedzieć, jak stosować popularne dystanse!

Co najbardziej szkodzi zawieszeniu? Które elementy są najbardziej delikatne?

Dziury, wysokie krawężniki, garby zwalniające, koleiny – polskie drogi jakie są, każdy widzi. Takie drogowe niespodzianki nie służą zawieszeniu, najbardziej delikatne elementy mogą w tych warunkach zużyć się już po 40 000 kilometrów. Co najczęściej się psuje i dlaczego?

REKLAMA

Jak wymieniać końcówki drążków kierowniczych?

W końcówkach drążków kierowniczych, zwanych czasem „jabłkami” z uwagi na ich kształt, po pewnym okresie użytkowania pojawiają się, a potem dość szybko powiększają naturalne luzy, utrudniające utrzymanie prostolinijnego toru jazdy.

Jak naprawić zawieszenie przednich kół w aucie zabytkowym?

Stan, w jakim znajduje się zawieszenie przednich kół pojazdu zabytkowego ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Dlatego wszystkie zauważone usterki należy jak najszybciej usunąć.

Zawieszenie pneumatyczne – czy jest bardziej awaryjne od konwencjonalnego?

Zawieszenie pneumatyczne jest powszechnie stosowane w samochodach osobowych już od ponad 30 lat. Takie rozwiązanie gwarantuje wyższy komfort jazdy oraz dużą ładowność. Pneumatyka jest trwała, ale ma i swoje wady. Wymaga systematycznej kontroli i obsługi, bez tego może być źródłem wielu problemów.

Jak poprawić seryjne zawieszenie?

Seryjne zawieszenie jest tak zestrojone, żeby było uniwersalne. Nastawy są wyśrodkowane pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. W większości przypadków to rozwiązanie optymalne gwarantujące maksimum bezpieczeństwa. Co jednak zrobić, gdy praca zawieszenia nie spełnia naszych oczekiwań?

Alfa Romeo 164: wymiana przedniego wahacza


Uszkodzony wahacz znacznie pogarsza komfort jazdy i przyczynia się do szybszego zużycia innych elementów zawieszenia. W poradniku tym pokażemy jak wymienić wahacz w Alfie Romeo 164.

Alfa Romeo 147 i 156: trzeszczące przednie zawieszenie. Poradnik


Skrzypienie zawieszenia jest to dosyć skomplikowany problem w Alfach Romeo 147 i 156. Nawet po zamontowaniu nowych części potrafią wydawać z siebie nieprzyjemne dźwięki.

Alfa Romeo 155: naprawa tylnego wahacza. Poradnik

Objawem sugerującym konieczność napraw wahacza jest zbyt duże pochylenie koła. Poza tym wszelkie stuki i inne odgłosy z okolic wahaczy, mogą oznaczać konieczność naprawy tylnego wahacza w Alfie Romeo 155.

Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku


W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza. Poradnik


Wahacze to jeden z najmniej trwałych elementów zawieszenia. Zły stan dróg znacznie skraca jego żywotność. W poradniku tym pokażemy, jak szybko wymienić górny wahacz w Alfie Romeo 147.

Fiat Seicento: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów. Poradnik


Usterki zawieszenia mają duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym zajmiemy się wymianą tylnych amortyzatorów oraz sprężyn w Fiacie Seicento.

Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik


W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i sprawnie wymienić tylne silentblocki w Seicento. Cała operacja nie jest trudna i poradzimy sobie z nią bez pomocy mechanika.

Fiat Palio: wymiana tulei wahacza. Poradnik


Wymiana tulei wahacza może wydawać się trudna. Jednak po przeczytaniu tego poradnika powinniśmy mieć znacznie większą wiedzę dotyczącą wymiany tulei wahacza w Fiacie Palio.

Fiat Palio: wymiana tylnych amortyzatorów – krok po kroku


Uszkodzone amortyzatory znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak wymienić tylne amortyzatory we własnym zakresie.

Co się dzieje gdy geometria auta jest nieprawidłowa? Jak zachowuje się auto ze źle ustawioną geometrią?

Na zjawisko jednostronnego ściągania auta podczas jazdy wpływ ma zmiana ustawienia koła w stosunku do nawierzchni drogi. Kryją się za tym nieprawidłowości w geometrii koła.

Fiat Stilo: wymiana amortyzatorów – opis krok po kroku


W poradniku tym pokażemy jak wymienić przednie i tylne amortyzatory w Fiacie Stilo. Cała operacja nie jest trudna i można ją zrobić we własnym zakresie.

Jak przy zakupie auta sprawdzić stan amortyzatorów? Ekspert radzi

Amortyzatory mają wielki wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Powinny być zawsze sprawne także choćby z tego powodu, że mają ogromny wpływ na panowanie nad pojazdem.

Jak sprawdzić stan drążków kierowniczych przed zakupem auta? Porada eksperta

Zbyt duże luzy na kierownicy mogą w bardzo poważny sposób utrudniać użytkowanie auta. Ich stan ma także duży wpływ na bezpieczeństwo podróżujących. Sprawdźmy zatem, czy w samochodzie, który chcemy kupić, nie ma miejsca taka sytuacja.

Fiat Uno: jak wymienić poduszki tylnych amortyzatorów?


Jeżeli podczas jazdy po nierównościach dobiegają do nas dźwięki z bagażnika, może to oznaczać, że mamy wybite poduszki amortyzatorów. Poniżej znajduje się opis naprawy tej usterki.

Fiat Uno: wymiana sworznia wahacza. Poradnik


Wymiana sworznia wahacza jest dosyć pracochłonna. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby samemu wymienić sworznie w swoim Fiacie Uno. Czytając ten poradnik dowiesz się, jak zamontować nowe sworznie.

Fiat Uno: wymiana wahacza – opis krok po kroku


Wymiana wahacza, to kolejna czynność, która możemy wykonać we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy, jak poprawnie wymienić wahacze w Uno.

Fiat Uno: jak wymienić łożysko kolumny McPhersona?


Występujące dźwięki podczas skręcania mogą oznaczać konieczność wymiany łożyska kolumny McPhersona. Czytając ten poradnik dowiesz się, jak pozbyć się odgłosu hałasujących sprężyn.

Fiat Uno: wymiana przednich amortyzatorów. Poradnik


W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie amortyzatory w Fiacie Uno. Mając odpowiednie narzędzia nie będzie problemów z demontażem kolumny McPhersona.

Daewoo Matiz: jak wymontować kolumnę McPhersona? Poradnik


Demontaż kolumny McPhersona nie jest trudny. Jeżeli mamy odpowiednie narzędzia nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Oto sprawdzony sposób na wymontowanie kolumny McPhersona w Matizie.

Daewoo Matiz: wymiana tylnych amortyzatorów. Poradnik

Uszkodzony amortyzator znacznie pogarsza komfort jazdy. W poradniku tym, pokażemy, jak samodzielnie wymienić tylne amortyzatory w Daewoo Matiz.

Daewoo Lanos: wymiana sworzni wahaczy - krok po kroku


Poradnik ten, skierowany jest do właścicieli Lanosów, którzy chcą samodzielnie wymienić sworznie wahaczy. Poniżej, znajduje się opis, jak przeprowadzić wymianę we własnym zakresie.

Daewoo Nubira II kombi: podpowiadamy jak wymienić tylne amortyzatory


Wymiana amortyzatorów Daewoo Nubira II kombi, bywa bardzo problematyczna. Jednak po przeczytaniu naszego poradnika, sam wykonasz wymianę tylnych amortyzatorów w swojej Nubirze.

Volkswagen Polo 9N: jak krok po kroku wymienić łącznik stabilizatora?

Wymiana łącznika stabilizatora jest dosyć łatwą czynnością. Uszkodzone łączniki, mogą być przyczyną wielu stuków w zawieszeniu podczas jazdy.

Citroen AX: wymiana tylnej belki - poradnik


Wymiana tylnej belki może wydać się problematyczna, jednak są metody, które pozwolą na sprawną i szybką wymianę belki. W poradniku tym, przedstawimy jeden z najlepszych sposobów na wymianę tylnej belki.

Mercedes W210: radzimy jak sprawnie wymienić tylne sprężyny


Tylne sprężyny w Mercedesie klasy E mają pewną wadę. Zdarza się, że pękają w dolnej części, w miejscu, gdzie opierają się o wahacz. Pokażemy, jak samemu wymienić taką pękniętą sprężynę.

Mercedes W210: wymiana przednich sprężyn - krok po kroku


Celem tego poradnika, będzie wymiana przednich sprężyn w Mercedesie W210. Razem ze sprężynami wymienimy gumy znajdujące się nad sprężynami.

Audi A3 8P: wymiana sprężyn - jak sobie z nią poradzić?


W poradnik tym pokażemy jak wymienić przednie i tylne sprężyny w Audi A3 8P. Cały proces nie jest trudny i możemy go przeprowadzić we własnym zakresie.

Audi A3 8L: wymiana łączników i gum stabilizatora - poradnik


Okazuje się, że łączniki i gumy stabilizatora to jedna z częstszych usterek Audi A3. Głuche stuki na wybojach i dziurach są typowymi objawami dla uszkodzonych łączników i gum stabilizatorów.

Na co wpływa kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy?


Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy jest jednym z najważniejszych parametrów geometrii zawieszenia pojazdu, bowiem odpowiada za tworzenie tzw. momentu stabilizacyjnego.

Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.

Volkswagen Passat B5: jak krok po kroku wymienić tylne amortyzatory?


Kiedy mamy wrażenie, że tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, najprawdopodobniej jest to wina amortyzatorów. W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić amortyzatory w Passacie B5.

Jak prawidłowo wymieniać amortyzatory? Poradnik.

Wymiana amortyzatorów to pozornie dość łatwa czynność. Podczas wykonywania tej naprawy należy jednak pamiętać o szeregu zasad. Gwarantują one prawidłowe działanie układu zawieszenia i dłuższą żywotność amortyzatorów.

Na co wpływa kąt pochylenia koła?

Kąt pochylenia koła należy do grupy najważniejszych nastawów układu zawieszenia. W niektórych samochodach można go regulować, co ma wielkie znaczenie szczególnie w pojazdach przygotowywanych do sportu.

Dlaczego prawidłowa geometria zawieszenia jest ważna?


Zawieszenie pojazdu ma bardzo istotny wpływ zarówno na stabilność jego jazdy, a co za tym idzie, na bezpieczeństwo i na szybkość zużycia wielu elementów, w tym przede wszystkim ogumienia.

Czy można zainstalować dodatkowe, pneumatyczne zawieszenie?

Tak. I to nie tylko do aut dostawczych i camperów, ale także terenowych samochodów z napędem na wszystkie koła. Co ważne instalacja jest nieinwazyjna i nie powoduje utraty gwarancji samochodu.

Jaki ekwipunek potrzebny jest do eskapady na Jurę Krakowsko – Częstochowską? Cz. II

Podczas eskapady na Jurę Krakowsko - Częstochowską należy mieć należy być dobrze wyposażonym. Nie wystarczy tylko namiot, dwuwarstwowy śpiwór czy też baniak z czystą wodą. Należy przygotować się na każda ewentualność np. biorąc ze sobą finkę.

Volkswagen Golf MK IV: wymiana tylnych amortyzatorów


Wymiana tylnych amortyzatorów w Golfie „czwórce” jest bardzo łatwa. Wystarczy dobry zestaw narzędzi i podnośnik samochodowy, żeby samemu dokonać wymiany.

Techniki driftingu cz.2


Oto druga część opisu technik driftingowych. Druga część dekalogu zasad, które każdy drifter musi poznać.

REKLAMA