REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?

Jakubowski Ryszard
fot. Skoda
fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niewielkie uszkodzenia zbiornika paliwa można usunąć we własnym zakresie. Jednak pamiętajmy, że trwałość naprawy może nie być długa.

Na rynku pojawiają się różnego rodzaju preparaty o zachęcających do kupna opisach, a służące do naprawy zbiorników paliwa, chłodnic itp.. Zwykle nie towarzyszą im rzetelne szczegółowe opisy techniczne, dlatego należy mieć do nich ograniczone zaufanie.

REKLAMA

REKLAMA

Zbiorniki paliwa współczesnych samochodów są wykonywane z dwóch rodzajów surowca: z metalu i tworzywa sztucznego. Od nich głównie zależy sposób naprawy. Zbiornik z tworzywa sztucznego należy od razu oddać do wyspecjalizowanej firmy. Wszelkie naprawy żywicą poliestrową i matą są zabiegami doraźnymi i nigdy nie wiadomo, kiedy tak wykonana łata „puści”. Nie można naprawiać we własnym zakresie aluminiowych zbiorników paliwa. Inne metalowe można lutować i łatać.

Zobacz również: Jak wymontować uszkodzony zbiornik paliwa?

Po znalezieniu miejsca przecieku należy jego otocznie bardzo dokładnie oczyścić do lśniącego metalu. Najlepiej to robić papierem lub płótnem ściernym o średniej ziarnistości (120 – 180). Starać się, aby pył ze szlifowania nie przedostał się do wnętrza zbiornika. Po starannym oczyszczeniu miejsce uszkodzone należy pokryć warstwą specjalnej pasty do lutowania lub przemyć płynem do lutowania (jest żrący!). Następnie elektryczną lutownicą o dużej mocy (co najmniej 200 watów, najlepiej – 600 watów) podgrzać silnie miejsce naprawy, drugą ręką podsuwając w pobliże grota lutownicy laskę spoiwa cynowo-ołowianego i rozprowadzając je równomiernie grotem. Proces ten nazywa się bieleniem.

REKLAMA

Lutowanie nie jest ani proste ani łatwe. Dlatego za naprawę zbiornika tą techniką może się wziąć jedynie osoba, która posiadła wcześniej umiejętność lutowania większych przedmiotów, niż występujące w układach elektronicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy miejsce zostanie starannie pobielone, można przystąpić do właściwego uszczelniania zbiornika. Jeżeli otwór jest niewielki, można próbować go zalać samym spoiwem cynowo-ołowianym, formując nad nim wzgórek o wysokości kilku milimetrów. Jeżeli jest większy, trzeba położyć łatkę. Najlepiej wykonać ją z niezbyt grubej blachy mosiężnej lub miedzianej, wówczas łatwo będzie ją przylutować. Łatka powinna mieć zaokrąglone rogi lub być owalna. Po pobieleniu jej obustronnie należy przyłożyć ją na właściwe miejsce i przytrzymując cienkim wkrętakiem lub metalowym szpikulcem oblać jej brzegi sporą ilością spoiwa. Łatka powinna solidnie przywrzeć. Jakość lutowania poznaje się po wyglądzie powierzchni spoiwa. Powinna być jednolita, gładka (może być lekko sfalowana), lśniąca.

Zobacz również: Jak przygotować auto do samodzielnych napraw?

Po zalutowaniu lub załataniu wszystkich otworów zbiornik należy przepłukać niewielką ilością wody, następnie dokładnie osuszyć, np. na słońcu i zamontować w pojeździe, wykonując wszystkie czynności, jak podczas jego demontażu, ale w odwrotnej kolejności. Pamiętać o założeniu opasek zaciskowych na wszystkie przewody paliwowe.

Nie wolno pod żadnym pozorem stosować lutowania twardego lub spawania uszkodzonych zbiorników. Grozi to wybuchem znajdujących się w nich resztek paliwa i jego par. Nie wolno przy pracy ze zbiornikiem używać otwartego ognia ani palić tytoniu!

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA