Jak przygotować silnik benzynowy do zimy?
REKLAMA
REKLAMA
Samochody z silnikiem benzynowym są zdecydowanie bardziej niezawodne niż auta zasilane olejem napędowym. Dotyczy to zarówno okresu letniego jak i zimowego. Auta z silnikiem benzynowym są w stanie nam więcej „wybaczyć” niż auta z silnikiem Diesla.
REKLAMA
Zobacz również: Sposób na zamarznięte szyby
Kontrolę zaczynamy od akumulatora. Nie ma konieczności utrzymania idealnego stanu elektrolitu. Do odpalenia benzyniaka wymagany jest mniejszy pobór prądu.
Jeśli jesteśmy w posiadaniu małego samochodu i chcielibyśmy uruchomić diesla za pomocą kabli rozruchowych, może to być trudne. Różnica w cenie również jest, akumulator do benzyniaka jest znacznie tańszy.
W silniku benzynowym nie trzeba aż tak dokładnie kontrolować świec, wystarczy je wymienić raz na około 100 tysięcy kilometrów, aby nie mieć problemów z uruchomieniem.
Świece
REKLAMA
Świece żarowe wymagają wymiany dopiero po dużo większych przebiegach. Problemy mogą wystąpić z filtrem paliwa. Zbiera się tu woda, jednak benzyna jest w stanie zachować swoją konsystencje w znacznie niższych temperaturach niż olej napędowy. Wymiana filtra przebiega nieco inaczej niż w samochodzie z silnikiem Diesla. Tam filtr znajduje się zazwyczaj pod maską auta, w benzyniaku można go znaleźć w większości przypadków pod autem. Zamocowany jest na specjalnych spinkach do podwozia.
Filtr nie ma specjalnej osłony, jednak sam wkład znajduje się w aluminiowej obudowie, co stanowi osłonę przed uszkodzeniami. Przy wymianie nie potrzebujemy zalewać go benzyną, wystarczy wypiąć z przewodów paliwowych oraz zamontować nowy.
Zobacz również: Podstawy bezpiecznej jazdy w zimie
Pamiętajmy o użyciu nowych spinek montażowych. Stare nie nadają się do wielokrotnego użytku.
Czas na wymiany filtra paliwa w silniku benzynowym przypada raz na 2 lata. Punkty kontrolne zostają te same, co w silniku zasilanym olejem napędowym, jednak tutaj nie musimy inwestować dodatkowo w świece żarowe oraz akumulator. Zazwyczaj w porównaniu dwóch silników jest remis, gdyż to, co zaoszczędzimy na jeździe Dieslem, przeznaczymy na przygotowanie go do sezonu. Silnik benzynowy jest za to w takich warunkach (zimowych) bardziej wytrzymały.
REKLAMA
REKLAMA