REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L 1.8 AGN: wymiana chłodnicy - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana chłodnicy w Audi A3 8L z silnikiem 1.8 AGN, nie jest trudna, ale przebiegnie sprawniej, jeśli zapewnimy sobie pomoc drugiej osoby.

Na początku musimy wybrać odpowiednią, dla naszego samochodu, chłodnicę. Poniżej znajduje się porada jak zamontować nową chłodnicę. Jeżeli mamy zamiar montować używaną, oczywiście jest to dopuszczalne, tylko trzeba zastanowić się czy nasza używana nie jest lepsza od używanej, którą kupimy. Jeśli chodzi o wybór nowej chłodnicy jest on bardzo duży. Wymiana zostanie opisana na przykładzie chłodnicy Valeo.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepiej jakbyśmy mieli do dyspozycji kanał lub podnośnik warsztatowy. Jednak, jak wiadomo, nie zawsze jest taka możliwość, dlatego można to wykonać bez tych udogodnień. Zaczynamy od demontażu przedniego zderzaka. Nie jest to zbyt skomplikowane. Mamy do odkręcenie 4 Torxy w każdym nadkolu, 2 Torxy pod dokładką zderzaka oraz plastikowe kołki w pasie przednim. Będą one widoczne po uniesieniu maski.

Zobacz również: Jak przepłukać układ chłodzenia?

Teraz przechodzimy do akumulatora. Zdejmujemy klemy z akumulatora i odkręcamy jedną śrubę znajdującą się u podstawy akumulatora. Kolejny krok to demontaż dolotu, nie trzeba jednak demontować całego. Wystarczy wyjąć tę część, która zaczyna się za atrapą chłodnicy. Akumulator przykręcony jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do demontażu wentylatora, oczywiście nie ma potrzeby demontażu tego od klimatyzacji. Odkręcamy trzy śruby i wyjmujemy wtyczkę.

REKLAMA

Następnie demontujemy plastik, na którym przykręcone są wentylatory. Plastik ten przymocowany jest do chłodnicy na czterech śrubach typu Torx. Teraz musimy wyjąć lewą lampę, wyjmujemy kierunkowskaz, żeby mieć dostęp do wszystkich śrub. Odkręcamy trzy śruby Torx i wypinamy wtyczki. Na tym etapie możemy odkręcić chłodnicę klimatyzacji od chłodnicy cieczy. Żeby je rozdzielić, trzeba odkręcić cztery śruby. Kiedy mamy je oddzielnie, odkręcamy chłodnicę cieczy, przykręcona jest na cztery śruby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Skutki zapowietrzenia układu chłodzenia

Teraz odkręcamy uchwyt trzymający przewód od klimatyzacji. Kolejny krok, to odłączenie kabla idącego do czujnika wody w chłodnicy. Znajduje się pomiędzy dwoma wężami do chłodnicy cieczy. Odkręcamy na dole kranik i spuszczamy płyn. Odpinamy dwa przewody wodne i możemy już wyjąć chłodnicę. Unosimy auto od strony kierowcy za pomocą zwyczajnego podnośnika. Chłodnicę wyjmujemy od dołu, uważając, żeby niczego nie uszkodzić. Przekładamy czujnik ze starej chłodnicy do nowej. Nową chłodnicę również wsadzamy dołem. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Napełniamy układ chłodzący płynem. Odpalamy silnik, włączamy ogrzewanie. Po chwili uzupełniamy różnicę w zbiorniczku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA