REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo 9N: jak krok po kroku wymienić łącznik stabilizatora?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana łącznika stabilizatora jest dosyć łatwą czynnością. Uszkodzone łączniki, mogą być przyczyną wielu stuków w zawieszeniu podczas jazdy.

W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Volkswagenie Polo 9N. Jest to model z roczników 2001 – 2005. Na samym początku, kilka uwag odnośnie łączników stabilizatora. Jak każdy element w zawieszeniu, również łączniki stabilizatora powinniśmy wymieniać parami. Koszt zakupu nie jest wygórowany, dlatego nie powinniśmy oszczędzać na wymianie drugiej sztuki.

REKLAMA

Jeśli chodzi o same łączniki, najlepiej zdecydować się na sprawdzonych producentów. Przy wyborze tańszych zamienników, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziemy musieli wymienić ponownie łączniki w krótkim czasie.
Co będzie nam potrzebne?
• Dwa lewarki
• Klucze 16,17
• Torx 30
• Łączniki stabilizatora
• WD-40

Zobacz również: Jak często sprawdzać drążki kierownicze?

REKLAMA

Zaczynamy od uniesienia samochodu. Przed tym, luzujemy śruby kół a następnie podnosimy samochód do góry. Teraz odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koło i przystępujemy do wymiany. Lokalizujemy łącznik stabilizatora i przystępujemy do odkręcenia śrub łącznika stabilizatora. Tutaj nie mamy jednego typu śruby. W zależności od producenta łącznika może być to 16 lub 17. Zatem odkręcamy łącznik z wykorzystaniem tych kluczy i klucza Torx30.

Jeżeli będzie wyczuwalny opór, najlepiej polać śruby preparatem WD-40. Po tym zabiegu musimy odczekać chwilę i podejmujemy kolejną próbę odkręcenia śrub. Jeżeli nam się uda przechodzimy do kolejnego etapu, mianowicie demontażu łącznika. Podkładamy drugi lewarek pod wahacz i podnosimy go do góry. Lewarujemy do momentu, aż będziemy mogli wyjąć łącznik z mocowań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Może się zdarzyć tak, że nie będziemy mieli drugiego podnośnika. Wtedy podkładamy drewniany klocek pod wahacz i delikatnie opuszczamy samochód, aż będziemy mogli wyjąć łącznik. Teraz za pomocą szczotki drucianej, czyścimy miejsca mocowania łącznika stabilizatora i możemy zamontować nowy łącznik. Przykręcamy go nowymi śrubami i możemy opuścić podnośnik pod wahaczem.

Zakładamy koło przykręcamy śruby i możemy opuścić samochód. Tak samo postępujemy po drugiej stronie samochodu. Po wymianie łączników stabilizatora nie musimy jechać na ustawienie geometrii. Jak widać, naprawa nie jest trudna i bez problemu powinniśmy sobie z nią poradzić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA