REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymontować uszkodzony zbiornik paliwa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
fot. Nwespress
fot. Nwespress

REKLAMA

REKLAMA

Wszelkiego rodzaju prace naprawcze przy zbiorniku paliwa przeważnie wymagają jego demontażu. Radzimy jak zrobić to krok po kroku.

Aby sprawdzić, czy nadmierne zużycie paliwa ma przyczynę w przeciekającym zbiorniku, należy pozostawić samochód na noc w takim miejscu, gdzie nawierzchnia jest czysta i sucha, na dodatek twarda (asfalt, beton, betonowa kostka brukowa). Jeżeli to nie jest możliwe, bo samochód na noc stoi na piaszczystym lub trawiastym podwórku, trzeba pod jego zbiornikiem paliwa rozłożyć duży arkusz papieru, lub kilka mniejszych. Mogą to być kartki starej gazety (ale nie – kolorowego tygodnika!). Papier należy obciążyć na brzegach i w kilku miejscach i na środku kamieniami, kawałkami cegieł lub innymi niewielkimi ciężkimi przedmiotami, aby nie został wydmuchnięty przez wiatr.

REKLAMA

Zobacz również: Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?

Rano po znalezieniu na papierze pachnących paliwem lekko tłustych zacieków i plam można mieć pewność, że zbiornik paliwa cieknie.

REKLAMA

Wyciekające ze zbiornika paliwo może zostać zapalone przypadkiem, np. przez iskrę z rzuconego w pobliżu niedopałka, albo celowo przez dowcipnisia. Dlatego należy jak najszybciej wymienić zbiornik na cały lub załatać otwór, przez który sączy się paliwo.

Zbiornik do naprawy należy wymontować z samochodu. Przedtem jednak trzeba spuścić z niego paliwo. Jeżeli ma on korek spustowy, czynność ta będzie prosta. Pod korkiem należy ustawić metalowe naczynie odpowiedniej wielkości, np. duże wiadro. Następnie właściwym kluczem oczkowym odkręcić korek i spuścić paliwo, zachowując daleko idącą ostrożność, aby nie zapaliło się ono.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Co zrobić, gdy spod maski wydobywa się dym?

Jeżeli zbiornik nie ma korka spustowego, trzeba poszukać przewodu paliwowego, który łączy go z pompą paliwa. Często, choć nie zawsze, takie przewody są podłączana do dolnej części zbiornika, do specjalnego króćca wylotowego. Po zdjęciu z niego przewodu paliwo wolno wycieknie do podstawionego naczynia. Potem należy je przelać do szczelnie zamykanego kanistra.

Jeżeli zbiornik nie ma ani króćca wylotowego w dolnej części, ani korka spustowego, paliwo należy ze zbiornika wypompować przez otwór wlewowy. Na rynku są dostępne pompki, przy pomocy których można taki zbiornik opróżnić.

Podczas opróżniania zbiornika zachować szczególną ostrożność i pod żadnym pozorem nie używać w pobliżu otwartego ognia i nie palić tytoniu.

Po opróżnieniu zbiornika można go wymontować z samochodu. Należy przedtem odłączyć od niego wszystkie przewody i rurki, zapamiętując lub zapisując, z czym były połączone. W końcu trzeba odnaleźć śruby, którymi zbiornik jest przymocowany do karoserii. Po ich odkręceniu można zbiornik wyjąć. Warto przy tym skorzystać z pomocy innej osoby – wyciągnięcie dużego i ciężkiego zbiornika nie zawsze jest proste

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA