REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymontować uszkodzony zbiornik paliwa?

Jakubowski Ryszard
fot. Nwespress
fot. Nwespress

REKLAMA

REKLAMA

Wszelkiego rodzaju prace naprawcze przy zbiorniku paliwa przeważnie wymagają jego demontażu. Radzimy jak zrobić to krok po kroku.

Aby sprawdzić, czy nadmierne zużycie paliwa ma przyczynę w przeciekającym zbiorniku, należy pozostawić samochód na noc w takim miejscu, gdzie nawierzchnia jest czysta i sucha, na dodatek twarda (asfalt, beton, betonowa kostka brukowa). Jeżeli to nie jest możliwe, bo samochód na noc stoi na piaszczystym lub trawiastym podwórku, trzeba pod jego zbiornikiem paliwa rozłożyć duży arkusz papieru, lub kilka mniejszych. Mogą to być kartki starej gazety (ale nie – kolorowego tygodnika!). Papier należy obciążyć na brzegach i w kilku miejscach i na środku kamieniami, kawałkami cegieł lub innymi niewielkimi ciężkimi przedmiotami, aby nie został wydmuchnięty przez wiatr.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?

Rano po znalezieniu na papierze pachnących paliwem lekko tłustych zacieków i plam można mieć pewność, że zbiornik paliwa cieknie.

Wyciekające ze zbiornika paliwo może zostać zapalone przypadkiem, np. przez iskrę z rzuconego w pobliżu niedopałka, albo celowo przez dowcipnisia. Dlatego należy jak najszybciej wymienić zbiornik na cały lub załatać otwór, przez który sączy się paliwo.

REKLAMA

Zbiornik do naprawy należy wymontować z samochodu. Przedtem jednak trzeba spuścić z niego paliwo. Jeżeli ma on korek spustowy, czynność ta będzie prosta. Pod korkiem należy ustawić metalowe naczynie odpowiedniej wielkości, np. duże wiadro. Następnie właściwym kluczem oczkowym odkręcić korek i spuścić paliwo, zachowując daleko idącą ostrożność, aby nie zapaliło się ono.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Co zrobić, gdy spod maski wydobywa się dym?

Jeżeli zbiornik nie ma korka spustowego, trzeba poszukać przewodu paliwowego, który łączy go z pompą paliwa. Często, choć nie zawsze, takie przewody są podłączana do dolnej części zbiornika, do specjalnego króćca wylotowego. Po zdjęciu z niego przewodu paliwo wolno wycieknie do podstawionego naczynia. Potem należy je przelać do szczelnie zamykanego kanistra.

Jeżeli zbiornik nie ma ani króćca wylotowego w dolnej części, ani korka spustowego, paliwo należy ze zbiornika wypompować przez otwór wlewowy. Na rynku są dostępne pompki, przy pomocy których można taki zbiornik opróżnić.

Podczas opróżniania zbiornika zachować szczególną ostrożność i pod żadnym pozorem nie używać w pobliżu otwartego ognia i nie palić tytoniu.

Po opróżnieniu zbiornika można go wymontować z samochodu. Należy przedtem odłączyć od niego wszystkie przewody i rurki, zapamiętując lub zapisując, z czym były połączone. W końcu trzeba odnaleźć śruby, którymi zbiornik jest przymocowany do karoserii. Po ich odkręceniu można zbiornik wyjąć. Warto przy tym skorzystać z pomocy innej osoby – wyciągnięcie dużego i ciężkiego zbiornika nie zawsze jest proste

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA