REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Przygotowanie auta do jesieni

Robert Kuśpiel
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Sezon jesienno-zimowy należy do najtrudniejszych dla kierowców w ciągu roku. W tym poradniku pokazujemy, na co zwracać szczególną uwagę, by auto jesienią nie sprawiało problemów kierowcy.

REKLAMA

Większość kierowców wie, jak przygotować auto na lato, a jak na zimę, jednak jeśli chodzi o okres jesienny ciężko określić, co w samochodzie należy sprawdzić.
Kontrolę zacznijmy od przeglądu ogumienia. Pierwszorzędnie sprawdzamy ciśnienie w oponach. Dojeżdżanie kołem do krawężnika lub jazda po drodze pełnej wybojów i dziur sprawia, że ciśnienie w naszych oponach się zmniejsza. W tym miejscu rodzi się pytanie czy nie lepiej założyć opony zimowe? Odpowiedź jest prosta, jeżeli temperatura spadnie poniżej 7 stopni Celsjusza to już najwyższy moment na zmianę ogumienia. Wielokrotnie tak się zdarzało, że niespodziewany śnieg zaskoczył kierowców i było mnóstwo stłuczek.

REKLAMA

Jeżeli mamy gotowe ogumienie, przystępujemy do kontroli oświetlenia w naszym pojeździe. Warto zainwestować w lepsze żarówki, sprawdzić stan lamp czy nie są zbytnio porysowane, jeśli tak trzeba zająć się ich renowacją. Warto sprawdzić działanie świateł przeciwmgielnych, świateł drogowych, stopów oraz kierunkowskazów.
Początkowy okres jesienny sprzyja sprawdzeniu stanu nadwozia, można zabezpieczyć ewentualne uszkodzenia mechaniczne lub wywołane korozją. Gdy dni staną się krótsze i zimne, ciężko będzie nam przeprowadzić solidną naprawę.

Zobacz również: Jak sprawdzić kompetencję mechanika?

Warto zadbać też o płyny w aucie. Pierwszorzędnie powinniśmy wymienić płyn do spryskiwaczy na zimowy. Jeżeli przytrafi nam się mroźny poranek poniżej zera, a my zapomnimy o tym, że mamy letni płyn możemy uszkodzić pompkę spryskiwaczy, co jest drogim elementem. Warto również wymienić olej silnikowy, na zimę warto mieć zalany świeży olej, który nie uległ jeszcze przepracowaniu. Nowy olej zapewnia lepszą ochronę na tak zwany „zimny start”. Na nierozgrzanym silniku występuje największe zużycie elementów silnika. Wraz z olejem pamiętajmy o filtrach.

Zobacz również: Jak sprawdzić stan płynów w układzie hamulcowym, akumulatorze, spryskiwaczu i wspomaganiu kierownicy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na końcu warto wymienić wycieraczki, nie jest to duży wydatek a poprawia widoczność.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA