Wymiana filtrów powietrza i paliwa krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
O ile silnik benzynowy jest w stanie wybaczyć niesumienne wymienianie filtrów paliwa i powietrza, o tyle silnik Diesla jest bardzo czuły na wynikające z zaniedbań terminowych wymian tych elementów zabrudzenia.
REKLAMA
Najpierw zajmijmy się filtrem powietrza. W większości silników benzynowych jak i diesla jest on zamontowany w tym samym miejscu. Obudowę demontujemy odkręcając wybraną opaskę przy przepływomierzu. Następnie odłączamy znajdujący się przy przepływomierzu przewód. Teraz możemy przystąpić do wykręcania śrub mocujących górną część obudowy filtra powietrza. Po jej zdjęciu sam filtr wyjmujemy i zastępujemy nowym. Nie ma znaczenia, którą stroną go zamontujemy – jeśli pasuje to znaczy, że jest ułożony prawidłowo. Jeśli chcemy operację przeprowadzić dokładnie, po zdjęciu filtra warto jest jeszcze zdemontować i wyczyścić dolną część obudowy.
Wymiana filtra powietrza powinna być wykonywana co roku, jeżeli rocznie pokonujemy przynajmniej 30 tysięcy kilometrów.
Zobacz również: Kiedy wymieniać świece?
Po zamontowaniu nowego filtra możemy już przykręcić obudowę.
Nie zapomnijmy o podłączeniu przewodu do przepływomierza. Brak podpięcia spowoduje błędne działanie komputera.
Z kolei sposób wymiany filtra paliwa zależy od rodzaju silnika i modelu auta. Zazwyczaj filtr paliwa w silniku Diesla znajdziemy tuż pod maską. W silniku benzynowym należy poszukać pod podwoziem. Zaczynamy od odpięcia przewodów paliwowych, po czym odkręcamy śrubę trzymającą filtr.
Zobacz również: Jak wyciszyć odgłosy pracy silnika?
W przypadku wymiany filtra w silniku Diesla wylewamy wodę z obudowy filtra. Następnie zakładamy nowy i zalewamy obudowę olejem napędowym. W przypadku silników benzynowych wystarczy odpiąć przewody, wypiąć filtr z opasek mocujących i założyć nowy. Wymianę filtra paliwa warto przeprowadzić zwłaszcza przed zimą. Zbierająca się w nim woda może utrudnić nam uruchamianie samochodu w niskiej temperaturze.
REKLAMA
REKLAMA