Czy można zainstalować dodatkowe, pneumatyczne zawieszenie?
REKLAMA
REKLAMA
Jest to dodatkowy system pneumatycznego zawieszenia, który jest montowany nieinwazyjnie między ramę, a oś pojazdu. Jakie jest jego zadanie? Reguluje prześwit i sztywność zawieszenia w zależności od aktualnych potrzeb użytkownika. Co ważne jest to rozwiązanie znacznie lepsze niż dotychczas stosowane dokładanie piór resorów.
REKLAMA
Zobacz również: Dlaczego warto wymieniać łożysko pilotujące?
Odmiany systemów dodatkowego pneumatycznego zawieszenia:
1) Podstawowy - składa się z miechów powietrznych przeznaczonych na tylną oś, manometru i zaworu regulującego, ten system, aby zwiększyć ciśnienie w miechach, wymaga zewnętrznego źródła powietrza pod ciśnieniem np. na stacji benzynowej czy w garażu (zawór taki sam jak w kole, nie potrzebne są żadne przejściówki).
2) Rozbudowany - zawiera dodatkowo kompresor wysokiej jakości, który pozwala na zwiększanie lub obniżanie ciśnienia niezależnie od tego gdzie się znajdujemy, a nieduży panel sterujący można umieścić w kabinie i sterować systemem bez konieczności wychodzenia z samochodu.
Zobacz również: Wady i zalety silnika czterosuwowego
Do najważniejszych zalet takiego rozwiązania należą:
- poprawa własności trakcyjnych (dotyczy również dróg o słabej nawierzchni),
- brak efektu „siadania” auta po pełnym załadowaniu,
- poprawa rozkładu sił hamowania,
- wydłuża żywotność i okres bezawaryjnej pracy całego zawieszenia,
- sterowanie poprzecznym przechyłem pojazdu - co umożliwia wypoziomowanie pojazdu przy nierównomiernym obciążeniu skrzyni ładunkowej (opcja).
REKLAMA
REKLAMA