REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: wymiana łączników i gum stabilizatora - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Okazuje się, że łączniki i gumy stabilizatora to jedna z częstszych usterek Audi A3. Głuche stuki na wybojach i dziurach są typowymi objawami dla uszkodzonych łączników i gum stabilizatorów.

Uszkodzone łączniki i gumy stabilizatora nie wpływają drastycznie, na jakość prowadzenia auta. Poza denerwującymi dźwiękami w zasadzie nie grozi nam nic strasznego. Jednak dla niektórych, takie dźwięki są bardzo dokuczliwe i każdy pokonany kilometr, jest mordęgą. Na samym początku, warto zaznaczyć, że wystarczy mieć podstawową wiedzę mechaniczną, żeby poradzić sobie z wymianą danych części.

REKLAMA

REKLAMA

Do przeprowadzenia wymiany, będą nam potrzebne:
• 2 łączniki stabilizatora
• 2 gumy stabilizatora
• 2 metalowe obejmy
• Komplet kluczy

Zobacz również: Jak wstępnie rozpoznać nadmierne zużycie elementów zawieszenia?

Najlepiej wybrać lepszych producentów, może to drogo kosztować, ale warto. Powinniśmy cieszyć się spokojem na ok. 70 tysięcy kilometrów. Na początku zaczynamy od odkręcenia kół. Luzujemy śruby po obu stronach i unosimy do góry. Najlepiej zapewnić sobie jakieś drewniane klocki, wtedy możemy podłożyć je pod samochód, tak żeby przód był w górze.

REKLAMA

Pracę zaczynamy od zdjęcia łączników stabilizatora. Najpierw odkręcamy dolną śrubę kluczem 16, następnie górną, również kluczem 16. Kiedy uporamy się z łącznikiem, możemy zabrać się za gumę. W górnej części obejmy, znajduje się śruba na klucz 13. Należy zaznaczyć, że do odkręcenia tej śruby, wręcz nieoceniona okazuje się grzechotka. Można to robić normalnym kluczem, jednak będzie to bardzo kłopotliwe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Musimy zwrócić uwagę na montaż starej gumy. Nowa musi być zamontowana identycznie. Dla podpowiedzi, górna wypustka gumy jest przy otworze na śrubę w obejmie. Ważne jest, żeby gumy były identyczne. Czyścimy stabilizator w miejsce montażu nowej gumy i montujemy ją. Można również smarować stabilizator, my jednak pomijamy ten krok. Teraz przechodzimy do skręcania obejmy.

Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zrobić to sami?

Problem jest tak, że nowa guma sprężynuje i za krótka śruba, nie ma możliwości załapania. Potrzebny nam będzie samozacisk, pozwoli on nam wkręcić śrubę bez większych problemów. Po założeniu gumy, możemy przystąpić do montażu łącznika stabilizatora. Ta czynność, jest bardzo łatwa. Na górze jest koniec łącznika ze śrubą, na dole z otworem. Pozostało nam tylko skręcić wszystko. Drugą stronę samochodu robimy w ten sam sposób. Efektem tego działania, będzie cisza podczas jazdy na wszelkich wybojach. Jak widać wymiana nie jest trudna i nie należy się niczego obawiać.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA